A Médiatanács eljárásokat indít a túl hangos reklámok miatt
A nézők közül nagyon sokan panaszkodnak arra, hogy a reklámok hangosabbak, mint a környező műsorszámok
A testülettel együttműködő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság műsorfigyelő osztálya több hónapos türelmi idő után ősztől havi rendszerességgel ellenőrzi a tavalytól hatályos médiatörvény rendelkezését, amely kimondja: a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél.
Az ülésen tárgyalt, októberre vonatkozó vizsgálat szerint a Duna TV, az M1, az M2, az RTL Klub és a TV2 egyaránt megsértette a reklámhangerőre vonatkozó előírásokat. Az ellenőrzés során a Duna TV-n 27 alkalommal, az MTV csatornáin 6 alkalommal, az RTL Klubon tízszer, a TV2-n ötször tapasztaltak túl hangos reklámot.
A visszaeső médiaszolgáltatók a szankciók meghatározásánál már pénzbírságra is számíthatnak. A szeptemberi vizsgálat nyomán négy televíziót – a Duna TV-t, az m1-et az RTL Klubot és a 4-es csatornát – már figyelmeztetett a hatóság.
A vizsgálatokban havi három-három napot ellenőriznek egy speciális számítógépes alkalmazással. A vizsgálatban állandó résztvevők a közszolgálati csatornák és az országos kereskedelmi adók, valamint hónapról hónapra további televíziók is bekerülnek szúrópróbaszerűen.
Figyelemreméltó, hogy a hatóság ügyfélszolgálatára is folyamatosan érkeznek a túl hangos reklámokat kifogásoló panaszok: tavaly január óta 125 bejelentést tettek emiatt, a legtöbben az RTL Klubra panaszkodnak.
A Médiatanács a hatósági eljárások során mérlegeli a lehetséges szankciókat, amelyek a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.