Médiamítoszok 13.: Felvesszük a kontrollert, letesszük a kontrollt?

Klubbeszélgetések a médiáról

Az esemény helyszíne: Scruton V.P.
1053 Budapest, Veres Pálné u. 12.
Az esemény időpontja: 2025. november 18.
18:00–20:00

Mi lesz a következő „big thing” a médiában? Minden új, ami annak látszik? Kiken és min múlik, hogy a megjósolt médiaváltozások tényleg bekövetkeznek-e? Kiknek a felelőssége, hogy ezek a változások milyen hatásokat válthatnak ki? Mikor kell elkezdeni készülni a média új „korszakaira” és hogyan? – Ilyen és ezekhez hasonló kérdéseket beszélünk meg kötetlenül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatudományi Intézete által elindított klubbeszélgetés-sorozat, a Médiamítoszok estjein.

Mediamitoszok_13__grafikai_terv.jpg

Amikor egy szerver „bugos”, vagy a „noob” megint eltéveszt valamit, akkor mindenki „rage-el” a „headsetbe” – ez a mondat nem kódnyelven íródott, hanem az online játékosok által gyakran használt kifejezéseket tartalmazza.

Az online játékok világában a karaktereknek háttértörténetük van, a játékosok feladatok teljesítésével szinteket léphetnek, a csapatok pedig nyereményekért küzdhetnek meg. A virtuális terekben új közösségek alakulnak, és online barátságok szövődnek, az ellenfelek leküzdéséhez taktikára és együttműködésre van szükség – a közösségi élményt pedig az is fokozza, hogy a játékosok sajátos kifejezéseket használnak.

Egyes vélemények szerint a gaming a társaktól való elszigetelődéshez és a játékfüggőség kialakulásához vezethet, miközben mások úgy gondolják, ez a virtuális szórakozás inkább segít az introvertált fiataloknak kapcsolatokat kialakítani, miközben az olyan készségeket fejleszti, mint a csapatmunka és a stratégiai gondolkodás.

Miért olyan addiktív az online gaming, és hogyan kerülhető el a függőség? Mi jellemző az online játékos közösségekre, és hogyan védekezhetünk, ha zaklatás áldozatai leszünk ezekben a körökben? Hogyan és miért érdemes egyes játékelemeket munkahelyi környezetben alkalmazni? Milyen változtatásokat hoz a területre a mesterséges intelligencia? A Médiamítoszok következő alkalmán a gaming témájában beszélgetünk meghívott szakértőkkel 2025. november 18-án, kedden 18 órától a Scruton V.P.-ben (1053 Budapest, Veres Pálné utca 12.).

Beszélgetőpartnerek:

  • Dr. Balogh-Molnár Andrea, az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) kutató-fejlesztője; a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport tagja
  • Dr. Fromann Richárd szociológus, a JátékosLét Kutatóközpont alapító vezetője
  • Rétvári Márton Gergely, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet tanársegédje
  • Prof. dr. Aczél Petra, kutatásvezető, NMHH Médiatudományi Intézet
  • Dr. Veszelszki Ágnes, kutatásvezető-helyettes, NMHH Médiatudományi Intéze

Az eseményen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. Jelentkezni a cím alatti gombra kattintva lehet.

A regisztrációval kijelenti, hogy az eseményre vonatkozó adatkezelési tájékoztatót teljeskörűen megismerte és elfogadja.

Előadók

  • Dr. Veszelszki Ágnes Dr. Veszelszki Ágnes kutatásvezető-helyettes NMHH Médiatudományi Intézet
  • Prof. dr. Aczél Petra Prof. dr. Aczél Petra kutatásvezető NMHH Médiatudományi Intézet
  • Rétvári Márton Gergely Rétvári Márton Gergely tanársegéd a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Kommunikációtudományi Intézet tanársegédje
  • Dr. Fromann Richárd Dr. Fromann Richárd szociológus a JátékosLét Kutatóközpont alapító vezetője
  • Dr. Balogh-Molnár Andrea Dr. Balogh-Molnár Andrea kutató-fejlesztő az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központ (DOKK) kutató-fejlesztője; a Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport tagja