A hagyományos rádiózásra az online tartalomfogyasztás korában is van igény

A rádiókat ma is milliók hallgatják

Közzétéve: 2023. január 2.

Együttműködési megállapodást kötött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete (RAME) azzal a szándékkal, hogy növeljék a közérdekű rádiósszakmai aktivitások hatékonyságát és a fogyasztói tudatosságot.

A rádiós szakma elismertségének növelése és a rádiós műsorterjesztés korszerűsítése céljából megkötött együttműködés fókuszában kutatások, tanulmányok és kiadványok készítése, valamint szakmai rendezvények szervezése áll.

Az NMHH, illetve szakmai partnerei megbízásából végzett kutatások alátámasztják, hogy a hagyományos rádiós műsorterjesztésnek az online tartalomfogyasztás korában is megvan a közönségbázisa.

2022-ben a globális gazdasági folyamatok rányomták bélyegüket a legtöbb médiaszolgáltató, így a rádiók üzleti teljesítményére is. „A kihívásokkal a rádiós szereplők a rádió, mint médium hatékonyságának, rugalmasságának és gyorsaságának folyamatos bizonyításával, illetve a még magasabb szintű ügyfélkiszolgálással tudnak szembeszállni” – mondta el Turi Árpád, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke.

 „Ebben a helyzetben kiemelt jelentősége van a szakmai összefogások kiaknázásának, a hatékonyság és a fogyasztói tudatosság növelésének, amelyek megvalósulását szolgálja az NMHH-val létrejött együttműködésünk” – tette hozzá az elnök.

A rádiókat manapság napi szinten 5,2 millióan hallgatják

Az NMHH megbízásából végzett rendszeres hazai rádiós hallgatottságmérésekből kiderült, hogy a rádió jelentősége az online tartalomfogyasztás térhódítása mellett sem csökkent számottevően. A rádiókat jelenleg napi szinten 5,2, míg hetente 7,5 millióan hallgatják a legalább 15 évesek körében.

A Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületével a közös munka egyik sarokkövét a médiapiaci kutatások- és elemzések, valamint ezek kommunikációja alkotja majd. A piacelemzések rendkívül fontosak a trendek és a fogyasztói insightok megértése miatt, illetve a kialakítandó stratégia szempontjából is. Egy, a közelmúltban végzett kutatás feltárta, hogy a hagyományos rádió-, és az online audiotartalomfogyasztás jól megfér egymás mellett. Az új digitális csatornák használata nem megy a rádiózás kárára” – hangsúlyozta dr. Szabó László Zsolt, az NMHH Médiapiaci Együttműködési és Kutatási igazgatója

A felmérés arra a jelenségre is fényt derített, hogy a fiatalok szívesebben fogyasztják az élő és archív rádióadásokat is online. A jövőbeni kutatásoktól – a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületével együtt – azt várja a hatóság, hogy további hasznos adatokkal segítik majd a közös munkát.