Dr. Németh Tibor
Dr. Németh Tibor nős, hat gyermek édesapja. Jogi tanulmányait a Janus Pannonius Tudományegyetem Állam -és Jogtudományi Karán végezte, majd a Pécsi Tudományegyetemen infokommunikációs szakjogász oklevelet is szerzett.
A jogi végzettségei mellett a Szent Pál Akadémia által kiadott teológusi diplomával is rendelkezik.
Jelenleg jogtanácsosként dolgozik. Az ATV Első Magyar Magántelevíziós Zrt. jogi igazgatója.
2013-tól 2019-ig, emellett 2021-től jelenleg is a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal tagja a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) képviseletében.
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete
A MEME 1997-ben alakult nonprofit szakmai érdekképviseleti szervezet, amely céljának tekinti az audiovizuális médiumok médiaszolgáltatási kultúrájának, az audiovizuális kereskedelmi tevékenység, valamint a tagok erkölcsi súlyának emelését, szakmai munkájának elősegítését, s az ehhez szükséges szakmai környezet fenntartását, javítását.
A MEME konzultál, ajánlásokat tesz, állást foglal az elektronikus médiát és a tagokat érintő jogszabályok és gazdasági döntések előkészítése, felülvizsgálata és módosítása érdekében. Együttműködik a szakmai társszervezetekkel, a tevékenységhez kapcsolódó állami szervekkel, döntéshozókkal. A médiahatósággal kötött közigazgatási szerződés alapján részt vesz a társszabályozásban az „on-line” lekérhető médiaszolgáltatások ellenőrzésében a beérkező panaszok alapján. Továbbá évente átfogó kutatásokat végez a médiapiac szereplőit érintő kérdésekben, az iparágat érintő változásokról, melynek eredményeit a honlapon is közzéteszik letölthető formában. (https://www.memeinfo.hu/)
A MEME 2005. óta a tagok megbízása és beszolgáltatott adatai alapján közzéteszi a „Reklámtorta” adatokat, melynél a MEME tagok reklámszpotokból és szponzorációból származó, ügynökségi és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgynevezett „net-net” bevételeit veszik figyelembe, megvizsgálva a spot/nonspot állami költéseket, ill. az árubartert is.
2013. óta évente megrendezi a hazai televíziós iparág legnagyobb éves seregszemléjét, a "Big Picture"-t. Ezen a rendezvényen felvonultatja az iparág szereplőit, és a vendégek egy nap alatt, első kézből tudhatják meg, mi vár a piac szereplőire és hirdetőire a következő évben.
A nonspot megoldások népszerűségének folyamatos növekedése miatt már több éve megrendezi a "Nonspot” szakmai napot, ahol azt próbálja meg bemutatni esettanulmányokon keresztül, hogy a termékelhelyezés, virtuális reklám, szponzoráció stb. hogyan alkalmazható a leghatékonyabban a reklám blokkokon túli világban? Milyen kommunikációs lehetőségeket, megoldásokat lehet felkínálni márkáiknak a következő idény új műsorai, műsortípusai között?