Internetes közönségmérési adatok (2022. II. negyedév)
Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca - a többi platformhoz hasonlóan - igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. Körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkeznek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9000 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők - azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi Real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül - százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi Reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/Real user: a Real user átlagos Views száma
- Eltöltött idő/View: egy View során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások - a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma - 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/Real user: a Real user Visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/Visit: egy Visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a Views tükrében
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.429.672 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2022 második negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyedét.
Internetező/nem internetező | Arány |
---|---|
Internetező | 77,34% |
Nem internetező | 22,66% |
Tematikus oldalak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS – órában és percben) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érték el az év második három hónapjában, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltötték az emberek. A legrövidebb ideig a kereső, felnőtt tartalom és levelező kategóriába sorolt weboldalakat nézték a felhasználók. A kevésbé népszerű csoportok színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
Tematika | Egyedi felhasználók (real users) | ATS [óra:perc] |
---|---|---|
Magazin | 5 403 325 | 1:52 |
Híroldal | 5 372 997 | 4:04 |
Közhasznú/információ/linkgyűjtemény | 4 191 951 | 0:32 |
E-kereskedelem | 3 743 649 | 0:57 |
Szórakozás | 3 562 860 | 1:35 |
Közösségi média | 2 993 383 | 2:41 |
Egyéb | 1 981 543 | 0:10 |
Levelező | 1 093 417 | 0:46 |
Felnőtt tartalom | 365 228 | 0:33 |
Keresők | 163 857 | 0:04 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.326.984 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.503.436 PC-t otthonról és 1.920.048–an munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják be, hogy a különböző eszközök felhasználóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Megállapíthatjuk, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmak esetében.
Tematika | Mobil | Otthoni PC | Munkahelyi PC |
---|---|---|---|
Híroldal | 98,03% | 75,12% | 79,14% |
Magazin | 97,67% | 81,91% | 72,16% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 83,17% | 59,34% | 57,61% |
Szórakozás | 79,78% | 40,24% | 24,28% |
E-kereskedelem | 79,67% | 54,18% | 46,72% |
Közösségi média | 67,88% | 45,49% | 29,64% |
Egyéb | 51,72% | 25,10% | 27,82% |
Levelező | 17,62% | 18,92% | 15,26% |
Felnőtt tartalom | 10,02% | 6,15% | 1,82% |
Keresők | 3,21% | 4,26% | 5,83% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok alapján egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén. Ezzel ellentétben a közösségi média a hétvégék sajátsága.
Tematika | Hétköznap | Hétvége |
---|---|---|
Híroldal | 2 883 678 | 2 724 276 |
Magazin | 2 471 816 | 2 440 342 |
Közhasznú/információ/linkgyűjtemény | 1 010 439 | 978 447 |
E-kereskedelem | 719 804 | 649 259 |
Szórakozás | 637 752 | 635 586 |
Közösségi média | 458 970 | 473 199 |
Levelező | 379 708 | 276 143 |
Egyéb | 193 779 | 129 618 |
Felnőtt tartalom | 32 189 | 33 757 |
Keresők | 7 104 | 3 295 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 68,7 százalékának felel meg. A weboldalak neve után szereplő nyíl és szám a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett eltérést ábrázolja. Abban az esetben, ha a nyíl felfelé mutat, a weboldal előrébb került a ranglistán három hónap alatt.
Oldal neve | Real users | Reach |
---|---|---|
24.hu | 4 545 460 | 69,2% |
origo.hu | 4 391 508 | 66,8% |
blikk.hu | 4 352 612 | 66,2% |
index.hu | 4 226 200 | 64,3% |
femina.hu | 4 147 184 | 63,1% |
nlc.hu (↑1) | 3 782 432 | 57,6% |
portfolio.hu (↓1) | 3 657 312 | 55,7% |
ripost.hu | 3 575 236 | 54,4% |
nosalty.hu | 3 562 996 | 54,2% |
borsonline.hu | 3 476 160 | 52,9% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: nosalty.hu), mégis bekerülnek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor az utóbbiak is sok egyedi felhasználót képesek vonzani.
Oldal neve | Átlagos napi real users | Átlagos napi reach |
---|---|---|
24.hu | 793 425 | 12,2% |
origo.hu | 828 192 | 12,8% |
blikk.hu | 906 860 | 14,0% |
index.hu | 764 638 | 11,8% |
femina.hu | 486 059 | 7,5% |
nlc.hu (↑1) | 511 168 | 7,9% |
portfolio.hu (↓1) | 433 664 | 6,7% |
ripost.hu | 433 793 | 6,7% |
nosalty.hu | 282 885 | 4,4% |
borsonline.hu | 465 509 | 7,2% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot jeleníti meg: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt csak egyszer kattintott rá véletlenül egy hírre, de az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
Oldal neve | ATS |
---|---|
24.hu | 0:21 |
origo.hu | 0:26 |
blikk.hu | 0:18 |
index.hu | 0:52 |
femina.hu | 0:08 |
nlc.hu (↑1) | 0:09 |
portfolio.hu (↓1) | 0:19 |
ripost.hu | 0:05 |
nosalty.hu | 0:09 |
borsonline.hu | 0:07 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben a demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében.
Férfi | Nő | |
---|---|---|
1 | 24.hu | blikk.hu |
2 | origo.hu (↑1) | 24.hu |
3 | index.hu (↓1) | femina.hu |
4 | blikk.hu (↑1) | origo.hu |
5 | portfolio.hu (↓1) | nlc.hu |
6 | femina.hu | index.hu |
7 | jofogas.hu (↑1) | nosalty.hu |
8 | hvg.hu (↓1) | mindmegette.hu (↑3) |
9 | nlc.hu (↑1) | ripost.hu (↓1) |
10 | telex.hu (↓1) | borsonline.hu |
Helyezés | Z-generáció | Y-generáció | X-generáció | Baby-boomer | Háborús |
---|---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | 24.hu | blikk.hu | origo.hu |
2 | origo.hu | origo.hu | blikk.hu (↑1) | origo.hu (↑1) | blikk.hu (↑2) |
3 | blikk.hu | index.hu | origo.hu (↓1) | 24.hu (↓1) | 24.hu |
4 | index.hu | blikk.hu | femina.hu (↑2) | femina.hu (↑1) | index.hu (↓2) |
5 | femina.hu | femina.hu (↑1) | index.hu (↓1) | index.hu (↓1) | portfolio.hu (↑3) |
6 | nlc.hu | nlc.hu (↑1) | nlc.hu (↑1) | ripost.hu (↑1) | femina.hu (↑1) |
7 | ripost.hu (↑2) | portfolio.hu (↓2) | portfolio.hu (↓2) | borsonline.hu (↑2) | ripost.hu (↓2) |
8 | portfolio.hu (↓1) | nosalty.hu | ripost.hu | nosalty.hu (↑2) | borsonline.hu (↑4) |
9 | hvg.hu (↓1) | jofogas.hu (↑2) | nosalty.hu (↑1) | mindmegette.hu (↑5) | penzcentrum.hu (↑4) |
10 | borsonline.hu (↑1) | ripost.hu (↑2) | borsonline.hu (↓1) | penzcentrum.hu (↑1) | mindmegette.hu (↑12) |
A korosztályok definíciói a következők: Z-generáció: 24 éves vagy fiatalabb, Y-generáció: 25-40 éves, X-generáció: 41-56 éves, Baby-boomer: 57-75 éves, Háborús: 76 éves vagy idősebb. |
Helyezés | Max. 8 általános | Szakközépiskola | Gimnázium | Felsőfok |
---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | origo.hu (↑1) | 24.hu | 24.hu |
2 | blikk.hu | 24.hu (↓1) | origo.hu | index.hu |
3 | origo.hu | blikk.hu | blikk.hu (↑1) | origo.hu |
4 | index.hu | index.hu | index.hu (↓1) | blikk.hu (↑1) |
5 | femina.hu | femina.hu (↑1) | femina.hu | femina.hu (↑1) |
6 | nlc.hu | ripost.hu (↑2) | nlc.hu (↑1) | portfolio.hu (↓2) |
7 | ripost.hu (↑1) | nlc.hu | portfolio.hu (↓1) | nosalty.hu (↑2) |
8 | borsonline.hu (↑1) | borsonline.hu (↑1) | nosalty.hu (↑1) | nlc.hu |
9 | promotions.hu (↑3) | portfolio.hu (↓4) | ripost.hu (↓1) | hvg.hu (↑1) |
10 | nosalty.hu (↑1) | nosalty.hu | mindmegette.hu (↑5) | telex.hu (↓3) |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek arra utalnak, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt.
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
origo.hu | 87,8% |
blikk.hu | 87,9% |
index.hu | 84,2% |
femina.hu | 83,3% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 90,9% |
blikk.hu | 89,1% |
index.hu | 85,0% |
femina.hu | 84,1% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 91,8% |
origo.hu | 89,9% |
index.hu | 84,9% |
femina.hu | 86,0% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 90,6% |
origo.hu | 88,3% |
blikk.hu | 87,5% |
femina.hu | 82,8% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 91,3% |
origo.hu | 89,0% |
blikk.hu | 90,3% |
index.hu | 84,3% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits mutató a látogatások számára utal, vagyis arra, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött egyhuzamban az adott oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visit/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, idokep.hu, startlap.hu). A weboldalak után feltüntetett érték a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett sorrendiségi változást jelzi.
Helyezés | Oldal neve | Látogatások (Visits) | Látogatások (visits)/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 152 694 517 | 36,1 |
2 | origo.hu (↑2) | 122 946 873 | 28,0 |
3 | blikk.hu (↓1) | 122 396 908 | 28,1 |
4 | 24.hu (↓1) | 112 373 682 | 24,7 |
5 | idokep.hu (↑10) | 80 546 319 | 29,7 |
6 | telex.hu (↓1) | 79 043 218 | 26,9 |
7 | startlap.hu | 68 178 263 | 28,9 |
8 | nlc.hu (↑2) | 62 006 124 | 16,4 |
9 | hvg.hu (↓1) | 61 987 093 | 18,8 |
10 | portfolio.hu (↓4) | 61 902 624 | 16,9 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, startlap.hu, telex.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidnek (pl.: nlc.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
Helyezés | Oldal neve | Eltöltött idő/látogatás (perc) |
---|---|---|
1 | index.hu | 4:20 |
2 | origo.hu (↑2) | 2:56 |
3 | blikk.hu (↓1) | 2:11 |
4 | 24.hu (↓1) | 2:43 |
5 | idokep.hu (↑10) | 2:28 |
6 | telex.hu (↓1) | 3:57 |
7 | startlap.hu | 4:04 |
8 | nlc.hu (↑2) | 1:49 |
9 | hvg.hu (↓1) | 3:06 |
10 | portfolio.hu (↓4) | 3:14 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views érték a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). Egyes weboldalak a kontaktusok számát úgy érik el, hogy aránylag kevés internetező viszonylag sok oldalt nyit meg (pl.: freemail.hu), míg másoknál a sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, portfolio.hu, blikk.hu).
Helyezés | Oldal neve | Oldalletöltés | Oldalletöltés/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 511 919 985 | 121 |
2 | origo.hu (↑1) | 398 777 539 | 91 |
3 | hasznaltauto.hu (↓1) | 340 747 997 | 146 |
4 | jofogas.hu (↑2) | 243 180 233 | 76 |
5 | blikk.hu | 236 092 160 | 54 |
6 | freemail.hu (↓2) | 229 079 343 | 250 |
7 | 24.hu | 202 524 822 | 45 |
8 | idokep.hu (↑8) | 199 708 544 | 74 |
9 | telex.hu (↓1) | 181 864 327 | 62 |
10 | portfolio.hu (↓1) | 172 374 363 | 47 |
Az ATS paraméter órában és percben fejezi ki, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (perc és másodperc). A levelezőknél például egy email elolvasása rövid ideig tart, de ezek a korlátozott időtartamú oldallátogatások összeadódnak, így magas ATS-t eredményeznek. Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
Helyezés | Oldal neve | Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p) | Eltöltött idő/oldalletöltés |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 2:36 | 1:17 |
2 | origo.hu (↑1) | 1:22 | 0:54 |
3 | hasznaltauto.hu (↓1) | 1:32 | 0:38 |
4 | jofogas.hu (↑2) | 0:53 | 0:42 |
5 | blikk.hu | 1:01 | 1:08 |
6 | freemail.hu (↓2) | 1:53 | 0:27 |
7 | 24.hu | 1:07 | 1:31 |
8 | idokep.hu (↑8) | 1:13 | 1:00 |
9 | telex.hu (↓1) | 1:46 | 1:43 |
10 | portfolio.hu (↓1) | 0:54 | 1:10 |
A három leglátogatottabb hírportál Real users száma
Az alábbi idősoros ábra a három legnézettebb hírportál látogatottságát mutatja be napi szinten a negyedév során. Visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. A kicsúcsosodó értékekért egy-egy nagy népszerűségnek örvendő hír számít felelősnek. Május 6-án például a médiaszereplő Berki Krisztián halála és a körülötte forgó pletykák az átlagos 1,5-1,6-szorosára emelték a napi látogatók számát. Ez a bulvárhír egyetlen napra volt képes az olvasóközönség figyelmét megragadni, ellentétben az előző negyedévben tapasztalt, az orosz-ukrán háborúnak köszönhető, két héten keresztül tartó megemelkedett látogatószámmal.
Dátum | Origo.hu | 24.hu | Index.hu |
---|---|---|---|
ápr. 1. | 981 036 | 771 732 | 756 296 |
ápr. 2. | 920 652 | 783 292 | 732 836 |
ápr. 3. | 1 150 968 | 1 139 068 | 1 153 212 |
ápr. 4. | 981 716 | 1 203 872 | 1 151 580 |
ápr. 5. | 838 780 | 1 023 264 | 862 444 |
ápr. 6. | 858 092 | 874 684 | 832 592 |
ápr. 7. | 867 476 | 945 064 | 740 452 |
ápr. 8. | 948 396 | 814 572 | 691 356 |
ápr. 9. | 880 464 | 881 008 | 709 852 |
ápr. 10. | 743 036 | 884 952 | 744 940 |
ápr. 11. | 895 152 | 866 320 | 765 476 |
ápr. 12. | 780 640 | 724 744 | 750 448 |
ápr. 13. | 774 792 | 782 884 | 658 376 |
ápr. 14. | 746 912 | 687 888 | 647 020 |
ápr. 15. | 715 768 | 762 756 | 722 432 |
ápr. 16. | 695 096 | 760 172 | 713 320 |
ápr. 17. | 788 800 | 714 612 | 690 608 |
ápr. 18. | 825 860 | 763 572 | 779 824 |
ápr. 19. | 937 448 | 854 828 | 781 660 |
ápr. 20. | 743 308 | 816 884 | 675 308 |
ápr. 21. | 799 136 | 775 132 | 654 568 |
ápr. 22. | 805 732 | 925 276 | 677 824 |
ápr. 23. | 695 640 | 734 400 | 706 996 |
ápr. 24. | 730 864 | 794 036 | 655 860 |
ápr. 25. | 759 696 | 751 196 | 659 872 |
ápr. 26. | 745 688 | 783 768 | 675 988 |
ápr. 27. | 759 288 | 811 240 | 803 216 |
ápr. 28. | 792 064 | 789 140 | 711 756 |
ápr. 29. | 749 496 | 752 012 | 706 316 |
ápr. 30. | 648 244 | 753 984 | 648 652 |
máj. 1. | 600 644 | 654 636 | 703 528 |
máj. 2. | 732 496 | 793 832 | 755 072 |
máj. 3. | 733 312 | 977 908 | 744 056 |
máj. 4. | 809 880 | 908 412 | 758 812 |
máj. 5. | 796 484 | 810 016 | 757 248 |
máj. 6. | 1 341 912 | 1 241 068 | 1 184 560 |
máj. 7. | 976 888 | 704 752 | 634 440 |
máj. 8. | 865 708 | 696 252 | 724 608 |
máj. 9. | 907 120 | 784 992 | 818 176 |
máj. 10. | 790 092 | 744 056 | 695 912 |
máj. 11. | 828 580 | 747 048 | 764 116 |
máj. 12. | 770 848 | 754 392 | 662 864 |
máj. 13. | 769 624 | 789 480 | 657 696 |
máj. 14. | 658 444 | 733 924 | 577 252 |
máj. 15. | 685 372 | 716 652 | 575 212 |
máj. 16. | 825 928 | 798 524 | 639 608 |
máj. 17. | 805 392 | 866 388 | 664 088 |
máj. 18. | 863 940 | 956 284 | 659 940 |
máj. 19. | 829 396 | 833 476 | 657 152 |
máj. 20. | 789 004 | 808 928 | 612 816 |
máj. 21. | 723 928 | 792 472 | 597 788 |
máj. 22. | 820 964 | 718 284 | 652 324 |
máj. 23. | 853 876 | 809 540 | 796 212 |
máj. 24. | 812 328 | 958 528 | 811 376 |
máj. 25. | 842 316 | 860 132 | 798 320 |
máj. 26. | 1 089 292 | 930 376 | 761 532 |
máj. 27. | 908 684 | 804 168 | 701 692 |
máj. 28. | 1 029 248 | 665 924 | 586 228 |
máj. 29. | 964 444 | 629 680 | 618 120 |
máj. 30. | 957 440 | 693 940 | 664 768 |
máj. 31. | 900 796 | 835 992 | 708 696 |
jún. 1. | 833 612 | 961 724 | 780 436 |
jún. 2. | 828 104 | 882 232 | 774 452 |
jún. 3. | 758 540 | 710 600 | 793 696 |
jún. 4. | 663 884 | 637 296 | 736 440 |
jún. 5. | 782 816 | 642 056 | 736 304 |
jún. 6. | 812 736 | 617 848 | 805 936 |
jún. 7. | 777 716 | 731 884 | 832 796 |
jún. 8. | 922 420 | 739 908 | 884 136 |
jún. 9. | 882 164 | 725 968 | 845 172 |
jún. 10. | 806 752 | 835 176 | 857 888 |
jún. 11. | 732 020 | 841 296 | 747 864 |
jún. 12. | 820 080 | 732 360 | 860 948 |
jún. 13. | 843 404 | 723 656 | 968 524 |
jún. 14. | 805 188 | 731 748 | 861 968 |
jún. 15. | 926 364 | 664 972 | 882 028 |
jún. 16. | 878 424 | 701 148 | 865 912 |
jún. 17. | 839 664 | 700 468 | 887 400 |
jún. 18. | 733 108 | 654 092 | 765 680 |
jún. 19. | 837 216 | 724 200 | 824 636 |
jún. 20. | 838 236 | 721 820 | 896 580 |
jún. 21. | 801 244 | 709 308 | 977 092 |
jún. 22. | 737 392 | 709 648 | 925 276 |
jún. 23. | 817 156 | 754 732 | 874 548 |
jún. 24. | 852 788 | 712 572 | 896 920 |
jún. 25. | 804 372 | 795 600 | 747 796 |
jún. 26. | 769 284 | 742 832 | 798 116 |
jún. 27. | 864 280 | 786 692 | 870 740 |
jún. 28. | 786 352 | 738 140 | 816 136 |
jún. 29. | 944 928 | 832 796 | 798 388 |
jún. 30. | 820 624 | 792 540 | 862 920 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírolvasóknak (a website-ok közül a hírportál besorolású oldalak látogatói) az összetétele arányaiban megegyezik.
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírolvasóknak (a website-ok közül a hírportál besorolású oldalak látogatói) az összetétele arányaiban megegyezik. Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a hírolvasók csoportján belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
A 24. hu-ra és az origo.hu-ra jellemző volt, hogy a nőket inkább, míg a férfiakat kevésbé érték el. A fiatalok leginkább a 24.hu-t látogatták – a 15 és 17 év közöttiek 5,9 százalékkal, a 18-29 év közöttiek pedig 6,8 százalékkal többen keresték fel, mint egy átlagos hírportált.
A 60 év felettiek körében ellenben a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt. Az origo.hu legsikeresebben a szakközépiskolai végzettséggel rendelkezőket vonzotta magához. A felsőfokú végzettségűeket se a 24.hu-nak, se az origo.hu-nak nem sikerült megszólítania.
Nem | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | -3,46% | -3,41% | -0,65% |
Nő | 3,05% | 3,00% | 0,60% |
Korcsoport | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 5,93% | -0,03% | -4,05% |
18-29 | 6,77% | 1,71% | 3,44% |
30-39 | 0,24% | -2,20% | -0,14% |
40-49 | -1,80% | 0,94% | -0,63% |
50-59 | -0,41% | 1,97% | 1,60% |
60+ | -9,72% | -3,15% | -4,73% |
Iskolai végzettség | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 3,19% | 1,01% | -3,67% |
Szakközépiskola | 0,73% | 4,46% | -1,35% |
Gimnázium | -0,35% | -0,68% | 0,50% |
Felsőfokú | -2,30% | -3,71% | 2,61% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint pedig négy csoportra bontva a vezető híroldalak látogatótábora a következőképpen alakult:
Nem | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 46,8% | 46,8% | 48,1% |
Nő | 53,2% | 53,2% | 51,9% |
Korcsoport | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 3,9% | 3,7% | 3,5% |
18-29 | 23,9% | 22,7% | 23,1% |
30-39 | 19,6% | 19,2% | 19,5% |
40-49 | 22,8% | 23,4% | 23,1% |
50-59 | 15,1% | 15,5% | 15,4% |
60+ | 14,6% | 15,6% | 15,3% |
Iskolai végzettség | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 16,8% | 16,5% | 15,7% |
Szakközépiskola | 21,2% | 22,0% | 20,8% |
Gimnázium | 37,5% | 37,4% | 37,8% |
Felsőfokú | 24,4% | 24,1% | 25,7% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az adott oldalon eltöltött átlagos időt mutatja órában és percben. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál rajzolódott ki. A 24.hu-n és az origo.hu-n a fiatalok kevesebb, az idősebbek viszont több időt töltöttek el, míg az index.hu-n inkább a középkorúak tartózkodtak. Az iskolai végzettség emelkedése egyenes arányban állt az oldalakon töltött átlagos idővel.
Nem | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 0:34 | 0:49 | 1:46 |
Nő | 0:22 | 0:21 | 0:33 |
Korcsoport | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 0:05 | 0:03 | 0:07 |
18-29 | 0:10 | 0:04 | 0:21 |
30-39 | 0:20 | 0:23 | 1:37 |
40-49 | 0:28 | 0:40 | 1:49 |
50-59 | 0:37 | 0:54 | 1:11 |
60+ | 0:57 | 1:00 | 0:56 |
Iskolai végzettség | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 0:09 | 0:10 | 0:13 |
Szakközépiskola | 0:19 | 0:34 | 0:35 |
Gimnázium | 0:29 | 0:38 | 1:00 |
Felsőfokú | 0:42 | 0:44 | 2:14 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben. A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebook-nak Magyarországon, ami a teljes lakosság 69 százalékának felel meg.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak látogatottságát tüntettük fel. (Az oldalak népszerűségét mutató követői számok egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – a negyedévet követő első héten, egy időpontban kerültek összegzésre.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel - az oszlopok tetején - egy érték is. Ez a megelőző negyedévhez képest történt változást mutatja be ezer főre kerekítve. A +0 azt fejezi ki, hogy pozitív irányba történt változás, azonban az nem érte el az ötszázat, -0 esetében pedig a mínusz ötszázat.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
Helyezés | Oldal neve | II. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | 24.hu | 949 836 | +10 |
2 | femina.hu | 523 150 | -6 |
3 | origo.hu | 512 463 | +6 |
4 | index.hu | 609 314 | +2 |
5 | hvg.hu | 645 228 | +7 |
6 | blikk.hu | 804 298 | +32 |
7 | nlc.hu | 818 678 | +11 |
8 | portfolio.hu | 242 023 | +8 |
9 | blog.hu | 15 166 | -0 |
10 | nosalty.hu | 1 193 764 | +3 |
11 | telex.hu | 505 962 | +8 |
12 | 444.hu | 410 431 | +6 |
13 | ripost.hu | 194 437 | +15 |
14 | szeretlekmagyarország.hu | 587 881 | +0 |
15 | hirado.hu | 375 270 | +10 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Helyezés | Televíziós csatorna | II. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Duna TV | 95 114 | +14 |
2 | RTL Klub | 211 341 | +3 |
3 | TV2 | 340 958 | +3 |
4 | Hír TV | 279 502 | +6 |
5 | ATV | 565 945 | +4 |
6 | Life TV | 292 628 | +18 |
7 | Story4 | 22 436 | +0 |
8 | Duna World | 8 804 | +0 |
9 | M2 | 133 186 | +2 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Helyezés | Rádió | II. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Retro Rádió | 323 208 | +3 |
2 | Petőfi Rádió | 265 012 | +0 |
3 | Kossuth Rádió | 44 223 | +2 |
4 | Rádió 1 | 738 002 | +6 |
5 | Sláger FM | 300 453 | +1 |
6 | Dankó Rádió | 31 688 | +3 |
7 | Bartók Rádió | 11 940 | +0 |
8 | Jazzy Rádió | 32 146 | +0 |
9 | InfoRádió | 59 215 | +1 |
10 | Tilos Rádió | 44 991 | +1 |