A lakossági ügyfelek mellett a kisvállalkozók is számíthatnak a Yettel méltányos megoldásaira

Közzétéve: 2025. június 3.

Kibővítette a média- és hírközlési biztos és a Yettel Magyarország Zrt. azt a korábban kötött megállapodását, amely a fogyasztók számára méltányos megoldásokat biztosít olyan esetekben, amikor a szolgáltató a jogszabályok teljes betartásával jár el ugyan, de az előfizetők ezt mégis valamilyen érdeksérelemként élik meg. Az eredetileg 2025-ig érvényes szerződés egy 2022-ben indult, akkori konkrét ügyfélpanasz alapján lefolytatott egyeztetési eljárás nyomán született meg.

Az eredeti megállapodásban a szolgáltató vállalta, hogy a telefon- és internetszolgáltatás minőségét sérelmező panaszok műszaki hátterét kivizsgálja, és amennyiben a szolgáltató jogszerű eljárása ellenére az ügyfél által kifogásolt jelenség bizonyíthatóan a mobilszolgáltatás sajátosságaiból fakad, indokolt esetben mérlegeli a szerződés megszüntetésének lehetőségét, akár egyedi kedvezményes feltételek mellett.

A Yettel Magyarország Zrt. vállalta egyben, hogy az otthoni felhasználásra szánt mobilinternet-szolgáltatások minőségét sérelmező panaszok körében eltekint az idő előtti szerződésmegszüntetési díjtól, ha a mobiltechnológia sajátosságaira vezethető vissza a rendeltetésszerű használatot korlátozó tartós teljesítménycsökkenés. További feltétele a méltányos eljárásnak, hogy az emiatti kifogást az előfizető a szerződéskötéstől számított harminc napon túl, de egy éven belül jelezze a szolgáltatónál, valamint a Yettel hasonló méltányossággal jár el a szolgáltatásnak a szerződéskötésnél megadottól eltérő, új regisztrált címen történő igénybevétele esetén is.

A szolgáltató vállalta továbbá, hogy a mobiltechnológia sajátosságaiból fakadó, a rendeltetésszerű használatot korlátozó tényezők észlelésekor – például költözés miatt eltérő viszonyok esetében – kérelemre egyedileg mérlegeli a hűségidős szerződések méltányos megszüntetésének a lehetőségét.

A biztos és a Yettel 2025-ben a megállapodást módosította, annak rendelkezéseit az „OtthonNet” szolgáltatás mellett az „IrodaNet” szolgáltatásra is kiterjesztették. Ennek értelmében a Yettel június 1-jétől az „OtthonNet”-re vonatkozó szabályokat az irodai-telephelyi, üzleti célú felhasználásra szánt „IrodaNet” elnevezésű internet-hozzáférési szolgáltatásra is irányadónak tekinti, és értelemszerű eltérésekkel megfelelően alkalmazza mindazon üzleti előfizetők vonatkozásában, amelyek a szolgáltató általános szerződési feltételei szerint „kisvállalkozásnak” minősülnek, és az „IrodaNet” szolgáltatást „kisvállalkozói ajánlat” keretében veszik igénybe.

A módosított megállapodás határozatlan időre érvényes, a felek az annak teljesítésével összefüggő tapasztalataikat évente áttekintik és értékelik, figyelemmel a mindenkori piaci változásokra is.