Az online médiatér közönsége (2023. április)
Az Egységes Digitális Mérésért Egyesület adatai alapján
A dokumentum letöltése (pdf)Az Egységes Digitális Mérésért Egyesület (EDME) egy auditálást végző piaci szerv, melynek célja a magyarországi online médiafelületek látogatottságának mérésére és kiértékelésére szolgáló egységes, hiteles, transzparens, a piaci szereplők részére használható mérés kiválasztása és fejlesztése, illetve a mérés egységes használatának elősegítése. Együttműködő partnerének, a Gemiusnak szolgáltatása a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet - a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől tetszőleges időszakokra vizsgálhatók a kumulált adatok (napi, heti, havi, tetszőleges)
Havi szinten megközelítőleg 700 website-ról, 60 applikációról, 50 streaming platformról és 30 médiatulajdonosról adnak információt.
Tematikus csoportosítások: tíz különböző csoportot határoz meg az EDME: 1. magazin, 2. híroldal, 3. szórakozás, 4. közhasznú/információ/linkgyűjtemény, 5. közösségi média, 6. e-kereskedelem, 7. levelező, 8. keresők, 9. felnőtt tartalom, 10. egyéb. A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát (nem kötelező).
Havi szinten a 15 év feletti lakosság több mint háromnegyedét éri el az internet hazánkban. Leginkább mobiltelefonon szörfölnek a felhasználók, azon belül is az applikációk a legnépszerűbbek. A telefonos alkalmazások érik el a legtöbb embert, ezeken töltik el a legtöbb időt és itt mutatják a felhasználók a legmagasabb aktivitást is.