Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca - a többi platformhoz hasonlóan - igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeiket képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. 2020 decemberében 594 magyar tartalomról rendelkeztek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az elemzésnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9500 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak a PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők – azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül – százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/real user: a real user átlagos views száma
- Eltöltött idő/view: egy view során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások – a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma – 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/real user: a real user visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/visit: egy visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a views tükrében
- Internetpenetráció: az internet használatának elterjedtsége az adott célcsoporton belül
Demográfiai háttéradatok
A tanulmány során használt demográfiai adatok tekintetében (korösszetétel, nemek aránya) a Központi Statisztikai Hivatal adatbázisaiból elérhető, publikus adatokra támaszkodik az elemzés (Magyarország népességének száma nemek és életkor szerint, 2020. január 1.)
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.187.728 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2021 első negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek csaknem háromnegyedét.
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Internetező/nem internetező | Arány |
Internetező |
74,11% |
Nem internetező |
25,89% |
Real users és internetpenetráció – nemek és korosztályok szerint
A 15 évnél idősebb magyar férfiak száma 3.950.940, a nőké pedig 4.397.250. Ennek köszönhető, hogy körülbelül háromszázezerrel több nő használ internetet, az internetpenetráció azonban körükben kilenc tizedponttal alacsonyabb, mint a férfiaknál. Több nő internetezik, ugyanakkor az internethasználók és a nem használók aránya csaknem megegyezik a két nemnél.
Internetpenetráció nemek szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
|
Egyedi felhasználók (real users) | Internetpenetráció |
Férfi |
2 946 372 |
74,6% |
Nő |
3 240 404 |
73,7% |
Az egymást követő generációk közötti különbség az internethasználat terén is kirajzolódik. Az elemzésben az Alfa-generáció még nem szerepel, ők ugyanis tízévesek, vagy annál fiatalabbak – így nem állnak rendelkezésre róluk adatok. A Z-generációnál csak a 15 évesekről vagy az annál idősebbekről rendelkezünk információkkal. A korosztályos besorolás és a korcsoportok népességének mérete a következőképpen alakul:
A korosztályos besorolás és a korcsoportok népességének mérete (Központi Statisztikai Hivatal)
Generáció |
Kor |
Népesség |
Z-generáció |
15-24 éves |
1.028.806 |
Y-generáció |
25-40 éves |
2.056.240 |
X-generáció |
41-56 éves |
2.326.154 |
Baby-boomer |
57-75 éves |
2.209.167 |
Háborús |
76 éves vagy idősebb |
727.823 |
Az adatok alapján kijelenthető, hogy a fiatalabb generációk körében jobban elterjedt az internethasználat. A Z-generáció száma csupán fele az Y-énak, emiatt körükben sokkal kevesebb a Real user-ek száma, az internetpenetráció azonban hasonló mértékű.
Internetpenetráció korosztályok szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
|
Egyedi felhasználók (real users) |
Internetpenetráció |
Z-generáció |
978 452 |
95,1% |
Y-generáció |
1 987 912 |
96,7% |
X-generáció |
1 914 200 |
82,3% |
Baby-boomer |
1 261 196 |
57,1% |
Háborús |
45 016 |
6,2% |
Tematikus oldalak látogatottsága
A mérőszámok, a Real users, valamint az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érik el, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltik az emberek. A legkevesebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a felnőtt tartalmakat, a levelezőket és az e-kereskedelem kategóriába sorolt weboldalakat nézik a felhasználók. A kevésbé népszerű kategóriák színes nemzetközi tartalommal bírnak, amik nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Tematika |
Egyedi felhasználók (real users) |
ATS [óra:perc] |
Magazin |
5 402 464 |
3:05 |
Híroldal |
5 279 951 |
4:36 |
Szórakozás |
4 690 232 |
1:57 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
4 646 327 |
1:27 |
Közösségi média |
4 329 152 |
2:29 |
E-kereskedelem |
3 837 263 |
1:07 |
Keresők |
2 870 756 |
0:56 |
Felnőtt tartalom |
2 795 865 |
0:19 |
Egyéb |
2 251 095 |
0:12 |
Levelező |
1 384 707 |
1:15 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.229.744 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.653.964 fő PC-t otthonról és 1.838.176-an munkahelyről az év első három hónapja során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják, hogy a különböző eszközök használóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Elsősorban mobilon keresztül interneteznek a magyarok. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmaknál.
Különböző tematikájú weboldalak látogatottsága a befogadás helyszíne szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Tematika |
Mobil |
Otthoni PC |
Munkahelyi PC |
Magazin |
98,02% |
79,55% |
68,15% |
Híroldal |
98,11% |
71,10% |
69,34% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
89,70% |
62,03% |
56,88% |
Szórakozás |
92,21% |
61,97% |
43,00% |
Közösségi média |
87,47% |
56,94% |
36,66% |
E-kereskedelem |
80,94% |
50,99% |
37,30% |
Keresők |
64,42% |
39,85% |
31,64% |
Felnőtt tartalom |
65,92% |
36,99% |
22,73% |
Egyéb |
55,55% |
32,46% |
31,07% |
Levelező |
21,66% |
20,06% |
15,60% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok szerint egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldal, közhasznú/információ/linkgyűjtemény, levelező és kereső tematikájú tartalmakat.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Tematika |
Hétköznap |
Hétvége |
Magazin |
2 886 571 |
2 874 012 |
Híroldal |
2 838 886 |
2 701 195 |
Szórakozás |
1 476 860 |
1 516 118 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
1 361 932 |
1 304 611 |
Közösségi média |
982 717 |
1 047 922 |
E-kereskedelem |
726 174 |
721 038 |
Levelező |
491 165 |
382 785 |
Keresők |
456 527 |
367 176 |
Felnőtt tartalom |
294 603 |
295 065 |
Egyéb |
185 564 |
144 053 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A 2021 első negyedévének aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők csaknem 75 százaléka. A weboldalak neve után szereplő szám a megelőző időszakban felállított ranglistához képest történt elmozdulást mutatja. Ha az érték negatív, abban az esetben a weboldal előrébb helyezkedik el a listán, pozitív érték esetén fordítva.
A magyarországi Top10 weboldal elérése 2021. I. negyedévében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Real users |
Reach |
24.hu |
4 522 408 |
71,6% |
index.hu (-2) |
4 441 012 |
70,3% |
femina.hu (+1) |
4 263 192 |
67,5% |
origo.hu (+1) |
4 162 892 |
65,9% |
hvg.hu (-2) |
3 900 344 |
61,7% |
portfolio.hu (-4) |
3 864 848 |
61,2% |
blog.hu (+2) |
3 770 668 |
59,7% |
nlc.hu (+2) |
3 763 188 |
59,6% |
blikk.hu (+1) |
3 733 404 |
59,1% |
nosalty.hu (+1) |
3 576 324 |
56,6% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: blog.hu, nosalty.hu), mégis a negyedéves lista elejére kerültek. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, a receptoldalakat, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor ezek is sok egyedi felhasználót vonzanak.
A magyarországi Top10 weboldal 2021. I. negyedévében az átlagos napi Reach alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Átlagos napi real users |
Átlagos napi reach |
24.hu |
893 870 |
14,5% |
index.hu (-2) |
984 133 |
16,0% |
femina.hu (+1) |
622 600 |
10,1% |
origo.hu (+1) |
699 784 |
11,4% |
hvg.hu (-2) |
548 519 |
8,9% |
portfolio.hu (-4) |
559 668 |
9,1% |
blog.hu (+2) |
247 948 |
4,0% |
nlc.hu (+2) |
502 911 |
8,2% |
blikk.hu (+1) |
563 256 |
9,2% |
nosalty.hu (+1) |
324 953 |
5,3% |
Az ATS mérőszám az átlagosan eltöltött idő havi átlagát mutatja: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt egyszer kattintott rá - akár véletlenül - egy hírre és az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
A magyarországi Top10 weboldal 2021. I. negyedévében az oldalon átlagosan eltöltött idő (ATS) alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
ATS |
24.hu |
0:25 |
index.hu (-2) |
0:53 |
femina.hu (+1) |
0:08 |
origo.hu (+1) |
0:32 |
hvg.hu (-2) |
0:20 |
portfolio.hu (-4) |
0:16 |
blog.hu (+2) |
0:08 |
nlc.hu (+2) |
0:10 |
blikk.hu (+1) |
0:18 |
nosalty.hu (+1) |
0:11 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak sorrendjében demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében.
A top tíz weboldal népszerűsége a két nem tagjai körében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
|
Férfi |
Nő |
1 |
24.hu |
femina.hu |
2 |
index.hu (-1) |
24.hu |
3 |
origo.hu (+1) |
index.hu (-5) |
4 |
hvg.hu |
nlc.hu (-1) |
5 |
portfolio.hu (-1) |
nosalty.hu (+3) |
6 |
femina.hu (+1) |
origo.hu |
7 |
blog.hu |
blikk.hu |
8 |
jofogas.hu (-2) |
mindmegette.hu (+4) |
9 |
telex.hu (-5) |
hvg.hu (-1) |
10 |
blikk.hu (+1) |
portfolio.hu (-3) |
A top tíz weboldal az egyes generációs csoportokban (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Z-generáció |
Y-generáció |
X-generáció |
Baby-boomer |
Háborús |
1 |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
index.hu (-4) |
index.hu (-1) |
2 |
index.hu (-3) |
index.hu (-2) |
index.hu (-2) |
24.hu (+1) |
portfolio.hu (-6) |
3 |
femina.hu (+1) |
femina.hu (+1) |
femina.hu (+1) |
origo.hu |
origo.hu |
4 |
origo.hu (+1) |
origo.hu (+1) |
origo.hu (+1) |
femina.hu (+2) |
24.hu (+3) |
5 |
blog.hu (-5) |
blog.hu (-3) |
portfolio.hu (-5) |
portfolio.hu (-5) |
femina.hu (+1) |
6 |
hvg.hu (-2) |
hvg.hu |
hvg.hu (-3) |
blikk.hu (+2) |
blog.hu (-6) |
7 |
nlc.hu (+3) |
nlc.hu (+2) |
blikk.hu |
hvg.hu (-2) |
hvg.hu (+1) |
8 |
blikk.hu (+1) |
portfolio.hu (-3) |
nlc.hu (+3) |
nlc.hu (+2) |
blikk.hu (+3) |
9 |
portfolio.hu (-2) |
nosalty.hu (+2) |
blog.hu (-2) |
mindmegette.hu (+2) |
mindmegette.hu (+2) |
10 |
nosalty.hu (+4) |
blikk.hu |
nosalty.hu (+4) |
nosalty.hu (+2) |
hazipatika.com (-11) |
A top tíz weboldal legmagasabb iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Max. 8 általános |
Szakközépiskola |
Gimnázium |
Felsőfok |
1 |
24.hu |
24.hu |
24.hu |
index.hu (-2) |
2 |
index.hu (-5) |
index.hu (-2) |
index.hu (-3) |
24.hu (+1) |
3 |
femina.hu (+1) |
origo.hu |
femina.hu (+1) |
femina.hu (+1) |
4 |
origo.hu (+1) |
femina.hu (+2) |
origo.hu (+1) |
origo.hu |
5 |
blikk.hu |
blikk.hu |
hvg.hu (-4) |
hvg.hu (-1) |
6 |
nlc.hu (+2) |
portfolio.hu (-4) |
portfolio.hu (-5) |
portfolio.hu (-4) |
7 |
hvg.hu (-2) |
hvg.hu |
nlc.hu (+3) |
blog.hu (-1) |
8 |
blog.hu (-2) |
nlc.hu (+2) |
blog.hu (-2) |
telex.hu (-5) |
9 |
portfolio.hu (-2) |
blog.hu (-3) |
blikk.hu (+1) |
nlc.hu (+4) |
10 |
mindmegette.hu (+2) |
jofogas.hu (-3) |
nosalty.hu (+4) |
nosalty.hu (+3) |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében az öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek azt mutatják, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt. A 24.hu a teljes magyar internetező közösség csaknem háromnegyedét érte el, a hvg.hu kevesebb, mint a kétharmadát. A 24.hu-t emiatt mind a négy másik weboldal közönsége nagyobb mértékben látogatta, míg a hvg.hu-t éppen ellenkezőleg. A 24.hu olvasói leginkább az index.hu-t, legkevésbé pedig a hvg.hu-t látogatták.
A 24.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
index |
89,1% |
femina |
86,0% |
origo |
84,2% |
hvg |
81,0% |
Az index.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
90,7% |
femina |
84,8% |
origo |
83,9% |
hvg |
80,8% |
A femina.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
91,2% |
index |
88,3% |
origo |
85,0% |
hvg |
81,0% |
Az origo.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
91,5% |
index |
89,5% |
femina |
87,0% |
hvg |
82,0% |
A hvg.hu webhely keresztfogyasztása (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
93,9% |
index |
91,9% |
femina |
88,5% |
origo |
87,6% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits a látogatások számát mutatja meg, vagyis azt, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött el egyhuzamban az oldalon, akkor az már két látogatásnak számít. A Visit/Real user azt mutatja, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatások számát (pl.: index.hu, startlap.hu). A weboldalak után lévő szám a változást jelzi az előző időszakhoz képest.
A tíz leglátogatottabb weboldal látogatás és látogatás/real user alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Látogatások |
Látogatások/real user |
1 |
index.hu |
178 566 629 |
40,2 |
2 |
24.hu |
128 360 599 |
28,4 |
3 |
origo.hu |
105 594 511 |
25,4 |
4 |
telex.hu (-9) |
88 516 587 |
26,0 |
5 |
startlap.hu (+1) |
85 193 635 |
32,8 |
6 |
blikk.hu (+1) |
77 071 232 |
20,6 |
7 |
hvg.hu(+1) |
74 453 659 |
19,1 |
8 |
femina.hu (+1) |
67 317 945 |
15,8 |
9 |
444.hu |
67 080 716 |
22,7 |
10 |
portfolio.hu (+1) |
66 704 289 |
17,3 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: startlap.hu, telex.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon való tartós böngészést tükrözi, máshol ellenben rövidnek (pl.: femina.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
A tíz leglátogatottabb weboldal az egy látogatás során eltöltött idő átlaga alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Eltöltött idő/látogatás (perc) |
1 |
index.hu |
4:17 |
2 |
24.hu |
3:01 |
3 |
origo.hu |
4:01 |
4 |
telex.hu (-9) |
4:19 |
5 |
startlap.hu (+1) |
4:44 |
6 |
blikk.hu (+1) |
2:39 |
7 |
hvg.hu(+1) |
3:12 |
8 |
femina.hu (+1) |
1:44 |
9 |
444.hu |
3:48 |
10 |
portfolio.hu (+1) |
2:53 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). Egyes weboldalak a kontaktusok számát úgy érik el, hogy aránylag kevés internetező viszonylag sok oldalt nyit meg (pl.: freemail.hu, citromail.hu), míg másoknál a sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: femina.hu, blikk.hu).
A top10 webhely oldalmegtekintés (oldalletöltés) alapján (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Oldalletöltés |
Oldalletöltés/real user |
1 |
index.hu (-1) |
574 840 692 |
129 |
2 |
freemail.hu (+1) |
477 260 375 |
393 |
3 |
hasznaltauto.hu |
462 440 865 |
196 |
4 |
origo.hu |
373 346 496 |
90 |
5 |
jofogas.hu |
358 562 875 |
109 |
6 |
24.hu |
259 031 523 |
57 |
7 |
telex.hu (-9) |
213 815 058 |
63 |
8 |
blikk.hu (+1) |
179 326 237 |
48 |
9 |
femina.hu (+1) |
159 773 755 |
37 |
10 |
citromail.hu |
158 246 595 |
337 |
Az ATS paraméter órában és percben mutatja, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (perc és másodperc). A levelezőknél egy email elolvasása, a különböző kontaktusok száma kevés ideig tart, de ezek a rövid ideig tartó oldallátogatások összeadódnak, így magas ATS-t eredményeznek. Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, ott egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal az Eltöltött Idő/View tükrében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p) |
Eltöltött idő/oldalletöltés |
1 |
index.hu (-1) |
2:51 |
1:20 |
2 |
freemail.hu (+1) |
3:18 |
0:30 |
3 |
hasznaltauto.hu |
2:15 |
0:41 |
4 |
origo.hu |
1:41 |
1:08 |
5 |
jofogas.hu |
1:22 |
0:45 |
6 |
24.hu |
1:25 |
1:30 |
7 |
telex.hu (-9) |
1:52 |
1:47 |
8 |
blikk.hu (+1) |
0:54 |
1:08 |
9 |
femina.hu (+1) |
0:27 |
0:44 |
10 |
citromail.hu |
1:49 |
0:19 |
A három leglátogatottabb hírportál real user száma
Az alábbi idősoros ábra a három leglátogatottabb hírportál látogatását mutatja be napi szinten 2021 első negyedévében. A visszatérő mélypontok a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. Március 4-én ilyen volt például az iskolák és üzletek ideiglenes bezárásáról szóló bejelentés.
A három leglátogatottabb hírportál real user (valós látogató) száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Dátum |
Origo.hu |
24.hu |
Index.hu |
jan. 1. |
756228 |
866864 |
804372 |
jan. 2. |
756840 |
801924 |
933844 |
jan. 3. |
772956 |
780572 |
876996 |
jan. 4. |
800224 |
886176 |
829804 |
jan. 5. |
739432 |
904604 |
909908 |
jan. 6. |
694076 |
813144 |
876316 |
jan. 7. |
692376 |
854488 |
885972 |
jan. 8. |
707676 |
834972 |
888080 |
jan. 9. |
666808 |
741472 |
874004 |
jan. 10. |
719644 |
793628 |
846396 |
jan. 11. |
725356 |
827492 |
796960 |
jan. 12. |
669256 |
849728 |
782952 |
jan. 13. |
688636 |
847824 |
944860 |
jan. 14. |
685440 |
844220 |
997220 |
jan. 15. |
621384 |
867680 |
787984 |
jan. 16. |
598944 |
913444 |
844152 |
jan. 17. |
645728 |
883116 |
911404 |
jan. 18. |
680680 |
824500 |
784856 |
jan. 19. |
716924 |
895764 |
825520 |
jan. 20. |
739160 |
864824 |
930036 |
jan. 21. |
747728 |
1046112 |
973964 |
jan. 22. |
727124 |
994364 |
828580 |
jan. 23. |
627096 |
957780 |
741064 |
jan. 24. |
649944 |
871352 |
803760 |
jan. 25. |
680680 |
857276 |
778464 |
jan. 26. |
730660 |
832864 |
958052 |
jan. 27. |
668712 |
878220 |
1017552 |
jan. 28. |
674356 |
960296 |
1002456 |
jan. 29. |
625328 |
1051824 |
1053592 |
jan. 30. |
547264 |
879376 |
1044276 |
jan. 31. |
542232 |
865572 |
1061004 |
febr. 1. |
665108 |
920856 |
923984 |
febr. 2. |
753644 |
1065968 |
916776 |
febr. 3. |
761736 |
948872 |
953156 |
febr. 4. |
664632 |
1012316 |
904876 |
febr. 5. |
656744 |
1003884 |
895424 |
febr. 6. |
647020 |
884612 |
878016 |
febr. 7. |
650760 |
874684 |
974236 |
febr. 8. |
792676 |
1038836 |
969272 |
febr. 9. |
801516 |
965328 |
872712 |
febr. 10. |
779416 |
884748 |
826472 |
febr. 11. |
726716 |
837284 |
975392 |
febr. 12. |
693736 |
749224 |
960092 |
febr. 13. |
647972 |
750380 |
791248 |
febr. 14. |
657288 |
708900 |
900252 |
febr. 15. |
720596 |
795056 |
964716 |
febr. 16. |
722568 |
798592 |
1025712 |
febr. 17. |
749632 |
800836 |
1099764 |
febr. 18. |
776560 |
857752 |
1078684 |
febr. 19. |
718896 |
793220 |
996268 |
febr. 20. |
610640 |
667964 |
913308 |
febr. 21. |
639744 |
703732 |
896036 |
febr. 22. |
768128 |
828852 |
930920 |
febr. 23. |
890120 |
738752 |
888284 |
febr. 24. |
671160 |
782748 |
939420 |
febr. 25. |
755616 |
846464 |
989740 |
febr. 26. |
651644 |
808656 |
994296 |
febr. 27. |
635460 |
868224 |
871624 |
febr. 28. |
649264 |
883660 |
1004904 |
márc. 1. |
743988 |
905964 |
1078956 |
márc. 2. |
759764 |
954856 |
1134240 |
márc. 3. |
734196 |
931736 |
1061208 |
márc. 4. |
840004 |
1059644 |
1458532 |
márc. 5. |
795260 |
977024 |
1186260 |
márc. 6. |
679320 |
819808 |
1062568 |
márc. 7. |
670820 |
813484 |
1106360 |
márc. 8. |
714272 |
854352 |
1053660 |
márc. 9. |
823888 |
813552 |
1049920 |
márc. 10. |
734128 |
1134988 |
1027820 |
márc. 11. |
683128 |
1004088 |
1000348 |
márc. 12. |
701624 |
918340 |
1028160 |
márc. 13. |
685984 |
758132 |
1060460 |
márc. 14. |
751604 |
899436 |
1235220 |
márc. 15. |
784176 |
851020 |
1074808 |
márc. 16. |
769216 |
917660 |
1022108 |
márc. 17. |
683672 |
994772 |
1240320 |
márc. 18. |
669664 |
1083512 |
1267384 |
márc. 19. |
688364 |
942344 |
1149540 |
márc. 20. |
609076 |
854284 |
1129684 |
márc. 21. |
590376 |
795056 |
1145936 |
márc. 22. |
701080 |
979336 |
1042984 |
márc. 23. |
748680 |
930988 |
1065492 |
márc. 24. |
657220 |
991848 |
1101736 |
márc. 25. |
687004 |
1028976 |
1337016 |
márc. 26. |
662728 |
1017620 |
1252560 |
márc. 27. |
569704 |
950708 |
1048560 |
márc. 28. |
673540 |
1006264 |
1089360 |
márc. 29. |
690812 |
1042100 |
976276 |
márc. 30. |
663204 |
1141448 |
1066784 |
márc. 31. |
656200 |
1163072 |
1087728 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírportálok látogatóinak (hírolvasók) összetétele arányaiban megegyezik. Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a csoporton belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
A 24.hu a nőket inkább, a férfiakat kevésbé érte el. A fiatalok legkevésbé az index.hu-t és az origo.hu-t látogatták. Az index.hu-t 11,7 százalékkal, az origo.hu-t pedig 7,4 százalékkal kevesebben keresték fel a fiatalabb generáció tagjai (15-17 év), mint egy átlagos hírportált. A 60 év felettiek közül a vártnál kevesebben olvasták mindhárom oldalt. A 24.hu-t minden iskolai végzettséggel rendelkező megközelítőleg ugyanolyan számban látogatta, az origo.hu és az index.hu nem érte el a maximum 8 általánossal rendelkezőket, az index.hu-nak pedig sikerült a felsőfokú végzettségűek megnyerése.
Eltérés a két nem esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Nem |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Férfi |
-2,51% |
-0,49% |
-1,11% |
Nő |
2,20% |
0,45% |
1,00% |
Eltérés az egyes korcsoportok esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Korcsoport |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
15-17 |
1,28% |
-7,44% |
-11,69% |
18-29 |
6,19% |
-2,67% |
1,09% |
30-39 |
-1,31% |
-0,54% |
0,90% |
40-49 |
-0,71% |
1,37% |
1,06% |
50-59 |
1,35% |
6,08% |
3,64% |
60+ |
-8,74% |
-1,94% |
-5,31% |
Eltérés iskolai végzettség tekintetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Max. 8 általános |
-0,09% |
-7,39% |
-7,32% |
Szakközépiskola |
0,87% |
1,44% |
-0,81% |
Gimnázium |
0,55% |
1,65% |
0,80% |
Felsőfokú |
-1,48% |
0,57% |
3,48% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint négy csoportra bontva az oldalak látogatótáborai a következőképpen alakultak:
Oldalmegtekintések aránya a két nem esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Nem |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Férfi |
46,7% |
47,6% |
47,3% |
Nő |
53,3% |
52,4% |
52,7% |
Oldalmegtekintések aránya az egyes korcsoportok esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Korcsoport |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
15-17 |
4,0% |
3,7% |
3,5% |
18-29 |
23,7% |
21,7% |
22,5% |
30-39 |
20,0% |
20,1% |
20,4% |
40-49 |
22,6% |
23,1% |
23,0% |
50-59 |
14,9% |
15,6% |
15,2% |
60+ |
14,8% |
15,8% |
15,3% |
Oldalmegtekintések aránya iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Iskolai végzettség |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Max. 8 általános |
15,7% |
14,7% |
14,7% |
Szakközépiskola |
20,7% |
20,8% |
20,4% |
Gimnázium |
38,0% |
38,4% |
38,1% |
Felsőfokú |
25,5% |
26,1% |
26,9% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az átlagos, adott oldalon eltöltött időt mutatja havi bontásban. A férfiak mindhárom portálon hosszabban tartózkodtak, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál mutatkozott. A 24.hu-n és az origo.hu-n a fiatalok kevesebb, az idősebbek viszont több időt töltöttek el. Az iskolai végzettség növekedése egyenesen arányos a böngészésre fordított idővel.
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) a két nem esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Nem |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
Férfi |
0:40 |
0:57 |
1:43 |
Nő |
0:29 |
0:30 |
0:40 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) az egyes korcsoportok esetében (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Korcsoport |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
15-17 |
0:06 |
0:03 |
0:09 |
18-29 |
0:12 |
0:07 |
0:26 |
30-39 |
0:20 |
0:33 |
1:28 |
40-49 |
0:30 |
0:52 |
1:47 |
50-59 |
0:48 |
1:11 |
1:06 |
60+ |
1:25 |
1:05 |
1:13 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) iskolai végzettség szerint (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
Max. 8 általános |
0:11 |
0:10 |
0:14 |
Szakközépiskola |
0:24 |
0:34 |
0:29 |
Gimnázium |
0:36 |
0:47 |
1:02 |
Felsőfokú |
0:52 |
1:01 |
2:19 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben. A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen a platformokon – ami újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2020 áprilisában 5,4 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,1 millió az Instagramnak Magyarországon - ez a nagykorú lakosság 87 százaléka, illetve 34 százaléka.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak látogatottságát tüntettük fel. (Az oldalak népszerűségét mutató követői számok egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – 2021. április első hetében, egy időpontban gyűjtöttük össze.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel az oszlopok tetején egy érték. Ez az előző elemzéshez (2020. IV. negyedév) képest a változást mutatja ezer főre kerekítve. A +0 azt fejezi ki, hogy pozitív irányba történt változás, azonban ez nem érte el az ötszázat, -0 esetében pedig a mínusz ötszázat.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Első negyedév |
Változás |
1 |
24.hu |
875 704 |
+22 |
2 |
femina.hu |
506 135 |
+11 |
3 |
origo.hu |
489 905 |
+5 |
4 |
index.hu |
587 434 |
+7 |
5 |
hvg.hu |
587 837 |
+6 |
6 |
blikk.hu |
744 362 |
-3 |
7 |
nlc.hu |
765 260 |
+23 |
8 |
portfolio.hu |
181 236 |
+25 |
9 |
blog.hu |
15 510 |
+0 |
10 |
nosalty.hu |
1 179 445 |
+6 |
11 |
telex.hu |
427 781 |
+33 |
12 |
444.hu |
373 747 |
+10 |
13 |
ripost.hu |
158 250 |
+6 |
14 |
szeretlekmagyarország.hu |
582 851 |
+4 |
15 |
hirado.hu |
264 797 |
+20 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Televíziós csatornák Facebook-követőinek szám (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Televíziós csatorna |
Első negyedév |
Változás |
1 |
Duna TV |
43 907 |
+3 |
2 |
RTL Klub |
198 354 |
+2 |
3 |
TV2 |
336 426 |
-0 |
4 |
Hír TV |
271 325 |
+2 |
5 |
ATV |
499 009 |
+21 |
6 |
Life TV |
182 586 |
+20 |
7 |
Story4 |
22 186 |
+1 |
8 |
Duna World |
8 099 |
+1 |
9 |
M2 |
104 580 |
+22 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Rádióadók Facebook-követőinek száma (DKT-Gemius 15+ belföld – 2021. I. negyedév)
Helyezés |
Rádió |
Első negyedév |
Változás |
1 |
Retro Rádió |
296 446 |
+12 |
2 |
Petőfi Rádió |
258 997 |
+4 |
3 |
Kossuth Rádió |
38 060 |
+3 |
4 |
Rádió 1 |
690 798 |
+12 |
5 |
Sláger FM |
297 888 |
+1 |
6 |
Dankó Rádió |
25 384 |
+1 |
7 |
Bartók Rádió |
11 222 |
+0 |
8 |
Jazzy Rádió |
31 588 |
+0 |
9 |
InfoRádió |
46 194 |
+5 |
10 |
Tilos Rádió |
43 175 |
+1 |