Új Médiakultúra Kreatív Műhelyt adott át az NMHH a Pécsi Tudományegyetemen
nullA Pécsi Tudományegyetemen Bódis József rektor és Páva Zsolt Pécs polgármestere jelenlétében Szalai Annamária, az NMHH elnöke adta át az intézmény hallgatóinak azt a kreatív médialabort, amelynek technikai felszerelését a hatóság vállalta. A műhelyben elérhető számítógépek és szoftverek a grafikus tervezéstől kezdve a videoszerkesztésen és a webfejlesztésen át a kiadványszerkesztésig a legösszetettebb kreatív feladatok elvégzésére alkalmasak és a pécsi hallgatók gyakorlati képzését teszik eredményesebbé.
Bódis József, a PTE rektora, Szalai Annamária, az NMHH elnöke és Páva Zsolt polgármester (fotók: PTE)
Az NMHH Új médiakultúra programja keretében az ország összes vezető egyetemén hasonló műhelyeket átadását tervezi, amelyek a médiával, illetve kommunikációval foglalkozó hallgatók mellett egyaránt nyitottak a művészeti, informatikai vagy akár a média- és infokommunikációs jogi tanulmányokat folytató diákok számára is.
„A hallgatók mától a Pécsi Tudományegyetemen is ugyanolyan gépeket és programokat használhatnak, mint amilyeneket a legnevesebb külföldi egyetemek diákjai és a legprofibb filmstúdiók használnak, vagy amilyenekkel a vezető világlapok szerkesztőségei és a legjobb kreatív cégek dolgoznak” – hangsúlyozta Szalai Annamária a megnyitón.
Az NMHH elnöke elmondta: „21. századi világunk digitális univerzuma szédítő sebességgel fejlődik. Ez a kreatív médiaműhely egy újabb ajtót nyit, és szabad bejárást biztosít ebbe az állandó inspirációt nyújtó világba. Abba a világba, ami tehetségről, a szabadságról, az alkotásról, a kísérletezésről és értékteremtésről, az ismeretszerzésről és a képességek kibontakoztatásáról, azaz az új médiakultúráról szól.”
A PTE-n berendezett médialaborban hat darab Apple IMac 27 csúcskategóriás számítógép működik, amelyeket az NMHH az Adobe cég legkorszerűbb kreatív szettjének valamennyi programját tartalmazó szoftvercsomagjával (Adobe CS6 Master Collection) szerelt fel. A konfiguráció segítségével a gyakorlati oktatás során a hallgatók képessé válnak a hagyományos és az új médiás/multimédiás szerkesztőségekben, a rádiós és televíziós produkciós folyamat során, illetve a pr- és reklámügynökségeknél felmerülő legösszetettebb kreatív feladatok elvégzésére is.