Internetes közönségmérési adatok (2022. I. negyedév)
Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca - a többi platformhoz hasonlóan - igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. Körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkeznek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9000 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők - azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi Real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül - százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi Reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/Real user: a Real user átlagos Views száma
- Eltöltött idő/View: egy View során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások - a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma - 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/Real user: a Real user Visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/Visit: egy Visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a Views tükrében
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.455.648 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2022 első negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyedét.
Internetező/nem internetező | Arány |
---|---|
Internetező | 77,65% |
Nem internetező | 22,35% |
Tematikus oldalak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS – órában és percben) a negyedév átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érték el az év első három hónapjában, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltötték az emberek. A legrövidebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a levelezőket, a felnőtt tartalmakat és a keresők kategóriába sorolt weboldalakat nézték a felhasználók. A kevésbé népszerű csoportok színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
Tematika | Egyedi felhasználók (real users) | ATS [óra:perc] |
---|---|---|
Magazin | 5 493 471 | 2:01 |
Híroldal | 5 403 461 | 4:44 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 4 405 811 | 0:43 |
Szórakozás | 4 159 401 | 1:32 |
Közösségi média | 3 780 233 | 2:46 |
E-kereskedelem | 3 756 977 | 0:59 |
Keresők | 1 976 329 | 0:30 |
Egyéb | 2 194 768 | 0:12 |
Felnőtt tartalom | 1 382 077 | 0:23 |
Levelező | 1 149 132 | 1:01 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.300.668 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.551.512 PC-t otthonról és 1.941.332–en munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják be, hogy a különböző eszközök felhasználóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Megállapíthatjuk, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek rajzolódnak ki a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmak esetében.
Tematika | Mobil | Otthoni PC | Munkahelyi PC |
---|---|---|---|
Magazin | 97,50% | 85,67% | 75,65% |
Híroldal | 98,09% | 76,60% | 80,12% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 86,70% | 65,63% | 59,89% |
Szórakozás | 88,45% | 52,63% | 34,22% |
E-kereskedelem | 80,21% | 56,62% | 45,27% |
Közösségi média | 80,92% | 55,92% | 34,80% |
Egyéb | 54,30% | 30,57% | 33,52% |
Keresők | 52,47% | 34,71% | 28,51% |
Felnőtt tartalom | 41,72% | 22,69% | 15,22% |
Levelező | 18,05% | 19,04% | 14,74% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok alapján egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat, közhasznú/információ/linkgyűjteményeket, e-kereskedelemi weboldalakat és levelezőket, mint hétvégén. Ezzel ellentétben a közösségi média és a szórakozás a hétvégék sajátsága.
Tematika | Hétköznap | Hétvége |
---|---|---|
Híroldal | 3 013 432 | 2 843 964 |
Magazin | 2 589 072 | 2 575 270 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 1 076 684 | 1 047 982 |
Szórakozás | 901 188 | 979 584 |
Közösségi média | 698 295 | 768 076 |
E-kereskedelem | 703 499 | 678 300 |
Levelező | 426 212 | 324 224 |
Keresők | 255 111 | 220 906 |
Egyéb | 218 461 | 156 954 |
Felnőtt tartalom | 124 065 | 124 801 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 68,7 százalékának felel meg. A weboldalak neve után szereplő nyíl és szám a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett eltérést jeleníti meg. Abban az esetben, ha a nyíl felfelé mutat, a weboldal előrébb került a ranglistán három hónap alatt.
Oldal neve | Real users | Reach |
---|---|---|
24.hu | 4 539 204 | 68,7% |
origo.hu (↑1) | 4 450 124 | 67,4% |
blikk.hu (↓1) | 4 377 160 | 66,3% |
index.hu (↓2) | 4 371 108 | 66,2% |
femina.hu | 4 122 908 | 62,4% |
portfolio.hu (↑1) | 4 071 840 | 61,7% |
nlc.hu (↓1) | 3 895 380 | 59,0% |
ripost.hu (↑1) | 3 643 780 | 55,2% |
nosalty.hu (↓1) | 3 574 420 | 54,1% |
borsonline.hu (↑2) | 3 512 948 | 53,2% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: nosalty.hu), mégis bekerülnek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor az utóbbiak is sok egyedi felhasználót képesek vonzani.
Oldal neve | Átlagos napi real users | Átlagos napi reach |
---|---|---|
24.hu | 874 627 | 13,4% |
origo.hu (↑1) | 814 058 | 12,5% |
blikk.hu (↓1) | 1 012 140 | 15,5% |
index.hu (↓2) | 835 945 | 12,8% |
femina.hu | 531 785 | 8,2% |
portfolio.hu (↑1) | 602 221 | 9,2% |
nlc.hu (↓1) | 541 008 | 8,3% |
ripost.hu (↑1) | 487 246 | 7,5% |
nosalty.hu (↓1) | 305 213 | 4,7% |
borsonline.hu (↑2) | 476 087 | 7,3% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot jeleníti meg: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt csak egyszer kattintott rá véletlenül egy hírre, de az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
Oldal neve | ATS |
---|---|
24.hu | 0:25 |
origo.hu (↑1) | 0:22 |
blikk.hu (↓1) | 0:22 |
index.hu (↓2) | 0:59 |
femina.hu | 0:09 |
portfolio.hu (↑1) | 0:21 |
nlc.hu (↓1) | 0:10 |
ripost.hu (↑1) | 0:06 |
nosalty.hu (↓1) | 0:09 |
borsonline.hu (↑2) | 0:07 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben a demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében.
Férfi | Nő | |
---|---|---|
1 | 24.hu | blikk.hu (↑2) |
2 | index.hu | 24.hu (↓1) |
3 | origo.hu | femina.hu (↓1) |
4 | portfolio.hu (↑1) | origo.hu (↑2) |
5 | blikk.hu (↓1) | nlc.hu |
6 | femina.hu | index.hu (↓2) |
7 | hvg.hu | nosalty.hu |
8 | jofogas.hu | ripost.hu (↑1) |
9 | telex.hu (↑1) | portfolio.hu (↑3) |
10 | nlc.hu (↓1) | borsonline.hu (↑1) |
Helyezés | Z-generáció | Y-generáció | X-generáció | Baby-boomer | Háborús |
---|---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | 24.hu | blikk.hu (↑3) | origo.hu (↑1) |
2 | origo.hu (↑1) | origo.hu (↑1) | origo.hu (↑1) | 24.hu | index.hu (↓1) |
3 | blikk.hu (↑1) | index.hu (↓1) | blikk.hu (↑1) | origo.hu (↓2) | 24.hu |
4 | index.hu (↓2) | blikk.hu (↑1) | index.hu (↓2) | index.hu (↓1) | blikk.hu |
5 | femina.hu | portfolio.hu (↑2) | portfolio.hu (↑2) | femina.hu | ripost.hu (↑3) |
6 | nlc.hu | femina.hu (↓2) | femina.hu (↓1) | portfolio.hu (↑1) | hazipatika.com (↑9) |
7 | portfolio.hu (↑2) | nlc.hu (↓1) | nlc.hu (↓1) | ripost.hu (↓1) | femina.hu |
8 | hvg.hu | nosalty.hu | ripost.hu (↑1) | nlc.hu | portfolio.hu (↓3) |
9 | ripost.hu (↑1) | telex.hu (↑5) | borsonline.hu (↑1) | borsonline.hu (↑1) | nlc.hu (↑2) |
10 | telex.hu (↑6) | hvg.hu (↓1) | nosalty.hu (↓2) | nosalty.hu (↓1) | webbeteg.hu (↑10) |
Helyezés | Max. 8 általános | Szakközépiskola | Gimnázium | Felsőfok |
---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | 24.hu | 24.hu (↑1) |
2 | blikk.hu (↑1) | origo.hu | origo.hu (↑1) | index.hu (↓1) |
3 | origo.hu (↑1) | blikk.hu (↑1) | index.hu (↓1) | origo.hu |
4 | index.hu (↓2) | index.hu (↓1) | blikk.hu | portfolio.hu (↑2) |
5 | femina.hu | portfolio.hu (↑3) | femina.hu | blikk.hu |
6 | nlc.hu | femina.hu (↓1) | portfolio.hu (↑2) | femina.hu (↓2) |
7 | portfolio.hu (↑3) | nlc.hu (↓1) | nlc.hu (↓1) | telex.hu (↑5) |
8 | ripost.hu | ripost.hu (↓1) | ripost.hu (↑1) | nlc.hu (↓1) |
9 | borsonline.hu (↑2) | borsonline.hu (↑1) | nosalty.hu (↑2) | nosalty.hu (↓1) |
10 | hvg.hu (↓1) | nosalty.hu (↓1) | borsonline.hu (↑3) | hvg.hu (↓1) |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek arra utalnak, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt.
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
origo.hu | 89,3% |
blikk.hu | 88,9% |
index.hu | 86,9% |
femina.hu | 83,5% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 91,1% |
blikk.hu | 89,2% |
index.hu | 87,2% |
femina.hu | 84,1% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 92,2% |
origo.hu | 90,7% |
index.hu | 87,3% |
femina.hu | 86,1% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 90,2% |
origo.hu | 88,7% |
blikk.hu | 87,4% |
femina.hu | 82,3% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 91,9% |
origo.hu | 90,8% |
blikk.hu | 91,4% |
index.hu | 87,2% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits mutató a látogatások számára utal, vagyis arra, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött egyhuzamban az adott oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visit/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, blikk.hu, startlap.hu). A weboldalak után feltüntetett érték a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett sorrendiségi változást jelzi.
Helyezés | Oldal neve | Látogatások (Visits) | Látogatások (visits)/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 170 432 826 | 39,0 |
2 | blikk.hu | 140 878 288 | 32,2 |
3 | 24.hu | 128 246 188 | 28,3 |
4 | origo.hu | 119 336 272 | 26,8 |
5 | telex.hu | 100 543 029 | 29,5 |
6 | portfolio.hu (↑5) | 81 674 582 | 20,1 |
7 | startlap.hu (↓1) | 75 215 413 | 30,0 |
8 | hvg.hu | 74 904 399 | 21,6 |
9 | 444.hu (↑1) | 73 079 799 | 24,6 |
10 | nlc.hu (↓3) | 65 122 785 | 16,7 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, telex.hu, startlap.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidnek (pl.: nlc.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
Helyezés | Oldal neve | Eltöltött idő/látogatás (perc) |
---|---|---|
1 | index.hu | 4:39 |
2 | blikk.hu | 2:19 |
3 | 24.hu | 2:53 |
4 | origo.hu | 2:42 |
5 | telex.hu | 4:16 |
6 | portfolio.hu (↑5) | 3:13 |
7 | startlap.hu (↓1) | 4:15 |
8 | hvg.hu | 3:10 |
9 | 444.hu (↑1) | 3:28 |
10 | nlc.hu (↓3) | 1:52 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views érték a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). Egyes weboldalak a kontaktusok számát úgy érik el, hogy aránylag kevés internetező viszonylag sok oldalt nyit meg (pl.: freemail.hu), míg másoknál a sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: hvg.hu, portfolio.hu, 24.hu).
Helyezés | Oldal neve | Oldalletöltés | Oldalletöltés/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 582 190 319 | 133 |
2 | hasznaltauto.hu | 410 878 766 | 171 |
3 | origo.hu (↑1) | 381 444 675 | 86 |
4 | freemail.hu (↓1) | 369 965 096 | 396 |
5 | blikk.hu (↑2) | 280 157 081 | 64 |
6 | jofogas.hu (↓1) | 275 173 140 | 83 |
7 | 24.hu (↓1) | 240 329 220 | 53 |
8 | telex.hu (↑1) | 238 124 074 | 70 |
9 | portfolio.hu (↑8) | 214 511 336 | 53 |
10 | hvg.hu (↑3) | 164 548 543 | 47 |
Az ATS paraméter órában és percben fejezi ki, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (perc és másodperc). A levelezőknél például egy email elolvasása rövid ideig tart, de ezek a korlátozott időtartamú oldallátogatások összeadódnak, így magas ATS-t eredményeznek. Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
Helyezés | Oldal neve | Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p) | Eltöltött idő/oldalletöltés |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 3:01 | 1:22 |
2 | hasznaltauto.hu | 1:50 | 0:39 |
3 | origo.hu (↑1) | 1:12 | 0:51 |
4 | freemail.hu (↓1) | 2:47 | 0:25 |
5 | blikk.hu (↑2) | 1:14 | 1:10 |
6 | jofogas.hu (↓1) | 1:00 | 0:43 |
7 | 24.hu (↓1) | 1:21 | 1:32 |
8 | telex.hu (↑1) | 2:05 | 1:48 |
9 | portfolio.hu (↑8) | 1:04 | 1:14 |
10 | hvg.hu (↑3) | 1:08 | 1:26 |
A három leglátogatottabb hírportál Real users száma
Az alábbi idősoros ábra a három legnézettebb hírportál látogatottságát mutatja be napi szinten a negyedév során. Visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. Február 24-én tört ki az orosz-ukrán háború. A konfliktusról szóló híradások megváltoztatták a három legnépszerűbb hírportál olvasottsági mutatóiban megfigyelhető viszonylagos egyensúlyt. Az index.hu és a 24.hu egyik napról a másikra másfélszeresére növelte napi látogatóinak számát, mi több, az érdeklődésüket fent is tudta tartani közel két héten keresztül. Az origo.hu viszont nem tudott hasonlóan sikeresen élni a vezető hír tálalásával, mint legfőbb vetélytársai.
Dátum | Origo.hu | 24.hu | Index.hu |
---|---|---|---|
jan. 1. | 780 776 | 820 080 | 813 348 |
jan. 2. | 895 492 | 915 348 | 819 944 |
jan. 3. | 846 328 | 1 070 184 | 845 512 |
jan. 4. | 811 920 | 821 508 | 783 904 |
jan. 5. | 815 116 | 700 944 | 731 272 |
jan. 6. | 773 976 | 775 404 | 710 736 |
jan. 7. | 803 624 | 782 068 | 825 860 |
jan. 8. | 593 232 | 721 548 | 786 896 |
jan. 9. | 680 816 | 844 288 | 797 028 |
jan. 10. | 755 004 | 844 560 | 808 860 |
jan. 11. | 769 216 | 803 216 | 756 908 |
jan. 12. | 780 028 | 806 684 | 770 984 |
jan. 13. | 821 848 | 866 524 | 832 048 |
jan. 14. | 751 196 | 967 776 | 952 612 |
jan. 15. | 763 164 | 889 304 | 761 736 |
jan. 16. | 756 364 | 744 532 | 721 480 |
jan. 17. | 943 840 | 951 048 | 883 048 |
jan. 18. | 807 976 | 929 356 | 770 712 |
jan. 19. | 803 148 | 880 804 | 786 080 |
jan. 20. | 757 792 | 824 092 | 837 556 |
jan. 21. | 666 740 | 902 360 | 803 624 |
jan. 22. | 623 152 | 748 068 | 826 608 |
jan. 23. | 657 900 | 747 728 | 835 584 |
jan. 24. | 796 144 | 862 376 | 904 536 |
jan. 25. | 821 032 | 874 276 | 696 524 |
jan. 26. | 770 712 | 862 240 | 753 848 |
jan. 27. | 774 248 | 796 484 | 727 396 |
jan. 28. | 738 344 | 761 872 | 698 972 |
jan. 29. | 623 084 | 794 172 | 708 424 |
jan. 30. | 617 508 | 794 376 | 851 700 |
jan. 31. | 770 304 | 949 484 | 805 324 |
febr. 1. | 860 064 | 819 808 | 756 568 |
febr. 2. | 749 360 | 803 896 | 765 612 |
febr. 3. | 766 156 | 862 852 | 830 280 |
febr. 4. | 751 468 | 826 064 | 692 104 |
febr. 5. | 807 568 | 806 412 | 752 760 |
febr. 6. | 763 912 | 861 016 | 739 296 |
febr. 7. | 807 432 | 828 240 | 776 492 |
febr. 8. | 769 624 | 826 336 | 816 476 |
febr. 9. | 708 016 | 778 328 | 812 532 |
febr. 10. | 767 856 | 802 944 | 786 692 |
febr. 11. | 796 688 | 792 200 | 756 840 |
febr. 12. | 697 272 | 691 492 | 793 628 |
febr. 13. | 706 316 | 802 332 | 749 972 |
febr. 14. | 787 780 | 853 128 | 769 012 |
febr. 15. | 805 528 | 868 020 | 778 260 |
febr. 16. | 813 008 | 911 880 | 829 260 |
febr. 17. | 808 996 | 830 076 | 773 228 |
febr. 18. | 795 940 | 850 272 | 712 028 |
febr. 19. | 804 508 | 805 256 | 712 368 |
febr. 20. | 857 412 | 842 724 | 697 408 |
febr. 21. | 930 512 | 930 512 | 754 936 |
febr. 22. | 978 588 | 843 132 | 897 260 |
febr. 23. | 902 428 | 860 268 | 891 004 |
febr. 24. | 905 012 | 1 332 868 | 1 341 844 |
febr. 25. | 746 096 | 1 298 324 | 1 123 088 |
febr. 26. | 694 416 | 1 039 788 | 1 054 068 |
febr. 27. | 934 660 | 1 074 604 | 1 129 412 |
febr. 28. | 1 012 588 | 1 230 256 | 1 203 532 |
márc. 1. | 940 712 | 1 223 252 | 1 064 268 |
márc. 2. | 860 948 | 1 046 112 | 1 165 996 |
márc. 3. | 675 920 | 1 025 848 | 1 145 596 |
márc. 4. | 848 028 | 976 208 | 962 540 |
márc. 5. | 783 564 | 827 220 | 827 152 |
márc. 6. | 846 124 | 866 456 | 874 412 |
márc. 7. | 889 236 | 998 240 | 931 668 |
márc. 8. | 883 456 | 975 936 | 901 748 |
márc. 9. | 847 824 | 945 880 | 897 124 |
márc. 10. | 941 324 | 856 256 | 866 388 |
márc. 11. | 1 023 128 | 851 156 | 797 028 |
márc. 12. | 875 296 | 840 888 | 778 056 |
márc. 13. | 913 376 | 761 600 | 761 600 |
márc. 14. | 763 776 | 733 856 | 776 016 |
márc. 15. | 760 240 | 826 880 | 859 928 |
márc. 16. | 903 652 | 891 344 | 908 344 |
márc. 17. | 971 312 | 821 712 | 890 596 |
márc. 18. | 817 020 | 801 788 | 759 220 |
márc. 19. | 700 060 | 769 964 | 777 784 |
márc. 20. | 752 828 | 862 308 | 1 010 412 |
márc. 21. | 883 252 | 892 500 | 837 692 |
márc. 22. | 916 912 | 902 496 | 848 708 |
márc. 23. | 1 010 616 | 957 168 | 782 000 |
márc. 24. | 937 924 | 876 316 | 784 856 |
márc. 25. | 912 628 | 807 296 | 835 992 |
márc. 26. | 776 288 | 692 308 | 823 548 |
márc. 27. | 780 844 | 757 588 | 781 388 |
márc. 28. | 916 164 | 1 051 824 | 827 492 |
márc. 29. | 842 452 | 1 002 524 | 822 052 |
márc. 30. | 968 524 | 892 568 | 859 384 |
márc. 31. | 1 022 584 | 855 236 | 771 052 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírolvasóknak (a website-ok közül a hírportál besorolású oldalak látogatói) az összetétele arányaiban megegyezik.
Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a hírolvasók csoportján belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
Mindhárom portálra jellemző volt, hogy a nőket inkább, míg a férfiakat kevésbé érték el.
A fiatalok leginkább a 24.hu-t látogatták – a 15 és 17 év közöttiek 3,2 százalékkal, a 18-29 év közöttiek pedig 7,8 százalékkal többen keresték fel, mint egy átlagos hírportált.
A 60 év felettiek körében ellenben a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt.
Az origo.hu legsikeresebben a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezőket vonzotta magához.
A felsőfokú végzettségűeket se a 24.hu-nak, se az origo.hu-nak nem sikerült megszólítania.
Nem | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | -3,37% | -3,71% | -1,70% |
Nő | 2,97% | 3,25% | 1,54% |
Korcsoport | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 3,20% | 1,00% | -1,15% |
18-29 | 7,81% | 4,20% | 4,24% |
30-39 | -0,78% | -0,99% | -0,27% |
40-49 | -1,47% | 0,27% | 0,15% |
50-59 | -1,03% | 1,45% | 0,17% |
60+ | -9,42% | -7,49% | -6,35% |
Iskolai végzettség | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 2,32% | 0,59% | -2,20% |
Szakközépiskola | 1,75% | 3,45% | -0,10% |
Gimnázium | 0,31% | 0,88% | 0,93% |
Felsőfokú | -3,61% | -4,89% | 0,08% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint négy csoportra bontva az oldalak látogatótáborai a következőképpen alakultak:
Nem | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 46,8% | 46,7% | 47,6% |
Nő | 53,2% | 53,3% | 52,4% |
Korcsoport | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 3,9% | 3,8% | 3,7% |
18-29 | 24,3% | 23,4% | 23,4% |
30-39 | 19,3% | 19,2% | 19,4% |
40-49 | 23,0% | 23,4% | 23,3% |
50-59 | 14,9% | 15,3% | 15,1% |
60+ | 14,6% | 14,9% | 15,0% |
Iskolai végzettség | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 16,7% | 16,4% | 16,0% |
Szakközépiskola | 21,3% | 21,6% | 20,9% |
Gimnázium | 37,6% | 37,8% | 37,9% |
Felsőfokú | 24,4% | 24,1% | 25,3% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az adott oldalon eltöltött átlagos időt mutatja órában és percben. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál rajzolódott ki. A 24.hu-n és az origo.hu-n a fiatalok kevesebb, az idősebbek viszont több időt töltöttek el, míg az index.hu-n inkább a középkorúak tartózkodtak. Az iskolai végzettség emelkedése egyenes arányban állt az oldalakon töltött átlagos idővel.
Nem | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 0:43 | 0:41 | 1:58 |
Nő | 0:25 | 0:19 | 0:41 |
Korcsoport | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 0:05 | 0:02 | 0:11 |
18-29 | 0:12 | 0:04 | 0:31 |
30-39 | 0:25 | 0:23 | 1:59 |
40-49 | 0:31 | 0:36 | 1:48 |
50-59 | 0:45 | 0:47 | 1:17 |
60+ | 1:12 | 0:49 | 1:08 |
Iskolai végzettség | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 0:10 | 0:07 | 0:16 |
Szakközépiskola | 0:23 | 0:28 | 0:35 |
Gimnázium | 0:36 | 0:33 | 1:10 |
Felsőfokú | 0:51 | 0:40 | 2:35 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben.
A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek.
2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebook-nak Magyarországon, ami a teljes lakosság 69 százalékának felel meg.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak látogatottságát tüntettük fel. (Az oldalak népszerűségét mutató követői számok egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – a negyedévet követő első héten, egy időpontban kerültek összegzésre.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel - az oszlopok tetején - egy érték is. Ez a megelőző negyedévhez képest történt változást mutatja be ezer főre kerekítve. A +0 azt fejezi ki, hogy pozitív irányba történt változás, azonban az nem érte el az ötszázat, -0 esetében pedig a mínusz ötszázat.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
Helyezés | Oldal neve | III. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | 24.hu | 940 037 | +22 |
2 | femina.hu | 529 243 | +11 |
3 | origo.hu | 506 894 | +8 |
4 | index.hu | 607 728 | +1 |
5 | hvg.hu | 638 066 | +32 |
6 | blikk.hu | 772 580 | +9 |
7 | nlc.hu | 807 747 | +6 |
8 | portfolio.hu | 234 135 | +13 |
9 | blog.hu | 15 201 | -0 |
10 | nosalty.hu | 1 190 678 | +4 |
11 | telex.hu | 497 575 | +25 |
12 | 444.hu | 404 773 | +10 |
13 | ripost.hu | 179 080 | +9 |
14 | szeretlekmagyarország.hu | 587 468 | -0 |
15 | hirado.hu | 365 021 | +29 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Helyezés | Televíziós csatorna | III. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Duna TV | 81 228 | +12 |
2 | RTL Klub | 208 411 | +3 |
3 | TV2 | 338 306 | +1 |
4 | Hír TV | 273 108 | +1 |
5 | ATV | 561 496 | +12 |
6 | Life TV | 274 582 | +15 |
7 | Story4 | 22 420 | +0 |
8 | Duna World | 8 710 | +0 |
9 | M2 | 131 265 | +4 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Helyezés | Rádió | III. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Retro Rádió | 320 608 | +3 |
2 | Petőfi Rádió | 264 546 | -0 |
3 | Kossuth Rádió | 42 314 | +1 |
4 | Rádió 1 | 731 613 | +7 |
5 | Sláger FM | 299 916 | +0 |
6 | Dankó Rádió | 28 314 | +2 |
7 | Bartók Rádió | 11 802 | +0 |
8 | Jazzy Rádió | 32 053 | +0 |
9 | InfoRádió | 58 571 | +2 |
10 | Tilos Rádió | 44 179 | +0 |