Partnerségben a hiteles tájékoztatásért

Közzétéve: 2025. július 14.

Az értékteremtő, hiteles tájékoztatás elősegítése, a szakmai igényesség megőrzése, valamint a minőségi tehetséggondozás támogatása az elsődleges célja annak az együttműködési keretmegállapodásnak, amelyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Magyar Újságírók Közössége (MÚK) kötött. Az egyezmény mentén a két szervezet a jövőben együttes erővel dolgozik a társadalom tudatosabb médiahasználatáért, valamint a korszerű, de közben nemes hagyományokra építkező magyar újságírásért.

A több mint 30 éve alapított MÚK célja a 21. században is változatlan: a szervezet a sajtószabadság és a tisztesség elvén alapuló korszerű, nemzeti szellemiségű, egyetemes magyar, illetve magyarországi újságírás művelőit és intézményeit tömöríti magába, szakmai képzésekkel, továbbképzésekkel és tehetséggondozó programokkal segítve tagjai munkáját. A MÚK nevéhez fűződik ezen kívül számos szakmai intézmény és fórum megalapítása, az újságírás és a kapcsolódó szakmák oktatása és vizsgáztatása, valamint a politika és a társadalom közötti hiteles információáramoltatás elősegítése is.

„A MÚK számára kiemelten fontosak a magas színvonalú, értékteremtő együttműködések, így nagyon örülünk az NMHH-val létrejött szakmai kapcsolatnak” – mondta el a megállapodás kapcsán Szilvay Balázs. A szakmai szervezet elnöke hozzátette: „a MÚK tervei között szerepel, hogy új néven felélesszük a ’90-es években indított Móricz Zsigmond Újságíróiskolát, kiegészítve azt a személyiségfejlesztésen alapuló önismereti képzéssel. A többi között erre is lesz lehetőségünk az együttműködésnek köszönhetően.”

A megállapodás nyomán a két szervezet közös programokat indít – egyebek mellett szakemberképzéseket, tudományos és oktatási projekteket, valamint médiatudatosság-erősítő programokat. Mindezek mellett fontos célja az egyezménynek a kapcsolódó szakmai tanulmányok támogatása, valamint a korszerű infokommunikációs módszerek és eszközök terjesztése.

„Örömünkre szolgál, hogy az újságíró szakma újabb szervezetével együttműködésben tehetünk azért, hogy a 21. század médiában is tapasztalható kihívásaira közösen keressük a megoldást, hiszen például a figyelemgazdaság korában, a mesterséges intelligencia megjelenésével a hiteles tájékoztatás fogalma minden eddiginél jobban felértékelődik” – fogalmazott az együttműködési megállapodás kapcsán Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója.