Internetes közönségmérési adatok (2021. III. negyedév)
Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca - a többi platformhoz hasonlóan - igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeiket képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. 2020 decemberében 594 magyar tartalomról rendelkeztek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az elemzésnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9500 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak a PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők – azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül – százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/real user: a real user átlagos views száma
- Eltöltött idő/view: egy view során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások – a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma – 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/real user: a real user visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/visit: egy visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a views tükrében
- Internetpenetráció: az internet használatának elterjedtsége az adott célcsoporton belül
Demográfiai háttéradatok
A tanulmány során használt demográfiai adatok tekintetében (korösszetétel, nemek aránya) a Központi Statisztikai Hivatal adatbázisaiból elérhető, publikus adatokra támaszkodik az elemzés (Magyarország népességének száma nemek és életkor szerint, 2021. január 1.)
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.088.448 Real user-t ért el az internet Magyarországon a vizsgált negyedévben, vagyis a 15 évnél idősebbek csaknem háromnegyedét.
Internetező/nem internetező | Arány |
---|---|
Internetező | 73,24% |
Nem internetező | 26,76% |
Real users és internetpenetráció – nemek és korosztályok szerint
A KSH Népességtudományi Kutatóintézetének népesség-előreszámítása alapján a 15 évnél idősebb magyar férfiak száma 3.950.940, a nőké pedig 4.397.250. Ennek köszönhető, hogy körülbelül háromszázezerrel több nő használ internetet, az internetpenetráció azonban körükben kilenc tizedponttal alacsonyabb, mint a férfiaknál. Több nő internetezik, ugyanakkor az internethasználók és a nem használók aránya csaknem megegyezik a két nemnél.
Egyedi felhasználók (real users) | Internetpenetráció | |
---|---|---|
Férfi | 2 914 276 | 74,0% |
Nő | 3 174 172 | 72,5% |
Az egymást követő generációk közötti különbség az internethasználat tükrében is kirajzolódik. Az elemzésben az Alfa-generáció még nem szerepel, ők ugyanis tízévesek, vagy annál fiatalabbak – így nem állnak rendelkezésre róluk adatok. A Z-generációnál csak a 15 évesekről vagy az annál idősebbekről rendelkezünk információkkal. A korosztályos besorolás és a korcsoportok népességének mérete a következőképpen alakul:
Generáció | Kor | Népesség |
---|---|---|
Z-generáció | 15-24 éves | 1010299 |
Y-generáció | 25-40 éves | 2020846 |
X-generáció | 41-56 éves | 2358087 |
Baby-boomer | 57-75 éves | 2184911 |
Háborús | 76 éves vagy idősebb | 739396 |
Az adatok alapján kijelenthető, hogy a fiatalabb generációk körében jobban elterjedt az internethasználat. A Z-generáció száma csupán fele az Y-énak, emiatt körükben sokkal kevesebb a Real user-ek száma, az internetpenetráció azonban hasonló mértékű.
Egyedi felhasználók (real users) | Internetpenetráció | |
---|---|---|
Z-generáció | 944 928 | 93,5% |
Y-generáció | 1 867 620 | 92,4% |
X-generáció | 1 876 868 | 79,6% |
Baby-boomer | 1 246 508 | 57,1% |
Háborús | 44 132 | 6,0% |
Tematikus oldalak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érik el, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltik az emberek. A legkevesebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a felnőtt tartalmakat, a levelezőket, a keresőket és az e-kereskedelem kategóriákba sorolt weboldalakat nézik a felhasználók. A kevésbé népszerű kategóriák színes nemzetközi tartalommal bírnak, amik nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
Tematika | Egyedi felhasználók (real users) | ATS [óra:perc] |
---|---|---|
Magazin | 5 312 228 | 2:11 |
Híroldal | 5 213 968 | 3:57 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 4 649 115 | 1:00 |
Szórakozás | 4 192 472 | 1:26 |
Közösségi média | 3 872 804 | 2:27 |
E-kereskedelem | 3 817 724 | 0:53 |
Keresők | 2 635 408 | 0:43 |
Felnőtt tartalom | 2 006 771 | 0:20 |
Egyéb | 1 984 172 | 0:11 |
Levelező | 1 176 604 | 1:04 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.224.440 ember használt mobil eszközt (telefon vagy tablet), 4.445.908 felhasználó otthoni és 1.885.028 munkahelyi PC-t a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják, hogy a különböző eszközök használóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmaknál.
Tematika | Mobil | Otthoni PC | Munkahelyi PC |
---|---|---|---|
Magazin | 97,77% | 86,90% | 78,08% |
Híroldal | 98,03% | 78,03% | 79,87% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 90,03% | 70,04% | 70,73% |
Szórakozás | 88,55% | 57,82% | 39,70% |
Közösségi média | 82,62% | 57,21% | 47,31% |
E-kereskedelem | 83,12% | 56,01% | 36,96% |
Keresők | 63,94% | 38,36% | 35,46% |
Felnőtt tartalom | 51,98% | 29,51% | 31,73% |
Egyéb | 53,79% | 29,39% | 20,75% |
Levelező | 18,52% | 20,76% | 16,40% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok szerint egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldal, közhasznú/információ/linkgyűjtemény, levelező, kereső tematikájú tartalmakat, ezzel szemben egy átlagos hétvégi nap inkább a közösségi médiát és szórakozást részesítik előnyben.
Tematika | Hétköznap | Hétvége |
---|---|---|
Híroldal | 2726047 | 2579559 |
Magazin | 2526890 | 2480742 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 1353194 | 1305365 |
Szórakozás | 900228 | 905122 |
Közösségi média | 765056 | 780820 |
E-kereskedelem | 681714 | 637058 |
Levelező | 415346 | 312729 |
Keresők | 375789 | 315632 |
Felnőtt tartalom | 192552 | 180229 |
Egyéb | 172238 | 124851 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A 2021 III. negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal közel 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők csaknem 75 százaléka. A weboldalak neve után szereplő szám az előző időszakban (I. negyedév) felállított ranglistához képest az eltérést mutatja. Ha ez az érték negatív, abban az esetben a weboldal előrébb került a listán, pozitív érték esetén fordítva.
Oldal neve | Real users | Reach |
---|---|---|
24.hu | 4 465 016 | 71,9% |
index.hu | 4 415 512 | 71,1% |
origo.hu (↑1) | 4 282 164 | 69,0% |
femina.hu (↓1) | 4 091 832 | 65,9% |
blikk.hu (↑1) | 4 026 416 | 64,8% |
nlc.hu (↑1) | 3 738 368 | 60,2% |
hvg.hu (↓2) | 3 493 976 | 56,3% |
nosalty.hu (↑2) | 3 413 464 | 55,0% |
portfolio.hu (↓1) | 3 330 096 | 53,6% |
jofogas.hu (↑1) | 3 306 364 | 53,3% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: jofogas.hu, nosalty.hu), mégis a negyedéves lista elejére kerültek. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor ezek is sok egyedi felhasználót vonzanak.
Oldal neve | Átlagos napi real users | Átlagos napi reach |
---|---|---|
24.hu | 798 872 | 13,0% |
index.hu | 885 587 | 14,4% |
origo.hu (↑1) | 755 413 | 12,3% |
femina.hu (↓1) | 497 018 | 8,1% |
blikk.hu (↑1) | 756 113 | 12,3% |
nlc.hu (↑1) | 486 580 | 7,9% |
hvg.hu (↓2) | 434 309 | 7,1% |
nosalty.hu (↑2) | 268 977 | 4,4% |
portfolio.hu (↓1) | 328 666 | 5,3% |
jofogas.hu (↑1) | 257 142 | 4,2% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot mutatja: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt egyszer véletlenül rákattintott egy hírre és az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
Oldal neve | ATS |
---|---|
24.hu | 0:25 |
index.hu | 0:51 |
femina.hu | 0:08 |
origo.hu | 0:29 |
hvg.hu | 0:18 |
blikk.hu (-3) | 0:16 |
nlc.hu (-1) | 0:10 |
portfolio.hu (+2) | 0:13 |
telex.hu (-3) | 0:32 |
nosalty.hu | 0:09 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében.
Férfi | Nő | |
---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu |
2 | index.hu | femina.hu |
3 | origo.hu | index.hu |
4 | jofogas.hu (↑3) | blikk.hu (-3) |
5 | femina.hu (↑3) | origo.hu (↑1) |
6 | blikk.hu (↑3) | nlc.hu (↓1) |
7 | hvg.hu (↓2) | nosalty.hu |
8 | portfolio.hu (↓4) | mindmegette.hu |
9 | telex.hu (↓3) | ripost.hu (↑5) |
10 | nlc.hu (-1) | life.hu (↑5) |
Helyezés | Z-generáció | Y-generáció | X-generáció | Baby-boomer | Háborús |
---|---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | index.hu | index.hu | origo.hu (↑2) |
2 | index.hu | index.hu | 24.hu | origo.hu (↑1) | 24.hu |
3 | origo.hu (↑1) | origo.hu (↑1) | origo.hu (↑1) | 24.hu (↓1) | index.hu (↓2) |
4 | blikk.hu (↑2) | femina.hu (↓1) | femina.hu (↓1) | blikk.hu (↑1) | blikk.hu (↑1) |
5 | femina.hu (↓2) | blikk.hu (↓4) | blikk.hu | femina.hu (↓1) | femina.hu (↑1) |
6 | nlc.hu (↓1) | nlc.hu | nlc.hu (↑2) | nlc.hu (↑2) | portfolio.hu (↓2) |
7 | hvg.hu | hvg.hu (↓2) | portfolio.hu (↓1) | ripost.hu (↑7) | hvg.hu (↓1) |
8 | nosalty.hu (↑2) | jofogas.hu (↑2) | hvg.hu (↓1) | hvg.hu (↓2) | nlc.hu (↑3) |
9 | telex.hu (↓1) | nosalty.hu (↑2) | life.hu (↑9) | portfolio.hu (↓2) | penzcentrum.hu (↑3) |
10 | jofogas.hu (↑1) | telex.hu (↓3) | nosalty.hu | life.hu (↑5) | metropol.hu (↑12) |
Helyezés | Max. 8 általános | Szakközépiskola | Gimnázium | Felsőfok |
---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | 24.hu | index.hu |
2 | index.hu | origo.hu (↑1) | index.hu | 24.hu |
3 | origo.hu (↑1) | index.hu (↓1) | origo.hu (↑1) | origo.hu (↑1) |
4 | blikk.hu (↑1) | blikk.hu (↑1) | femina.hu (↓1) | femina.hu (↓1) |
5 | femina.hu (↓2) | femina.hu (↓1) | blikk.hu (↑1) | blikk.hu (↑5) |
6 | nlc.hu | nlc.hu (↑2) | nlc.hu (↑1) | hvg.hu |
7 | hvg.hu | jofogas.hu (↑2) | hvg.hu (↓2) | nlc.hu (↑1) |
8 | nosalty.hu (↑3) | hvg.hu (↓1) | nosalty.hu (↑2) | portfolio.hu (↓3) |
9 | jofogas.hu (↑1) | life.hu (↑7) | portfolio.hu (↓1) | telex.hu (↓2) |
10 | life.hu (↑7) | ripost.hu (↑3) | telex.hu (↓1) | nosalty.hu (↑1) |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek azt mutatják, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt. A 24.hu a teljes magyar internetező közösség csaknem háromnegyedét érte el, a blikk.hu bő kétharmadát. A 24.hu-t emiatt mind a négy másik weboldal közönsége nagyobb mértékben látogatta, míg a blikk.hu-t éppen ellenkezőleg. A 24.hu olvasói leginkább az index.hu-t, legkevésbé pedig a blikk.hu-t látogatták.
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
index.hu | 89,5% |
origo.hu | 87,5% |
femina.hu | 84,3% |
blikk.hu | 84,2% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 90,5% |
origo.hu | 87,1% |
femina.hu | 83,2% |
blikk.hu | 83,5% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 91,2% |
index.hu | 89,8% |
femina.hu | 84,9% |
blikk.hu | 84,9% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 92,0% |
index.hu | 89,8% |
origo.hu | 88,8% |
blikk.hu | 86,9% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 93,4% |
index.hu | 91,5% |
origo.hu | 90,3% |
femina.hu | 88,3% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits a látogatások számát mutatja, vagyis azt, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött el egyhuzamban az oldalon, akkor az már két látogatásnak számít. A Visit/Real user azt mutatja, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatások számát (pl.: index.hu, idokep.hu, startlap.hu). A weboldalak után lévő szám az előző időszakhoz képest történt változást jelzi.
Helyezés | Oldal neve | Látogatások | Látogatások/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 160 831 383 | 36,4 |
2 | origo.hu (↑1) | 112 122 622 | 26,2 |
3 | 24.hu (↓1) | 111 938 953 | 25,1 |
4 | blikk.hu (↑2) | 103 182 901 | 25,6 |
5 | idokep.hu | 85 787 304 | 29,3 |
6 | telex.hu (↓2) | 80 248 731 | 24,5 |
7 | startlap.hu | 73 189 472 | 28,3 |
8 | hvg.hu | 61 010 517 | 17,5 |
9 | nlc.hu (↑2) | 60 637 927 | 16,2 |
10 | nemzetisport.hu (↑4) | 55 484 049 | 25,8 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: startlap.hu, index.hu, telex.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon való tartós böngészést tükrözi. Máshol ellenben rövidnek (pl.: nlc.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
Helyezés | Oldal neve | Eltöltött idő/látogatás (perc) |
---|---|---|
1 | index.hu | 4:05 |
2 | origo.hu (↑1) | 3:14 |
3 | 24.hu (↓1) | 2:49 |
4 | blikk.hu (↑2) | 2:22 |
5 | idokep.hu | 2:23 |
6 | telex.hu (↓2) | 4:00 |
7 | startlap.hu | 4:09 |
8 | hvg.hu | 3:06 |
9 | nlc.hu (↑2) | 1:59 |
10 | nemzetisport.hu (↑4) | 3:17 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). Egyes weboldalak a kontaktusok számát úgy érik el, hogy aránylag kevés internetező viszonylag sok oldalt nyit meg (pl.: freemail.hu), míg másoknál a sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, blikk.hu).
Helyezés | Oldal neve | Oldalletöltés | Oldalletöltés/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 500 515 366 | 113 |
2 | hasznaltauto.hu (↑1) | 384 226 867 | 166 |
3 | freemail.hu (↓1) | 381 609 083 | 374 |
4 | origo.hu | 346 481 205 | 81 |
5 | jofogas.hu | 271 502 165 | 82 |
6 | 24.hu | 216 129 983 | 48 |
7 | blikk.hu (↑2) | 210 771 625 | 52 |
8 | idokep.hu | 202 433 580 | 69 |
9 | telex.hu (↓2) | 183 079 456 | 56 |
10 | nemzetisport.hu | 160 300 571 | 74 |
Az ATS paraméter órában és percben mutatja, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (perc és másodperc). A levelezőknél egy email elolvasása, a különböző kontaktusok száma kevés ideig tart, de ezek a rövid ideig tartó oldallátogatások összeadódnak, így magas ATS-t eredményeznek. Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, ott egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
Helyezés | Oldal neve | Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p) | Eltöltött idő/oldalletöltés |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 2:28 | 1:19 |
2 | hasznaltauto.hu (↑1) | 1:48 | 0:39 |
3 | freemail.hu (↓1) | 2:50 | 0:27 |
4 | origo.hu | 1:24 | 1:03 |
5 | jofogas.hu | 0:58 | 0:43 |
6 | 24.hu | 1:10 | 1:28 |
7 | blikk.hu (↑2) | 1:00 | 1:09 |
8 | idokep.hu | 1:09 | 1:01 |
9 | telex.hu (↓2) | 1:38 | 1:45 |
10 | nemzetisport.hu | 1:24 | 1:08 |
A három leglátogatottabb hírportál real user száma
Az alábbi idősoros ábra a három leglátogatottabb hírportál látogatását mutatja be napi szinten a negyedév során. A visszatérő mélypontok a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. Július végén ilyen volt például a nyári olimpiai játékokon a magyar sportolók által elért sikerek híre.
Dátum | Origo.hu | 24.hu | Index.hu |
---|---|---|---|
júl. 1. | 685 032 | 883 456 | 914 872 |
júl. 2. | 684 148 | 878 288 | 891 208 |
júl. 3. | 609 960 | 760 512 | 821 032 |
júl. 4. | 623 900 | 637 500 | 964 104 |
júl. 5. | 712 640 | 721 004 | 910 860 |
júl. 6. | 705 296 | 805 052 | 838 712 |
júl. 7. | 850 544 | 749 768 | 950 844 |
júl. 8. | 820 828 | 817 020 | 890 324 |
júl. 9. | 771 460 | 813 280 | 773 500 |
júl. 10. | 607 580 | 655 724 | 796 960 |
júl. 11. | 695 912 | 663 748 | 893 452 |
júl. 12. | 867 408 | 679 252 | 835 856 |
júl. 13. | 792 404 | 807 228 | 843 268 |
júl. 14. | 791 996 | 869 108 | 938 468 |
júl. 15. | 749 768 | 935 612 | 863 260 |
júl. 16. | 748 204 | 853 264 | 970 156 |
júl. 17. | 657 016 | 808 724 | 895 968 |
júl. 18. | 687 004 | 729 640 | 1 036 048 |
júl. 19. | 737 732 | 760 104 | 934 184 |
júl. 20. | 708 832 | 776 152 | 872 508 |
júl. 21. | 753 440 | 796 212 | 783 768 |
júl. 22. | 746 300 | 858 024 | 834 020 |
júl. 23. | 717 672 | 855 984 | 877 064 |
júl. 24. | 722 296 | 839 052 | 742 764 |
júl. 25. | 692 580 | 772 140 | 886 448 |
júl. 26. | 766 020 | 949 212 | 908 208 |
júl. 27. | 825 316 | 926 092 | 938 944 |
júl. 28. | 830 144 | 871 420 | 1 145 936 |
júl. 29. | 823 276 | 764 320 | 981 512 |
júl. 30. | 793 220 | 890 188 | 963 764 |
júl. 31. | 743 716 | 810 152 | 967 980 |
aug. 1. | 808 452 | 627 912 | 1 099 084 |
aug. 2. | 798 932 | 769 896 | 1 007 760 |
aug. 3. | 802 400 | 812 940 | 890 528 |
aug. 4. | 798 320 | 862 240 | 903 176 |
aug. 5. | 756 568 | 856 120 | 827 696 |
aug. 6. | 753 508 | 756 976 | 854 216 |
aug. 7. | 628 048 | 743 648 | 911 948 |
aug. 8. | 662 728 | 806 140 | 894 064 |
aug. 9. | 671 364 | 858 296 | 1 045 568 |
aug. 10. | 692 172 | 761 192 | 1 043 188 |
aug. 11. | 658 308 | 723 928 | 1 021 088 |
aug. 12. | 683 264 | 839 800 | 973 692 |
aug. 13. | 684 692 | 835 856 | 893 928 |
aug. 14. | 604 724 | 658 104 | 888 012 |
aug. 15. | 728 892 | 775 200 | 1 072 360 |
aug. 16. | 811 240 | 761 804 | 1 005 856 |
aug. 17. | 800 496 | 801 788 | 869 380 |
aug. 18. | 755 480 | 711 484 | 775 676 |
aug. 19. | 692 036 | 805 936 | 751 604 |
aug. 20. | 702 848 | 850 340 | 906 576 |
aug. 21. | 788 188 | 655 248 | 770 100 |
aug. 22. | 768 672 | 670 956 | 941 732 |
aug. 23. | 811 104 | 782 884 | 1 038 292 |
aug. 24. | 838 168 | 759 152 | 870 536 |
aug. 25. | 800 632 | 793 016 | 835 380 |
aug. 26. | 812 260 | 821 100 | 831 096 |
aug. 27. | 813 824 | 843 880 | 826 676 |
aug. 28. | 753 984 | 806 888 | 856 732 |
aug. 29. | 912 832 | 753 984 | 976 616 |
aug. 30. | 864 892 | 878 220 | 867 612 |
aug. 31. | 785 332 | 757 112 | 793 152 |
szept. 1. | 730 456 | 864 892 | 726 784 |
szept. 2. | 827 968 | 858 568 | 769 080 |
szept. 3. | 761 600 | 876 316 | 827 152 |
szept. 4. | 649 264 | 662 252 | 732 020 |
szept. 5. | 636 004 | 685 780 | 817 088 |
szept. 6. | 734 332 | 841 704 | 905 488 |
szept. 7. | 742 016 | 934 320 | 821 984 |
szept. 8. | 867 544 | 853 264 | 773 636 |
szept. 9. | 894 676 | 781 932 | 796 552 |
szept. 10. | 737 664 | 712 708 | 806 480 |
szept. 11. | 675 784 | 661 776 | 796 416 |
szept. 12. | 766 360 | 824 840 | 914 668 |
szept. 13. | 807 024 | 964 716 | 989 536 |
szept. 14. | 780 164 | 855 168 | 935 884 |
szept. 15. | 797 776 | 861 764 | 873 596 |
szept. 16. | 774 384 | 776 424 | 835 856 |
szept. 17. | 806 004 | 836 672 | 863 192 |
szept. 18. | 682 992 | 790 500 | 753 984 |
szept. 19. | 739 432 | 825 520 | 858 228 |
szept. 20. | 827 016 | 874 140 | 856 664 |
szept. 21. | 795 804 | 835 788 | 749 564 |
szept. 22. | 862 376 | 860 132 | 926 840 |
szept. 23. | 765 612 | 861 764 | 944 452 |
szept. 24. | 824 704 | 801 788 | 777 784 |
szept. 25. | 645 796 | 653 480 | 739 160 |
szept. 26. | 675 784 | 656 472 | 807 908 |
szept. 27. | 783 700 | 926 296 | 966 960 |
szept. 28. | 880 668 | 859 248 | 824 976 |
szept. 29. | 852 040 | 810 288 | 953 632 |
szept. 30. | 807 092 | 808 452 | 1 019 116 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára.
A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírportálok látogatóinak (hírolvasók) összetétele arányaiban megegyezik.
Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a csoporton belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
Mindháromra jellemző, hogy a nőket inkább, a férfiakat kevésbé érték el. A fiatalok legkevésbé az index.hu-t és az origo.hu-t látogatták.
Az index.hu-t 7,3 százalékkal, az origo.hu-t pedig 4,7 százalékkal kevesebben keresték fel a fiatalabb generáció tagjai (15-17 év), mint egy átlagos hírportált.
A 60 év felettiek közül a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt.
A 24.hu-t bármely iskolai végzettséggel rendelkező megközelítőleg ugyanolyan számban látogatta, az origo.hu-nak sikerült a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezőket megnyernie, míg az index.hu a maximum nyolc általánossal rendelkezőket érte el kevésbé.
Nem | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | -5,49% | -4,04% | -4,41% |
Nő | 4,58% | 3,45% | 3,74% |
Korcsoport | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 1,19% | -4,73% | -7,28% |
18-29 | 4,14% | -3,27% | 0,48% |
30-39 | -1,30% | -0,32% | 0,26% |
40-49 | 1,01% | 2,68% | 1,88% |
50-59 | 1,39% | 4,43% | 3,41% |
60+ | -7,87% | -2,48% | -5,63% |
Iskolai végzettség | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 0,91% | -1,96% | -3,19% |
Szakközépiskola | 2,28% | 4,13% | 0,41% |
Gimnázium | -0,31% | -0,21% | 0,75% |
Felsőfokú | -2,10% | -2,06% | 0,51% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint négy csoportra bontva az oldalak látogatótáborai a következőképpen alakultak:
Nem | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 45,4% | 46,1% | 45,9% |
Nő | 54,6% | 53,9% | 54,1% |
Korcsoport | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 3,8% | 3,6% | 3,5% |
18-29 | 23,1% | 21,5% | 22,3% |
30-39 | 19,2% | 19,4% | 19,5% |
40-49 | 23,3% | 23,7% | 23,5% |
50-59 | 15,3% | 15,8% | 15,6% |
60+ | 15,3% | 16,1% | 15,6% |
Iskolai végzettség | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 16,4% | 15,9% | 15,7% |
Szakközépiskola | 21,4% | 21,8% | 21,0% |
Gimnázium | 37,5% | 37,5% | 37,9% |
Felsőfokú | 24,7% | 24,7% | 25,4% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az átlagos, adott oldalon eltöltött átlagos havi időt mutatja. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál mutatkozott. A 24.hu-n és az origo.hu-n a fiatalok kevesebb, az idősebbek viszont több időt töltöttek el, míg az index.hu-n inkább a középkorúak tartózkodtak. Az iskolai végzettség növekedése egyenesen arányos az oldalakon töltött átlagos idővel.
Nem | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 0:37 | 0:51 | 1:36 |
Nő | 0:23 | 0:22 | 0:33 |
Korcsoport | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 0:05 | 0:03 | 0:11 |
18-29 | 0:09 | 0:06 | 0:24 |
30-39 | 0:19 | 0:25 | 1:28 |
40-49 | 0:27 | 0:42 | 1:24 |
50-59 | 0:41 | 0:59 | 1:03 |
60+ | 1:03 | 0:55 | 0:59 |
Iskolai végzettség | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 0:09 | 0:09 | 0:13 |
Szakközépiskola | 0:21 | 0:32 | 0:28 |
Gimnázium | 0:31 | 0:39 | 0:57 |
Felsőfokú | 0:44 | 0:49 | 2:01 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben.
A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen a platformokon – ami újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2020 áprilisában 5,4 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,1 millió az Instagramnak Magyarországon - ez a nagykorú lakosság 87 százaléka, illetve 34 százaléka.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak látogatottságát tüntettük fel. (Az oldalak népszerűségét mutató követői számok egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – a negyedévet követő első héten, egy időpontban gyűjtöttük össze.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel az oszlopok tetején egy érték is. Ez az előző negyedévhez képest történt változást mutatja ezer főre kerekítve. A +0 azt fejezi ki, hogy pozitív irányba történt változás, azonban ez nem érte el az ötszázat, -0 esetében pedig a mínusz ötszázat.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
Helyezés | Oldal neve | III. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | 24.hu | 907 779 | +17 128 |
2 | femina.hu | 515 049 | +3 675 |
3 | origo.hu | 497 242 | +3 611 |
4 | index.hu | 602 897 | +8 470 |
5 | hvg.hu | 600 924 | +6 230 |
6 | blikk.hu | 754 159 | +9 783 |
7 | nlc.hu | 791 760 | +13 957 |
8 | portfolio.hu | 211 707 | +6 746 |
9 | blog.hu | 15 287 | -6 |
10 | nosalty.hu | 1 182 167 | +1 559 |
11 | telex.hu | 460 017 | +15 745 |
12 | 444.hu | 389 131 | +6 749 |
13 | ripost.hu | 166 990 | +5 582 |
14 | szeretlekmagyarország.hu | 589 649 | +6 649 |
15 | hirado.hu | 320 299 | +34 541 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Helyezés | Televíziós csatorna | III. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Duna TV | 60 353 | +10 608 |
2 | RTL Klub | 202 990 | +2 044 |
3 | TV2 | 336 443 | + 450 |
4 | Hír TV | 272 341 | -717 |
5 | ATV | 536 025 | +13 680 |
6 | Life TV | 231 677 | +25 344 |
7 | Story4 | 22 410 | +31 |
8 | Duna World | 8 300 | +134 |
9 | M2 | 124 090 | +9 333 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Helyezés | Rádió | III. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Retro Rádió | 312 666 | +8 230 |
2 | Petőfi Rádió | 265 328 | +3 299 |
3 | Kossuth Rádió | 39 824 | + 788 |
4 | Rádió 1 | 715 996 | +10 726 |
5 | Sláger FM | 299 212 | + 828 |
6 | Dankó Rádió | 25 898 | +385 |
7 | Bartók Rádió | 11 424 | +148 |
8 | Jazzy Rádió | 31 804 | +156 |
9 | InfoRádió | 53 988 | +2 919 |
10 | Tilos Rádió | 43 684 | +307 |