Sokszínű kínálat a magyar médiapiacon
Elkészült az NMHH Médiapiaci jelentése
A sokszínű magyarországi tartalomipar és médiapiac egyre nagyobb kihívásokkal szembesül a globális platformok növekvő média- és reklámpiaci súlya miatt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) most megjelent Médiapiaci Jelentéséből.
A jelentésből kirajzolódó kép alapján a magyar médiafogyasztók sokszínű tartalomkínálatból választhatnak, és csaknem háromnegyedük él is a választás lehetőségével, amikor heti rendszerességgel két-három különböző médiafelületről tájékozódik, az internet, a tv, a nyomtatott sajtó és a rádió valamilyen kombinációját használva információforrásként.
Az egyetlen forrásból tájékozódók döntő többsége (a teljes lakosság 19 százaléka) kizárólag az internetről szerzi be az információkat, a lakosság 4 százaléka pedig egyetlen médiaforrásból sem tájékozódik, nem keres híreket. A 15–29 év közötti korosztály a hírek és információk beszerzésekor a teljes lakossági átlagot csaknem kétszeresen meghaladó mértékben támaszkodik kizárólag az internetre.
Az elmúlt három év adatai alapján a hagyományos médiaszolgáltatások igénybevétele és népszerűsége – a COVID-19 miatti lezárások idejétől eltekintve – folyamatosan csökken, az online szolgáltatások és a globális médiaplatformok előretörése viszont feltartóztathatatlan. A hazai médiapiac legfőbb kihívása, hogy miként lehet a közteherviselés kiterjesztésével, illetve a helyi szereplők versenyhátrányának enyhítésével legalább az esélyt megadni arra, hogy a helyi médiavállalkozások megőrizzék versenyképességüket a globális szereplőkkel szemben.
A jelentés letölthető pdf-ben a cikk mellékletei közül és online is olvasható az alábbi képre kattintva:
NMHH Médiapiaci Jelentés 2022