Összefogás a fogyasztói tájékozottság és tudatosság növelése érdekében az elektronikus hírközlési piacon

Közzétéve: 2022. november 29.

Az elektronikus hírközlési szakma további fejlődésének elősegítése és a fogyasztói tudatosság növelése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Magyar Kommunikációs Szövetség. A szakmai egyeztetéseken túl már közös kutatások, szakmai kiadványok és rendezvények is szerepelnek a következő időszak tervei között

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a Magyar Kommunikációs Szövetség megállapodást kötött az elektronikus hírközlési szakma és a hozzá kapcsolódó tevékenységek fejlődésének hatékonyabb támogatása, továbbá a fogyasztói döntéshozatallal kapcsolatos tájékozottság növelése érdekében. A közös munka fókuszában a hírközlési piacot érintő kutatások lebonyolítása, elemzések készítése, szakmai kiadványok létrehozása és rendezvények szervezése áll.

A NMHH a médiaigazgatás és a hírközlés felügyelete, illetve szabályozása mellett számos kapcsolódó feladatot is ellát, így például céljai között szerepel a hírközlési piac folyamatainak nyomon követése, a fogyasztói döntéshozatallal kapcsolatos tájékozottság növelése, valamint részt vesz ismeretterjesztő, illetve tudományos programok támogatásában is. A Hatóság többek között szakmai szervezetekkel is együttműködik e célok hatékony megvalósítása érdekében. A szakmai kapcsolat a kisebb, de nagy számú kábeltelevízió-szolgáltatót tömörítő szervezettel nem újkeletű, hiszen a hírközlés szabályozási kérdéseiben hosszú ideje folyamatos egyeztetések zajlanak.

„Az elektronikus hírközlési szakma fejlődésének elősegítése és a hírközléssel kapcsolatos fogyasztói tudatosság növelése a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság olyan célkitűzései közé tartozik, amelyekben a Magyar Kommunikációs Szövetséggel együttműködve hatékonyabban tudunk eredményeket elérni” – mondta dr. Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója.

„A stabil műszaki háttérrel és paraméterekkel rendelkező vezetékes és vezeték nélküli helyhez kötött szolgáltatások továbbra is alapvető fontosságúak a valódi szélessávú és megfizethető árú szolgáltatásokat igénylők számára, amit az is bizonyít, hogy több mint 3400 településen vagyunk jelen helyhez kötött hírközlési szolgáltatásokkal, összesen 777 ezer előfizetés formájában” – közölte Kéry Ferenc, az MKSZ elnöke. „Tagjaink érdekképviselete mellett hangsúlyt helyezünk a szakma hírnevének öregbítésére és a fogyasztói tudatosság növelésére is, ez utóbbi területen az NMHH-val közösen is keressük a lehetőségeket és megoldásokat” – tette hozzá.