Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca - a többi platformhoz hasonlóan - igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek.
A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. Körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkeznek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9000 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők - azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi Real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül - százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi Reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/Real user: a Real user átlagos Views száma
- Eltöltött idő/View: egy View során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások - a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma - 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/Real user: a Real user Visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/Visit: egy Visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a Views tükrében
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.411.992 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2022 harmadik negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyedét.
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Internetező/nem internetező | Arány |
Internetező |
77,13% |
Nem internetező |
22,87% |
Tematikus oldalak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS – órában, percben és másodpercben) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a híroldalak érték el július eleje és szeptember vége között, továbbá a legtöbb időt is itt töltötték az emberek. A legrövidebb ideig a kereső, a felnőtt tartalom és a közhasznú/információ/linkgyűjtemény kategóriába sorolt weboldalakat nézték a felhasználók. A kevésbé népszerű csoportok színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Tematika |
Egyedi felhasználók (real users) |
ATS [óra:perc] |
Híroldal |
5 455 799 |
4:09:02 |
Magazin |
5 437 031 |
1:57:39 |
Közhasznú/információ/linkgyűjtemény |
4 331 532 |
0:31:57 |
E-kereskedelem |
4 013 496 |
0:52:51 |
Szórakozás |
3 766 928 |
1:31:32 |
Közösségi média |
2 983 885 |
2:43:58 |
Egyéb |
1 943 463 |
0:10:37 |
Levelező |
1 061 979 |
0:52:39 |
Felnőtt tartalom |
389 096 |
0:38:00 |
Keresők |
173 173 |
0:04:06 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.269.184 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.527.304 PC-t otthonról és 1.905.632-en munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják be, hogy a különböző eszközök felhasználóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Megállapíthatjuk, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, a magazin, a szórakozás, a közösségi média és a felnőtt tartalmak esetében.
Különböző tematikájú weboldalak látogatottsága a befogadás helyszíne szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Tematika |
Mobil |
Otthoni PC |
Munkahelyi PC |
Híroldal |
98,58% |
75,71% |
82,79% |
Magazin |
98,30% |
82,04% |
72,79% |
Közhasznú/információ/linkgyűjtemény |
84,21% |
61,06% |
65,93% |
E-kereskedelem |
80,94% |
57,87% |
53,87% |
Szórakozás |
81,88% |
42,56% |
25,21% |
Közösségi média |
68,18% |
44,32% |
26,79% |
Egyéb |
50,10% |
23,77% |
29,93% |
Levelező |
16,44% |
17,99% |
14,52% |
Felnőtt tartalom |
9,33% |
6,98% |
1,56% |
Keresők |
3,09% |
4,30% |
6,51% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok alapján egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén. Ezzel ellentétben a közösségi média és a szórakozás a hétvégék sajátsága.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Tematika |
Hétköznap |
Hétvége |
Híroldal |
2 981 960 |
2 849 271 |
Magazin |
2 563 668 |
2 526 480 |
Közhasznú/információ/linkgyűjtemény |
1 039 514 |
1 066 957 |
E-kereskedelem |
768 165 |
677 199 |
Közösségi média |
432 269 |
443 305 |
Szórakozás |
697 689 |
740 159 |
Levelező |
377 739 |
276 043 |
Egyéb |
174 519 |
140 527 |
Felnőtt tartalom |
41 847 |
43 316 |
Keresők |
8 035 |
3 123 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 69,5 százalékának felel meg. A weboldalak neve után szereplő nyíl és szám a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett eltérést jeleníti meg. Abban az esetben, ha a nyíl felfelé mutat, a weboldal előrébb került a ranglistán a három hónap alatt.
A magyarországi Top10 weboldal elérése 2022. III. negyedévében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Real users |
Reach |
24.hu |
4 556 476 |
69,5% |
index.hu (↑2) |
4 398 784 |
67,1% |
blikk.hu |
4 396 404 |
67,0% |
origo.hu (↓2) |
4 319 156 |
65,8% |
femina.hu |
4 248 096 |
64,8% |
nlc.hu |
3 879 536 |
59,1% |
borsonline.hu (↑3) |
3 715 044 |
56,6% |
portfolio.hu (↓1) |
3 708 788 |
56,5% |
ripost.hu (↓1) |
3 708 244 |
56,5% |
mindmegette.hu (↑1) |
3 631 336 |
55,4% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: mindmegette.hu), mégis bekerülnek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor az utóbbiak is sok egyedi felhasználót képesek vonzani.
A magyarországi Top10 weboldal 2022. III. negyedévében az átlagos napi Reach alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Átlagos napi real users |
Átlagos napi reach |
24.hu |
842 060 |
13,0% |
index.hu (↑2) |
915 092 |
14,2% |
blikk.hu |
1 012 781 |
15,7% |
origo.hu (↓2) |
878 686 |
13,6% |
femina.hu |
523 931 |
8,1% |
nlc.hu |
521 144 |
8,1% |
borsonline.hu (↑3) |
489 545 |
7,6% |
portfolio.hu (↓1) |
547 933 |
8,5% |
ripost.hu (↓1) |
476 275 |
7,4% |
mindmegette.hu (↑1) |
225 992 |
3,5% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot jeleníti meg: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt csak egyszer kattintott rá véletlenül egy hírre, de az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
A magyarországi Top10 weboldal 2022. III. negyedévében az oldalon átlagosan eltöltött idő (ATS) alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
ATS (óra:perc) |
24.hu |
0:28:12 |
index.hu (↑2) |
1:06:39 |
blikk.hu |
0:27:03 |
origo.hu (↓2) |
0:35:23 |
femina.hu |
0:11:23 |
nlc.hu |
0:13:17 |
borsonline.hu (↑3) |
0:10:04 |
portfolio.hu (↓1) |
0:28:40 |
ripost.hu (↓1) |
0:07:42 |
mindmegette.hu (↑1) |
0:08:38 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben a demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a korosztályok és a különböző iskolai végzettségűek körében. A sorrend felállításának alapja a három hónap során elért látogatók száma.
A top tíz weboldal népszerűsége a két nem tagjai körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
|
Férfi |
Nő |
1 |
24.hu |
blikk.hu |
2 |
index.hu (↑1) |
femina.hu (↑1) |
3 |
origo.hu (↓1) |
24.hu (↓1) |
4 |
blikk.hu |
index.hu (↑2) |
5 |
portfolio.hu |
origo.hu (↓1) |
6 |
femina.hu |
nlc.hu (↓1) |
7 |
telex.hu (↑3) |
mindmegette.hu (↑1) |
8 |
jofogas.hu (↓1) |
nosalty.hu (↓1) |
9 |
hvg.hu (↓1) |
ripost.hu |
10 |
penzcentrum.hu (↑3) |
borsonline.hu |
A top tíz weboldal az egyes generációs csoportokban (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
15-17 |
18-29 |
30-39 |
40-49 |
50-59 |
60+ |
1 |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
blikk.hu |
blikk.hu |
2 |
blikk.hu |
index.hu (↑1) |
index.hu (↑1) |
blikk.hu (↑1) |
24.hu |
femina.hu (↑3) |
3 |
index.hu (↑1) |
blikk.hu (↑1) |
origo.hu (↓1) |
index.hu (↑2) |
origo.hu |
24.hu |
4 |
femina.hu (↑1) |
origo.hu (↓2) |
blikk.hu (↑1) |
femina.hu |
index.hu |
origo.hu (↓2) |
5 |
origo.hu (↓2) |
femina.hu |
femina.hu (↓1) |
origo.hu (↓3) |
femina.hu |
index.hu (↓1) |
6 |
nlc.hu |
nlc.hu |
nlc.hu (↑1) |
nlc.hu |
ripost.hu |
penzcentrum.hu (↑4) |
7 |
mindmegette.hu (↑8) |
telex.hu (↑5) |
portfolio.hu (↓1) |
portfolio.hu |
portfolio.hu (↑3) |
hazipatika.com (↑9) |
8 |
ripost.hu (↓1) |
borsonline.hu (↑3) |
telex.hu (↑8) |
borsonline.hu (↑2) |
nlc.hu (↓1) |
ripost.hu (↓2) |
9 |
jofogas.hu (↑5) |
ripost.hu |
jofogas.hu |
ripost.hu |
penzcentrum.hu (↑2) |
borsonline.hu (↓2) |
10 |
videa.hu (↑12) |
portfolio.hu (↓3) |
mindmegette.hu (↑1) |
penzcentrum.hu (↑3) |
borsonline.hu (↓2) |
mindmegette.hu (↓1) |
A top tíz weboldal legmagasabb iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Max. 8 általános |
Szakközépiskola |
Gimnázium |
Felsőfok |
1 |
24.hu |
24.hu (↑1) |
24.hu |
24.hu |
2 |
blikk.hu |
blikk.hu (↑1) |
index.hu (↑2) |
index.hu |
3 |
index.hu (↑1) |
origo.hu (↓2) |
blikk.hu |
femina.hu (↑2) |
4 |
origo.hu (↓1) |
index.hu |
origo.hu (↓2) |
blikk.hu |
5 |
femina.hu |
femina.hu |
femina.hu |
origo.hu (↓2) |
6 |
nlc.hu |
borsonline.hu (↑2) |
nlc.hu |
telex.hu (↑4) |
7 |
ripost.hu |
ripost.hu (↓1) |
ripost.hu (↑2) |
portfolio.hu (↓1) |
8 |
borsonline.hu |
nlc.hu (↓1) |
portfolio.hu (↓1) |
nlc.hu |
9 |
mindmegette.hu (↑5) |
portfolio.hu |
borsonline.hu (↑2) |
hvg.hu |
10 |
jofogas.hu (↑6) |
penzcentrum.hu (↑1) |
mindmegette.hu |
nosalty.hu (↓3) |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes netező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek arra utalnak, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt.
A 24.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
index.hu |
87,0% |
blikk.hu |
88,4% |
origo.hu |
86,2% |
femina.hu |
84,7% |
Az index.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
90,1% |
blikk.hu |
87,3% |
origo.hu |
86,5% |
femina.hu |
83,7% |
A blikk.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
91,6% |
index.hu |
87,4% |
origo.hu |
87,5% |
femina.hu |
87,1% |
Az origo.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
91,0% |
index.hu |
88,1% |
blikk.hu |
89,0% |
femina.hu |
85,7% |
A femina.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
90,9% |
index.hu |
86,7% |
blikk.hu |
90,2% |
origo.hu |
87,1% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits mutató a látogatások számára utal, vagyis arra, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött egyhuzamban az adott oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visit/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, idokep.hu). A weboldalak után feltüntetett érték a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett sorrendiségi változást jelzi.
A tíz leglátogatottabb weboldal látogatás és látogatás/real user alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Látogatások (Visits) |
Látogatások (visits)/real user |
1 |
index.hu |
179 132 711 |
40,7 |
2 |
blikk.hu (↑1) |
141 505 147 |
32,2 |
3 |
origo.hu (↓1) |
131 441 423 |
30,4 |
4 |
24.hu |
121 232 020 |
26,6 |
5 |
telex.hu (↑1) |
98 994 283 |
27,4 |
6 |
idokep.hu (↓1) |
92 823 968 |
33,6 |
7 |
portfolio.hu (↑3) |
79 746 476 |
21,5 |
8 |
startlap.hu (↓1) |
65 865 383 |
26,6 |
9 |
nlc.hu (↓1) |
64 619 698 |
16,7 |
10 |
hvg.hu (↓1) |
61 207 700 |
18,6 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, telex.hu, startlap.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidnek (pl.: nlc.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
A tíz leglátogatottabb weboldal a látogatások során eltöltött idő tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Eltöltött idő/látogatás (óra:perc:mp) |
1 |
index.hu |
0:03:52 |
2 |
blikk.hu (↑1) |
0:02:06 |
3 |
origo.hu (↓1) |
0:02:47 |
4 |
24.hu |
0:02:35 |
5 |
telex.hu (↑1) |
0:03:31 |
6 |
idokep.hu (↓1) |
0:02:15 |
7 |
portfolio.hu (↑3) |
0:03:00 |
8 |
startlap.hu (↓1) |
0:03:49 |
9 |
nlc.hu (↓1) |
0:01:50 |
10 |
hvg.hu (↓1) |
0:03:10 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views érték a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). A legtöbb weboldal a kontaktusok számát úgy éri el, hogy sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, portfolio.hu, telex.hu).
A top10 webhely oldalmegtekintés (oldalletöltés) alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Oldalletöltés |
Oldalletöltés/real user |
1 |
index.hu |
565 390 139 |
129 |
2 |
origo.hu |
431 868 445 |
100 |
3 |
hasznaltauto.hu |
311 340 637 |
133 |
4 |
blikk.hu (↑1) |
260 083 860 |
59 |
5 |
jofogas.hu (↓1) |
235 019 655 |
70 |
6 |
idokep.hu (↑2) |
234 727 238 |
85 |
7 |
24.hu |
213 802 842 |
47 |
8 |
telex.hu (↑1) |
207 947 252 |
57 |
9 |
portfolio.hu (↑1) |
202 700 152 |
55 |
10 |
ingatlan.com (↑1) |
157 870 522 |
72 |
Az ATS paraméter órában, percben és másodpercben fejezi ki, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (óra, perc és másodperc). Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, egy átlagos View akár másfél perces is lehet.
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal az Eltöltött Idő/View tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) |
Eltöltött idő/oldalletöltés (ó:p:mp) |
1 |
index.hu |
2:37:10 |
0:01:13 |
2 |
origo.hu |
1:24:50 |
0:00:51 |
3 |
hasznaltauto.hu |
1:24:39 |
0:00:38 |
4 |
blikk.hu (↑1) |
1:07:32 |
0:01:08 |
5 |
jofogas.hu (↓1) |
0:48:05 |
0:00:41 |
6 |
idokep.hu (↑2) |
1:15:36 |
0:00:53 |
7 |
24.hu |
1:08:37 |
0:01:28 |
8 |
telex.hu (↑1) |
1:36:04 |
0:01:40 |
9 |
portfolio.hu (↑1) |
1:04:28 |
0:01:11 |
10 |
ingatlan.com (↑1) |
0:50:56 |
0:00:43 |
A három leglátogatottabb hírportál Real users száma
Az alábbi idősoros ábra a három legnézettebb hírportál látogatottságát mutatja be napi szinten a negyedév során. Visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. A július 11-én benyújtott, KATA-val kapcsolatos törvénymódosító javaslat és az ezt követő politikai és közéleti viták, tüntetések és hídlezárások huzamosabb időre megemelték a hírek után érdeklődők jelenlétét az origo.hu-n és az index.hu-n. A 24.hu-nak azonban nem sikerült ebből az eseményből profitálnia. Emellett szeptember 8. is egy kiugró és említésre méltó nap volt, amikor elhunyt II. Erzsébet királynő.
A három leglátogatottabb hírportál real user (valós látogató) száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Dátum |
Origo.hu |
24.hu |
Index.hu |
júl. 1. |
756 024 |
738 616 |
854 896 |
júl. 2. |
717 264 |
774 384 |
826 948 |
júl. 3. |
769 760 |
835 992 |
919 768 |
júl. 4. |
837 284 |
887 128 |
904 876 |
júl. 5. |
811 716 |
876 656 |
927 928 |
júl. 6. |
781 728 |
756 160 |
833 000 |
júl. 7. |
825 384 |
771 188 |
810 220 |
júl. 8. |
702 100 |
772 480 |
747 660 |
júl. 9. |
682 312 |
738 480 |
755 684 |
júl. 10. |
795 668 |
737 392 |
839 664 |
júl. 11. |
921 196 |
779 688 |
882 844 |
júl. 12. |
950 164 |
821 236 |
937 312 |
júl. 13. |
987 428 |
804 576 |
1 049 988 |
júl. 14. |
1 035 844 |
868 496 |
947 784 |
júl. 15. |
964 648 |
877 676 |
954 176 |
júl. 16. |
929 356 |
795 532 |
799 748 |
júl. 17. |
982 328 |
761 736 |
934 048 |
júl. 18. |
1 140 564 |
771 800 |
1 053 388 |
júl. 19. |
1 067 668 |
739 976 |
1 117 240 |
júl. 20. |
971 380 |
739 976 |
1 049 444 |
júl. 21. |
1 094 800 |
873 052 |
1 071 136 |
júl. 22. |
1 130 636 |
808 588 |
963 424 |
júl. 23. |
946 560 |
745 484 |
883 524 |
júl. 24. |
920 176 |
696 728 |
969 204 |
júl. 25. |
935 204 |
701 420 |
1 056 040 |
júl. 26. |
953 156 |
862 308 |
1 021 904 |
júl. 27. |
839 936 |
954 652 |
897 668 |
júl. 28. |
879 784 |
828 988 |
1 021 836 |
júl. 29. |
832 456 |
861 560 |
994 500 |
júl. 30. |
894 948 |
753 848 |
916 436 |
júl. 31. |
901 272 |
708 084 |
1 030 064 |
aug. 1. |
902 768 |
774 996 |
1 141 924 |
aug. 2. |
863 872 |
863 464 |
1 011 296 |
aug. 3. |
850 544 |
870 264 |
953 020 |
aug. 4. |
819 672 |
824 772 |
969 748 |
aug. 5. |
831 572 |
814 912 |
929 628 |
aug. 6. |
851 360 |
771 868 |
915 144 |
aug. 7. |
931 328 |
720 324 |
931 804 |
aug. 8. |
952 476 |
781 524 |
870 264 |
aug. 9. |
968 932 |
754 460 |
1 025 984 |
aug. 10. |
824 364 |
738 480 |
1 022 924 |
aug. 11. |
811 784 |
777 512 |
963 832 |
aug. 12. |
751 468 |
794 512 |
951 592 |
aug. 13. |
765 204 |
733 924 |
1 034 008 |
aug. 14. |
823 140 |
652 800 |
971 652 |
aug. 15. |
941 936 |
812 056 |
971 108 |
aug. 16. |
864 756 |
765 272 |
948 736 |
aug. 17. |
761 940 |
797 776 |
898 892 |
aug. 18. |
931 668 |
833 952 |
914 872 |
aug. 19. |
930 580 |
836 944 |
936 360 |
aug. 20. |
985 184 |
884 000 |
992 460 |
aug. 21. |
936 768 |
991 644 |
889 236 |
aug. 22. |
908 616 |
890 868 |
914 056 |
aug. 23. |
996 608 |
930 376 |
1 056 516 |
aug. 24. |
940 712 |
926 092 |
968 116 |
aug. 25. |
851 700 |
832 932 |
886 516 |
aug. 26. |
935 204 |
916 436 |
924 528 |
aug. 27. |
864 348 |
853 536 |
940 440 |
aug. 28. |
902 156 |
906 712 |
861 424 |
aug. 29. |
954 312 |
769 488 |
831 300 |
aug. 30. |
847 484 |
801 652 |
906 236 |
aug. 31. |
824 228 |
702 916 |
858 704 |
szept. 1. |
882 708 |
853 060 |
851 360 |
szept. 2. |
852 788 |
822 052 |
902 564 |
szept. 3. |
758 472 |
744 192 |
864 552 |
szept. 4. |
750 448 |
722 568 |
881 620 |
szept. 5. |
898 280 |
838 236 |
993 548 |
szept. 6. |
961 180 |
893 588 |
977 024 |
szept. 7. |
907 732 |
887 944 |
889 576 |
szept. 8. |
901 272 |
1 074 128 |
1 009 392 |
szept. 9. |
951 048 |
1 021 292 |
836 196 |
szept. 10. |
839 120 |
868 428 |
746 232 |
szept. 11. |
883 048 |
880 328 |
796 144 |
szept. 12. |
993 208 |
858 228 |
942 956 |
szept. 13. |
918 000 |
938 128 |
942 888 |
szept. 14. |
851 156 |
922 080 |
897 192 |
szept. 15. |
780 776 |
981 104 |
887 944 |
szept. 16. |
828 444 |
968 796 |
829 940 |
szept. 17. |
701 148 |
1 030 132 |
786 964 |
szept. 18. |
799 340 |
990 080 |
773 704 |
szept. 19. |
1 026 052 |
943 772 |
927 316 |
szept. 20. |
935 748 |
942 548 |
802 536 |
szept. 21. |
858 364 |
902 224 |
782 136 |
szept. 22. |
904 740 |
862 716 |
738 752 |
szept. 23. |
753 440 |
914 736 |
789 956 |
szept. 24. |
701 352 |
939 828 |
800 632 |
szept. 25. |
821 168 |
969 408 |
830 960 |
szept. 26. |
919 360 |
911 676 |
867 068 |
szept. 27. |
824 296 |
920 380 |
818 720 |
szept. 28. |
827 764 |
924 052 |
833 000 |
szept. 29. |
829 600 |
1 016 872 |
952 340 |
szept. 30. |
693600 |
956624 |
870604 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírolvasóknak (a website-ok közül a hírportál besorolású oldalak látogatói) az összetétele arányaiban megegyezik. Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a hírolvasók csoportján belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
A 24.hu-ra és az origo.hu-ra jellemző volt, hogy a nőket inkább, míg a férfiakat kevésbé érték el. A legfiatalabbak és a legidősebbek, a 15-17 év közöttiek, illetve a 60-nál idősebbek a várthoz képest jóval kevesebben olvasták a három leglátogatottabb weboldalt. Ugyanez igaz a maximum nyolc általánossal rendelkezőkre is, hiszen a 24.hu-t 4,65 százalékkal kevesebben keresték fel, mint egy átlagos hírportált, az origo.hu-t pedig 9,3 százalékkal. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők között az index.hu olvasottabb volt, mint a vetélytársai.
Eltérés a két nem esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Nem |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Férfi |
-1,59% |
-0,64% |
0,01% |
Nő |
1,43% |
0,58% |
0,00% |
Eltérés az egyes korcsoportok esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Korcsoport |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
15-17 |
-5,44% |
-19,65% |
-14,15% |
18-29 |
6,58% |
0,58% |
4,36% |
30-39 |
3,38% |
3,06% |
3,45% |
40-49 |
-1,84% |
0,56% |
-1,21% |
50-59 |
-0,40% |
3,30% |
1,13% |
60+ |
-10,45% |
-5,21% |
-7,52% |
Eltérés iskolai végzettség tekintetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Max. 8 általános |
-4,65% |
-9,35% |
-8,22% |
Szakközépiskola |
1,56% |
3,41% |
-0,06% |
Gimnázium |
1,60% |
2,22% |
1,95% |
Felsőfokú |
-0,95% |
-0,92% |
1,87% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint pedig négy csoportra bontva a vezető híroldalak látogatótábora a következőképpen alakult:
Oldalmegtekintések aránya a két nem esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Nem |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Férfi |
47,3% |
47,7% |
48,0% |
Nő |
52,7% |
52,3% |
52,0% |
Oldalmegtekintések aránya az egyes korcsoportok esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Korcsoport |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
15-17 |
3,3% |
2,9% |
3,1% |
18-29 |
23,6% |
22,1% |
23,0% |
30-39 |
20,1% |
20,0% |
20,1% |
40-49 |
23,0% |
23,5% |
23,1% |
50-59 |
15,1% |
15,7% |
15,3% |
60+ |
15,0% |
15,7% |
15,4% |
Oldalmegtekintések aránya iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Iskolai végzettség |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Max. 8 általános |
15,3% |
14,7% |
14,8% |
Szakközépiskola |
21,3% |
21,7% |
20,9% |
Gimnázium |
38,5% |
38,7% |
38,6% |
Felsőfokú |
24,9% |
24,9% |
25,6% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az adott oldalon eltöltött átlagos időt mutatja órában, percben és másodpercben. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál rajzolódott ki. A 24.hu-n és az origo.hu-n a fiatalok kevesebb, az idősebbek viszont több időt töltöttek el, míg az index.hu-n inkább a középkorúak tartózkodtak. Az iskolai végzettség emelkedése egyenes arányban állt az oldalakon töltött átlagos idővel.
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) a két nem esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Nem |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
Férfi |
0:35:20 |
0:41:05 |
1:41:17 |
Nő |
0:21:46 |
0:22:21 |
0:33:49 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) az egyes korcsoportok esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Korcsoport |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS,ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
15-17 |
0:04:07 |
0:03:51 |
0:16:06 |
18-29 |
0:08:12 |
0:07:53 |
0:26:42 |
30-39 |
0:20:00 |
0:20:24 |
1:21:45 |
40-49 |
0:28:01 |
0:32:26 |
1:35:52 |
50-59 |
0:35:13 |
0:42:27 |
1:07:46 |
60+ |
1:02:32 |
1:06:15 |
1:05:42 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
Max. 8 általános |
0:09:13 |
0:10:19 |
0:16:45 |
Szakközépiskola |
0:18:39 |
0:24:39 |
0:28:28 |
Gimnázium |
0:27:15 |
0:30:55 |
0:52:49 |
Felsőfokú |
0:46:45 |
0:47:53 |
2:16:18 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben. A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak Magyarországon, ami a teljes lakosság 69 százalékának felel meg.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak látogatottságát tüntettük fel. (Az oldalak népszerűségét mutató követői számok egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – a negyedévet követő első héten, egy időpontban kerültek összegzésre.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel - az oszlopok tetején - egy érték is. Ez a megelőző negyedévhez képest történt követőszámbeli változást mutatja be ezer főben.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
III. negyedév |
Változás |
1 |
24.hu |
967 653 |
+17,8 |
2 |
femina.hu |
526 515 |
+3,3 |
3 |
origo.hu |
516 831 |
+4,3 |
4 |
index.hu |
624 079 |
+14,7 |
5 |
hvg.hu |
658 005 |
+12,7 |
6 |
blikk.hu |
813 177 |
+8,8 |
7 |
nlc.hu |
833 060 |
+14,3 |
8 |
portfolio.hu |
254 893 |
+12,8 |
9 |
blog.hu |
15 000 |
-0,1 |
10 |
nosalty.hu |
1 198 664 |
+4,9 |
11 |
telex.hu |
529 665 |
+23,7 |
12 |
444.hu |
423 326 |
+12,8 |
13 |
ripost.hu |
200 034 |
+5,5 |
14 |
szeretlekmagyarország.hu |
590 414 |
+2,5 |
15 |
hirado.hu |
392 272 |
+17 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Televíziós csatornák Facebook-követőinek szám (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Televíziós csatorna |
III. negyedév |
Változás |
1 |
Duna TV |
100 000 |
+4,8 |
2 |
RTL Klub |
219 032 |
+7,6 |
3 |
TV2 |
343 607 |
+2,6 |
4 |
Hír TV |
286 977 |
+7,4 |
5 |
ATV |
571 682 |
+5,7 |
6 |
Life TV |
305 063 |
+12,4 |
7 |
Story4 |
22 000 |
-0,4 |
8 |
Duna World |
8 600 |
-0,2 |
9 |
M2 |
135 068 |
+1,8 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Rádióadók Facebook-követőinek száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. III. negyedév)
Helyezés |
Rádió |
II. negyedév |
Változás |
1 |
Retro Rádió |
326 346 |
+3,1 |
2 |
Petőfi Rádió |
266 068 |
+1 |
3 |
Kossuth Rádió |
45 801 |
+1,5 |
4 |
Rádió 1 |
742 178 |
+4,1 |
5 |
Sláger FM |
301 063 |
+0,6 |
6 |
Dankó Rádió |
34 000 |
+2,3 |
7 |
Bartók Rádió |
11 000 |
-0,9 |
8 |
Jazzy Rádió |
32 453 |
+0,3 |
9 |
InfoRádió |
59 495 |
+0,2 |
10 |
Tilos Rádió |
44 000 |
-0,9 |