Értesítés építési engedélyezési eljárás megindulásáról – EE/28823/2024.: Maglód, HRSZ 4280/1-3 - HelloParks ellátása

Közzétéve: 2024. december 3.

Iktatószám: EE/28823-2/2024.
Tárgy: hirdetmény eljárás indulásáról
Ügyintéző: dr. Bálint Erik
Telefon: (1) 429-8604
E-mail: balint.erik@nmhh.hu
Készült: 2024. december 3.

Hirdetmény

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 88. § (1) bekezdés c) pontja alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) értesíti a Tisztelt Ügyfeleket a Maglód HRSZ 4280/1-3 - HelloParks ellátása tárgyú építési engedélyezési eljárás megindulásáról.

A kifüggesztés és közzététel dátuma: 2024. december 3.

A döntés közlésének napja a hirdetmény közzétételét követő 15. nap.

Az eljárás adatai

Az eljáró hatóság: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala

Az ügy száma: EE/28823/2024.

Az ügy tárgya: Maglód HRSZ 4280/1-3 - HelloParks ellátása

Eljárás megindulásának napja: 2024. november 29.

Kérelmező: Magyar Telekom Távközlési Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.)

Az építésügyi hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről szóló 281/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 15. § (8) bekezdése értelmében, ha több mint ötven ügyfél érintett az eljárásban, az építésügyi hatóság döntését – az építtető kivételével – hirdetmény útján közli. A hirdetményt a Hatóság a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény 162. § (3) bekezdése szerint a honlapján helyezi el (nmhh.hu). Az Ákr. 85. § (5) bekezdés b) pontja alapján a döntés közlésének napja a hirdetmény honlapon való közzétételét követő 15. nap.

A Korm. rendelet 5. §-a alapján az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásban az építtető és az építési tevékenységgel érintett telek, építmény, építményrész tulajdonosa, továbbá - a Hatóság vizsgálata alapján - akinek az építési tevékenységgel érintett telekre, építményre vonatkozó jogát az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték, ügyfélnek minősül.

Az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásban, valamint az egyszerű bejelentési eljárásban – kivéve, ha az építtető vagy az építési tevékenységgel érintett telek tulajdonosa részben vagy egészben az állam vagy valamely önkormányzat – az előző bekezdésben foglaltakon túlmenően kizárólag az építési tevékenységgel érintett telekkel közös határvonalú, közterületnek nem minősülő telek tulajdonosa, haszonélvezője lehet ügyfél.

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény 164. § (1) bekezdése értelmében a kérelemre indult építésügyi hatósági eljárásban az ügyintézési határidő a kérelemnek vagy a bejelentésnek a hatósághoz történő beérkezését követő első munkanapon kezdődik.

Az eljárás ügyintézési határideje az Ákr. 50. § (3) bekezdése folytán alkalmazandó az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 31. § (1) bekezdése értelmében 60 nap, az elektronikus hírközlési építmények elhelyezéséről és az elektronikus hírközlési építményekkel kapcsolatos hatósági eljárásokról szóló 20/2020. (XII. 18.) NMHH rendelet 13. § (8) bekezdésének alkalmazása esetén 15 nap.

Az Ákr. 50. § (5) bekezdése alapján az ügyintézési határidőbe nem számít be az eljárás felfüggesztésének, szünetelésének és az ügyfél mulasztásának vagy késedelmének időtartama.

A Hatóság, amennyiben az ügyintézési határidőt az Ákr. 51. § (1) bekezdés b) pontja szerint túllépi, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egyes eljárásainak igazgatási szolgáltatási díjairól és a díjfizetés módjáról szóló 5/2011. (X. 6.) NMHH rendelet alapján megállapított igazgatási szolgáltatási díjnak megfelelő összeget, ennek hiányában 10 000 Ft-ot megfizet a kérelmező ügyfélnek.

Az eljárásba bevonandó szakhatóságok körét és ügyintézési határidejét az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet határozza meg.

A Hatóság az Ákr. 26. § (1) bekezdése értelmében írásban, a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényben meghatározott elektronikus úton (együtt: írásban) vagy személyesen, illetve írásbelinek nem minősülő elektronikus úton (együtt: szóban) tart kapcsolatot az ügyféllel és az eljárásban résztvevőkkel.

Az Ákr. 26. § (2) bekezdése szerint, ha törvény másként nem rendelkezik, a kapcsolattartás formáját a hatóság tájékoztatása alapján az ügyfél választja meg. Az ügyfél a választott kapcsolattartási módról más – a hatóságnál rendelkezésre álló – módra áttérhet.

Az Ákr. 5. § (1) bekezdése alapján az ügyfél az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tehet, illetve az Ákr. 63. §-a alapján a Hatóság nyilatkozattételre hívhatja fel.

Az Ákr. 62. § (1) bekezdése szerint a Hatóság abban az esetben, ha a döntéshozatalhoz nem elegendőek a rendelkezésre álló adatok, bizonyítási eljárást folytat le.

A Hatóság az eljárás ideje alatt folyamatosan biztosítja a bizonyítékok megismerését és bizonyítási indítványok előterjesztésének lehetőségét.

Az Ákr. 33. §-a alapján személyesen, illetve törvényes vagy írásban meghatalmazott képviselője útján – az Ákr. 34. § (1)-(2) bekezdéseiben meghatározott kivételekkel – az ügyintézővel előre egyeztetett helyszínen és időpontban betekinthet az eljárás során keletkezett iratokba, azokról másolatot, kivonatot készíthet vagy másolatot kérhet.

Az elektronikus hírközlési építményt érintő építésügyi hatósági eljárásról információ az nmhh.hu honlapon található.

Elektronikusan aláírt dokumentum.

Kiadmányozta: dr. Rajnai Judit osztályvezető, Aranyosné dr. Börcs Janka, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalának főigazgatója nevében és megbízásából Budapesten, az elektronikus aláírás szerinti időpontban.