Közlemény hatósági döntés véglegessé válásáról – CD/23949-19/2024. számú határozat: Jászladány, GPON optikai lefedőhálózat építés
Iktatószám: CD/23949-23/2024
Tárgy: közlemény hatósági döntés véglegessé válásáról
Ügyintéző: Lugosi Péter
Tel: (52) 522-133
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (a továbbiakban: Hatóság) a következő közhírré tétel útján történő tájékoztatást adja a tárgyban megnevezett elektronikus hírközlési építmény engedélyezési ügyében.
Közlemény
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 89. § (4) bekezdése alapján a Hatóság tájékoztatja a Tisztelt Ügyfeleket, hogy a tárgyi közigazgatási eljárásban a 2024. október 28. napján kelt, CD/23949-19/2024. számú határozattal döntést hozott, mely határozat - a hirdetményi úton történő közlését követően – 2024. november 28. napján véglegessé vált.
Az eljáró hatóság | Az ügy száma | Az ügy tárgya | Építtető |
---|---|---|---|
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala | CD/23949/2024. | Jászladány GPON optikai lefedőhálózat építés (tsz:16-371/2023) építési engedélyezési eljárás | Magyar Telekom Távközlési Nyrt., (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36.) |
A CD/23949-19/2024. számú döntés rendelkező része:
„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (a továbbiakban: Hatóság) Magyar Telekom Távközlési Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 36., a továbbiakban: Építtető) részére a Puskás Béla Ferenc (felelős tervező jogosultsága: HI-V, HI-VN, T, TH-16-0297, 16-50020) által készített, 16-371/2023 számú kiviteli terv alapján Jászladány GPON optikai lefedőhálózat építés elektronikus hírközlési építmény építésére, melynek meglévő tartószerkezeten építéssel érintett helyrajzi száma (címe): Jászladány: 559/4 (Dózsa György utca), 617 (Dózsa György utca), 2152 (Fekete utca 57.), 991 (Kender utca), 1941 (Botond utca), 1960 (Töhötöm vezér utca), 1982 (Huba vezér utca), 2005 (Tas vezér utca), 2028 (Kond vezér utca), 2052 (Ond vezér utca), 2073 (Előd vezér utca), 2096 (Liget utca), 0118 (út), 2164 (Fekete Péter utca), 2191 (Szentgyörgyi utca), 2265 (Bajcsy-Zs. telep), 0119/3 (szántó), 2272 (Bajcsy-Zs. telep), 2283 (Bajcsy-Zs. telep), 2306 (Bajcsy-Zs. telep), 2293 (Bajcsy-Zs. telep), 2418 (Juhász utca), 2386 (Táncsics M. utca), 2368 (Szép utca), 2317 (Tó utca), 2323 (Tó utca), 2729 (Vendel utca), 2706 (Gát utca), 0136 (erdő (gát)), 2763 (Szép utca), 2805 (Nagydabi utca), 2581 (Nagydabi utca), 2469 (Szikszai utca), 2816 (Dabi utca), 2834 (Szent Flórián utca), 2851 (Iskola utca), 1731 (Dobó I. utca), 1772 (Kossuth Lajos utca), 1787/2 (Baross Gábor u. 27.), 1788 (Baross Gábor ), 1837 (Tisza utca), 1874 (Tisza utca), 1900 (Tisza utca), 1894/2 (beépítettlen terület), 1664 (Gaál István utca), 1659 (Alkotmány u. 19.), 1617 (Gaál István utca), 1608 (Petőfi Sándor u. 53.), 1020 (Szélmalom utca), 1054 (Rácz Aladár utca), 1071 (Munkás utca), 1067 (közterület), 1116 (Nótás utca), 1093 (Munkás utca), 1113 (Nótás utca), 1139 (Sotú utca), 954 (Garami Mihály utca), 969 (Garami Mihály u. 1.), 1172 (Halász utca), 1168 (Halász utca), 1167 (Halász u. 13), 920 (Villám utca), 936/1 (Szent László Király utca), 936/2 (Szent László Király utca), 937/3 (Szent László Király u. 40.), 937/4 (Szent László Király u. 44.), 1211 (Szent László Király u. 5.), 1213 (Szent László Király u. 3.), 1216 (Rákóczi utca), 1277 (Mátyás utca), 1280 (Mátyás u. 4.), 1282/1 (Mátyás u. 6.), 1282/2 (Mátyás u. 6/a.), 559/3 (kerékpárút), 650/4 (kerékpárút), 601 (Erzsébet utca), 630 (Tavasz utca), 640 (Kossuth Lajos utca), 030 (töltés), 863 (Mező Imre utca), 825 (Katona utca), 806 (Attila utca), 714 (Bem József utca), 673 (Bem Apó telep), 516 (Deák Ferenc utca), 384 (Arany János utca), 315 (Széchenyi utca), 205 (Kenderföld utca), 0135/2 (közút közút), 070/5 (Tisza utca), 1222 (Rákóczi u. 13.), 2570 (Hóvirág utca 3), 2571 (Hóvirág utca 1.), 314 (Nagytemető u. 20.), 369 (Arany János u. 4.), 370 (Arany János u. 6.), 371 (Arany János u. 8.), 372 (Arany János u. 10.), 559/2 (üzemanyagtöltő állomás), 599 (Dózsa Gy. u. 39.), 631 (Tavasz utca 1.), 751 (József A. u. 1.), 801 (Lehel u. 19.), 2301 (Vendel u. 2.) meglévő tartószerkezeten építéssel és új építéssel érintett helyrajzi száma (címe): Jászladány: 1927 (Szent István király utca), 2094 (Álmos vezér utca), 1764 (Kossuth Lajos utca), 2443 (Liget utca), 2441 (Bodzás utca), 2113 (Fekete utca), 2144 (Fekete utca), 2156 (Fekete utca), 2440 (Vadász utca), 2250 (Bajcsy-Zs. telep ), 2347 (Vendel utca), 2705 (Újszászi utca), 136 (Jókai utca), 2564 (Hóvirág utca), 2512 (Pillangó utca), 1692 (Jászkiséri utca), 1799 (Baross Gábor utca), 1806 (Jászkiséri utca), 1820 (Vasút utca), 1856 (Tisza utca), 1894/1 (Tisza utca), 1644 (Alkotmány utca), 1408/6 (országos közút ), 992 (Vásártér utca), 1180 (Dohány utca), 1253 (Sziráki utca), 650/6 (országos közút ), 650/3 (kerékpárút ), 784 (Lehel utca), 694 (Kiss József utca), 749 (József Attila utca), 515 (Deák Ferenc utca), 293 (Nagytemető utca), 349 (Sugár utca), 419 (Új utca), 294 (Besenyszögi utca), 1408/5 (Petőfi Sándor utca ), 1408/7 (Petőfi Sándor utca ), új építéssel érintett helyrajzi száma (címe): Jászladány: 1925/3 (telephely), 080 (út), 088 (országos közút), 089/1 (vasút), 2864 (Szegfű utca), 2871 (Kisdabi utca), 2879 (Újszászi utca), 2887 (Damjanich utca), 2700 (Damjanich utca), 2684 (Honvéd utca), 2659 ( Izsó Dr. utca), 2915 (Hősök tere tér), 2669 (Nefelejcs utca), 2602 (Táncsics M. utca), 2548 (Nyár utca), 2518 (Remecz Máté utca), 2531/3 (Remecz Máté utca), 2490 (Kossuth Lajos utca), 1697 (Szűcs utca), 1815/3 (vasút), 1800 (Petőfi Sándor utca), 1814 (Vasút utca), 1855 (Tisza utca), 1577 (Csárda utca), 1560 (Kovács utca), 1505 (Liszt Ferenc utca), 1545 (Liszt Ferenc utca), 1527 (Jász utca), 1532 (Jász utca), 1521 (Jász utca), 1466 (Tűzoltó utca), 1484 (Cserháti utca), 1452 (Cserháti utca), 1429 (Tűzoltó utca), 1437 (Tűzoltó utca), 0563 (legelő), 1314 (Vörösmarty utca), 1312 (Vörösmarty utca), 1394 (Rózsa utca), 1393 (Posta utca), 1338/3 (piactér), 1338/1 (piactér), 1338/2 (piactér), 1399/1 (közterület), 1399/2 (közterület), 2916/1 (közterület), 650/8 (parkoló), 690/13 (Bem Apó telep), 690/20 (Bem Apó telep), 678 (Bem Apó telep), 659 (Bem Apó telep), 482 (Sugár utca), 477 (Zsák utca), 449 (Ady Endre utca), 440 (Sas utca), 67 (Gólya utca), 21 (Óvoda utca), 5 (Bartók Béla utca), 2/3 (Hősök tere), 2/2 (Hősök tere), 2/1 (Hősök tere), 280 (Besenyszögi utca), 289 (Nagytemető utca), 1408/2 (Petőfi Sándor utca), 1408/3 (Petőfi Sándor utca), 1408/4 (Petőfi Sándor utca), 1408/8 (Petőfi Sándor utca), 1408/10 (Petőfi Sándor utca), 1408/9 (Petőfi Sándor utca), 116 (Akácfa utca), 1324 (Vörösmarty köz), 1417 (Petőfi Sándor utca), 1589/2 (közterület), 1913 (Béke utca), 2616 (Remencz M. utca), 462 (Besenyszögi utca), 650/5 (közterület), 68/1 (Jókai Mór utca), 750/1 (köztér), 79 (Ibolya utca), az
építési engedélyt megadja,
az alábbi feltételek betartása mellett:
Ezen építési engedély a véglegessé válásának napjától számított 3 évig hatályos. Az Építtető kérelme alapján, az építési engedély hatályát, a Hatóság egy esetben 1 évvel meghosszabbíthatja. Az építési munkálatokat az építési engedély hatályának lejártáig be kell fejezni.
A kivitelezés megkezdése csak végleges építési engedély alapján történhet.
A kivitelezés csak az elektronikus hírközlési építmény elhelyezésére szolgáló, ÁRAMSZOLGÁLTATÓ (a továbbiakban: Hálózatüzemeltető) által rendelkezésre bocsátott tartószerkezetnek (a továbbiakban: fizikai infrastruktúra) az Építtető és a Hálózatüzemeltető megállapodása szerint, a nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózat kiépítése érdekében történő alkalmassá tételét követően vagy azzal párhuzamosan kezdhető meg. Az alkalmassá tétel előzőek szerinti elvégzésére – amennyiben a megállapodás eltérően nem rendelkezik - a hálózatüzemeltető köteles. Az alkalmassá tételhez szükséges átalakítási munkálatok időtartama a megállapodás megkötésétől számított 270 napot nem haladhatja meg.
Az építésügyi hatósági engedélyhez, vagy bejelentéshez kötött építési tevékenység végzéséről hírközlési e-naplót (a továbbiakban: e-napló) kell vezetni. Egy e-naplóban egy engedélyszámhoz tartozó építési tevékenység rögzíthető. Az e-napló készenlétbe helyezését, illetve megnyitását az Építtetőnek elektronikus úton (e-epites.hu) kezdeményeznie kell az üzemeltetésre kijelölt Lechner Nonprofit Kft.-nél. Az e-naplót az építőipari kivitelezési tevékenység végzésének ideje alatt az építési munkaterületen hozzáférhetővé kell tenni.
Az építési beruházás építési tevékenységének befejezésekor műszaki átadás-átvételi eljárást kell lefolytatni. Az Építtető az egységes elektronikus közműnyilvántartásról szóló 324/2013. (VIII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: e-közmű rendelet) hatálya alá tartozó közreműködőknek az építmény használatbavételéhez szükséges hozzájáruló nyilatkozatát a Lechner Kft. által üzemeltetett e-közmű rendszeren keresztül köteles beszerezni. A műszaki átadási-átvételi eljárás résztvevőit a fővállalkozó kivitelező e-főnaplóban jelzett kezdeményezésére az építtető hívja össze. Az építtető az eljárás meghatározott időpontjának, az építési engedély számának és az építés helyszínének az e-főnaplóba történő bejegyzésével értesíti az illetékes építésfelügyeleti hatóságot, a fővállalkozó kivitelezőt és egyéb érdekelteket. A műszaki átadás-átvételi eljárásról elektronikus jegyzőkönyvet kell készíteni és azt az e-főnaplóhoz mellékletként csatolni az építőipari kivitelezési tevékenységről szóló 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Épkiv.) 32.§-a alapján. A kivitelezői vagy felelős műszaki vezetői nyilatkozat kitöltését követően az e-naplót le kell zárni.
A Hatóság a hírközlési e-napló készenlétét haladéktalanul megszünteti, ha az e-főnaplót az építésügyi hatósági engedély hatálya alatt nem nyitják meg és az engedély hatályának hosszabbítását sem kérelmezik.
A kivitelezés során az Építtető köteles betartatni az érdekelt szakhatóságok hozzájárulásában foglalt, az érintett közművek és egyéb érdekelt szervek rögzített - a kiviteli tervekhez csatolt egyeztetési jegyzőkönyvekben szereplő - előírásait.
A kiviteli munkák végzése során az Építtetőnek a vonatkozó, érvényben lévő egyéb, az állékonyságra és a szilárdságra, a használati biztonságra, az élet és vagyonvédelemre vonatkozó nemzeti szabványokban foglaltaktól való eltérés esetén, a szabványossal legalább egyenértékű megoldásokat kell alkalmaznia.
Az Építtető köteles a jóváhagyott, engedélyezett kiviteli tervet, az építés helyszínén hozzáférhetővé tenni, illetve az ellenőrzésre jogosultaknak bemutatni.
Építtetőnek az elkészült építményt (hálózatot) az Építtető vagy az üzemeltető egyértelmű meghatározására alkalmas azonosítóval (hatósági engedély számának feltüntetése) kell ellátnia.
Jelen engedély hatálya nem terjed ki a hálózathoz kapcsolódó berendezések telepítésére.
Az engedély nem mentesíti az Építtetőt az építési tevékenység megkezdéséhez a külön jogszabályok szerint szükséges más hatósági engedélyek megszerzésének kötelezettsége alól.
Az Építtetőnek az építési munka befejezésétől számított 60 napon belül meg kell kérnie a megépült létesítmény használatbavételi engedélyét, az építmény használatbavételi engedély nélkül jogszerűen nem használható, azon elektronikus hírközlési szolgáltatás nem nyújtható.
Jelen építési engedély polgári jogi igényt nem dönt el.
A szakhatóságok állásfoglalásukat az alábbiak szerint megadták:
A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály Hulladékgazdálkodási Osztály 2024. október 03. napján kelt JN/59/08891-2/2024. számon szakhatósági állásfoglalását az alábbi előírásokkal megadta:
„Hulladékgazdálkodási szempontból:
- Az építési-kivitelezési munkák során keletkező veszélyes hulladékokkal kapcsolatban a 225/2015 (VIII. 7.) Korm. rendelet előírásait kell betartani, különös tekintettel az elkülönített gyűjtésre és az átvételi engedéllyel rendelkező személynek/szervezetnek való átadásra.
- Az építkezés során keletkező veszélyes és nem veszélyes (termelési és kommunális) hulladékokra a 2012. évi CLXXXV. törvény rendelkezései és a végrehajtására kiadott rendeletek előírásai az irányadók. A hulladékjegyzéket a 72/2013. (VIII. 27.) VM rendelet tartalmazza.
- A tervezett létesítmények építése/bontása esetén keletkező építési-bontási hulladékokkal kapcsolatban maradéktalanul be kell tartani az építési és bontási hulladék kezelésének részletes szabályairól szóló 45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendeletben megfogalmazott előírásokat.
- A kivitelezés során keletkező hulladékokat fajtánként szelektíven kell gyűjteni, azonosító kód szerint nyilvántartani, és azokkal a használatba vételi engedélyezés során hatóságunknak szintén azonosító kódonként elszámolni. A szelektíven gyűjtött, szétválogatott hulladékot az adott azonosító kódú hulladék hasznosítására vonatkozó engedéllyel rendelkező személynek/szervezetnek kell átadni, és kizárólag a vegyes építési/bontási hulladékot szabad lerakással ártalmatlanítatni.
A használatbavételi engedélyezési eljárás során az alábbiakat kérjük megküldeni:
A 191/2009. (IX. 15.) Kormányrendelet 14. §-a alapján a felelős műszaki vezetőnek (büntető jogi felelősségének tudatában) nyilatkoznia kell arról, hogy az építési munkaterületen keletkezett építési-bontási hulladék mennyisége elérte-e a 45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendeletben meghatározott mértéket, a keletkezett építési-bontási hulladékokat a hatályos jogszabályi előírások szerint kezelték-e és a munkaterületről a hulladékokat elszállították-e.
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a fentieken túl hatóságunk a használatbavételhez csak akkor ad hozzájáruló szakhatósági állásfoglalást, ha az építés során keletkezett összes hulladékról az építtető/kivitelező pontosan és tételesen elszámol.”
A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Tűzvédelmi, Iparbiztonsági, Vízügyi – és Vízvédelmi Osztály 2024. október 11. napján kelt 30411/120-1/2024.ált számon szakhatósági állásfoglalását az alábbi előírásokkal megadta:
- „A létesítés csak oly módon végezhető, hogy a csapadékvíz és a talajvíz ne szennyeződhessen.
- Vízszennyezéssel kapcsolatos bármilyen rendkívüli eseményt haladéktalanul be kell jelenteni a vízvédelmi hatóságnak.
- A létesítés során figyelembe kell venni a felszín alatti vizek védelméről szóló 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet előírásait.”
A Honvédelmi Minisztérium Hatósági Főosztály 2024. október 1. napján kelt 14557-2/2024/h számú szakhatósági állásfoglalásában, Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály 2024. október 11. napján kelt JN/46/01043 - 2/2024. számú szakhatósági állásfoglalásában, Jászladány Nagyközség Jegyzője 2024. szeptember 30. napján kelt PH/1866-7/2024. számú szakhatósági állásfoglalásában kikötések nélkül hozzájárult az építéshez.
A közművek és egyéb szervek nyilatkozatai az alábbiak szerint rendelkezésre állnak:
- Jászladány Nagyközség Polgármestere 2024. október 09. napján kelt 31/2024 (X.09). számú határozata tulajdonosi hozzájárulása,
- OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt. 2021. március 23. napján kelt 36429338. számú elvi hozzájárulása,
- OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt. 2021. március 23. napján kelt 36429377. számú nyilatkozata tartószerkezet jogszerű létesítéséről,
- OPUS TITÁSZ Áramhálózati Zrt. 2022. március 23. napján kelt 36429251 számú tájékoztatása.
- Nagyközség Üzemeltetési és Vagyonkezelő Intézmény 2024. március 21. napján kelt 42/2024. számú út- és járdakezelői hozzájárulása,
- Magyar Közút Nonprofit Zrt. JNSZ-480/2/2024. számú 2024. április 08. napján kelt közútkezelői hozzájárulása,
- Magyar Közút Nonprofit Zrt. 2024. május 13. napján kelt KOZ-5828/2024 (ITH-2024/022598) számú tulajdonosi hozzájárulás és hasznosítási megállapodás,
- MÁV Zrt. Pályavasúti Területi Igazgatóság Miskolc 2024. február 14. napján kelt 270-2/2024/MAV számú közmű nyilatkozata,
- MÁV Zrt. Pályavasúti Területi Igazgatóság Miskolc 2024. április 16. napján kelt 11384-2/2024/MAV számú vasútüzemeltetői hozzájárulása,
- MÁV Zrt. Infrastruktúra Fejlesztési Igazgatóság 2024. április 08. napján kelt 11384-1/2024/MAV számú vasútfejlesztési nyilatkozata,
- MÁV Zrt. 2024. szeptember 19. napján kelt 11384-7/2024. számú kártalanítási megállapodása,
- Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Földhivatali Osztály 1. 2024. április 30. napján kelt 12.115/6/2024. számú határozata.
Az e-közmű rendszerben lefolytatott 747020037 azonosítószámú közmű-egyeztetés során meghívott szolgáltatók érintettségükről nyilatkoztak és feltételeiket megadták, melyben foglaltakat a kivitelezés során be kell tartani.
Építtető az építési engedélyben foglalt előírásoktól és kikötésektől, valamint az építési engedélyhez tartozó kiviteli tervektől – a jogszabályban meghatározott kivételtől eltekintve - csak a Hatóság előzetes engedélye alapján térhet el. Az eltérésre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése esetén az Építtetőnek az egész építményre fennmaradási engedély iránti kérelmet kell benyújtania.
Az ügyfél az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba az ügyintézővel előzetesen egyeztetett időpontban és helyszínen személyesen, illetve törvényes vagy írásban meghatalmazott képviselő útján.
A határozat ellen a közléstől számított 15 napon belül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Elnökéhez címzett, de a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatalához (1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.) benyújtott halasztó hatályú fellebbezéssel lehet élni 40 000 Ft, azaz negyvenezer forint másodfokú eljárási díjnak a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-00300939-00000017 számú számlájára történő befizetése, továbbá a másodfokú szakhatósági állásfoglalás illetékének vagy igazgatási szolgáltatási díjának lerovása mellett. A fellebbezéshez az eljárási díj megfizetésére vonatkozó igazolást csatolni kell. A fellebbezést a Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság Elnöke, mint másodfokú hatóság bírálja el.”
A CD/23949-19/2024. számú döntés indokolásának kivonata:
„Az Építtető megbízása alapján eljáró TELEOPTIKA Kft. (5000 Szolnok, Millér telep 0487/2 hrsz.) építési engedélykérelme alapján a tárgyi létesítményre vonatkozó terveket és mellékleteit a Hatóság megvizsgálta. Megállapította, hogy azok a hiánypótlást követően megfelelnek az elektronikus hírközlési építmények elhelyezéséről és az elektronikus hírközlési építményekkel kapcsolatos hatósági eljárásokról szóló 20/2020. (XII. 18.) NMHH rendelet (a továbbiakban: Rendelet) előírásainak.
Eljárás során a Hatóság megállapította, hogy:
- a tervező tervezésre jogosult, felelősségi nyilatkozatát csatolta,
- a tervezői egyeztetések megtörténtek, az érintettek észrevételei érvényesülnek,
- az Építtető építési jogosultsága fennáll,
- az építmény megépítése, tervezett használata, fenntartása nem okoz a környezetében olyan káros hatást, amely az egészséget, a köz- és vagyonbiztonságot veszélyeztetné, vagy a közérdeket egyéb módon sértené.
Az eljárás során a szakhatóságok bevonásra kerültek, kifogást nem emeltek, állásfoglalásukat a rendelkező részben foglaltak szerint megadták az alábbi indokolással:
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály Természetvédelmi Osztály JN/59/08891-2/2024. számú szakhatósági állásfoglalásának indokolása:
„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala CD/23949-4/2024. számú megkeresésével szakhatósági állásfoglalásunk kialakítását kérte a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.) beruházásában tervezett „Jászladány, GPON optikai lefedőhálózat létesítése” megnevezésű hírközléi építési engedélyezési eljáráshoz.
A megállapított tényállás és az annak alapjául elfogadott bizonyítékok:
A kivitelezés során az építési munkaterületen keletkező építési-bontási hulladék mennyisége a 17 05 04, 17 05 06 azonosító kódú kitermelt talaj hulladék, a 17 01 01 azonosító kódú betontörmelék hulladék, valamint a 17 03 02 azonosító kódú aszfalttörmelék hulladék esetén várhatóan meghaladja a külön jogszabályban (45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendelet) előírt mértéket. A Puskás Béla Ferenc által megküldött tervezői nyilatkozat alapján az alépítményi csövek fektetése után a kitermelt talaj visszatöltésre és tereprendezésre kerül felhasználásra. A kiszoruló talajfelesleg, a betontörmelék valamint az aszfalt törmelék hulladékhasznosító/feldolgozó telepen kerül leadásra. Az Építési hulladék tervlapot a kérelemhez csatolták.
A létesítéssel érintett jászladányi hrsz.-ok belterületek, amelyek a jelenleg hatályos jogszabályok alapján nem állnak országos jelentőségű természetvédelmi oltalom alatt, valamint nem részei a Natura 2000 hálózatnak, természeti területet, egyedi tájértéket, barlang védőövezetet nem érintenek, ezért jelen eljárásban természet- és tájvédelmi szempontból nincs hatáskörünk.
Szakhatósági eljárásunk során -a benyújtott kérelem és mellékletei alapján- megállapítottuk, hogy a „Jászladány, GPON optikai lefedőhálózat létesítése” megnevezésű hírközlési építési engedélyezési eljárás hatáskörünkbe tartozó jogszabályokkal nem ellentétes, ezért előírásaink betartásával hozzájárulunk a „Jászladány, GPON optikai lefedőhálózat létesítése” megnevezésű hírközlési építési engedélyezési eljáráshoz.
A Teleoptika Kft. az igazgatási szolgáltatási díjat [7 000 Ft] megfizette.
Hatóságunk hatáskörét és illetékességét megállapító, valamint a döntést megalapozó jogszabályhelyek:
- · A 624/2022. (XII. 30.) Korm. rendelet 5. § (1) bekezdés c) pontja, továbbá a 625/2022. (XII. 30.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdés c) pontja alapján a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály jelen eljárásban illetékességgel rendelkezik.
- · Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklet 7. táblázat 3-4. pontjai hatóságunkat tárgyi eljárásban szakhatóságként jelöli ki.
- · A környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági eljárások igazgatási szolgáltatási díjairól szóló 14/2015. (III. 31.) FM rendelet 6. számú melléklet 6. pontja az engedélyezéshez igazgatási szolgáltatási díjat állapít meg.
- Hulladékgazdálkodási állásfoglalásunkat a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvényben, a kapcsolódó végrehajtási jogszabályokban, valamint a 45/2004. (VII. 26.) BM-KvVM együttes rendeletben foglaltak figyelembevételével alakítottuk ki.”
A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Tűzvédelmi, Iparbiztonsági, Vízügyi – és Vízvédelmi Osztály 30411/120-1/2024.Ált számú szakhatósági állásfoglalásának indokolása:
„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (4025 Debrecen, Hatvan utca 43.) a „Magyar Telekom Távközlési Nyrt. kérelmére a „Jászladány GPON optikai lefedőhálózat” tárgyú építési engedélyezési eljárásában Hatóságunkat szakhatósági állásfoglalás megadása iránt kereste meg.
Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII.29.) Korm. rendelet 1. melléklet 7. táblázat 5. és 6. pontja alapján a hatósági eljárásban a vízügyi szakhatósági hatáskörben vizsgálandó szakkérdés, hogy mi a tevékenységnek az árvíz és a jég levonulására, a mederfenntartásra gyakorolt hatása, illetve a felszín alatti vizek védelmére vonatkozó követelményeknek a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett megfelel-e.
A szakhatósági megkeresés mellékleteként megküldött iratok alapján a fent hivatkozott szakkérdés tekintetében az alábbiakat állapítottam meg:
A létesítményhez vízhasználat nem kötődik. Vízvédelmi és vízgazdálkodási szempontból az építés ellen kizáró ok nem merült fel.
A rendelkezésemre álló iratok érdemi vizsgálatát követően a fenti jogszabályi hivatkozásokat figyelembe véve a rendelkező részben foglaltak szerint döntöttem.
A döntést megalapozó jogszabályhely:
- 219/2004. (VII.21.) Korm. rendelet a felszín alatti vizek védelméről.
- A 83/2014. (III. 14.) Korm. rendelet a nagyvízi meder, a parti sáv, a vízjárta és a fakadó vizek által veszélyeztetett területek használatáról, hasznosításáról, valamint a folyók esetében a nagyvízi mederkezelési terv készítésének rendjére és tartalmára vonatkozó szabályokról.
A szakhatósági eljárásért a kérelmező a vízügyi és a vízvédelmi hatósági eljárások igazgatási szolgáltatási díjairól szóló 13/2015. (III.31.) BM rendelet 2. mellékletének 8. pontjában meghatározott összesen 7000 Ft igazgatási szolgáltatási díjat megfizette.
Jelen szakhatósági állásfoglalást az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.) 55. §-a (1), (2) alapján adtam.
A jogorvoslati tájékoztató az Ákr. 112. §-án, illetve az 55. § (4) bekezdésén alapul.
2024. október 1-től hatályba lépett az állam működését érintő egyes törvények módosításáról szóló 2024. évi XXIX. törvény, valamint az egyes hatósági hatáskörök változásáról szóló 257/2024. (VIII. 29.) Korm. rendelet, amelyek alapján a hivatásos katasztrófavédelmi szervek vízügyi és vízvédelmi hatósági és szakhatósági hatáskörei a kormányhivatalokhoz kerülnek át.
A katasztrófavédelemről és hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 84. § 2) A hivatásos katasztrófavédelmi szervtől kormányzati igazgatási szervhez átkerülő hatósági hatáskör esetében a 2024. október 1-jén folyamatban lévő ügyek átadására 8 napon belül kerül sor. A folyamatban lévő ügyekben az ügyintézési határidő e törvény erejénél fogva 8 nappal meghosszabbodik.
A Hatóság szakhatósági hatáskörét a 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 10. § (1) bekezdése, továbbá az 531/2017. (XII.29.) Korm. rendelet 1. melléklet 7. táblázat 5. és 6. pontja, illetékességét a 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése és 2. mellékletének 10. pontja állapítja meg.”
Honvédelmi Minisztérium Hatósági Főosztály 14557-2/2024/h számú szakhatósági állásfoglalásának indokolása:
„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Debreceni Hatósági Iroda CD/23949-5/2024 hivatkozási számon szakhatósági megkeresést küldött Jászladány GPON optikai lefedőhálózat építés tárgyában.
A megkeresésben foglaltakat megvizsgáltam és megállapítottam, hogy a tárgyi beruházás a katonai szervezetek tevékenységét nem befolyásolja, a Magyar Honvédség nemzeti és szövetségi védelmi feladatai végrehajtása biztosított, ezért a rendelkező részben foglaltak szerint döntöttem.
Állásfoglalásom a honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2021. évi CXL. törvény 1. § (1) bekezdésén, 3. § (11) bekezdésén, 6. § (1) bekezdésének b) pontján, 59. § (1) bekezdésének a), d)-e) pontján alapszik.
A szakhatóság hatáskörét és illetékességét az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklet 7. Hírközlési ügyek táblázat 10. pontja, a szakhatósági állásfoglalás elleni önálló jogorvoslat kizárására vonatkozó előírást az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 55. § (4) bekezdése tartalmazza.
Jelen szakhatósági döntést a Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 30/2022. (VII. 29.) HM utasítás 1. melléklet 6. függelék A) táblázat 15. sorában foglaltak alapján a Honvédelmi Minisztérium Hatósági Főosztály Településrendezési Hatósági Osztály vezetőjeként a miniszter nevében és megbízásából kiadmányozom.”
A Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály JN/46/01043 - 2/2024. számú szakhatósági állásfoglalásának indokolása:
„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, mint I. fokú hatóság kezdeményezésére a „Jászladány GPON optikai lefedőhálózat építés" megnevezésű beruházás építési engedélyezési eljárása tárgyában eljárás indult hatóságomnál.
A benyújtott, a Teleoptika Kft. által készített 16-371/2023 tervszámú dokumentáció és a hatósági nyilvántartás alapján megállapítottam, hogy a tervezett tevékenység érinti a jászladányi Római katolikus plébániaház 4025 törzsszámon, 5989 azonosító számmal nyilvántartott 2704 helyrajzi számú ingatlanát, valamint a Római katolikus templom 4022 törzsszámon, 5987 azonosító számmal nyilvántartott 1 helyrajzi számú ingatlanát. A benyújtott műszaki leírás alapján a lefedőhálózat építése a műemlék épületeket nem érinti, ezért a tevékenységhez kikötés nélkül hozzájárulok.
A benyújtott dokumentáció, valamint az örökségvédelmi hatósági nyilvántartási adatok alapján megállapításra került, hogy a tárgyi beruházással érintett területeken nyilvántartott régészeti lelőhely nem található.
A szakhatósági hozzájárulást a következőkre való tekintettel adtam meg:
A beruházás során tervezett földmunkákkal a régészeti és műemléki örökség érdekeit nem sértik. A beruházásra vonatkozóan a fentiek alapján további kikötést nem tettem.
Ugyanakkor felhívom az engedélyes figyelmét, hogy a kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény (a továbbiakban: Kötv.) 24. §-a alapján, amennyiben a tárgyi terv kivitelezése során szükséges bármilyen földmunka végzésekor régészeti emlék, lelet vagy annak tűnő tárgy kerül elő, vagy ennek gyanúja felmerül, a felfedező, a tevékenység felelős vezetője, az ingatlan tulajdonosa, az építtető vagy a kivitelező köteles az általa folytatott tevékenységet azonnal abbahagyni, a jegyző útján a hatóságnak azt haladéktalanul bejelenteni, amely arról haladéktalanul tájékoztatja a mentő feltárás elvégzésére a Kötv. 22. § (5) bekezdése szerint feltárásra jogosult intézményt, valamint a tevékenységet szüneteltetni, továbbá a helyszín és a lelet őrzéséről - a felelős őrzés szabályai szerint - a feltárásra jogosult intézmény intézkedéséig gondoskodni.
Tájékoztatom, hogy a kivitelezési munkák során előkerülő régészeti leletek feltárását biztosítani kell. A Kötv. 19. § (2) bekezdése értelmében a régészeti örökség elemei eredeti helyzetükből csak régészeti feltárás keretében mozdíthatók el. A bejelentési kötelezettség elmulasztása Kötv. 82. § (2) és az örökségvédelmi bírságról szóló 191/2001. (XI.18.) Kormányrendelet alapján örökségvédelmi bírság kiszabását vonhatja maga után.
Szakhatósági állásfoglalásom az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 55. § (2) bekezdésén, 57. §-án, a Kötv. vonatkozó rendelkezésein, a kulturális örökség védelmével kapcsolatos szabályokról szóló 68/2018. (IV. 9.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kormányrendelet) 87. § (1) bekezdésén, valamint a Kormányrendelet 88. §-án alapul.
A jogorvoslat módjáról Ákr. 55. § (4) bekezdése rendelkezik, mely szerint a szakhatóság döntése az eljárást befejező döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.
Hatóságom hatáskörét a kulturális örökség védelmével kapcsolatos szabályokról szóló 68/2018. (IV. 9.) Kormányrendelet 3. § (1) bekezdés a) pontja, továbbá az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséró1 szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklet 7. pontja, illetékességét a fővárosi és vármegyei kormányhivatalokról, valamint a járási (fővárosi kerületi) hivatalokról szól 568/2022 (XII.23.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdése határozza meg.”
Jászladány Nagyközség Jegyzője PH/1866-7/2024. számú szakhatósági állásfoglalásának indokolása:
„Hivatalomhoz megküldött megkeresésében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Debreceni Hatósági Iroda - a Magyar Telekom Nyrt. megbízása alapján, a TELEOPTIKA Kft. által benyújtott, Puskás Béla Ferenc tervező által készített „Jászladány, GPON optikai lefedőhálózat építés - kiviteli terv" című tervdokumentáció kapcsán - szakhatósági állásfoglalást kért.
A megkeresés melléklete a tervezett munkálatot bemutató 16-371/2023 tervszámú dokumentáció.
A szakhatósági eljárás során, a benyújtott dokumentáció vizsgálata alapján megállapítottam, hogy az érintett ingatlanok a Jászladány Nagyközségi Önkormányzat Képviselő-testületének a településkép védelméről szóló 8/2018. (III.1.) önk. rendelete, illetve az épített és természeti értékekről szóló Helyi É1tékvédelmi Vizsgálat alapján - nem állnak helyi védelem alatt.
Megállapítottam továbbá, hogy a benyújtott dokumentáció megfelel Jászladány Nagyközség Helyi Építési Szabályzatáról és Szabályozási Tervéről szóló 21/2008. (XII.07.) önk. rendelet által az érintett telkekre megállapított, vonatkozó terület-felhasználási előírásoknak.
Hatáskörömet és illetékességemet az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklete 7. táblázatának 7. pontja állapítja meg.
A jogorvoslati lehetőséget az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL törvény 55. § (4) bekezdésében foglaltak szerint állapítottam meg.”
Az engedélyezési eljáráshoz kapcsolódó eljárási díj megfizetésre került.
A Hatóság az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (a továbbiakban: Eht.) 10. § (2) bekezdése szerinti a 10. § (1) bekezdés 12. pontja szerinti hatáskörében eljárva, a kérelmet, a benyújtott dokumentációt és a mellékleteket megvizsgálta és megállapította, hogy azok a hiánypótlást követően megfelelnek a Rendelet 11.-13. §-ában, az elektronikus hírközlési építmények egyéb nyomvonalas építményfajtákkal való keresztezéséről, megközelítéséről és védelméről szóló 8/2012. (I.26.) NMHH rendeletben, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 50. § (3) bekezdésében foglalt előírásoknak, melyek figyelembevételével az építési engedélyt megadta.
A kivitelezésre és az elektronikus építési napló vezetésére vonatkozó részletes szabályokat a Rendelet 8. §-a és az Épkiv. tartalmazza.
Az Eht. 94. § (2a) bekezdése értelmében a hálózatüzemeltető és az elektronikus hírközlési szolgáltató együttműködnek a nagy sebességű elektronikus hírközlő hálózatok kiépítése érdekében, ennek keretében a hálózatüzemeltető köteles tűrni a fizikai infrastruktúrájának felhasználását vagy köteles a fizikai infrastruktúrájának alkalmassá tételét elvégezni. Az elektronikus hírközlési építmény kiépítésének és karbantartásának költségeit az elektronikus hírközlési szolgáltató viseli. A (2b) bekezdés alapján a fizikai infrastruktúra (2a) bekezdés szerinti felhasználásához való hozzájárulásról szóló megállapodás megkötését az elektronikus hírközlési szolgáltatónak (Építtetőnek) írásbeli ajánlattal kell kezdeményeznie a hálózatüzemeltetőnél. Az átalakítási munkálatok elvégzésének időtartamát a (2c) bekezdés állapítja meg. A megállapodás létrejöttére vonatkozó további rendelkezéseket a (2b)-(2g) bekezdések határozzák meg.
A kivitelezés engedély nélküli megkezdésére, továbbá az engedélytől való eltérésre vonatkozó rendelkezések a Rendelet 13. § (7) bekezdésén és 14. §-án alapulnak.
Az iratbetekintésről szóló tájékoztatás az Ákr. 33. (1) bekezdésén alapul.”
A véglegessé vált döntésbe az NMHH Debreceni Hatósági Iroda Ügyfélszolgálatán (4025 Debrecen, Hatvan u. 43.) ügyfélszolgálati időben (Hétfő: 8:00-12:00, Szerda: 13:00-16:00, Péntek: 8:00-12:00), az (52) 522-137 telefonszámon előre egyeztetett időpontban lehet betekinteni.
A Hatóság az építésügyi hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről szóló 281/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet 11. § (2) bekezdés g) pontja szerinti esetekben a döntés hirdetmény útján történő közlését vagy a döntés közhírré tételét alkalmazza.
Jelen közlemény megtalálható a Hatóság honlapján (nmhh.hu).
Elektronikusan aláírt dokumentum.
Kiadmányozta: Makszin István hatósági irodavezető-helyettes, Debrecenben, az elektronikus aláírás szerinti időpontban.
A közzététel dátuma: 2024. december 3.
A közlemény közlésének napja a közlemény kifüggesztését követő 15. nap.