Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca – a többi platformhoz hasonlóan – igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek.
A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC (otthoni és munkahelyi), mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok.
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. Körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkeznek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9000 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők - azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi Real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül - százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi Reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/Real user: a Real user átlagos Views száma
- Eltöltött idő/View: egy View során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások - a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma - 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/Real user: a Real user Visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/Visit: egy Visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a Views tükrében
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.368.472 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2022 negyedik negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyedét.
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Internetező/nem internetező | Arány |
Internetező |
76,92% |
Nem internetező |
23,08% |
Tematikus tartalmak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS – órában, percben és másodpercben) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érték el október eleje és december vége között, de a legtöbb időt a híroldalakon töltötték az emberek. A legrövidebb ideig a kereső, a közhasznú/információ/linkgyűjtemény és a felnőtt tartalmak kategóriába sorolt weboldalakat nézték a felhasználók. A kevésbé népszerű csoportok színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Tematika |
Egyedi felhasználók (real users) |
ATS [óra:perc] |
Magazin |
5 625 753 |
2:09:14 |
Híroldal |
5 591 889 |
3:48:50 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
4 059 351 |
0:26:12 |
E-kereskedelem |
3 921 560 |
0:54:09 |
Szórakozás |
3 512 177 |
1:39:56 |
Közösségi média |
3 305 593 |
2:25:18 |
Egyéb |
2 037 892 |
0:10:36 |
Levelező |
1 096 749 |
0:54:47 |
Felnőtt tartalom |
348 160 |
0:41:47 |
Keresők |
122 649 |
0:04:02 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthon és a munkahelyen
Összesen 5.215.464 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.496.364 PC-t otthonról és 1.929.704 -en munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják be, hogy a különböző eszközök felhasználóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Megállapíthatjuk, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, az e-kereskedelem, a szórakozás, a közösségi média és a felnőtt tartalmak esetében.
Különböző tematikájú weboldalak látogatottsága a befogadás helyszíne szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Tematika |
Mobil |
Otthoni PC |
Munkahelyi PC |
Magazin |
99,08% |
84,05% |
82,37% |
Híroldal |
98,95% |
77,07% |
88,14% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
81,68% |
58,84% |
57,13% |
E-kereskedelem |
78,86% |
59,18% |
50,87% |
Szórakozás |
77,73% |
42,70% |
21,64% |
Közösségi média |
74,45% |
48,62% |
27,89% |
Egyéb |
53,35% |
24,79% |
28,97% |
Levelező |
15,94% |
18,46% |
13,40% |
Felnőtt tartalom |
7,73% |
6,51% |
1,23% |
Keresők |
1,85% |
3,95% |
3,96% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok alapján egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén. Ezzel ellentétben a közösségi média és a magazinok látogatása a hétvégéken népszerűbb.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Tematika |
Hétköznap |
Hétvége |
Híroldal |
2 981 960 |
2 768 698 |
Magazin |
2 563 668 |
2 629 069 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
1 039 514 |
852 226 |
E-kereskedelem |
768 165 |
659 814 |
Szórakozás |
697 689 |
565 780 |
Közösségi média |
432 269 |
492 345 |
Levelező |
377 739 |
303 849 |
Egyéb |
174 519 |
126 863 |
Felnőtt tartalom |
41 847 |
40 374 |
Keresők |
8 035 |
3 050 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,7 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 72,3 százalékának felel meg. A weboldalak neve után szereplő nyíl és szám a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett eltérést jeleníti meg. Abban az esetben, ha a nyíl felfelé mutat, a weboldal előrébb került a ranglistán három hónap alatt. A mindmegette.hu és a nosalty.hu annyi látogatót vonzott az oldalára december végén, hogy mindkét oldal négy helyezéssel jobban teljesített az előző negyedévhez képest, ami a karácsonyi sütés-főzésnek köszönhető.
A magyarországi Top10 weboldal elérése a negyedév során
A magyarországi Top10 weboldal elérése 2022. IV. negyedévében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Real users |
Reach |
24.hu |
4 711 856 |
72,3% |
blikk.hu (↑1) |
4 564 296 |
70,0% |
origo.hu (↑1) |
4 512 888 |
69,2% |
femina.hu (↑1) |
4 475 080 |
68,7% |
index.hu (↓3) |
4 466 172 |
68,5% |
mindmegette.hu (↑4) |
4 037 092 |
61,9% |
nlc.hu (↓1) |
3 934 276 |
60,4% |
nosalty.hu (↑4) |
3 861 380 |
59,3% |
ripost.hu |
3 798 548 |
58,3% |
portfolio.hu (↓2) |
3 697 568 |
56,7% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: mindmegette.hu), mégis bekerültek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor az utóbbiak is sok egyedi felhasználót képesek vonzani.
A magyarországi tíz leglátogatottabb weboldal az átlagos napi Reach tükrében
A magyarországi Top10 weboldal 2022. IV. negyedévében az átlagos napi Reach alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Átlagos napi real users |
Átlagos napi reach |
24.hu |
806 198 |
12,5% |
blikk.hu (↑1) |
909 409 |
14,1% |
origo.hu (↑1) |
922 333 |
14,3% |
femina.hu (↑1) |
516 901 |
8,0% |
index.hu (↓3) |
887 116 |
13,7% |
mindmegette.hu (↑4) |
292 461 |
4,5% |
nlc.hu (↓1) |
480 716 |
7,4% |
nosalty.hu (↑4) |
301 458 |
4,7% |
ripost.hu |
384 947 |
6,0% |
portfolio.hu (↓2) |
491 483 |
7,6% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot jeleníti meg: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt csak egyszer kattintott rá véletlenül egy hírre, de az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
A magyarországi Top10 weboldal az oldalon átlagosan eltöltött idő tükrében (ATS)
A magyarországi Top10 weboldal 2022. IV. negyedévében az oldalon átlagosan eltöltött idő (ATS) alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
ATS (óra:perc:másodperc) |
24.hu |
0:26:22 |
blikk.hu (↑1) |
0:23:54 |
origo.hu (↑1) |
0:32:11 |
femina.hu (↑1) |
0:10:25 |
index.hu (↓3) |
1:05:16 |
mindmegette.hu (↑4) |
0:10:54 |
nlc.hu (↓1) |
0:11:59 |
nosalty.hu (↑4) |
0:12:12 |
ripost.hu |
0:06:38 |
portfolio.hu (↓2) |
0:26:59 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben a demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a korosztályok és a különböző iskolai végzettségűek körében. A sorrend felállításának alapja a három hónap során elért látogatók száma.
A top tíz weboldal népszerűsége a két nem tagjai körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
|
Férfi |
Nő |
1 |
24.hu |
femina.hu (↑1) |
2 |
index.hu |
blikk.hu (↓1) |
3 |
origo.hu |
24.hu |
4 |
blikk.hu |
mindmegette.hu (↑3) |
5 |
femina.hu (↑1) |
origo.hu |
6 |
portfolio.hu (↓1) |
nosalty.hu (↑2) |
7 |
telex.hu |
index.hu (↓3) |
8 |
penzcentrum.hu (↑2) |
nlc.hu (↓2) |
9 |
promotions.hu (↑2) |
ripost.hu |
10 |
jofogas.hu (↓2) |
hazipatika.com (↑1) |
A top tíz weboldal az egyes generációs csoportokban (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
15-17 |
18-29 |
30-39 |
40-49 |
50-59 |
60-90 |
1 |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
24.hu (↑1) |
24.hu (↑2) |
2 |
blikk.hu |
index.hu |
femina.hu (↑3) |
femina.hu (↑2) |
blikk.hu (↓1) |
blikk.hu (↓1) |
3 |
index.hu |
blikk.hu |
blikk.hu (↑1) |
origo.hu (↑2) |
origo.hu |
femina.hu (↓1) |
4 |
origo.hu (↑1) |
origo.hu |
index.hu (↓2) |
blikk.hu (↓2) |
femina.hu (↑1) |
origo.hu |
5 |
femina.hu (↓1) |
femina.hu |
origo.hu (↓2) |
index.hu (↓2) |
index.hu (↓1) |
index.hu |
6 |
nlc.hu |
nlc.hu |
mindmegette.hu (↑4) |
mindmegette.hu (↑5) |
penzcentrum.hu (↑3) |
penzcentrum.hu |
7 |
mindmegette.hu |
mindmegette.hu (↑4) |
nosalty.hu (↑5) |
nlc.hu (↓1) |
ripost.hu (↓1) |
mindmegette.hu (↑3) |
8 |
nosalty.hu (↑6) |
telex.hu (↓1) |
nlc.hu (↓2) |
nosalty.hu (↑4) |
mindmegette.hu (↑3) |
ripost.hu |
9 |
videa.hu (↑1) |
nosalty.hu (↑6) |
telex.hu (↓1) |
ripost.hu |
borsonline.hu (↑1) |
hazipatika.com (↓2) |
10 |
ripost.hu (↓2) |
ripost.hu (↓1) |
portfolio.hu (↓3) |
penzcentrum.hu |
nlc.hu (↓2) |
nlc.hu (↑1) |
A top tíz weboldal legmagasabb iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Max. 8 általános |
Szakközépiskola |
Gimnázium |
Felsőfok |
1 |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
2 |
blikk.hu |
blikk.hu |
blikk.hu (↑1) |
index.hu |
3 |
origo.hu (↑1) |
origo.hu |
origo.hu (↑1) |
femina.hu |
4 |
index.hu (↓1) |
femina.hu (↑1) |
femina.hu (↑1) |
origo.hu (↑1) |
5 |
femina.hu |
index.hu (↓1) |
index.hu (↓3) |
blikk.hu (↓1) |
6 |
mindmegette.hu (↑3) |
mindmegette.hu (↑6) |
mindmegette.hu (↑4) |
telex.hu |
7 |
nlc.hu (↓1) |
penzcentrum.hu (↑3) |
nlc.hu (↓1) |
mindmegette.hu (↑4) |
8 |
nosalty.hu (↑3) |
nlc.hu |
nosalty.hu (↑4) |
portfolio.hu (↓1) |
9 |
ripost.hu (↓2) |
ripost.hu (↓2) |
ripost.hu (↓2) |
nlc.hu (↓1) |
10 |
borsonline.hu (↓2) |
borsonline.hu (↓4) |
telex.hu (↑1) |
nosalty.hu |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek arra utalnak, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt.
24.hu
A 24.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
blikk.hu |
87,9% |
origo.hu |
86,4% |
femina.hu |
84,9% |
index.hu |
85,0% |
Blikk.hu
A blikk.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
90,8% |
origo.hu |
88,0% |
femina.hu |
87,5% |
index.hu |
85,3% |
Origo.hu
Az origo.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
90,2% |
blikk.hu |
89,0% |
femina.hu |
85,9% |
index.hu |
85,9% |
Femina.hu
A femina.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
89,4% |
blikk.hu |
89,3% |
origo.hu |
86,6% |
index.hu |
83,9% |
Index.hu
Az index.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
89,7% |
blikk.hu |
87,2% |
origo.hu |
86,8% |
femina.hu |
84,0% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits mutató a látogatások számára utal, vagyis arra, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött egyhuzamban az adott oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visits/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, origo.hu). A weboldalak után feltüntetett érték a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett sorrendiségi változást jelzi.
A tíz leglátogatottabb weboldal látogatás és látogatás/real user alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Látogatások (Visits) |
Látogatások (visits)/real user |
1 |
index.hu |
168 207 234 |
37,7 |
2 |
origo.hu (↑1) |
131 003 222 |
29,0 |
3 |
blikk.hu (↓1) |
120 088 972 |
26,3 |
4 |
24.hu |
110 559 727 |
23,5 |
5 |
telex.hu |
88 966 089 |
24,2 |
6 |
portfolio.hu (↑1) |
69 183 747 |
18,7 |
7 |
startlap.hu (↑1) |
65 841 387 |
24,4 |
8 |
femina.hu (↑3) |
57 400 092 |
12,8 |
9 |
nlc.hu |
57 027 643 |
14,5 |
10 |
idokep.hu (↓4) |
53 655 561 |
24,8 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, startlap.hu, telex.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidnek (pl.: femina.hu, nlc.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
A tíz leglátogatottabb weboldal a látogatások során eltöltött idő tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Eltöltött idő/látogatás (óra:perc:mp) |
1 |
index.hu |
0:04:01 |
2 |
origo.hu (↑1) |
0:02:39 |
3 |
blikk.hu (↓1) |
0:02:13 |
4 |
24.hu |
0:02:42 |
5 |
telex.hu |
0:03:43 |
6 |
portfolio.hu (↑1) |
0:03:09 |
7 |
startlap.hu (↑1) |
0:03:47 |
8 |
femina.hu (↑3) |
0:01:54 |
9 |
nlc.hu |
0:01:51 |
10 |
idokep.hu (↓4) |
0:02:20 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views érték a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). A legtöbb weboldal a kontaktusok számát úgy éri el, hogy sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, blikk.hu, portfolio.hu).
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal a Views/Real user tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Views |
Views/Real user |
1 |
index.hu |
525 499 070 |
118 |
2 |
origo.hu |
456 176 422 |
101 |
3 |
hasznaltauto.hu |
288 087 171 |
134 |
4 |
jofogas.hu (↑1) |
244 995 659 |
76 |
5 |
blikk.hu (↓1) |
225 310 791 |
49 |
6 |
24.hu (↑1) |
203 175 087 |
43 |
7 |
telex.hu (↑1) |
194 042 209 |
53 |
8 |
portfolio.hu (↑1) |
188 099 954 |
51 |
9 |
ingatlan.com (↑1) |
129 142 977 |
69 |
10 |
idokep.hu (↓4) |
124 900 013 |
58 |
Az ATS paraméter órában, percben és másodpercben fejezi ki, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (óra, perc és másodperc). Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal az Eltöltött Idő/View tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) |
Eltöltött idő/oldalletöltés (ó:p:mp) |
1 |
index.hu |
2:31:07 |
0:01:17 |
2 |
origo.hu |
1:16:42 |
0:00:46 |
3 |
hasznaltauto.hu |
1:34:24 |
0:00:42 |
4 |
jofogas.hu (↑1) |
0:52:48 |
0:00:41 |
5 |
blikk.hu (↓1) |
0:58:19 |
0:01:11 |
6 |
24.hu (↑1) |
1:03:24 |
0:01:28 |
7 |
telex.hu (↑1) |
1:30:00 |
0:01:42 |
8 |
portfolio.hu (↑1) |
0:58:47 |
0:01:09 |
9 |
ingatlan.com (↑1) |
0:49:21 |
0:00:43 |
10 |
idokep.hu (↓4) |
0:57:49 |
0:01:00 |
A három leglátogatottabb hírportál Real users száma
Az alábbi idősoros ábra a három legnézettebb hírportál látogatottságát mutatja be napi szinten a negyedév során. Visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. Kisebb, pár napos emelkedést mutatnak az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos fejlemények (például a lengyelországi rakétabecsapódás) vagy épp a pedagógus tüntetések, de jelentősebb eseményeknek számított a november 20-án kezdődő labdarúgó világbajnokság és a december 6-án bejelentett benzinársapka kivezetése is.
A három leglátogatottabb hírportál real user (valós látogató) száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Dátum |
Origo.hu |
24.hu |
Index.hu |
okt. 1. |
847 892 |
858 908 |
818 040 |
okt. 2. |
776 424 |
823 004 |
743 580 |
okt. 3. |
787 032 |
805 936 |
815 388 |
okt. 4. |
889 100 |
752 964 |
872 236 |
okt. 5. |
993 344 |
856 528 |
875 840 |
okt. 6. |
873 936 |
905 012 |
799 136 |
okt. 7. |
789 412 |
891 412 |
854 352 |
okt. 8. |
694 552 |
729 640 |
773 840 |
okt. 9. |
793 900 |
713 184 |
854 420 |
okt. 10. |
923 032 |
844 968 |
904 128 |
okt. 11. |
824 976 |
767 652 |
943 024 |
okt. 12. |
811 376 |
748 068 |
982 668 |
okt. 13. |
920 516 |
856 256 |
996 948 |
okt. 14. |
833 340 |
792 744 |
934 252 |
okt. 15. |
755 480 |
707 676 |
853 196 |
okt. 16. |
670 072 |
670 276 |
961 316 |
okt. 17. |
715 700 |
729 300 |
934 524 |
okt. 18. |
686 732 |
690 064 |
864 892 |
okt. 19. |
774 792 |
723 248 |
908 276 |
okt. 20. |
844 764 |
763 504 |
926 228 |
okt. 21. |
853 672 |
720 732 |
952 748 |
okt. 22. |
839 528 |
713 048 |
917 048 |
okt. 23. |
926 636 |
776 152 |
919 632 |
okt. 24. |
962 132 |
886 244 |
935 204 |
okt. 25. |
801 040 |
1 055 020 |
894 404 |
okt. 26. |
855 508 |
944 792 |
878 016 |
okt. 27. |
840 684 |
848 096 |
947 784 |
okt. 28. |
813 824 |
839 392 |
939 964 |
okt. 29. |
948 940 |
800 904 |
890 596 |
okt. 30. |
1 037 272 |
745 620 |
919 156 |
okt. 31. |
1 070 796 |
725 492 |
818 380 |
nov. 1. |
1 042 916 |
815 388 |
834 836 |
nov. 2. |
1 062 704 |
897 328 |
804 780 |
nov. 3. |
1 072 156 |
793 084 |
827 764 |
nov. 4. |
1 082 968 |
769 420 |
832 388 |
nov. 5. |
1 030 200 |
822 528 |
803 624 |
nov. 6. |
962 540 |
837 012 |
872 372 |
nov. 7. |
925 072 |
824 024 |
895 492 |
nov. 8. |
816 816 |
911 540 |
872 848 |
nov. 9. |
976 684 |
903 244 |
931 328 |
nov. 10. |
1 160 760 |
952 340 |
904 944 |
nov. 11. |
978 452 |
897 328 |
817 564 |
nov. 12. |
839 528 |
816 680 |
817 428 |
nov. 13. |
1 065 152 |
720 120 |
762 280 |
nov. 14. |
973 692 |
972 536 |
790 024 |
nov. 15. |
933 164 |
1 061 684 |
925 616 |
nov. 16. |
1 081 540 |
953 768 |
960 092 |
nov. 17. |
980 628 |
930 444 |
898 892 |
nov. 18. |
947 512 |
856 324 |
857 888 |
nov. 19. |
886 176 |
827 016 |
833 136 |
nov. 20. |
1 053 320 |
796 280 |
903 584 |
nov. 21. |
1 093 168 |
802 944 |
970 360 |
nov. 22. |
1 096 432 |
742 152 |
994 840 |
nov. 23. |
1 116 764 |
940 100 |
890 868 |
nov. 24. |
1 111 664 |
914 668 |
911 064 |
nov. 25. |
1 073 924 |
857 548 |
879 716 |
nov. 26. |
932 960 |
792 540 |
829 532 |
nov. 27. |
976 548 |
762 008 |
913 512 |
nov. 28. |
991 576 |
788 528 |
898 756 |
nov. 29. |
1 069 164 |
928 676 |
932 960 |
nov. 30. |
1 052 436 |
857 412 |
989 604 |
dec. 1. |
946 560 |
873 120 |
1 002 864 |
dec. 2. |
906 440 |
803 760 |
858 160 |
dec. 3. |
883 252 |
864 076 |
785 536 |
dec. 4. |
1 033 464 |
736 032 |
856 528 |
dec. 5. |
1 068 620 |
817 088 |
867 612 |
dec. 6. |
1 026 052 |
939 692 |
917 388 |
dec. 7. |
1 064 336 |
872 372 |
1 113 840 |
dec. 8. |
928 540 |
817 632 |
1 051 756 |
dec. 9. |
972 604 |
738 616 |
959 480 |
dec. 10. |
953 156 |
647 496 |
937 516 |
dec. 11. |
957 780 |
637 704 |
1 002 524 |
dec. 12. |
910 588 |
762 688 |
998 444 |
dec. 13. |
935 952 |
841 976 |
974 304 |
dec. 14. |
844 900 |
936 428 |
915 892 |
dec. 15. |
856 732 |
862 852 |
1 029 860 |
dec. 16. |
911 268 |
693 668 |
989 196 |
dec. 17. |
906 304 |
743 240 |
829 260 |
dec. 18. |
842 384 |
654 296 |
978 588 |
dec. 19. |
836 468 |
745 484 |
976 412 |
dec. 20. |
880 532 |
778 940 |
845 376 |
dec. 21. |
793 764 |
781 660 |
762 960 |
dec. 22. |
874 684 |
678 844 |
778 192 |
dec. 23. |
809 948 |
658 648 |
767 244 |
dec. 24. |
739 092 |
625 192 |
606 084 |
dec. 25. |
806 752 |
655 792 |
659 668 |
dec. 26. |
982 260 |
663 884 |
767 788 |
dec. 27. |
954 244 |
784 244 |
817 088 |
dec. 28. |
1 026 120 |
811 036 |
916 232 |
dec. 29. |
953 428 |
814 912 |
937 856 |
dec. 30. |
940 508 |
755 888 |
859 112 |
dec. 31. |
764864 |
742492 |
864620 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírolvasóknak (a website-ok közül a hírportál besorolású oldalak látogatói) az összetétele arányaiban megegyezik. Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a hírolvasók csoportján belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
A legfiatalabbak és a legidősebbek, a 15-17 év közöttiek, illetve a 60 évesnél idősebbek a várthoz képest jóval kevesebben olvasták a három vizsgált weboldalt. A maximum nyolc általánost végzettek az origo.hu-t 11,64 százalékkal kevesebben keresték fel, mint egy átlagos hírportált, az index.hu-t pedig 11,92 százalékkal.
A felsőfokú végzettséggel rendelkezők között az index.hu olvasottabb volt, mint legfőbb vetélytársai.
Eltérés a két nem esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Nem |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Férfi |
-1,04% |
-0,62% |
0,67% |
Nő |
0,93% |
0,56% |
-0,62% |
Eltérés az egyes korcsoportok esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Korcsoport |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
15-17 |
-9,60% |
-22,91% |
-19,99% |
18-29 |
2,72% |
-1,28% |
2,03% |
30-39 |
1,32% |
-1,14% |
0,77% |
40-49 |
-0,34% |
2,50% |
-0,72% |
50-59 |
3,59% |
6,67% |
4,48% |
60+ |
-6,70% |
-3,27% |
-3,48% |
Eltérés iskolai végzettség tekintetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Max. 8 általános |
-7,48% |
-11,64% |
-11,92% |
Szakközépiskola |
2,67% |
5,40% |
1,37% |
Gimnázium |
1,52% |
1,64% |
1,63% |
Felsőfokú |
-0,13% |
-0,56% |
3,07% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint pedig négy csoportra bontva a vezető híroldalak látogatótábora a következőképpen alakult:
Oldalmegtekintések aránya a két nem esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Nem |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Férfi |
47,3% |
47,5% |
48,1% |
Nő |
52,7% |
52,5% |
51,9% |
Oldalmegtekintések aránya az egyes korcsoportok esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Korcsoport |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
15-17 |
3,2% |
2,9% |
2,9% |
18-29 |
22,6% |
21,7% |
22,4% |
30-39 |
19,6% |
19,1% |
19,5% |
40-49 |
23,3% |
23,9% |
23,2% |
50-59 |
15,7% |
16,2% |
15,8% |
60+ |
15,7% |
16,2% |
16,2% |
Oldalmegtekintések aránya iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Iskolai végzettség |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Max. 8 általános |
15,3% |
14,4% |
14,4% |
Szakközépiskola |
21,3% |
22,1% |
21,2% |
Gimnázium |
38,5% |
38,3% |
38,3% |
Felsőfokú |
24,9% |
25,2% |
26,1% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az adott oldalon eltöltött átlagos időt mutatja órában, percben és másodpercben. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál rajzolódott ki. A középkorúak (30-59) leginkább az index.hu-n töltöttek el jelentős mennyiségű időt, átlagosan közel egy órát. Az iskolai végzettség emelkedésével egyenes arányban emelkedik az oldalakon töltött átlagos időtartam is.
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) a két nem esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Nem |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
Férfi |
0:33:42 |
0:46:41 |
1:24:52 |
Nő |
0:19:45 |
0:18:46 |
0:27:04 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) az egyes korcsoportok esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Korcsoport |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS,ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
15-17 |
0:03:58 |
0:03:29 |
0:18:29 |
18-29 |
0:07:13 |
0:06:23 |
0:24:15 |
30-39 |
0:17:50 |
0:17:26 |
0:57:42 |
40-49 |
0:26:46 |
0:37:11 |
1:15:52 |
50-59 |
0:29:01 |
0:45:26 |
0:58:56 |
60+ |
0:59:40 |
1:00:30 |
1:02:01 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
Max. 8 általános |
0:08:00 |
0:12:29 |
0:18:20 |
Szakközépiskola |
0:16:30 |
0:30:42 |
0:28:40 |
Gimnázium |
0:25:53 |
0:32:31 |
0:47:47 |
Felsőfokú |
0:44:00 |
0:42:52 |
1:42:21 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben. A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebook-nak Magyarországon, ami a teljes lakosság 69 százalékának felel meg.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak népszerűségét tüntettük fel. (Az oldalak követőinek száma egy-egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – a negyedévet követő első héten, egy napon kerültek összegzésre.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel – az oszlopok tetején – egy érték is. Ez a megelőző negyedévhez képest történt követőszámbeli változást mutatja be ezer főben.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
IV. negyedév |
Változás |
1 |
24.hu |
978 924 |
+11,2 |
2 |
femina.hu |
528 322 |
+1,8 |
3 |
origo.hu |
517 408 |
+0,5 |
4 |
index.hu |
626 587 |
+2,5 |
5 |
hvg.hu |
661 228 |
+3,2 |
6 |
blikk.hu |
818 501 |
+5,3 |
7 |
nlc.hu |
841 669 |
+8,6 |
8 |
portfolio.hu |
259 680 |
+4,7 |
9 |
blog.hu |
15 000 |
0 |
10 |
nosalty.hu |
1 204 326 |
+5,6 |
11 |
telex.hu |
538 366 |
+8,7 |
12 |
444.hu |
426 874 |
+3,5 |
13 |
ripost.hu |
205 000 |
+4,9 |
14 |
szeretlekmagyarország.hu |
589 799 |
-0,6 |
15 |
hirado.hu |
397 000 |
+4,7 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Televíziós csatornák Facebook-követőinek szám (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Televíziós csatorna |
IV. negyedév |
Változás |
1 |
Duna TV |
116 000 |
+16 |
2 |
RTL Klub |
225 548 |
+6,5 |
3 |
TV2 |
345 856 |
+2,2 |
4 |
Hír TV |
288 000 |
+1 |
5 |
ATV |
573 921 |
+2,2 |
6 |
Life TV |
309 487 |
+4,4 |
7 |
Story4 |
22 000 |
0 |
8 |
Duna World |
8 900 |
+0,3 |
9 |
M2 |
137 498 |
+2,4 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Rádióadók Facebook-követőinek száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés |
Rádió |
II. negyedév |
Változás |
1 |
Retro Rádió |
329 692 |
+3,3 |
2 |
Petőfi Rádió |
266 348 |
+0,2 |
3 |
Kossuth Rádió |
46 000 |
+0,1 |
4 |
Rádió 1 |
743 249 |
+1 |
5 |
Sláger FM |
301 861 |
+0,7 |
6 |
Dankó Rádió |
38 000 |
+4 |
7 |
Bartók Rádió |
12 000 |
+1 |
8 |
Jazzy Rádió |
32 492 |
0 |
9 |
InfoRádió |
59 510 |
0 |
10 |
Tilos Rádió |
45 000 |
+1 |