PS/28744-17/2022. ügyiratszámú határozat: kötelezettség módosítása jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóra, a 18/2003. piacra vonatkozóan

Közzétéve: 2023. március 1.

Ügyiratszám: PS/28744-17/2022.
Tárgy: Kötelezettség módosítása jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóra a 18/2003. piacra vonatkozóan
Ügyintéző: Magyar Attila

Határozat

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (a továbbiakban: Hatóság vagy NMHH) Elnöke (a továbbiakban: Elnök) a PC/31223-25/2019. számú határozatban (a továbbiakban: 18. piaci határozat) meghatározott érintett piacon (országos földfelszíni analóg rádió műsorszórási szolgáltatás nagykereskedelmi piaca) jelentős piaci erejűként azonosított Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt. (székhely: 1119 Budapest, Petzvál József u. 31-33., cégjegyzékszám: 01-10042190, a továbbiakban: Antenna Hungária vagy Kötelezett Szolgáltató vagy Kötelezett) számára az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) 108. §-a szerinti „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos”, a 18. piaci határozat rendelkező részének I. C) pontja szerinti kötelezettséget az alábbiak szerint

módosítja:

A Kötelezett Szolgáltató a 18. piaci határozat rendelkező részének az I. számú melléklete (a továbbiakban: I. számú melléklet) szerinti, PS/28744-16/2022. számú határozatban foglalt módosításokkal meghatározott költségszámítási módszertan alapján számított, új költségalapú díjakat a PS/28744-16/2022. számú határozat közlésétől számított 60 napon belül köteles az Elnökhöz jóváhagyás végett benyújtani.

A Kötelezett Szolgáltató köteles alátámasztani, bizonyítani az Elnök számára, hogy az általa kiszámított díjak költségalapúak, és azokat az I. számú melléklet szerinti, PS/28744-16/2022. számú határozatban foglalt módosításokkal meghatározott költségszámítási módszertan alapján alakította ki. Amennyiben a Kötelezett Szolgáltató költségalapú díjai megfelelnek az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályoknak, az Elnök jóváhagyja azokat.

Amennyiben a Kötelezett Szolgáltató nem nyújtja be az Elnökhöz a költségalapú díjait, vagy a benyújtott kérelem hiányos, nem bírálható el, és az Elnök által elrendelt hiánypótlás sem vezetett eredményre, továbbá, ha a Kötelezett Szolgáltató által kialakított díj nem felel meg az elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályoknak, az Elnök a Kötelezett Szolgáltató által alkalmazandó díjak tekintetében az Eht. 108. § (7) bekezdésben foglaltak szerint dönt. A PS/28744-16/2022. számú határozattal módosított „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettség azon részkötelezettsége, miszerint a Kötelezett Szolgáltató az I. számú melléklet szerinti, PS/28744- 16/2022. számú határozatban foglalt módosításokkal meghatározott költségszámítási módszertan alapján kialakított költségalapú díjakat, a PS/28744-16/2022. számú határozat közlésétől számított
60 napon belül köteles az Elnökhöz jóváhagyás végett benyújtani, a PS/28744-16/2022. számú határozat közlését követő napon lép hatályba.

Az Elnök által jóváhagyott vagy megállapított díjak a Kötelezett Szolgáltató által benyújtott díjak jóváhagyása vagy az alkalmazandó díjak megállapítása iránti eljárásban hozott érdemi döntés közlését követő hó első napjától alkalmazandók azzal, hogy a Kötelezett Szolgáltató ezen időpontig a KS/23685-5/2020. határozatával jóváhagyott díjakat köteles alkalmazni.

A Kötelezett Szolgáltató a 18. piaci határozat rendelkező részének I.D) pontjában előírt földfelszíni analóg rádió műsorszórás nagykereskedelmi szolgáltatást továbbra is költségalapú díjakon köteles nyújtani, amelyeket továbbra is az FDC költségszámítási módszertan alkalmazásával köteles kialakítani az I. számú mellékletben meghatározott tartalommal. A kötelezettség az I. számú mellékletben foglalt előírások vonatkozásában az alábbiak szerint

módosul:

„1. Értelmező rendelkezések” 19. pontja (Tárgyév) helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„Tárgyév: az az év, amelyre vonatkozóan a költségszámítási modell készül, azaz az utolsó lezárt pénzügyi év.”

„3. Az FDC-HCA költségszámítási módszertan” pont 1) alpontja (A költségszámítási módszertan általános követelményei) második bekezdésében foglaltak helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„A költségszámításnak a Kötelezett Szolgáltató legfrissebb lezárt pénzügyi évére vonatkozó számviteli adatokra kell épülnie.”

„3. Az FDC-HCA költségszámítási módszertan” pont 2) alpontja (A homogén költségkategóriák kialakítására vonatkozó követelmények) első bekezdésében foglaltak helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„A homogén költségkategóriák által felosztandó költségtömegnek meg kell egyeznie az utolsó lezárt pénzügyi évhez kapcsolódó főkönyvi kivonatban szereplő költségek összegével. A jelen melléklet hatálya alá nem tartozó szolgáltatások miatt felmerülő költségek egy erre a célra létrehozott technikai HCC-hez, illetve tevékenységhez rendelhetők.”

A 18. piaci határozat PS/28744-16/2022. számú határozattal nem érintett rendelkezései változatlanul hatályban maradnak.

Az Elnök határozata ellen fellebbezésnek helye nincs. Az Elnök határozatával szemben közigazgatási per kezdeményezhető, a Fővárosi Törvényszékhez címzett keresetlevelet a határozat közlésétől számított harminc napon belül kell az Elnökhöz benyújtani. A tárgyalás tartását a felperes a keresetlevélben kérheti. A keresetlevelet az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi. CCXXII. törvény (a továbbiakban: „E-ügyintézési tv.”) 9. § (1) bekezdése szerinti felperes és jogi képviselő kizárólag elektronikus úton, a jogszabályban meghatározott módon terjesztheti elő.

A keresetlevél benyújtásának a határozat hatályosulására halasztó hatálya nincs. Akinek jogát, jogos érdekét a közigazgatási tevékenység vagy az azzal előidézett helyzet fenntartása sérti, a közvetlenül fenyegető hátrány elhárítása, a vitássá tett jogviszony ideiglenes rendezése, illetve a jogvitára okot adó állapot változatlan fenntartása érdekében a bíróságtól az eljárás során bármikor azonnali jogvédelmet kérhet.

Indokolás

Az Elnök az Eht. 10. § (2) bekezdése alapján, az Eht. 10. § (1) bekezdésének 5. pontjában foglalt hatáskörben eljárva lefolytatta az Eht. 62-65. §-a szerinti, az „Országos földfelszíni analóg rádió műsorszórási szolgáltatás nagykereskedelmi piaca” elnevezésű nagykereskedelmi piac meghatározására, azon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltató azonosítására és kötelezettségek előírására, hatályban tartására, valamint módosítására irányuló PC/31223/2019. számú eljárást (a továbbiakban: piacelemzési eljárás).

A piacelemzési eljárás során feltárt versenyproblémák és a versenyproblémákból fakadó lehetséges piaci torzulások ellensúlyozása érdekében az „Országos földfelszíni analóg rádió műsorszórási szolgáltatás nagykereskedelmi piaca”, mint érintett piac vonatkozásában az érintett piacon jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatóra, az Antenna Hungáriára, a 18. piaci határozatban az Eht. XII. Fejezetében foglalt szabályok alapján a 18. piaci határozat szerinti kötelezettségeket írt elő, illetve a korábbi határozatokban előírt kötelezettséget módosított, valamint vont vissza az Elnök.

Az Elnök az Antenna Hungária számára – egyéb kötelezettségek mellett – a 18. piaci határozat rendelkező rész I. C). pontjában foglaltak értelmében, az Eht. 108. § szerinti „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettséggel összefüggésben az I. számú melléklet alapján meghatározott költségszámítási módszertan szerint (a továbbiakban: költségmodell) kialakított költségalapú díjak meghatározására és jóváhagyás végett történő benyújtására vonatkozó részkötelezettséget írt elő.

Az Antenna Hungária által 2020. szeptember 24. napján jóváhagyásra benyújtott költségmodell és az az alapján meghatározott díjak (a továbbiakban: hatályos műsorszórási díjak) a KS/23685/2020. számú eljárásban az Elnök által jóváhagyásra kerültek 2021. február 1-i hatályba lépéssel.

Az Antenna Hungária 2022. december 8. napján PS/28406-1/2022. számon iktatott beadványában (a továbbiakban: Bejelentés) az „NMHH 18-as piaci határozatában a költségalapúságra és a díjak ellenőrizhetőségére vonatkozóan kiszabott kötelezettségeket érintő körülmények megváltozását” jelentette be. Az Antenna Hungária Bejelentésében előadta és a csatolt dokumentumokkal, szerződésekkel alátámasztotta, hogy 2021-ben, de különösen 2022. évben a villamosenergia beszerzésének költségei a kedvezőtlen piaci hatások következtében példátlan mértékben és ütemben többszörösére emelkedtek. Továbbá előadta, hogy mivel az analóg rádió műsorszórás szolgáltatás villamosenergia intenzív tevékenység, így a villamosenergia árak jelentős emelkedésével a hatályos műsorszórási díjak oly mértékben költség alattivá váltak, hogy az Antenna Hungária a hatályos műsorszórási díjak mellett hosszú távon nem lenne képes fenntartani az analóg rádiós műsorszórás szolgáltatást a nagykereskedelmi piacon.

Tekintettel arra, hogy a Hatóság tudomására jutott körülmény nem tekinthető az Eht. 65. § (3) bekezdése szerinti érintett piacon fennálló verseny megítélése szempontjából jelentős körülménynek, ezért soron kívüli piacelemzés lefolytatása nem indokolt az érintett piacon. Ugyanakkor az Eht. 63. § (1b) bekezdésében foglaltak alapján – az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex létrehozásáról szóló 2018. december 11-i (EU) 2018/1972 európai parlamenti és tanácsi irányelv (a továbbiakban: Kódex) 68. cikk (6) bekezdésében foglaltakra is tekintettel – amennyiben a tudomására jutott piaci változások, az új piaci körülmények jelentősége alapján nem indokolt új piacelemzés lefolyatása, az Elnök a 63. § (1) bekezdésében rögzített követelmények érvényesülése érdekében a kirótt kötelezettségeket módosíthatja, visszavonhatja, illetve új kötelezettségeket írhat elő.

Fentiekre tekintettel az Elnök megvizsgálta, hogy a szóban forgó fejlemények miatt indokolt-e az Eht. 108. § szerinti „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettség felülvizsgálata, módosítása. Az Antenna Hungária a benyújtott szerződések, illetve dokumentáció alapján egyértelműen igazolta a villamosenergia költség nagyon jelentős emelkedését, illetve azt, hogy a technológiai sajátosságokból (Üzleti titok) adódóan a hatályos műsorszórási díjak jelentősen költség alattiakká váltak a villamosenergia árának jelentős emelkedésének hatására. Az Elnök megállapította, hogy a jelentősen megemelkedett költségek miatt a hatályos műsorszórási díjak már nem költségalapúak, és így nem felelnek meg az Eht. 108. § szerinti költségalapúság kötelezettségének. Továbbá az Eht. 63. § (1) bekezdés értelmében – a Kódex 68. cikk (4) bekezdés b) pontjával összhangban – az előírt kötelezettségeknek arányosnak és meghatározásuk során lehetőség szerint tekintetbe kell venniük a költségeket és a hasznokat. Annak érdekében, hogy az „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettség továbbra is megfeleljen ezeknek a feltételeknek, az Elnök indokoltnak találta a korábbi 18. piaci határozatban kirótt „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettség felülvizsgálatát, új, a tényleges költségeken alapuló költségmodell benyújtását.

A kapcsolódó hatósági eljárás megindításáról az Elnök a 2022. december 13-án napján kelt, PS/28744-1/2022. számú végzéssel értesítette a Szolgáltatót.

Az Elnök az „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettség felülvizsgálata során előírta a 18. piaci határozat I. számú melléklete szerinti FDC költségmodell, PS/28744-16/2022. számú határozatban foglalt módosításokkal meghatározott költségszámítási módszertana alapján számított, új költségalapú díjak jóváhagyásra történő PS/28744-16/2022. számú határozat közlésétől számított 60 napon belüli benyújtását alábbiakra tekintettel:

A kötelezettség felülvizsgálata során nem merült fel olyan egyéb körülmény, amely a korábbi FDC költségszámítási módszertan megváltoztatását indokolta volna, a módosítás az új jelentős piaci körülmény miatt felmerült, a költségviszonyokban előre nem látható jelentős változás műsorszórási díjakban történő lekövetésére irányult, annak érdekében, hogy az „árszabályozással és költségelszámolással kapcsolatos” kötelezettség továbbra is be tudja tölteni az Eht. 63.§ (1) bekezdésének – illetve a Kódex 68. cikk (4) bekezdés b) pontjának – megfelelő szabályozási célját.

Tekintettel arra, hogy a Kötelezett Szolgáltatónak – a korábbi határozatban foglalt kötelezettségnek megfelelően – már van tapasztalata az FDC költségmodell kialakítása terén, így az FDC költségmodell frissítése nem tekinthető aránytalan tehernek.

A PS/28744-16/2022. számú határozatban foglalt, az FDC költségszámítási módszertan részletszabályait érintő módosítások csupán az alábbi területekre terjedtek ki:

Mivel a Kötelezett Szolgáltató által benyújtott költségfelosztás jóváhagyási folyamatában a Hatóság a felosztott költségeknek a lekönyvelt költségeknek történő megfelelőségét ellenőrzi, ezért a részletszabályokban az éves beszámolóval lezárt pénzügyi évre vonatkozó auditált számviteli adatokra történő utalás törlésre került, helyette a főkönyvi kivonattal történő egyezőség került előírásra.

Továbbá a Kötelezett Szolgáltató számára az I. számú melléklet szerinti, PS/28744-16/2022. számú határozatban foglalt módosításokkal meghatározott költségszámítási módszertan alapján számított, új költségalapú díjak benyújtására rendelkezésére álló időt a korábbi 120 napos időtartamról 60 napra módosítottam, mivel a PS/28744-16/2022. számú határozat rendelkezése szerint a Kötelezett Szolgáltatónak a költségalapú díjakat a korábbi, már ismert FDC költségszámítási módszertan alkalmazásával kell újra elkészítenie, a tényleges költségadatok figyelembe vételével frissítenie. Továbbá ez felel meg a korábban alkalmazott gyakorlatnak is, ami alól a 18. piaci határozatban alkalmazott 120 napos időtartam amiatt jelentett kivételt, mivel Magyarország Kormánya 2020. március 11-én veszélyhelyzetet hirdetett ki a COVID-19 (koronavírus) okozta járvány miatt, ugyanakkor ez már nem áll fenn. Emellett a Kötelezett Szolgáltatónak is érdeke, hogy a jelentős költségemelkedésből adódó terhei mielőbb figyelembe vételre kerüljenek.

Az eljárás során eljárási költség nem merült fel, így annak megállapítását, illetve a költségek viseléséről történő rendelkezést mellőztem.

Az Eht. 20. § (1) bekezdés c) pontja alapján a Hatóság és a versenyhatóság az elektronikus hírközlési piaci versenyt érintő kérdésekben a verseny védelmének következetes érvényre juttatása, illetve az egységes jogalkalmazás előmozdítása érdekében szorosan együttműködik, így különösen a jelentős piaci erővel rendelkező szolgáltatók azonosításával és a rájuk vonatkozó kötelezettségek előírásával kapcsolatos eljárásokban. A Hatóság e kötelezettségének megfelelően a tárgybani eljárás során megvalósult a Gazdasági Versenyhivatallal (a továbbiakban: GVH) történő együttműködés, egyeztetés, ennek során a GVH szakmai álláspontját megismertem. Az együttműködés keretében a Hatóság a PS/28744-5/2022. számú elektronikus levelében 2022. december 21. napján megküldte a PS/28744-2/2022. számú határozat tervezetét a GVH részére annak érdekében, hogy a GVH azzal kapcsolatos álláspontját megismerje. A GVH PS/28744-7/2022. számon, 2023. január 20. napján megküldte a határozattervezetre vonatkozó álláspontját és észrevételeit. Az észrevételek és az azokhoz kapcsolódó válaszaim a PS/28744-16/2022. számú határozat indokolásának „A” fejezetében kerülnek kifejtésre.

A PS/28744-2/2022. számú határozat tervezetét PS/28744-3/2022. számon 2022. december 21. napján, az Eht. 40. § (1) bekezdés a) pontjának megfelelően, az érdekeltekkel folytatott egyeztetés érdekében közzétettem. Az érdekeltek számára a határozattervezetnek a Hatóság internetes oldalán történő közzétételétől számítva 30 nap állt rendelkezésre az észrevételeik megtételére. A határozattervezetre határidőben észrevétel nem érkezett.

Az érdekeltekkel történő egyeztetés lefolytatását követően, az Eht. 71. § (1) bekezdése alapján a PS/28744-8/2022. számú határozat tervezete részletes indokolással együtt, PS/28744-10/2022. számon 2023. január 27. napján megküldésre került az Európai Bizottságnak, az Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testületének (a továbbiakban: BEREC) és a tagállami elektronikus hírközlési szabályozó hatóságoknak, mivel a határozattervezetben foglaltak hatással lehetnek a tagállamok közötti kereskedelemre. A Keretirányelv (38) preambulum-bekezdése alapján a tagállamok közötti kereskedelmet érintő intézkedések olyan intézkedések, amelyek közvetlen, vagy közvetett, tényleges vagy potenciális befolyást gyakorolhatnak a tagállamok közötti kereskedelem áramlására oly módon, amely az egységes piac akadályát képezheti. Ezek közé olyan intézkedések tartoznak, amelyek jelentős hatást gyakorolnak a más tagállamokban található üzemeltetőkre, vagy felhasználókra, így például amelyek a más tagállamok felhasználóira érvényes árakat érintik.

A PS/28744-16/2022. számú határozatot az Európai Bizottság, a BEREC és a tagállami elektronikus hírközlési szabályozó hatóságok által a tervezetre tett észrevételek, kifogások figyelembevételével hoztam meg.

Az Eht. 24. § (2) bekezdése alapján a részletes indokolásra, illetve a megküldésre a Kódex 38. cikkének (1) bekezdése alapján kiadott bizottsági ajánlások és a kapcsolódó iránymutatások irányadóak. Ezen eljárás részletei a PS/28744-16/2022. számú határozat indokolásának „B” fejezetében kerülnek kifejtésre.

A Hatóság az Eht. 43. § (2) bekezdésének a) pontja alapján e határozatot internetes honlapján közzéteszi.

Az Eht. 23. §-a alapján az Elnök a jelen eljárásban az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) rendelkezéseit az Eht.-ban foglalt eltérésekkel és kiegészítésekkel alkalmazza.

A jogorvoslattal kapcsolatos tájékoztatás az Ákr. 114. §-án, a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (továbbiakban: Kp.) 13. § (3) bekezdés a) pont aa) alpontján, a 39.§ (1) és (6) bekezdésén, a 48. § (1) bekezdés l) pontján, 50. §-án, a 77. § (2) bekezdésén, továbbá a Kp. 29. § (1) bekezdésére figyelemmel a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 608. §-án, valamint az E-ügyintézési tv. 9. § (1) bekezdésén alapul.

A. fejezet: Együttműködés a Gazdasági Versenyhivatallal

A GVH álláspontja a PS/28744-2/2022. számú határozattervezethez

A GVH elöljáróban jelzi, hogy a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény 37. § (1) bekezdése értelmében a jövőben folytatandó versenyfelügyeleti eljárásokban a jelen álláspontban foglaltak a GVH Versenytanácsát nem kötik. Ennek megfelelően a tárgyban megjelölt elektronikus hírközlési piaccal kapcsolatos konkrét versenyfelügyeleti eljárásokban a GVH Versenytanácsa az NMHH Elnökének határozataiban meghatározottól eltérő piacokat határozhat meg, illetőleg az egyes vállalkozások piaci helyzetét, gazdasági erőfölényes pozícióját eltérően ítélheti meg. Tekintettel ugyanakkor a jogbiztonság és a jogalkalmazás kiszámíthatóságának általános követelményére, valamint arra, hogy az ilyen eltérések csak valóban indokolt esetben forduljanak elő, a GVH az ilyen ügyek vizsgálati szakaszában a két hatóság között létrejött megállapodásnak megfelelően a jogalkalmazás egységének megőrzése érdekében konzultálni fog az NMHH-val.

A GVH álláspontja szerint a határozattervezet indokolása kellően megalapozza, hogy a módosítást a villamosenergia árának jelentős emelkedése teszi szükségessé és a módosítás a szabályozás érdemét nem érinti, az lényegét tekintve a műsorszórási díjak ténylegesen költségalapúvá tételét szolgálja a megváltozott körülmények között.

A GVH egyetért a határozattervezet azon megállapításával, hogy ezen körülmény nem tekinthető az érintett piacon fennálló verseny megítélése szempontjából jelentős körülménynek.
Ennek okán a GVH az Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt.-vel szemben kirótt kötelezettségek módosításával és a határozattervezet indokolásával, így a kötelezettségek megállapításával egyetért.

A GVH álláspontját tudomásul vettem.

B. fejezet Notifikációs eljárás eredménye

Az Elnök az érdekeltekkel történő egyeztetést követően az Eht. 71.§ (1) bekezdése alapján 2023. január 27-én bejelentette a tervezetet (a továbbiakban: Bejelentés) – annak részletes indokolásával együtt – az Európai Bizottságnak és a tagállami elektronikus hírközlési szabályozó hatóságoknak. A Bejelentés az alábbi dokumentumokat tartalmazta:

  1. kísérő levél és az egyszerűsített bejelentőlap (short notification form) angol nyelven,
  2. határozattervezet magyar nyelven,
  3. a GVH határozattervezetre vonatkozó szakmai álláspontja magyar nyelven, és
  4. a műsorszóró piacra vonatkozó tőkeköltség-szorzó érték kalkulációja magyar nyelven.

Az Elnök a b) pontban foglalt dokumentum kapcsán azzal a kérelemmel fordult az Európai Bizottsághoz, hogy a dokumentum egyes részeit az Európai Bizottság bizalmas információként kezelje. Ennek megfelelően a b) pontban foglalt dokumentumokat az Elnök két (üzleti titkot tartalmazó, illetve nem tartalmazó) változatban küldte meg a Bizottság részére.

A Bejelentést az Európai Bizottság HU/2023/2422. számon 2023. január 27-én vette nyilvántartásba. A Bejelentéssel kapcsolatban az Európai Bizottság 2023. február 3-án kiegészítő információk szolgáltatását kérte. A Hatóság a megjelölt határidőben (2023. február 7-én) elküldte válaszát, amelyben az Európai Bizottság által kért, a tervezetben foglalt szabályozást alátámasztó információkat részletesen kifejtette. Ezt követően az Európai Bizottság nem kérte további kiegészítő információk szolgáltatását.

A Bejelentéssel indult eljárás lezárásaként az Európai Bizottság 2023. február 27-én kelt magyar nyelvű levelet küldött, amelyben nem tett észrevételt.

Elektronikusan aláírt dokumentum.
Kiadmányozta: dr. Beke Nándor szabályozási igazgató, Dr. Koltay András a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke nevében és megbízásából Budapesten, az elektronikus aláírás szerinti időpontban.