A lakossági telefondíjcsomagok szolgáltatásai és várható havi költségei

Legutóbb frissítve: 2024. november 6.

A 2024. november 4-i állapot szerint

Átlagos havi költségmutató

A jelenleg előfizethető nyilvános lakossági telefondíjcsomagok szolgáltatástartalmának és várható átlagos havi költségeinek összehasonlításához kérjük, válasszon az alábbi szolgáltatástípusok közül:

Az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagok közötti választás megkönnyítését szolgáló lenti kalkulátor lehetővé teszi, hogy a nagyon különböző elvárásokkal rendelkező előfizetők is könnyebben megtalálhassák a számukra ideálisnak tűnő díjcsomagot és meg tudják becsülni a tarifacsomag igénybevételének várható átlagos havi költségét. Meg lehet adni az elvárt híváspercek és SMS-ek számát, a minimális adatmennyiséget, illetve meg lehet jelölni, hogy hűségidős ajánlatokat, vagy e-kedvezménnyel (online számlafizetéssel) kalkulált átlagos havi költségeket mutasson-e az alkalmazás.


A jelenleg elérhető előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagok szolgáltatástartalmának és várható átlagos havi költségének az összehasonlításához kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül és minden kategóriánál jelölje meg az Ön igényeinek, elvárásainak leginkább megfelelő lehetőséget, majd kattintson a „Keres” gombra az eredmények megjelenítéséhez!


A keresési eredmények megjelenítését követően a díjcsomagok adatait tartalmazó táblázat a „Nagyítás” gombra kattintva nagyobb méretben is megtekinthető, illetve a megfelelő ikonra kattintva a táblázat Excel (xlsx) formátumban is letölthető.

Hang
SMS
Adat
Hűségidő
E-kedvezmény

Telefon nélkül ma már kevesen tudják elképzelni az életüket. A megfelelő telefonszolgáltatás típusának kiválasztása és a díjcsomagok közötti döntés azonban egyáltalán nem egyszerű feladat. A szolgáltatók nagyon színes és gyorsan változó kínálatot biztosítanak, a sokféle szolgáltatást kínáló díjcsomagok közötti eligazodás pedig elég idő- és energiaigényes feladat. A megfelelő választással azonban jelentősen megkönnyíthetjük az életünket, és akár fölösleges költségeket és sok bosszúságot is megspórolhatunk magunknak. Érdemes tehát alaposan tájékozódni, mielőtt új telefonszolgáltatást választunk, vagy akár csak díjcsomagot váltunk, ha úgy érezzük, hogy a korábbi szolgáltatás, amelyet eddig igénybe vettünk, túl költséges vagy nem alkalmas már arra a célra, amire most szeretnénk használni.

Az NMHH ebben a választásban és a díjcsomagok közötti könnyebb eligazodásban szeretne segítséget nyújtani az érdeklődőknek azzal, hogy hónapról hónapra összegyűjti és bemutatja a legnagyobb hazai szolgáltatók – a DIGI, a Magyar Telekom, a Vodafone és a Yettel – kínálatában aktuálisan elérhető kártyás és számlás mobiltelefon-díjcsomagokat, illetve a vezetékestelefon-szolgáltatásokat és azok jellemzőit.

Az utóbbi években a telefonálási költségek egyre nagyobb súlyt képviselnek a háztartások kiadásai között, és ezek a költségek többnyire nemcsak az előfizetési díjakból adódnak, hanem sokszor jelentősen változó, forgalmi díjas összegek is hozzáadódnak. Fontos, hogy az érdeklődők ne csak a telefondíjcsomagok előfizetési díjait és a forgalmi díjak tételes összegeit ismerjék meg, hanem legyen egy hozzávetőleges elképzelésük arról, hogy az egyes díjcsomagok esetében a saját telefonálási, illetve adathasználati szokásaikat figyelembe véve milyen várható teljes havi költséggel számolhatnak.

Ennek a várható tényleges havi költségnek a kiszámítására hozta létre az NMHH az ÁHK (átlagos havi költség) mutatót, amely azt mutatja meg, hogy ha ismerjük a fogyasztási szokásainkat, tudjuk, hogy havonta általában mennyit telefonálunk, mennyi mobilinternetet használunk és milyen plusz szolgáltatásokra van igényünk, akkor egy kiválasztott telefondíjcsomag esetében mekkora várható átlagos havi költségre számíthatunk. Ez különösen az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagok esetében segíthet sokat, mert ezeknél a legváltozatosabb a havi díjakban foglalt szolgáltatások köre, így itt nehezebben követhető a ténylegesen, hónap végén kifizetendő költségek alakulása.

Az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagok összehasonlításának megkönnyítésére ezért az NMHH létrehozott egy kalkulátort, hogy minél pontosabb becslést kaphassunk az egyes díjcsomagok esetében várható költségekre. A kalkulátorban be lehet állítani, hogy mit várunk el egy díjcsomagtól: mennyit tervezünk telefonálni, mekkora adatigényünk van, mennyi SMS-t küldünk átlagosan egy hónapban, illetve, hogy vállalunk-e hűségidőt vagy elektronikus számlázást és fizetést. A másik két telefonszolgáltatás, a kártyás mobiltelefon-díjcsomagok és a vezetékestelefon-szolgáltatás esetében pedig (melyeknél egyszerűbben követhetőek ezek a költségek), az NMHH rendelkezésére álló előző évi forgalmi adatok alapján meghatározott átlagos telefonálási szokások és hívásmegoszlások szolgálnak az egyes díjcsomagokhoz kiszámított átlagos havi költségek alapjául.

A fent közzétett „átlagos havi költség” (ÁHK) értékek a díjcsomagok főbb jellemzőit és alaptarifáit figyelembe vevő számításokon alapulnak, és elsősorban tájékoztató jellegűek. A telefonszolgáltatások megvásárlása, előfizetése előtt mindenképp érdemes tájékozódni a szolgáltatók honlapján vagy az üzleteikben is, nemcsak a pontos részletek, hanem az időszakos akciók miatt is. Különösen akkor, ha más kapcsolt szolgáltatást (másik típusú telefonszolgáltatást, TV- vagy vezetékesinternet-szolgáltatást stb.) is igénybe szeretnénk venni csomagban, vagy több előfizetői szerződést, például családi flottás előfizetést szeretnénk kötni. Ezek ugyanis mind jelentős mértékben mérsékelhetik az alaptarifákat.

Az előfizetéses mobiltelefon-díjcsomagok esetében az ÁHK értékek meghatározásához az alábbi, 2023. évi forgalmi adatokból számított hívásirányok szerinti megoszlás szolgált alapul:

HívásirányArány
Vezetékes 3,9%
Saját mobil hálózaton belüli 52,7%
Hálózaton kívüli 39,2%
Nemzetközi 0,6%
Roaming 3,6%
Összesen 100%