Közlemény építési engedély véglegessé válásáról – CM/29749-15/2022. számú határozat: Vilmány, GPON lefedő hálózatépítés

Közzétéve: 2023. május 18.

Iktatószám: CM/29749-18/2022
Tárgy: közlemény hatósági döntésről
Ügyintéző: Mezeiné Galuska Judit
Tel: 46/555-522
Elektronikus levélcím: galuska.judit@nmhh.hu
Készült: 2023. május 18.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (a továbbiakban: Hatóság) a következő közhírré tétel útján történő tájékoztatást adja a tárgyban megnevezett elektronikus hírközlési építmény engedélyezési ügyében.

Közlemény

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 89. § (1) bekezdése alapján a Hatóság tájékoztatja a Tisztelt Ügyfeleket, hogy a tárgyi közigazgatási eljárásban a 2023. április 11. napján kelt, CM/29749-15/2022 számú határozattal az építési engedélyt megadta, mely határozat – a hirdetményi úton történő közlését követően – 2023. május 13. napján véglegessé vált.

A kifüggesztés és közzététel dátuma: 2023. május 18.

Az eljárás adatai
Az eljáró hatóságAz ügy számaAz ügy tárgyaKérelmező
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala CM/29749/2022 Vilmány GPON lefedő hálózat építés engedélyezési ügye Magyar Telekom Távközlési Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.)

A döntés rendelkező része

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (a továbbiakban: Hatóság) a Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.; a továbbiakban: Építtető) részére a Molnár Levente (KAMARAI AZONOSÍTÓ: 01-10441 által készített, ÉKB-2021/046-001 számú kiviteli terv alapján Vilmány GPON lefedő hálózat építés (a továbbiakban: Építmény) építésére, melynek címe, helyrajzi száma: Vilmány: 30, 219/1, 40/3, 40/2, 142, továbbá meglévő nyomvonalon: 451, 450, 449, 448, 447, 445/4, 0106/38, 092, 2, 3, 4, 10/1, 11/1, 489, 490, 492, 493, 6, 7, 23, 58, 57, 53/3, 15, 19, 42, 43, 53/2, 69, 70, 124, 176/6, 171, 152/15, 152/2, 152/17, 303, 307, 302/2, 302/1, 151/5.

az                                                                                                                                                                               

építési engedélyt megadja,

az alábbi feltételek betartása mellett:

Ezen építési engedély a véglegessé válásának napjától számított 3 évig hatályos. Az Építtető kérelme alapján, az építési engedély hatályát, a Hatóság egy esetben 1 évvel meghosszabbíthatja. Az építési munkálatokat az építési engedély hatályának lejártáig be kell fejezni.

A kivitelezés megkezdése csak végleges építési engedély alapján történhet.

A kivitelezés csak az elektronikus hírközlési építmény elhelyezésére szolgáló MVM ÉMÁSZ Áramhálózati Kft. (a továbbiakban: Hálózatüzemeltető) által rendelkezésre bocsátott tartószerkezetnek (a továbbiakban: fizikai infrastruktúra) az Építtető és a Hálózatüzemeltető megállapodása szerint, a nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózat kiépítése érdekében történő alkalmassá tételét követően kezdhető meg. Az alkalmassá tétel előzőek szerinti elvégzésére – amennyiben a megállapodás eltérően nem rendelkezik - a hálózatüzemeltető köteles. Az alkalmassá tételhez szükséges átalakítási munkálatok időtartama a megállapodás megkötésétől számított 270 napot nem haladhatja meg.

Az építésügyi hatósági engedélyhez, vagy bejelentéshez kötött építési tevékenység végzéséről hírközlési e-naplót (a továbbiakban: e-napló) kell vezetni. Egy e-naplóban egy engedélyszámhoz tartozó építési tevékenység rögzíthető. Az e-napló készenlétbe helyezését, illetve megnyitását az Építtetőnek elektronikus úton (e-epites.hu) kezdeményeznie kell az üzemeltetésre kijelölt Lechner Nonprofit Kft.-nél. Az e-naplót az építőipari kivitelezési tevékenység végzésének ideje alatt az építési munkaterületen hozzáférhetővé kell tenni.

Az építési beruházás építési tevékenységének befejezésekor műszaki átadás-átvételi eljárást kell lefolytatni. Az Építtető az egységes elektronikus közműnyilvántartásról szóló 324/2013. (VIII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: e-közmű rendelet) hatálya alá tartozó közreműködőknek az építmény használatbavételéhez szükséges hozzájáruló nyilatkozatát a Lechner Kft. által üzemeltetett e-közmű rendszeren keresztül köteles beszerezni. A műszaki átadási-átvételi eljárás résztvevőit a fővállalkozó kivitelező e-főnaplóban jelzett kezdeményezésére az építtető hívja össze. Az építtető az eljárás meghatározott időpontjának, az építési engedély számának és az építés helyszínének az e-főnaplóba történő bejegyzésével értesíti az illetékes építésfelügyeleti hatóságot, a fővállalkozó kivitelezőt és egyéb érdekelteket. A műszaki átadás-átvételi eljárásról elektronikus jegyzőkönyvet kell készíteni és azt az e-főnaplóhoz mellékletként csatolni az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Épkiv.) 32. §-a alapján. A kivitelezői vagy felelős műszaki vezetői nyilatkozat kitöltését követően az e-naplót le kell zárni.

A Hatóság a hírközlési e-napló készenlétét haladéktalanul megszünteti, ha az e-főnaplót az építésügyi hatósági engedély hatálya alatt nem nyitják meg és az engedély hatályának hosszabbítását sem kérelmezik.

A kivitelezés során az Építtető köteles betartatni az érdekelt szakhatóságok hozzájárulásában foglalt, az érintett közművek és egyéb érdekelt szervek rögzített - a kiviteli tervekhez csatolt egyeztetési jegyzőkönyvekben szereplő - előírásait.

A kiviteli munkák végzése során az Építtetőnek a vonatkozó, érvényben lévő egyéb, az állékonyságra és a szilárdságra, a használati biztonságra, az élet és vagyonvédelemre vonatkozó nemzeti szabványokban foglaltaktól való eltérés esetén, a szabványossal legalább egyenértékű megoldásokat kell alkalmaznia.

Az Építtető köteles a jóváhagyott, engedélyezett kiviteli tervet, az építés helyszínén hozzáférhetővé tenni, illetve az ellenőrzésre jogosultaknak bemutatni.

Építtetőnek az elkészült építményt (hálózatot) az Építtető vagy az üzemeltető egyértelmű meghatározására alkalmas azonosítóval (hatósági engedély számának feltüntetése) kell ellátnia.

Jelen engedély hatálya nem terjed ki a hálózathoz kapcsolódó berendezések, fejállomás, antenna és antennatartó szerkezet telepítésére.

Az engedély nem mentesíti az Építtetőt az építési tevékenység megkezdéséhez a külön jogszabályok szerint szükséges más hatósági engedélyek megszerzésének kötelezettsége alól.

Az Építtetőnek az építési munka befejezésétől számított 60 napon belül meg kell kérnie a megépült létesítmény használatbavételi engedélyét, az építmény használatbavételi engedély nélkül jogszerűen nem használható, azon elektronikus hírközlési szolgáltatás nem nyújtható.

Jelen építési engedély polgári jogi igényt nem dönt el.

Szakhatóságok állásfoglalásai:

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság: 2023. március 31-i keltű, 35500/2492-1/2023.ált. számú szakhatósági állásfoglalása:

I. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Miskolci Hatósági Iroda CM/29749-9/2022. számú megkeresése alapján, az Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36.) részére, Molnár Levente (kamarai azonosító: 01-10441) (tervező) által tervezett - ÉKB-2021/046-001 munkaszámú engedélyezési tervdokumentáció - Vilmány GPON lefedő hálózat építés építési engedélyezési eljárásában

szakhatósági hozzájárulásomat megadom.

II. Előírásaim:

  1. Az építési munkák során a felszíni és felszín alatti vizekbe szennyező anyag nem kerülhet.
  2. A munkaterületen földet, anyagot tárolni csak úgy szabad, hogy a csapadékvíz akadálymentes lefolyása biztosítva legyen.
  3. A víziközművek keresztezése során az egyeztetési jegyzőkönyvben és az üzemeltetői állásfoglalásban megfogalmazott előírásokat szigorúan be kell tartani, a szolgáltatótól a szakfelügyeletet meg kell kérni.
  4. Vízilétesítményt és tartozékaikat más nyomvonalas jellegű létesítménnyel megközelíteni úgy szabad, hogy állagukat, biztonságukat, valamint használatukat, karbantartásukat és üzemeltetésüket a megközelítő létesítmény ne veszélyeztesse, illetve ne akadályozza.
  5. Víziközmű vezeték nyomvonalába és védősávjába árok, oszlop, egyéb közmű nem épülhet.
  6. A használatbavételi engedélykérelemhez a felelős műszaki vezető nyilatkozatát csatolni kell arról, hogy a beruházás az engedélyezett tervek alapján valósult meg!

III. A szakhatósági állásfoglalás ellen önálló jogorvoslatnak nincs helye. Döntésem az eljárást befejező döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.

  • Honvédelmi Minisztérium Hatósági Főosztályának 2023. február 22-i keltű, 2682-2/2023/h számú szakhatósági állásfoglalása:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (3501 Miskolc Pf. 391) CM/29749-8/2022 hivatkozási számon megküldött szakhatósági megkeresésére, a Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36., Kérelmező) által kérelmezett Vilmány GPON lefedő hálózat építés építési engedélyezés (munkaszám: ÉKB-2021/046-001) tárgyában az alábbi szakhatósági állásfoglalást adom:

A beruházás megvalósításához

HOZZÁJÁRULOK.

Ezen szakhatósági állásfoglalás ellen önálló jogorvoslatnak nincs helye, az az eljárást befejező döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály 2023. március 07-i keltű, BO/51/01680-3/2023. számú szakhatósági állásfoglalása:

I. A Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36., KÜJ: 100170597) részére, a „Vilmány GPON lefedő hálózat építés” elektronikus hírközlési építmény építési engedélyezés eljárásához a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályra a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Miskolci Hatósági Irodája (3529 Miskolc, Csabai kapu 17.) 2023. február 17. napján kelt, CM/29749-9/2022. számú megkeresése, valamint az ahhoz csatolt dokumentumok alapján

a szakhatósági hozzájárulást megadom.

II. Előírásaim:

-        Az építési-bontási munkálatok során képződő hulladékokat (így különösen: építési-bontási hulladékok, a gépek és járművek karbantartási hulladékai, vegyes települési szilárd hulladék) a 72/2013. (VIII. 27.) VM rendelet 2. és 3. számú mellékleteinek figyelembe vételével be kell sorolni és a keletkező hulladékokkal végzendő hulladékgazdálkodási tevékenységekről (gyűjtés, szállítás, előkezelés, hasznosítás, ártalmatlanítás) a vonatkozó jogszabályok előírásai szerint kell gondoskodni, különös tekintettel a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény és a végrehajtására kiadott jogszabályok, így pl. a veszélyes hulladékkal kapcsolatos egyes tevékenységek részletes szabályairól szóló 225/2015. (VIII. 7.) Korm. rendelet előírásaira.

-        A kivitelezési tevékenység végzése során keletkező veszélyes hulladék biztonságos, azok kémiai hatásának és a mechanikai igénybevételnek ellenálló göngyölegben történő gyűjtéséről gondoskodni köteles mindaddig, amig a veszélyes hulladékot a kezelőnek át nem adja.

-        A kivitelezési tevékenység végzése során képződő veszélyes és nem veszélyes hulladékok számára a vonatkozó hatályos jogszabályban - az egyes hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló 246/2014. (IX. 29.) Korm. rendelet – előírt követelményeknek megfelelő gyűjtési lehetőséget kell biztositani.

-        Tilos a veszélyes hulladékot a települési, vagy az egyéb nem veszélyes hulladék közé juttatni!

-        A kivitelezési tevékenység befejezését követően a tevékenység végzése során képződő hulladékokat teljes körűen el kell szállíttatni, át kell adni további kezelésre.

-        A kivitelezési tevékenység végzése során képződő veszélyes és nem veszélyes hulladékok kezelésre való átadása esetén meg kell győződni az átvevő kezelésre vonatkozó átvételi jogosultságáról. A keletkezett hulladékok lerakással történő ártalmatlanítására való átadása esetén vizsgálni kell a hulladéklerakással, valamint a hulladéklerakóval kapcsolatos egyes szabályokról és feltételekről szóló 20/2006. (IV. 5.) KvVM rendeletben meghatározott alapjellemzési kötelezettséget, szükség esetén a megfelelő dokumentumok meglétéről gondoskodni kell.

-        A kivitelezési munkálatok során a keletkező hulladékok valamely komponensének mennyisége elérte a 45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendelet 1. számú mellékletében meghatározott küszöbértéket, úgy a ténylegesen keletkezett hulladékokról a 191/2009. (lX.15.) Korm. rendelet szerint elkészített bontási hulladék nyilvántartó lapot és hulladékot kezelő szervezet átvételi igazolását (szállítólevél, "SZ" jegy, számla, stb.) be kell nyújtani.

-        A használatbavételi engedélyezési eljárás folyamán benyújtandó dokumentációban szerepeltetni kell a tevékenység végzése során keletkezett hulladékok átadását igazoló bizony latokat másolatban (pl. mérlegjegy, ill. számla, szállítójegy, kísérőjegy).

-        A kivitelezést a természeti értékek legnagyobb kíméletével kell végezni.

-        A beavatkozással érintett területeket a műszakilag indokolható legkisebb térmértékre kell

-        csökkenteni.

-        Ahol ez műszakilag lehetséges, az alépítményeket - a fák kímélete érdekében - a gyökérzet alatt, átfúrással kell kiépíteni.

-        A kiásott árkokat a műszaki és technológiai lehetőségek szerint a leggyorsabban vissza kell temetni.

-        Az árkokba betelepült vagy beleesett védett hüllőket, kétéltűeket, kisemlősöket naponta és a betemetés előtt ki kell menteni és megfelelő élőhelyen szabadon kell engedni.

III. Döntésem az eljárást befejező döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.

  • Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály Örökségvédelmi Osztály 2023. március 27-i keltű, BO/28/00299-2/2023. iktatószámú szakhatósági állásfoglalása:

Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 31.) Korm. rendelet (Szhr.) 1. § (1) bekezdése és 1. mellékletének 7. pontja, valamint a kulturális örökség védelmével kapcsolatos szabályokról szóló 68/2018. (IV. 9.) Korm. rendelet (Övr.) 3. § (1) bekezdése a) pontja és a 87. § (1) bekezdése alapján – örökségvédelmi jogkörben eljárva – építési engedélyezési eljárásban közreműködő szakhatóságként meghoztam az alábbi

szakhatósági állásfoglalást:

Az Övr. 88. § (1) bekezdés c) pont ca) alpontjában és az Övr. 89. § (2) bekezdésben meghatározott követelmények és szempontok vizsgálata, valamint a kérelmező Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36.) által a Vilmány GPON lefedő hálózat építés engedélyezése tárgyában benyújtott kérelem és a mellékelt, Molnár Levente tervező (kamarai azonosító: 01-10441) által készített ÉKB–2021/046-001 munkaszámú engedélyezési tervdokumentáció felülvizsgálata alapján az építési engedély kiadásához az örökségvédelmi szakhatóság az alábbi előírásokkal

hozzájárul:

  1. A 192, 193, 194 hrsz.-ú ingatlanok előtti 219/1 hrsz.-ú közterületen, továbbá a 321, 322 hrsz.-ú ingatlanok előtti 324 hrsz.-ú közterületen új légkábel nem helyezhető el. Ezen a szakaszon a tervezett hálózatépítés földbe helyezett kábellel történhet. Tájékoztatásképpen jelzem, hogy a 336 hrsz.-ú ingatlanon elhelyezkedő református templom ex-lege műemléki környezetébe az alábbi védett ingatlanok tartoznak: 192, 193, 194, 219/1, 321, 322, 324, 334, 335, 337.
  2. A középkori eredetű református templom közvetlen környezetében talajkiemeléssel járó földmunkák (pl. fedő talajrétegek letermelése, talajkiemelés, kábelárok kialakítása, tereprendezés) folyamatos régészeti megfigyelés biztosítása mellett végezhetők a 336 hrsz.-ú ingatlan déli sarkánál elhelyezkedő oszloptól a 339/1 hrsz.-ú ingatlan előtti oszlopig.
  3. Amennyiben a régészeti megfigyelés során a régészeti dokumentálás régészeti bontómunkát igényel, akkor a régészeti bontómunkát a régészeti megfigyelés keretében kell elvégezni.
  4. A régészeti megfigyelést a beruházó/építtető és a gyűjtőterületén érintett vármegyei hatókörű városi múzeum, azaz a miskolci Herman Ottó Múzeum (3529 Miskolc, Görgey u. 28., tel.: 46/560-170) előzetes írásos megállapodása alapján, a beruházó költségviselésével kell elvégezni.
  5. Építtető (engedélyes) a tárgyi munkálatok megkezdéséről 14 nappal korábban köteles írásban értesíteni Hivatalomat, valamint a területileg illetékes múzeumot.

Állásfoglalásom ellen önálló jogorvoslatnak nincs helye, az az eljárást befejező döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.

  • Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője 2022. november 29-i keltű, VIL/1553-1/2022. iktatószámú szakhatósági állásfoglalása:

A Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjeként, Vilmány belterület 257, 219/1, 219/2, 032/2, 151/5, 302, 303, 307, 152/15, 152/17, 171, 327/2, 324, 172, 177, 61/1, 176/5. 176/6,62/3, 63, 139, 109, 154, 142, 71, 70, 69, 124, 149/8, 104, 149/25, 30, 202, 42, 30, 202, 42, 43, 53, 51, 52, 194, 57, 58, 60/1, 40/2, 40/3, 23, 2, 3, 4, 6, 1,11/2, 15, 19, 493, 492, 489, 490, 459, 182, 363, 403, 0121, 401, 0106,/38, 445/4, 448, 449, 450, 451 helyrajzi számok vonatkozásában, Vilmány GPON lefedő hálózat (Tervszám: ÉKB-2021/046 -001, Projektszám: ÉKB-2021/04) -vezetékes elektronikus hírközlési építményekre vonatkozó kivitelezés engedélyezési eljárásban a következő szakhatósági állásfoglalást teszem:

Az építtető Magyar Telekom Nyrt. — Construction PM Chapter (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36. székhelyű beruházó) meghatalmazása alapján eljáró Magyar Telekom Nyrt. — Network Development Planning CoE megbízásából tevékenykedő Molnár Levente tervezőmérnök (Eng.sz.. Hl-v, Hl-VN 01-10441) által Vilmány belterület 257, 219/1, 219/2, 032/2, 151/5, 302, 303, 307, 152/15, 152/17, 171, 327/2, 324, 172, 177, 61/1, 176/5.176/6, 62/3, 63, 139, 109, 154, 142, 71, 70, 69, 124, 149/8, 104, 149/25, 30, 202, 42, 30, 202, 42, 43, 53, 51, 52, 194, 57, 58, 60/1, 40/2, 40/3, 23, 2, 3, 4, 6, 1,11/2, 15, 19, 493, 492, 489, 490, 459, 182, 363, 403, 0121, 401, 0106,/38, 445/4, 448, 449, 450, 451 helyrajzi számokra kérelmezett és tervezett vezetékes elektronikus hírközlési építmények kivitelezéséhez az ÉKB-2021/046 -001,. tervszámú tervdokumentációban foglaltak alapján

a szakhatósági hozzájárulást megadom.

A Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjeként hozzájárulok a vezetékes elektronikus hírközlési építményekre vonatkozó kivitelezési tervben foglaltak kiépítéshez, mivel a kivitelezés önkormányzati érdeket nem sért.

A végzés ellen önálló fellebbezésnek nincs helye. A végzés csak az ügy érdemében hozott határozat, ennek hiányában az eljárást megszüntető végzés elleni fellebbezésben támadható meg.

A közművek nyilatkozatai az alábbiak szerint rendelkezésre állnak:

-        Vilmány Község Önkormányzata Polgármestere 2022. július 14-i keltű, VIL/1553-2/2022 iktatószámú kezelői hozzájárulása;

-        Magyar Közút Nonprofit Zrt. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Igazgatósága 2022. augusztus 17-i keltű, BAZ-2149/2/2022 iktatószámú kezelői állásfoglalása;

-        MVM ÉMÁSZ Áramhálózati Kft. 2022. augusztus 19-i keltű, KOE-267-2-2022 iktatószámú Elvi engedélye, valamint 2022. augusztus 19-i keltű, KOE-267-3-2022 iktatószámú Jogszerűségi nyilatkozata és tulajdonosi hozzájárulása;

-        A 133854864 azonosítószámú E-közműnyilatkozatban az alábbi közművek adták hozzájárulásukat:

  • Borsodvíz Zrt.
  • MVM ÉMÁSZ Áramhálózati Kft.
  • LRT-COM Távközlési Szolgáltató Kft.
  • OPUS TIGÁZ Gázhálózati Zrt.

Az e-közmű rendszerben lefolytatott 133854864 azonosítószámú közmű-egyeztetés során meghívott szolgáltatók érintettségükről nyilatkoztak és feltételeiket megadták, melyben foglaltakat a kivitelezés során be kell tartani.

Építtető az építési engedélyben foglalt előírásoktól és kikötésektől, valamint az építési engedélyhez tartozó kiviteli tervektől – a jogszabályban meghatározott kivételtől eltekintve - csak a Hatóság előzetes engedélye alapján térhet el. Az eltérésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése esetén az Építtetőnek az egész építményre fennmaradási engedély iránti kérelmet kell benyújtania.

Az ügyfél az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba az ügyintézővel előzetesen egyeztetett időpontban és helyszínen személyesen, illetve törvényes vagy írásban meghatalmazott képviselő útján.

A határozat ellen a közléstől számított 15 napon belül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Elnökéhez címzett, de a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalához (1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.) benyújtott halasztó hatályú fellebbezéssel lehet élni 40 000 Ft, azaz negyvenezer forint másodfokú eljárási díjnak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-00300939-00000017 számú számlájára történő befizetése, továbbá a másodfokú szakhatósági állásfoglalás illetékének vagy igazgatási szolgáltatási díjának lerovása mellett. A fellebbezéshez az eljárási díj megfizetésére vonatkozó igazolást csatolni kell. A fellebbezést a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság Elnöke, mint másodfokú hatóság bírálja el.

Az indokolás kivonata:

Az Építtető Meghatalmazottja építési engedélykérelme alapján a tárgyi Építményre vonatkozó terveket és mellékleteit a Hatóság megvizsgálta. Megállapította, hogy azok hiánypótlást követően megfelelnek az elektronikus hírközlési építmények elhelyezéséről és az elektronikus hírközlési építményekkel kapcsolatos hatósági eljárásokról szóló 20/2020. (XII. 18.) NMHH rendelet (a továbbiakban: Rendelet) előírásainak.

Eljárás során a Hatóság megállapította, hogy:

  • a Tervező tervezésre jogosult, felelősségi nyilatkozatát csatolta,
  • a tervezői egyeztetések megtörténtek, az érintettek észrevételei érvényesülnek,
  • az Építtető építési jogosultsága fennáll,
  • az Építmény megépítése, tervezett használata, fenntartása nem okoz a környezetében olyan káros hatást, amely az egészséget, a köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztetné, vagy a közérdeket egyéb módon sértené,
  • az Építmény részben új alépítmény építésével, részben a Magyar Telekom Nyrt. és az MVM ÉMÁSZ Áramhálózati Kft. tulajdonában lévő tartószerkezet felhasználásával valósul meg, az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C törvény (a továbbiakban: Eht.) 94. § (2a)-(2c) bekezdése szerinti megállapodással.

Az eljárás során a szakhatóságok bevonásra kerültek, kifogást nem emeltek, állásfoglalásukat a rendelkező részben foglaltak szerint megadták az alábbi indokolással:

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Miskolci Hatósági Iroda – 3529 Miskolc, Csabai kapu 17. – CM/29749-9/2022. számon érkezett beadványában megkereste hatóságomat szakhatósági állásfoglalás megadása céljából, az építtető Magyar Telekom Nyrt. – 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36.- kérelmére indult Vilmány GPON lefedő hálózat építés építési engedélyezési eljárásában szakhatósági állásfoglalásomat kérte.

Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet I. melléklet 7. táblázat 6. pontja alapján az ügyben a területi vízügyi hatóság, 5. pontja alapján területi vízvédelmi hatóság szakhatóságként érintett.

A hatóság szakkérdése annak elbírálása, hogy a tevékenység és az építmény a vizek lefolyására, a mederfenntartásra, az árvíz és a jég levonulására, a felszín alatti vizek védelmére vonatkozó követelményeknek megfelel-e.

Hatóságom nyilvántartása szerint a beruházással érintett terület parti sávot nem érint, nem esik hatályos határozattal kijelölt védőterületre sem. A Vízügyi Geoinformatikai Portálon közzétett nagyvízi meder határ térkép alapján nem érint nagyvízi medret.

„A felszín alatti víz állapota szempontjából érzékeny területeken levő települése besorolásáról” szóló 27/2004. (XII. 25.) KvVM rendelet szerint Vilmány település területe „érzékeny” felszín alatti vízminőség védelmi kategóriába tartozik.

Szakhatósági állásfoglalásomat a rendelkező részben foglaltak szerint megadtam.

A csatolt, Molnár Levente (kamarai azonosító: 01-10441) (tervező) által tervezett - ÉKB- 2021/046-001 munkaszámú engedélyezési tervdokumentáció alapján megállapítottam, hogy az engedélyezési eljárásában benyújtott kiviteli tervek a fenti szakkérdés követelményeit kielégítik, a felszíni vizek és a felszín alatti vizek védelme valamint a vizek lefolyására a mederfenntartásra, az árvíz és a jég levonulására vonatkozó követelményeknek előírásaim betartása esetén megfelelnek.

Előírásaimat a felszíni vizek minősége védelmének szabályairól szóló 220/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet, a felszín alatti vizek védelméről szóló 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet és a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló vízilétesítmények védelméről szóló 123/1997. (VII. 18.) Korm. rendelet, a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó általános szabályokról szóló 147/2010. (IV. 29.) Korm. rendelet, valamint az elektronikus hírközlési építmények egyéb nyomvonalas építményfajtákkal való keresztezéséről, megközelítéséről és védelméről szóló 8/2012. (I. 26.) NMHH rendelet előírásai alapján tettem meg.

Szakhatósági állásfoglalásom a kérelemhez mellékelt tervekben foglaltakon alapul, azokkal együtt érvényes.

Jelen szakhatósági eljárás 7.000,- Ft igazgatási szolgáltatási díját – amelyet a 13/2015. (III. 31.) BM rendelet 2. sz. mellékletének 8. pontja állapít meg - a kérelmező Igazgatóságom részére megfizette.

A szakhatósági állásfoglalást az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése és az 1. melléklet 7. táblázat 5. és 6. pontja alapján, és az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.) 55. § (1) bek. szerint eljárva adtam meg.

Az Igazgatóság hatáskörét a vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 10. § (1) bekezdése, illetékességét a Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése, valamint a 2. melléklet 8.pontja állapítja meg.

A jogorvoslati lehetőséget az Ákr. 55. § (4) bekezdésében foglaltak alapján határoztam meg.

Felhívom az engedélyező hatóságot, hogy tárgyi ügyben hozott döntését az Ákr. 85. § (1) bekezdése szerint küldje meg hatóságom részére.

Kérem, hogy az Igazgatóság részére az Igazgatóság területi vízügyi és vízvédelmi hatáskörében megküldendő szakhatósági megkereséseket, iratokat a Hivatali kapun keresztül jelen szakhatósági állásfoglalás első oldalának láblécében is feltüntetett BKITVH 225276938 címre szíveskedjenek küldeni.

Honvédelmi Minisztérium Hatósági Főosztálya:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság CM/29749-8/2022 hivatkozási számon szakhatósági megkeresést küldött Vilmány GPON lefedő hálózat építés építési engedélyezés (munkaszám: ÉKB-2021/046- 001) tárgyában.

A megkeresésben foglaltakat megvizsgáltam és megállapítottam, hogy a tárgyi beruházás a katonai szervezetek tevékenységét nem befolyásolja, a Magyar Honvédség nemzeti és szövetségi védelmi feladatai végrehajtása biztosított, ezért a rendelkező részben foglaltak szerint döntöttem.

Állásfoglalásom a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvény 1. § (1), 3. § (11), 6. § (1) b), 59. § (1) a), d)-e) pontján alapszik.

A szakhatóság hatáskörét és illetékességét az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklet 7. Hírközlési ügyek táblázat 10. pontja, a szakhatósági állásfoglalás elleni önálló jogorvoslat kizárására vonatkozó előírást az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 55. § (4) bekezdése tartalmazza.

Állásfoglalásomat a honvédelemért felelős miniszter nevében, a Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 30/2022. (VII. 29.) HM utasítás 1. melléklet 6. függelék A) táblázat (13)-(14)-(15) pontja alapján adtam ki.

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály:

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Miskolci Hatósági Iroda (3529 Miskolc, Csabai kapu 17.) 2023. február 17. napján kelt megkeresésében, a Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.) építtető részére, „Vilmány GPON lefedő hálózat építés” megnevezésű elektronikus hírközlési építmény építési engedélyezési eljárásához szakhatósági állásfoglalás kiadását kérte a Főosztálytól.

Kérelmező a 14/2015. (III. 31.) FM rendelet 6. melléklet 6. pontja által meghatározott 7 000,- Ft igazgatási szolgáltatási díjat befizette.

A tervezett elektronikus hírközlési (optikai) kábelhálózat nyomvonala település közigazgatási területén néhány külterületi földrészlete t is érint (a Vilmány 092 és 0121 hrsz.-ú ingatlanok esetében), amelyek az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területekkel érintett földrészletekről szóló 14/2010. (V. 11.) KvVM rendelet mellékletének helyrajzi számos jegyzéke alapján a HUBN10007 azonosító számú, „Zempléni-hegység a Szerencsi-dombsággal és a Hernád-völggyel” elnevezésű különleges madárvédelmi Natura 2000 terület részét képezik.

Tekintettel arra, hogy a tervezett tevékenységgel/létesítéssel érintett terület (nyomvonal) egy része a Natura 2000 hálózat területét érinti, a természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény (a továbbiakban „Tvt.”) rendelkezései és az európai közösségi jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területekről szóló 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban „R”) 10. § (1) bekezdése alapján a kérelmet megvizsgáltam, és megállapítottam, hogy a kérelmezett tevékenység/létesítés a „R” 1. számú mellékletben meghatározott fajok természetvédelmi helyzetére a fenti előírások betartása esetén számottevő kedvezőtlen hatást nem gyakorol, azok állományait és azok élőhelyeit nem érinti, és a „R” 4. § (1) bekezdésében meghatározottakkal nem ellentétes.

Az építési engedélyezési eljárásra vonatkozó dokumentáció az általános előírások mellett tartalmazza a szükséges hulladékgazdálkodási tervfejezetet, mely részletezi a tevékenység során keletkező hulladékok típusait és azok kezelési módját, tervezett műszaki leírásokat, helyszínrajzokkal kiegészítve.

A benyújtott dokumentációt megvizsgáltam és megállapítottam, hogy az építési tevékenység során várhatóan keletkező építési-bontási hulladékot az előírások szerint tervezik kezelni és a kivitelezési tevékenység befejezésekor a munkaterületről a külön jogszabályban foglaltak szerint, engedéllyel rendelkező szervezetnek átadni.

A benyújtott iratok alapján, előírásaim betartása mellett a „Vilmány GPON lefedő hálózat építéselektronikus hírközlési építmény építési engedélyezése hulladékgazdálkodási, valamint természet- és tájvédelmi érdekeket nem sért.

A szakhatósági állásfoglalásomat az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. mellékletének 7. pontja alapján, a természetvédelmi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 625/2022 (XII. 30.) Kormányrendelet 2 § (1) bek.-ében, valamint a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés a) pontjában biztosított jogkörömben, az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.) 55. § (1) bekezdésben foglaltak alapján adtam meg.

A döntés elleni jogorvoslatról az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 55. § (4) bekezdése figyelembevételével adtam tájékoztatást.

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály Örökségvédelmi Osztály:

Az építtető Magyar Telekom Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36.) a Vilmány GPON lefedő hálózat építés engedélyezése tárgyában nyújtott be kérelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Miskolci Hatósági Irodájához. Az eljáró hatóság tárgyi ügyben az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. tv. (Ákr.) 55. §-ára tekintettel, az Szhr. 1. melléklet 7. táblázat 18. pontja alapján az örökségvédelmi hatóság szakhatósági állásfoglalását kérte.

A kérelemhez csatolt ÉKB–2021/046-001 munkaszámú terv alapján megállapítottam, hogy a tervezett építési tevékenység érinti a 3295 műemléki azonosító számú Ref. templom ex-lege műemléki környezetét (törzsszám: 1116, azonosító: 23164).

A kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény (Kötv.) 28. § b) pontja alapján a műemlékvédelem feladata a védett műemléki értékek, valamint a műemlékek, a műemlékvédelem sajátos tárgyai környezetének megőrzése, fenntartása, helyreállítása, védelme, valamint eszmei értékükkel összhangban álló hasznosításuk biztosítása.

A Kötv. 43. § (6) bekezdése értelmében műemléki területen a területet érintő, jogszabályban meghatározott változtatást, beavatkozást a védett érték településképi, illetve tájképi megjelenésének és érvényesülésének kell alárendelni.

Az Övr. 89. § (2) bekezdése kimondja, hogy a műemléki környezetet vagy a műemléki jelentőségű területet érintő szakhatósági eljárásokban vagy örökségvédelmi szakkérdés vizsgálata során a hatóság a műemlék érvényesülése, illetve a terület védetté nyilvánításának alapjául szolgáló értékek megőrzése és hangsúlyos érvényesülése érdekében vizsgálja, hogy a tervezett tevékenység megfelel-e a Kötv.-ben és az e rendeletben meghatározott követelménynek.

A tervezett műszaki tartalmat a hivatkozott jogszabályi előírások alapján áttekintve megállapítottam, hogy a védett református templom műemléki környezetében az új légkábel létesítése a műemlék látványát zavarja, érvényesülését kedvezőtlenül befolyásolja: ezért a rendelkező részben jelzett nyomvonal-szakaszokon új légkábel nem létesíthető. A tervezett távközlési hálózat kiépítése a jelzett szakaszokon földbe helyezett kábellel történhet.

A református templom és környezete a Kötv. 7. § 29. pontja szerinti régészeti érdekű területnek minősül. A Kötv. 19. § (2) bekezdésében rögzítettek szerint a régészeti örökség elemei eredeti helyzetükből csak régészeti feltárás keretében mozdíthatók el.

Az Övr. 71. § (3) bekezdés e) pontja alapján régész vagy restaurátor közreműködése írható elő, ha a tervezett tevékenység a régészeti örökség vagy a kulturális javak védett elemeinek megváltoztatását eredményezheti.

Fentiek alapján, a régészeti örökség védelme érdekében a kivitelezéshez szükséges talajkiemeléssel járó földmunkák (pl. fedő talajrétegek letermelése, talajkiemelés, kábelárkok kialakítása, tereprendezés) a Kötv. 22. § (3) bekezdés a) pont aa) alpontjában foglaltak alapján folyamatos régészeti megfigyelés biztosítása mellett végezhetők a rendelkező részben tett előírás alapján.

Az Övr. 35. § (1) bekezdése alapján, ha a régészeti megfigyelés során régészeti bontómunka válik szükségessé – a beruházási földmunkával érintett mélységig – az előkerült régészeti jelenség vonatkozásában a régészeti bontómunkát és az elsődleges leletfeldolgozást a régészeti megfigyelés keretében kell elvégezni.

A régészeti megfigyelés elvégzésére a Kötv. 22. § (5) bekezdés b) pontja jelöli ki a miskolci Herman Ottó Múzeumot, mint gyűjtőterületén érintett vármegyei hatókörű városi múzeumot.

A Kötv. 22. § (10) bekezdése alapján a feltárásra jogosult intézmény és a beruházó a régészeti megfigyelésre vonatkozóan írásbeli szerződést köt, mely szerződés tartalmazza a feltárás módját, időtartamát, a feltárásra jogosult intézmény által végzendő régészeti feladatellátás költségét, valamint a jogszabályban meghatározott egyéb szakmai feltételeket.

Fentiekre tekintettel a tervezett optikai hálózat építéséhez – a rendelkező részben rögzített kikötéssel – hozzájárultam.

Döntésem a hivatkozott jogszabályokon alapul.

Az önálló jogorvoslatot az Ákr. 55. § (4) bekezdése alapján zártam ki, s e jogszabályhelyre hivatkozással adtam tájékoztatást a jogorvoslat lehetőségéről.

A hivatal hatáskörét az Szhr. 1. § (1) bekezdése és 1. mellékletének 7. pontja, az Övr. 3. § (1) bekezdés a) pontja, a 87. § (1) bekezdése, illetékességét a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szóló 568/2022. (XII. 23.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése állapítja meg.

Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője :

A Magyar Telekom Nyrt. — Network Development Planning CoE megbízásából tevékenykedő Molnár Levente tervezőmérnök (Eng.sz.: HI-V, HI-VN 01-10441) kérelmet terjesztett elő a Vilmány Község Önkormányzata részére, amelyben a Vilmány belterület 257, 219/1, 219/2, 032/2, 151/5, 302, 303, 307, 152/15, 152/17, 171, 327/2, 324, 172, 177, 61/1, 176/5. 176/6, 62/3, 63, 139, 109, 154, 142, 71, 70, 69, 124, 149/8, 104, 149/25, 30, 202, 42, 30, 202, 42, 43, 53, 51, 52, 194, 57, 58, 60/1, 40/2, 40/3, 23, 2, 3, 4, 6, 1,11/2, 15, 19, 493, 492, 489, 490, 459, 182, 363, 403, 0121, 401, 0106,/38, 445/4, 448, 449, 450, 451 helyrajzi számokra tervezett vezetékes elektronikus hírközlési építmények kivitelezéséhez az ÉKB-2021/046 -001,. tervszámú tervdokumentációban foglaltak alapján tulajdonosi hozzájárulást és szakhatósági állásfoglalást kért.

A tervező az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltak alapján megkereste a Vilmányi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjét, mint szakhatóságot a szakhatósági állásfoglalásának megtétele érdekében.

A Vilmány belterület 257, 219/1, 219/2, 032/2, 151/5, 302, 303, 307, 152/15, 152/17, 171, 327/2, 324, 172, 177, 61/1, 176/5. 176/6, 62/3, 63, 139, 109, 154, 142, 71, 70, 69, 124, 149/8, 104, 149/25, 30, 202, 42, 30, 202, 42, 43, 53, 51, 52, 194, 57, 58, 60/1, 40/2, 40/3, 23, 2, 3, 4, 6, 1,11/2, 15, 19, 493, 492, 489, 490, 459, 182, 363, 403, 0121, 401, 0106,/38, 445/4, 448, 449, 450, 451 helyrajzi számokra tervezett vezetékes elektronikus hírközlési építmények kivitelezési engedélyezési eljárásában az illetékes települési önkormányzat jegyzője abban a szakkérdésben jár el szakhatóságként, hogy a kivitelezés megfelel-e a településrendezési követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak, valamint a létesítmény vagy tevékenység megfelel-e a helyi önkormányzati  rendeletben meghatározott természetvédelmi követelményeknek a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett.

Vilmány Község Önkormányzata Képviselő-testületének Helyi Építési Szabályzatról szóló  14/2005.(XII.19.) önkormányzati rendeletében foglaltakkal nem ellentétesek a beterjesztett kivitelezési tervben foglaltak.

A tervezett vezetékes elektronikus hírközlési építmények kivitelezése megfelel a településkép védelméről szóló 3/2019. (111.27.) önkormányzati rendeletben foglalt rendelkezéseknek.

A fentiek alapján a rendelkező részben foglaltak szerint döntöttem.

A végzés a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben foglaltakon alapul.

A végzés elleni önálló fellebbezést az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 116.§-ában foglaltak zárják ki.

A hatáskört és illetékességet az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendeletben foglaltak állapítják meg.

A Hatóság az Eht. 10. § (2) bekezdése szerinti a 10. § (1) bekezdés 12. pontja szerinti hatáskörében eljárva, a kérelmet, a benyújtott dokumentációt és a mellékleteket megvizsgálta és megállapította, hogy azok hiánypótlást követően megfelelnek a Rendelet 11.-13. §-ában, az elektronikus hírközlési építmények egyéb nyomvonalas építményfajtákkal való keresztezéséről, megközelítéséről és védelméről szóló 8/2012. (I. 26.) NMHH rendeletben (a továbbiakban: NMHH rendelet), az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 50. § (3) bekezdésében foglalt előírásoknak, melyek figyelembevételével az építési engedélyt megadta.

A kivitelezésre és az elektronikus építési napló vezetésére vonatkozó részletes szabályokat a Rendelet 8. §-a és az Épkiv. tartalmazza.

Az Eht. 94. § (2a) bekezdése értelmében a hálózatüzemeltető és az elektronikus hírközlési szolgáltató együttműködnek a nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózatok kiépítése érdekében, ennek keretében a hálózatüzemeltető köteles tűrni a fizikai infrastruktúrájának felhasználását vagy köteles a fizikai infrastruktúrájának alkalmassá tételét elvégezni. Az elektronikus hírközlési építmény kiépítésének és karbantartásának költségeit az elektronikus hírközlési szolgáltató viseli. A (2b) bekezdés alapján a fizikai infrastruktúra (2a) bekezdés szerinti felhasználásához való hozzájárulásról szóló megállapodás megkötését az elektronikus hírközlési szolgáltatónak (Építtetőnek) írásbeli ajánlattal kell kezdeményeznie a hálózatüzemeltetőnél. Az átalakítási munkálatok elvégzésének időtartamát a (2c) bekezdés állapítja meg. A megállapodás létrejöttére vonatkozó további rendelkezéseket a (2b)-(2g) bekezdések határozzák meg.

Az Eht. 94. § (4e) bekezdése értelmében a fizikai infrastruktúra (2a) bekezdés szerinti felhasználásához nem kell az ingatlan tulajdonosának hozzájárulását kérni a meglévő fizikai infrastruktúra elhelyezését biztosító érintett ingatlan tekintetében, ha a nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózatok létesítése nem jelent további korlátozást az ingatlan használatában a fizikai infrastruktúrához kapcsolódó vezetékjoghoz, szolgalmi vagy használati joghoz képest. Ha az építési engedélyezési eljárásra irányuló kérelem és mellékletei tartalmából más nem következik, vélelmezni kell, hogy a nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózatok létesítése nem jár további korlátozással az ingatlan használatában a meglévő fizikai infrastruktúrához kapcsolódó vezetékjoghoz, szolgalmi vagy használati joghoz képest.

Az Eht. 94. § (4f) bekezdése szerint a (4e) bekezdés alapján létesített nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózat üzemeltetőjének ingatlanhasználati joga megszűnik a felhasznált fizikai infrastruktúrához kapcsolódó vezetékjog, szolgalmi vagy használati jog megszűnésével, továbbá a felhasznált fizikai infrastruktúra ingatlanról történő eltávolításával.

A Hatóság az engedélykérelem és az ahhoz csatolt dokumentumok alapján megállapította, hogy a törvényi vélelemnek megfelelően tárgyi Építmény tekintetében a meglévő fizikai infrastruktúra meglévő nyomvonalon megvalósuló felhasználásához nem volt szükség.

A kivitelezés engedély nélküli megkezdésére, továbbá az engedélytől való eltérésre vonatkozó rendelkezések a Rendelet 13. § (7) bekezdésén és 14. §-án alapulnak.

Az engedélyezési eljáráshoz kapcsolódó eljárási díj megfizetésre került.

A döntésbe a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala Miskolci Hatósági Irodánál (3529 Miskolc, Csabai kapu 17.), ügyfélszolgálati időben (Hétfő: 8:00-12:00, Szerda: 13:00-16:00, Péntek: 8:00-12:00), a 46/555-522 telefonszámon előre egyeztetett időpontban lehet betekinteni.

A Hatóság az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 10. § (4) bekezdés h) pontja alapján az eljárás során hozott döntéséről készült közleményt közhírré teszi.

Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 53/G. § (2) bekezdése értelmében az eljárásról szabályszerűen értesített ügyfél ügyféli jogait akkor gyakorolhatja, ha az elsőfokú eljárásban nyilatkozatot tett vagy kérelmet nyújtott be.

Jelen közlemény egyidejűleg megtalálható a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság Miskolci Hatósági Iroda (3529 Miskolc, Csabai kapu 17.), hirdetőtábláján, valamint a Hatóság honlapján (www.nmhh.hu).

Miskolc, 2023. május 18.

Elektronikusan aláírt dokumentum.

Kiadmányozta:    Pap-Tóth Tamás hatósági irodavezető-helyettes, Aranyosné dr. Börcs Janka, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalának főigazgatója nevében és megbízásából Miskolcon, az elektronikus aláírás szerinti időpontban.

Kifüggesztés napja: 2023. május 18.

Levétel napja: 2023. június 3.