Médiamítoszok 13.: Felvesszük a kontrollert, letesszük a kontrollt?
Klubbeszélgetések a médiáról
Mi lesz a következő „big thing” a médiában? Minden új, ami annak látszik? Kiken és min múlik, hogy a megjósolt médiaváltozások tényleg bekövetkeznek-e? Kiknek a felelőssége, hogy ezek a változások milyen hatásokat válthatnak ki? Mikor kell elkezdeni készülni a média új „korszakaira” és hogyan? – Ilyen és ezekhez hasonló kérdéseket beszélünk meg kötetlenül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatudományi Intézete által elindított klubbeszélgetés-sorozat, a Médiamítoszok estjein.

Amikor egy szerver „bugos”, vagy a „noob” megint eltéveszt valamit, akkor mindenki „rage-el” a „headsetbe” – ez a mondat nem kódnyelven íródott, hanem az online játékosok által gyakran használt kifejezéseket tartalmazza.
Az online játékok világában a karaktereknek háttértörténetük van, a játékosok feladatok teljesítésével szinteket léphetnek, a csapatok pedig nyereményekért küzdhetnek meg. A virtuális terekben új közösségek alakulnak, és online barátságok szövődnek, az ellenfelek leküzdéséhez taktikára és együttműködésre van szükség – a közösségi élményt pedig az is fokozza, hogy a játékosok sajátos kifejezéseket használnak.
Egyes vélemények szerint a gaming a társaktól való elszigetelődéshez és a játékfüggőség kialakulásához vezethet, miközben mások úgy gondolják, ez a virtuális szórakozás inkább segít az introvertált fiataloknak kapcsolatokat kialakítani, miközben az olyan készségeket fejleszti, mint a csapatmunka és a stratégiai gondolkodás.
Miért olyan addiktív az online gaming, és hogyan kerülhető el a függőség? Mi jellemző az online játékos közösségekre, és hogyan védekezhetünk, ha zaklatás áldozatai leszünk ezekben a körökben? Hogyan és miért érdemes egyes játékelemeket munkahelyi környezetben alkalmazni? Milyen változtatásokat hoz a területre a mesterséges intelligencia? A Médiamítoszok következő alkalmán a gaming témájában beszélgetünk meghívott szakértőkkel 2025. november 18-án, kedden 18 órától a Scruton V.P.-ben (1053 Budapest, Veres Pálné utca 12.).
Beszélgetőpartnerek:
- Dr. Balogh-Molnár Andrea, az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) kutató-fejlesztője; a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport tagja
- Dr. Fromann Richárd szociológus, a JátékosLét Kutatóközpont alapító vezetője
- Rétvári Márton Gergely, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet tanársegédje
- Prof. dr. Aczél Petra, kutatásvezető, NMHH Médiatudományi Intézet
- Dr. Veszelszki Ágnes, kutatásvezető-helyettes, NMHH Médiatudományi Intéze
Az eseményen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. Jelentkezni a cím alatti gombra kattintva lehet.
A regisztrációval kijelenti, hogy az eseményre vonatkozó adatkezelési tájékoztatót teljeskörűen megismerte és elfogadja.
Előadók
-
Dr. Veszelszki Ágnes
kutatásvezető-helyettes
NMHH Médiatudományi Intézet
-
Prof. dr. Aczél Petra
kutatásvezető
NMHH Médiatudományi Intézet
-
Rétvári Márton Gergely
tanársegéd
a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet tanársegédje
-
Dr. Fromann Richárd
szociológus
a JátékosLét Kutatóközpont alapító vezetője
-
Dr. Balogh-Molnár Andrea
kutató-fejlesztő
az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) kutató-fejlesztője; a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport tagja