Az NMHH nevében használt elektronikus aláírások jellemzőiről szóló elektronikus aláírási szabályzat
Az elektronikus aláírás közigazgatási használatához kapcsolódó követelményekről és az elektronikus kapcsolattartás egyes szabályairól szóló 78/2010. (III.25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kear.) 12. § (5) bekezdésében előírt kötelezettség alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (a továbbiakban: NMHH) nevében használt elektronikus aláírás adataival összefüggésben az alábbiakban rendelkezem:
- Általános rendelkezések
- Az NMHH nevében használt elektronikus aláírások jellemzőiről az Elektronikus Aláírási Szabályzatot (a továbbiakban: Szabályzat) jelen utasítás szerint kiadom.
- A Szabályzat hatálya kiterjed
- az NMHH nevében használt valamennyi elektronikus aláírásra
- az NMHH nevében az elektronikus aláírással elektronikus kapcsolattartásra, valamint a kiadmányozásra feljogosított vezetőre, köztisztviselőre, valamint
- az a) pontban jelölt elektronikus aláírásra feljogosító aláírási tanúsítvány beszerzését és annak használatához szükséges technikai feltételek biztosítását végző szervezeti egységre,
- az a)-b) pontok szerinti hivatalos célú elektronikus aláírásokról, és az azokhoz kiadott elektronikus aláíró tanúsítványokról előírt nyilvántartás vezetését és kezelését ellátó szervezeti egységre.
- Az elektronikus aláírás érvényessége, adatai
- Az NMHH nevében elektronikus aláírásra szóló jogosultságot a közigazgatásban alkalmazható, hatóságok által használt elektronikus aláírásra vonatkozó követelményeknek megfelelő, a közigazgatási gyökér-hitelesítésszolgáltató által felülhitelesített érvényes tanúsítvánnyal kell igazolni.
- Az aláírás-létrehozó adat előállításához szükséges regisztráció során az NMHH nevében kiadmányozásra való jogosultságot, az NMHH Elnöke által a tanúsítványok igénylésére felhatalmazott személy, a hitelesítés-szolgáltató felé megküldött dokumentumok alapján igazolja.
- Az NMHH nevében használt elektronikus aláírás, valamint az elektronikus aláírási tanúsítvány adatait e szabályzat Melléklete tartalmazza.
- Záró rendelkezések
- Jelen Elnöki Utasítás az aláírás napján lép hatályba.
- A közzétételről – az általa vezetett nyilvántartás alapján – az Igazgatási és Eljárásrendi Osztály az elektronikus tájékoztatás szabályai szerint gondoskodik, és biztosítja a változások naprakész, folyamatos átvezetését.
- A használatra alkalmatlanná vált elektronikus aláírási tanúsítvány adatainak honlapon való hozzáférhetőségét a Melléklet 3. pontjában megjelölt időpontig kell biztosítani.
Budapest, 2015. február 10.
dr. Karas Monika s.k.
elnök
Melléklet
Elektronikus aláíráshoz kapcsolódó adatok
- Az NMHH nevében használt elektronikus aláírás tartalmazza
- a hatóság és szervezeti egységének megnevezését,
- az aláíró természetes személy családi és utónevét.
- Az NMHH nevében használt elektronikus aláírások tanúsítványainak közzétételre kerülő adatai:
2.1. Az NMHH nevében az elektronikus aláírással az ügyfelekkel való kapcsolattartásra feljogosított természetes személyek esetében:
- a hatóság megnevezése,
- a természetes személy családi és utóneve,
- aláírási tanúsítványa nyilvános adatai,
- az aláírás automatizált ellenőrzéséhez szükséges cím,
- a tanúsítvány visszavonásának vagy egyéb okból az NMHH nevében történő eljárásra alkalmatlanságának ténye, időpontja
2.2. Az NMHH nevében elektronikus aláírással kiadmányozásra feljogosított természetes személyek esetében:
- a 2.1. pontban felsoroltak,
- a kiadmányozásra való jogosultság ténye, kezdete és vége.
2.3. A visszavont, vagy egyéb okból nem érvényes tanúsítvány az erre vonatkozó közlés közzétételi időpontjától az NMHH nevében további dokumentumhitelesítésre nem alkalmas.
- E melléklet 2.1. pontjában megjelölt információk a tanúsítvány használatra alkalmatlanná válásától számított 10 évig, a 2.2. pont szerinti információk a tanúsítvány használatra alkalmatlanná válásától számított 20 évig az NMHH honlapján hozzáférhetők.