Internetes keresőmotorok szolgálják a magyar szó megmaradását

Közzétéve: 2024. december 6.

Öt régióban, hat helyszínen tartottak szakmai továbbképzést a Magyar Nemzeti Médiaszövetség (MNMSZ) szakemberei a határon túli magyar újságíróknak, a szövetség és az NMHH Médiapiaci Együttműködési és Kutatási Igazgatósága között létrejött együttműködési megállapodásnak köszönhetően. A külhoni újságírók a médiatudatos újságírásról, az NMHH számukra is hasznos tartalmairól is hallhattak a hatóság munkatársaitól. 

Galambos István, Toót-Holló Tamás, az MNMSZ elnöke és Nagy Árpád, az MNMSZ tagja

Galambos István, Toót-Holló Tamás, az MNMSZ elnöke és Nagy Árpád, az MNMSZ tagja

Október 31-én vette kezdetét a hatállomásos sorozat. Az ingyenes kihelyezett képzés iránt mindenhol nagy volt az érdeklődés, így szinte mindenhol 20–30 fős közönség gyűlt össze. Több mint száz külhoni újságíró vett részt a képzéseken, akik mintegy 20 különböző külhoni magyar online portáltól érkeztek. Október 31-én Ukrajnában, Beregszászon, november 7-én Szlovéniában, Lendván, november 19-én és 21-én Romániában, Csíkszeredán és Kolozsváron, november 26-án pedig Szerbiában, Szabadkán vehettek részt az érdeklődők az egész napos programon.

Az NMHH részéről a Médiapiaci Együttműködési és Kutatási Igazgatóság igazgatóhelyettese, Galambos István volt a szakmai program állandó résztvevője, akinek a köszöntőjét az igazgatóság képviseletében részint Bodolay-Papp Zsófia, részint pedig Brlázs Ágnes egészítette ki az NMHH működését és a média előtt álló kihívásokat bemutató prezentációval. A Magyar Nemzeti Médiaszövetség képviseletében Toót-Holló Tamás elnök és Nagy Árpád, az MNMSZ tagja tartottak előadásokat.

Szabó László Zsolt a Médiapiaci Együttműködési és Kutatási Igazgatóság vezetője az együttműködés kapcsán elmondta: „Ez az együttműködés fontos része a nagy egésznek, hiszen a kisiskolásoktól a középiskolásokon, egyetemi hallgatókon át a pedagógusokig – határon innen és túl – sikerült eddig mindenkit megszólítanunk az együttműködéseinknek köszönhetően. Most a külhoni újságírókat is elértük, és igyekeztünk olyan képzést biztosítani számukra, mely a modern kor kihívásaiban segít számukra eligazodni.”

Toót-Holló Tamás a Magyar Nemzeti Médiaszövetség elnöke hangsúlyozta: „a Szövetség küldetésének tekinti a magyar nyelven alkotó újságírók naprakész ismereteinek gazdagítását, most éppen a keresőoptimalizálás éppen aktuális trendjeinek a bemutatásával igyekeztünk segíteni a magyar szó hosszú távú megmaradását a Kárpát-medence külhoni magyar műhelyeinek jóvoltából.”

Az interaktív képzés mindenhol azzal megállapítással zárult, hogy továbbra is a hagyományos újságírás értékei képezik szakmai alapot, de az online újságírás gyorsan változó trendjeinek az ismerete nélkül ma már lehetetlen boldogulni, ezért mindenhol úgy köszönték meg a Magyar Nemzeti Médiaszövetség az NMHH támogatásával létrejött szakmai továbbképzését, hogy a jövőben is igénylik majd ezt a lehetőséget.