Internetes közönségmérési adatok (2022. IV. negyedév)

Közzétéve: 2023. január 19.

Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján

Az online médiumok piaca – a többi platformhoz hasonlóan – igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek.

A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.

Digitális Közönségmérési Tanács

A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeit képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.

Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.

  • Médiatípus: PC (otthoni és munkahelyi), mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
  • Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
  • Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok.

A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. Körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkeznek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (pl. facebook.com, youtube.com).

Egy kb. 9000 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak PC-re teljes.

Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:

  1. magazin
  2. híroldal
  3. szórakozás
  4. közhasznú/információ/linkgyűjtemény
  5. közösségi média
  6. e-kereskedelem
  7. levelező
  8. keresők
  9. felnőtt tartalom
  10. egyéb

A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.

Mérőszámok

Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.

  • Real users: belföldi internetezők - azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
  • Átlagos napi Real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
  • Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül - százalékos értékben kifejezve
  • Átlagos napi Reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
  • ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
  • Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
  • Views/Real user: a Real user átlagos Views száma
  • Eltöltött idő/View: egy View során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
  • Visits: látogatások - a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma - 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
  • Visit/Real user: a Real user Visit-jeinek átlagos száma
  • Eltöltött idő/Visit: egy Visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
  • Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a Views tükrében

Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében

A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.368.472 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2022 negyedik negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek több mint háromnegyedét.

Kördiagram. Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Internetező/nem internetezőArány
Internetező 76,92%
Nem internetező 23,08%

Tematikus tartalmak látogatottsága

Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS – órában, percben és másodpercben) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érték el október eleje és december vége között, de a legtöbb időt a híroldalakon töltötték az emberek. A legrövidebb ideig a kereső, a közhasznú/információ/linkgyűjtemény és a felnőtt tartalmak kategóriába sorolt weboldalakat nézték a felhasználók. A kevésbé népszerű csoportok színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.

Oszlopdiagram. A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Tematika Egyedi felhasználók (real users) ATS [óra:perc]
Magazin 5 625 753 2:09:14
Híroldal 5 591 889 3:48:50
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény 4 059 351 0:26:12
E-kereskedelem 3 921 560 0:54:09
Szórakozás 3 512 177 1:39:56
Közösségi média 3 305 593 2:25:18
Egyéb 2 037 892 0:10:36
Levelező 1 096 749 0:54:47
Felnőtt tartalom 348 160 0:41:47
Keresők 122 649 0:04:02

Tematikus tartalmak látogatottsága otthon és a munkahelyen

Összesen 5.215.464 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.496.364 PC-t otthonról és 1.929.704 -en munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják be, hogy a különböző eszközök felhasználóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Megállapíthatjuk, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, az e-kereskedelem, a szórakozás, a közösségi média és a felnőtt tartalmak esetében.

Oszlopdiagram. Különböző tematikájú weboldalak látogatottsága a befogadás helyszíne szerint. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

Különböző tematikájú weboldalak látogatottsága a befogadás helyszíne szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Tematika Mobil Otthoni PC Munkahelyi PC
Magazin 99,08% 84,05% 82,37%
Híroldal 98,95% 77,07% 88,14%
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény 81,68% 58,84% 57,13%
E-kereskedelem 78,86% 59,18% 50,87%
Szórakozás 77,73% 42,70% 21,64%
Közösségi média 74,45% 48,62% 27,89%
Egyéb 53,35% 24,79% 28,97%
Levelező 15,94% 18,46% 13,40%
Felnőtt tartalom 7,73% 6,51% 1,23%
Keresők 1,85% 3,95% 3,96%

Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén

A forgalmi adatok alapján egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén. Ezzel ellentétben a közösségi média és a magazinok látogatása a hétvégéken népszerűbb.

Oszlopdiagram. A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Tematika Hétköznap Hétvége
Híroldal 2 981 960 2 768 698
Magazin 2 563 668 2 629 069
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény 1 039 514 852 226
E-kereskedelem 768 165 659 814
Szórakozás 697 689 565 780
Közösségi média 432 269 492 345
Levelező 377 739 303 849
Egyéb 174 519 126 863
Felnőtt tartalom 41 847 40 374
Keresők 8 035 3 050

A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal

A negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,7 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 72,3 százalékának felel meg. A weboldalak neve után szereplő nyíl és szám a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett eltérést jeleníti meg. Abban az esetben, ha a nyíl felfelé mutat, a weboldal előrébb került a ranglistán három hónap alatt. A mindmegette.hu és a nosalty.hu annyi látogatót vonzott az oldalára december végén, hogy mindkét oldal négy helyezéssel jobban teljesített az előző negyedévhez képest, ami a karácsonyi sütés-főzésnek köszönhető.

A magyarországi Top10 weboldal elérése a negyedév során

Diagram. A magyarországi Top 10 weboldal elérése 2022. IV. negyedévében. Az ábrázolt adatokat a kép alatti táblázat tartalmazza.

A magyarországi Top10 weboldal elérése 2022. IV. negyedévében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Real users Reach
24.hu  4 711 856 72,3%
blikk.hu (↑1) 4 564 296 70,0%
origo.hu (↑1) 4 512 888 69,2%
femina.hu (↑1) 4 475 080 68,7%
index.hu (↓3) 4 466 172 68,5%
mindmegette.hu (↑4) 4 037 092 61,9%
nlc.hu (↓1) 3 934 276 60,4%
nosalty.hu (↑4) 3 861 380 59,3%
ripost.hu  3 798 548 58,3%
portfolio.hu (↓2) 3 697 568 56,7%

Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: mindmegette.hu), mégis bekerültek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor az utóbbiak is sok egyedi felhasználót képesek vonzani.

A magyarországi tíz leglátogatottabb weboldal az átlagos napi Reach tükrében

Oszlopdiagram. A magyarországi Top10 weboldal 2022. IV. negyedévében az átlagos napi Reach alapján. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A magyarországi Top10 weboldal 2022. IV. negyedévében az átlagos napi Reach alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Átlagos napi real users Átlagos napi reach
24.hu  806 198 12,5%
blikk.hu (↑1) 909 409 14,1%
origo.hu (↑1) 922 333 14,3%
femina.hu (↑1) 516 901 8,0%
index.hu (↓3) 887 116 13,7%
mindmegette.hu (↑4) 292 461 4,5%
nlc.hu (↓1) 480 716 7,4%
nosalty.hu (↑4) 301 458 4,7%
ripost.hu  384 947 6,0%
portfolio.hu (↓2) 491 483 7,6%

Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot jeleníti meg: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt csak egyszer kattintott rá véletlenül egy hírre, de az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.

A magyarországi Top10 weboldal az oldalon átlagosan eltöltött idő tükrében (ATS)

Oszlopdiagram. A magyarországi Top10 weboldal 2022. IV. negyedévében az oldalon átlagosan eltöltött idő tükrében (ATS). Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A magyarországi Top10 weboldal 2022. IV. negyedévében az oldalon átlagosan eltöltött idő (ATS) alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve ATS (óra:perc:másodperc)
24.hu  0:26:22
blikk.hu (↑1) 0:23:54
origo.hu (↑1) 0:32:11
femina.hu (↑1) 0:10:25
index.hu (↓3) 1:05:16
mindmegette.hu (↑4) 0:10:54
nlc.hu (↓1) 0:11:59
nosalty.hu (↑4) 0:12:12
ripost.hu  0:06:38
portfolio.hu (↓2) 0:26:59

A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja

Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben a demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a korosztályok és a különböző iskolai végzettségűek körében. A sorrend felállításának alapja a három hónap során elért látogatók száma.

A top tíz weboldal népszerűsége a két nem tagjai körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Férfi
1 24.hu  femina.hu (↑1)
2 index.hu  blikk.hu (↓1)
3 origo.hu  24.hu 
4 blikk.hu  mindmegette.hu (↑3)
5 femina.hu (↑1) origo.hu 
6 portfolio.hu (↓1) nosalty.hu (↑2)
7 telex.hu  index.hu (↓3)
8 penzcentrum.hu (↑2) nlc.hu (↓2)
9 promotions.hu (↑2) ripost.hu 
10 jofogas.hu (↓2) hazipatika.com (↑1)
A top tíz weboldal az egyes generációs csoportokban (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés 15-17 18-29 30-39 40-49 50-59 60-90
1 24.hu  24.hu  24.hu  24.hu  24.hu (↑1) 24.hu (↑2)
2 blikk.hu  index.hu  femina.hu (↑3) femina.hu (↑2) blikk.hu (↓1) blikk.hu (↓1)
3 index.hu  blikk.hu  blikk.hu (↑1) origo.hu (↑2) origo.hu  femina.hu (↓1)
4 origo.hu (↑1) origo.hu  index.hu (↓2) blikk.hu (↓2) femina.hu (↑1) origo.hu 
5 femina.hu (↓1) femina.hu  origo.hu (↓2) index.hu (↓2) index.hu (↓1) index.hu 
6 nlc.hu  nlc.hu  mindmegette.hu (↑4) mindmegette.hu (↑5) penzcentrum.hu (↑3) penzcentrum.hu 
7 mindmegette.hu  mindmegette.hu (↑4) nosalty.hu (↑5) nlc.hu (↓1) ripost.hu (↓1) mindmegette.hu (↑3)
8 nosalty.hu (↑6) telex.hu (↓1) nlc.hu (↓2) nosalty.hu (↑4) mindmegette.hu (↑3) ripost.hu 
9 videa.hu (↑1) nosalty.hu (↑6) telex.hu (↓1) ripost.hu  borsonline.hu (↑1) hazipatika.com (↓2)
10 ripost.hu (↓2) ripost.hu (↓1) portfolio.hu (↓3) penzcentrum.hu  nlc.hu (↓2) nlc.hu (↑1)
A top tíz weboldal legmagasabb iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés Max. 8 általános Szakközépiskola Gimnázium Felsőfok
1 24.hu  24.hu  24.hu  24.hu 
2 blikk.hu  blikk.hu  blikk.hu (↑1) index.hu 
3 origo.hu (↑1) origo.hu  origo.hu (↑1) femina.hu 
4 index.hu (↓1) femina.hu (↑1) femina.hu (↑1) origo.hu (↑1)
5 femina.hu  index.hu (↓1) index.hu (↓3) blikk.hu (↓1)
6 mindmegette.hu (↑3) mindmegette.hu (↑6) mindmegette.hu (↑4) telex.hu 
7 nlc.hu (↓1) penzcentrum.hu (↑3) nlc.hu (↓1) mindmegette.hu (↑4)
8 nosalty.hu (↑3) nlc.hu  nosalty.hu (↑4) portfolio.hu (↓1)
9 ripost.hu (↓2) ripost.hu (↓2) ripost.hu (↓2) nlc.hu (↓1)
10 borsonline.hu (↓2) borsonline.hu (↓4) telex.hu (↑1) nosalty.hu 

Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása

Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek arra utalnak, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt.

24.hu

Sugárdiagram. A 24.hu webhely keresztfogyasztása. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A 24.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Keresztolvasottság
blikk.hu 87,9%
origo.hu 86,4%
femina.hu 84,9%
index.hu 85,0%

Blikk.hu

Sugárdiagram. A blikk.hu webhely keresztfogyasztása. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A blikk.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Keresztolvasottság
24.hu 90,8%
origo.hu 88,0%
femina.hu 87,5%
index.hu 85,3%

Origo.hu

Sugárdiagram. Az origo.hu webhely keresztfogyasztása. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

Az origo.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Keresztolvasottság
24.hu 90,2%
blikk.hu 89,0%
femina.hu 85,9%
index.hu 85,9%

Femina.hu

Sugárdiagram. A femina.hu webhely keresztfogyasztása. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A femina.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Keresztolvasottság
24.hu 89,4%
blikk.hu 89,3%
origo.hu 86,6%
index.hu 83,9%

Index.hu

Sugárdiagram. Az index.hu webhely keresztfogyasztása. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

Az index.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Oldal neve Keresztolvasottság
24.hu 89,7%
blikk.hu 87,2%
origo.hu 86,8%
femina.hu 84,0%

A tíz leglátogatottabb oldal

A Visits mutató a látogatások számára utal, vagyis arra, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött egyhuzamban az adott oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visits/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, origo.hu). A weboldalak után feltüntetett érték a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett sorrendiségi változást jelzi.

Oszlopdiagram. A tíz leglátogatottabb oldal a Visits/Real user tükrében. Az ábrázolt adatok a kép alatti táblázatban érhetők el.

A tíz leglátogatottabb weboldal látogatás és látogatás/real user alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés Oldal neve Látogatások (Visits) Látogatások (visits)/real user
1 index.hu  168 207 234 37,7
2 origo.hu (↑1) 131 003 222 29,0
3 blikk.hu (↓1) 120 088 972 26,3
4 24.hu  110 559 727 23,5
5 telex.hu  88 966 089 24,2
6 portfolio.hu (↑1) 69 183 747 18,7
7 startlap.hu (↑1) 65 841 387 24,4
8 femina.hu (↑3) 57 400 092 12,8
9 nlc.hu  57 027 643 14,5
10 idokep.hu (↓4) 53 655 561 24,8

Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, startlap.hu, telex.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidnek (pl.: femina.hu, nlc.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.

A tíz leglátogatottabb weboldal a látogatások során eltöltött idő tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés Oldal neve Eltöltött idő/látogatás (óra:perc:mp)
1 index.hu  0:04:01
2 origo.hu (↑1) 0:02:39
3 blikk.hu (↓1) 0:02:13
4 24.hu  0:02:42
5 telex.hu  0:03:43
6 portfolio.hu (↑1) 0:03:09
7 startlap.hu (↑1) 0:03:47
8 femina.hu (↑3) 0:01:54
9 nlc.hu  0:01:51
10 idokep.hu (↓4) 0:02:20

A tíz legtöbb interakciót elérő oldal

A Views érték a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). A legtöbb weboldal a kontaktusok számát úgy éri el, hogy sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, blikk.hu, portfolio.hu).

A tíz legtöbb interakciót elérő oldal a Views/Real user tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés Oldal neve Views Views/Real user
1 index.hu 525 499 070 118
2 origo.hu 456 176 422 101
3 hasznaltauto.hu 288 087 171 134
4 jofogas.hu (↑1) 244 995 659 76
5 blikk.hu (↓1) 225 310 791 49
6 24.hu (↑1) 203 175 087 43
7 telex.hu (↑1) 194 042 209 53
8 portfolio.hu (↑1) 188 099 954 51
9 ingatlan.com (↑1) 129 142 977 69
10 idokep.hu (↓4) 124 900 013 58

Az ATS paraméter órában, percben és másodpercben fejezi ki, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (óra, perc és másodperc). Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.

A tíz legtöbb interakciót elérő oldal az Eltöltött Idő/View tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2022. IV. negyedév)
Helyezés Oldal neve Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) Eltöltött idő/oldalletöltés (ó:p:mp)
1 index.hu 2:31:07 0:01:17
2 origo.hu 1:16:42 0:00:46
3 hasznaltauto.hu 1:34:24 0:00:42
4 jofogas.hu (↑1) 0:52:48 0:00:41
5 blikk.hu (↓1) 0:58:19 0:01:11
6 24.hu (↑1) 1:03:24 0:01:28
7 telex.hu (↑1) 1:30:00 0:01:42
8 portfolio.hu (↑1) 0:58:47 0:01:09
9 ingatlan.com (↑1) 0:49:21 0:00:43
10 idokep.hu (↓4) 0:57:49 0:01:00

A három leglátogatottabb hírportál Real users száma

Az alábbi idősoros ábra a három legnézettebb hírportál látogatottságát mutatja be napi szinten a negyedév során. Visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. Kisebb, pár napos emelkedést mutatnak az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos fejlemények (például a lengyelországi rakétabecsapódás) vagy épp a pedagógus tüntetések, de jelentősebb eseményeknek számított a november 20-án kezdődő labdarúgó világbajnokság és a december 6-án bejelentett benzinársapka kivezetése is.