Folyamatossá válik és magától értetődő lesz az előrefizetős SIM-kártyák adategyeztetése 2018-tól

Közzétéve: 2018. január 25.

Megközelítőleg mintegy 3,5 millió előrefizetős SIM-kártya lehet érintett az idei adategyeztetés során, de a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint emiatt ebben az évben nem várható tömeges sorban állás a szolgáltatóknál.

A tavaly sikeres adategyeztetésen átesett SIM-kártyák száma alapján körülbelül 3,5 millió előfizetés adategyeztetésére kerülhet sor idén.

A kalkulált szám szigorúan hozzávetőleges, mivel új szerződéskötéssel valamennyi szolgáltató lehetővé tette a korábbi hívószám megtartását, emellett értelemszerűen megszűnhettek előfizetések és köttettek újak is a természetes piaci folyamatoknak megfelelően.

A jogszabály szerint az adategyeztetést évente, a szerződéskötéstől számított fordulónapokon kell elvégezni, viszont 2018-tól mindenkinek eltérő időpontban fog letelni ez az idő annak függvényében, hogy ki mikor kötött szerződést, vagyis az adategyeztetések folyamatosan zajlanak majd.

Ezért az NMHH szerint előreláthatóan – a tavalyi, egy határidőhöz kötött kötelességgel ellentétben – az újabb adategyeztetések gördülékenyen fognak haladni a szolgáltatóknál.

Sajtóértesülések szerint a szolgáltatók már elkezdték vagy még januárban elkezdik az ügyfelekkel való kapcsolatfelvételt az adategyeztetéshez.

Az adategyeztetés 2017-ben új feladat volt a szolgáltatók számára. Az érintett SIM-kártyák számának nagy volumene a szolgáltatókra jelentős felkészülést rótt, arra új folyamatokat kellett kialakítaniuk és a rendszereiket alkalmassá tenniük az adategyeztetés elvégzésére.

Az egy alkalommal tömegesen elvégzendő, kihívást jelentő feladattal, hogy az ügyfeleket megfelelő módon értesítsék a törvényi előírásról, a szolgáltatók megbirkóztak, továbbá arra is felkészültek, hogy az adategyeztetés folyamatos feladat lesz a számukra.

A sikeresség érdekében 2017 első felében a szolgáltatókkal együttműködve az NMHH is kampányt indított, hogy az adategyeztetésre vonatkozó felhívással minél szélesebb körben érje el a fogyasztókat.