Családi program lett az NMHH Szülőmegőrzője a PlayIT-en

Közzétéve: 2022. június 14.

Szülőmegőrzőt működtetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a hazai videojáték kétnapos ünnepén, a PlayIT-en, amelyet két évnyi pandémiás szünet után, az első hazai Comic-Connal együtt szerveztek meg.

comiccon1.jpg

A szülők és a gyermekek is kipróbálhatták néhány népszerű játék egy-egy pályáját a hatóság médiaértés-oktatóinak segítségével

A hatóság gyermekvédelmi és médiaműveltségi szakemberei igyekeztek eloszlatni a felesleges szülői aggodalmakat és felvértezni a szülőket a jogos félelmek kezelésére. A megőrző vendégei maguk is kipróbálhatták néhány népszerű játék egy-egy pályaszakaszát, a színpadon pedig az NMHH támogatásával szakértői beszélgetésekkel segítettek a szülőknek tisztán látni a játékokban rejlő lehetőségekkel és veszélyekkel kapcsolatban.

Az NMHH Bűvösvölgyek helyszínre kitelepült budapesti, debreceni és soproni oktatói színpadi előadásaikban a játékokban rejlő nevelési potenciálról beszéltek, de felhívták a figyelmet az online játékokban való zaklatás veszélyeire és annak is nyomába eredtek, miért lett annyira népszerű a játék helyett mások játékát követni online felvételen, vagy streamen.

comiccon2.jpg

Az NMHH szülőmegőrzője a PlayIT videojátékos-találkozón a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban június 11-12-én

A játék a médiaértés fejlesztésének eszköze is lehet: ez is kiderült a beszélgetésből, amelyben a néhány globális topjáték videoanimációiért is felelős hazai Digic Pictures munkatársa és az NMHH oktatói beszéltek azokról az interaktív Bűvösvölgy videókról, amelyek az együttműködésük eredményeiként születtek meg, s amelyekkel a gyerekek minden nap dolgoznak a Bűvösvölgy központokban. A szülőmegőrzőt neve ellenére a gyerekek és szüleik elsősorban együtt, közösen keresték fel, bebizonyítva, hogy a videojátékok akár a generációk közötti párbeszéd eszközei, a médiatudatosság gyakorlásának közös terepei is lehetnek.