Médiapiaci Jelentés
A jelentésből kirajzolódó kép alapján a magyar médiafogyasztók sokszínű tartalomkínálatból választhatnak, és csaknem háromnegyedük él is a választás lehetőségével, amikor heti rendszerességgel két-három különböző médiafelületről tájékozódik, az internet, a tv, a nyomtatott sajtó és a rádió valamilyen kombinációját használva információforrásként.
Az egyetlen forrásból tájékozódók döntő többsége (a teljes lakosság 19%-a) kizárólag az internetről szerzi be az információkat, a lakosság 4%-a pedig egyetlen médiaforrásból sem tájékozódik, nem keres híreket. A 15—29 év közötti korosztály a hírek és információk beszerzésekor a teljes lakossági átlagot csaknem kétszeresen meghaladó mértékben támaszkodik kizárólag az internetre.
Az elmúlt három év adatai alapján a hagyományos médiaszolgáltatások igénybevétele és népszerűsége - a COVID-19 miatti lezárások idejétől eltekintve - folyamatosan csökken, az online szolgáltatások és a globális médiaplatformok előretörése viszont feltartóztathatatlan. A hazai médiapiac legfőbb kihívása, hogy miként lehet a közteherviselés kiterjesztésével. illetve a helyi szereplők versenyhátrányának enyhítésével legalább az esélyt megadni arra, hogy a helyi médiavállalkozások megőrizzék versenyképességüket a globális szereplőkkel szemben.
A jelentés online is olvasható ezen a linken: NMHH Médiapiaci jelentés 2022