Közös érdekünk, hogy a magyar internetpiacnak saját mozgástere legyen

Az NMHH főigazgatója nyitotta meg az Internet Hungary konferenciát

Közzétéve: 2023. október 4.

Aranyosné dr. Börcs Janka, az NMHH főigazgatója nyitotta meg az Internet Hungary konferenciát október 3-án Siófokon. A főigazgató beszédében a hazai online média kitettségéről beszélt, hangsúlyozva: a hazai internetes reklámköltések kétharmada két óriáscég kasszáját gyarapítja.

„Minőségi magyar tartalom akkor készülhet, ha a hazai piaci szereplők szabadon, nem pedig a globális óriásoknak való kitettségben működnek – mondta beszédében a főigazgató. A kitettség mértékét jól illusztrálja, hogy a hatóság kutatásai szerint 2013 és 2021 között az online hirdetési szegmens csaknem megduplázta – 27 százalékról 52 százalékra növelte –részesedését a reklámtortából. Ennek a 160 milliárd forintra becsült piacnak közel kétharmada a két tech-óriásvállalat kasszájában landolt.

Aranyosné dr. Börcs Janka, az NMHH főigazgatója nyitotta meg az Internet Hungary konferenciát október 3-án Siófokon

„Az átlagosnál nagyobb szükségünk van rá, hogy új irányokat, rendhagyó megoldásokat keressünk a világháló globalitásában megélt helyi, sajátosan magyar közösségi tapasztalatnak” – hangsúlyozta Aranyosné dr. Börcs Janka. A főigazgató a platformok szabályozásának jelentősége kapcsán elmondta: a 8–15 éves korosztály tagjai átlagosan napi 234 percet, azaz naponta csaknem 4 órát töltöttek 2022-ben az okostelefonjuk képernyője előtt.

Minél fiatalabb korban alakulnak ki az internethasználati szokások, annál inkább az élet szerves részévé válnak. Ez pedig már fogyasztóvédelmi, sőt gyermekvédelmi kérdés is – fogalmazott a főigazgató, aki kiemelte a hatósági platformokszabályozási és családvédelmi tevékenységét.

Magyarországon a DSA végrehajtásának felelőse a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. Az NMHH a jogalkalmazás feladatai mellett edukációs, a tudatos tartalomfogyasztást ösztönző tevékenységet is folytat: ennek egyik legfrissebb eredménye az idén útjára indult, új honlap, az onlineplatformok.hu. Itt a platformokkal kapcsolatos szabályozási anyagok mellett kutatások eredményei és a rövidebb, tájékoztató anyagok is olvashatók. „Az NMHH olyan hatóságként kíván működni, amely egyszerre tartja szem előtt a magyar piaci szereplők és a fogyasztók érdekeit, ezek ugyanis összetartoznak: akkor készülhet minőségi magyar tartalom, ha a hazai piaci szereplők szabadon, nem pedig a globális óriásoknak való kitettségben működnek” – zárta beszédét az NMHH főigazgatója, hozzátéve: minden szereplő közös érdeke, hogy a magyar internetpiacnak saját mozgástere legyen. A konferencia résztvevői két nap alatt több mint száz előadást, kerekasztal-beszélgetést hallgathatnak meg a digitalizáció, a mesterséges intelligencia és az online marketing legújabb trendjeiről.  Az idei esemény szlogenje: „Minket a fikciók tartanak össze – Lépjünk be egy mesterkélt világba”.