Sportlázban égtek a magyar internetezők 2024-ben

Közzétéve: 2025. április 9.

A Robert Fico és Donald Trump elleni merényleteket, az amerikai republikánusok földindulásszerű győzelmét és Bassár el-Aszad szír elnök bukását is hatalmas médiaérdeklődés övezte tavaly, a hazai internetezőket elsősorban mégsem a nagy visszhangot kiváltó nemzetközi események, hanem a belföldi aktualitások és a sporthírek foglalkoztatták – állapította meg friss jelentésében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit, valamint az ezekre érkezett olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok 2024-es online médiahasználati szokásait.

Közel 30 százalékkal többször nyitottak meg online tartalmakat a magyarok tavaly, mint 2023-ban, ennek ellenére a hazai online médiapiac némileg veszített a jelentőségéből, miközben a külföldi közösségimédia-felületek elérései növekedtek. A magyar weboldalak tavaly is az év első két hónapjában produkálták a legnagyobb elérésszámot, heti bontásban pedig a hétfők voltak a legforgalmasabbak, míg szombatonként átlag alatti volt az elérésszám.

Az öt legnagyobb elérésű hírportál – a 24.hu, a HVG, az Index, az Origo és a Telex – együttesen csaknem 4,5 milliárd oldalletöltést generált a tavalyi évben. Ez az összes hazai híroldal forgalmának közel felét tette ki, a legnépszerűbb internetes médiumok így vélhetően jól tükrözik a teljes hazai online aktivitást, lekövetve a tavalyi év legfontosabb eseményeit és történéseit. A tanulmány rovatszinten is górcső alá vette az öt hírportál aktivitását, megállapítva, hogy azokon különösen a belföldi hírek és a sportesemények keltették fel az olvasók érdeklődését, míg a nemzetközi színtér eseményei – kevés kivétellel – inkább háttérbe szorultak.

Az év eleji kegyelmi ügyön, illetve az ahhoz kapcsolódó eseményeken túl kiemelt figyelmet, sőt az elmúlt három év legnagyobb médiavisszhangját produkálta az európai parlamenti és magyarországi önkormányzati választások másnapja. Június 10-én az olvasók csaknem 9,3 milliószor nyitották meg az öt vizsgált online hírportál valamelyikét.

A labdarúgó-Európa-bajnokság és a párizsi olimpia tavaly igazi sportlázban tartotta az online közbeszédet, így például a Facebookon ismét az M4 Sport oldala zsebelhette be a legtöbb lájkot és megosztást. Részben ezen sportlázhoz fűzhető, hogy az előző évekhez hasonlóan 2024-ben is a „magyar” és a „válogatott” szavak voltak a hazai Facebook-posztok leggyakrabban használt kifejezései. Az olimpián és a labdarúgó-Európa-bajnokságon túl a Facebookot is elsősorban a hazai aktualitások tematizálták: felkapott volt egyebek mellett az EP-listavezetők májusi vitája, a mobiltelefonok közoktatási intézményeken belüli szeptemberi korlátozása, valamint a Futni mentem című film év végi hatalmas sikere is.

A közösségi platformon a legtöbb megosztást a Duna Televízió október 6-án posztolt videója érte el, amelyben Kudlik Júlia televíziós személyiség beszélt arról, hogyan lehet méltóságteljesen idősödni (Videó: Hogyan lehet méltóságteljesen idősödni? Kudlik Júlia gondolatai az Agapé asztalánál).

A legnépszerűbb posztok csaknem felét ugyan az M4 Sport és a Nemzeti Sport oldala publikálta, az év legtöbbet lájkolt bejegyzését mégis a Paramount Network Hungary oldala tette közzé januárban. A tévécsatorna nagy sikerű videója Jim Carrey születésnapja alkalmából tisztelgett a kanadai színész munkássága előtt. (A Paramount Network Hungary videója Jim Carrey-ről)

A jelentés részletes adatai már elérhetők az NMHH honlapján: Online kalendárium – avagy mire kattintottunk 2024-ben?

Az alábbi videóban Gulyás Benjámin, az NMHH műsorelemző munkatársa beszél a tanulmány eredményeiről. A videó szabadon beágyazható és felhasználható.