Több mint 122 millió forintból készülhetnek televíziós műsorok
Hír-, közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 122,4 millió forintot nyertek el helyi és körzeti televíziók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának legutóbbi ülésén hozott döntése szerint. A testület elvégezte egy zalaegerszegi és egy győri rádiós frekvenciapályázat alaki vizsgálatait, valamint burkolt reklám közzététele és támogatott műsorszámban a támogató termékének szabálytalan népszerűsítése miatt 1,55 millió forintos bírságot rótt ki az RTL Klub szolgáltatójára.
Huszonhat televíziós műsort támogat a Médiatanács
Nyerteseket hirdetett a Médiatanács a helyi és körzeti televízióknak szóló támogatási programjában a hírműsorok, közéleti és kulturális magazinműsorok készítését támogató pályázat harmadik fordulójában. Huszonöt televízió huszonhat pályázata összesen 122,4 millió forint támogatást kap. A Baranya Televízió, a Komló és Térsége Televízió, a Régió Tv Esztergom, a Kiskőrös Televízió, a Hajdúszoboszlói Városi Televízió, a Soltvadkerti TV, a gödöllői Régió Plusz TV, a miskolci Irány TV, a Városi Televízió Kistelek és a fővárosi TV10 közéleti magazinok készítésére fordíthatja az elnyert összeget. Hírműsorokat a TV Budakalász, a Debrecen Televízió, a Nyíregyházi Városi Televízió, a Kecskeméti Televízió, a Veszprém TV, a Gyula TV, a Tolnatáj Televízió, valamint a budapesti Hegyvidék Televízió gyárthat. Kulturális magazinműsorokat készíthet a TV Szentendre, a Halas TV, a Pécs TV, a Szarvasi Televízió, a Gyula TV, a Gyöngyösi Városi Televízió, a Szolnok TV és a budapesti Apostol TV.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti bírság
A tanács elvégezte a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi és a Győr 96,4 MHz körzeti vételkörzetű frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát: előbbinél nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Mária Rádió Frekvencia Kft.-t, utóbbinál pedig hiánypótlásra szólította fel a szintén egyedül pályázó Katolikus Rádió Zrt.-t.
Az RTL Klub Életmódkalauz című műsorának egy vizsgált júniusi adásában a szolgáltató a támogatói üzenetben egy szemhéjspray kapcsán olyan részletes információkat tett közzé, amely burkolt reklámnak minősült, ugyanis megtévesztő módon nem jelezte a nézőknek, hogy a népszerűsítés kereskedelmi célt szolgált. Ezen felül a szemhéjspray, valamint a műsort támogató másik – gyurmagyártó – cég termékének tüzetes bemutatása vásárlásra sarkallhatta a nézőket, amely ugyancsak jogszabályellenes. A csatorna szolgáltatójára ezért összesen 1,55 millió forintos bírságot szabott ki a grémium. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
A Médiatanács heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.