A Médiatanács 300/2025. (IV. 29.) számú döntése
A Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jelleggel történő használatára 2025. január 10-én közzétett pályázati felhívással megindított pályázati eljárás lezárása
- A Médiatanács az Mttv. 62. § (1) bekezdés a) pontja szerint megállapítja, hogy a Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára a Hatóság honlapján 2025. január 10-én közzétett pályázati felhívással megindított pályázati eljárás eredményes.
- A Médiatanács az Mttv. 62. § (1) bekezdés b) pontja szerint megállapítja, hogy a Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség használatára megindított pályázati eljárás nyertese az Mttv. 62. § (3) bekezdése, valamint a pályázati felhívás 1.11.3.4. pontja alapján a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó.
- A Médiatanács a 2. pontban szereplő döntésének a nyertessé nyilvánított TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázóval történő közlésével egyidejűleg megindítja a hatósági szerződés megkötésére irányuló eljárást.
- A Médiatanács döntését a Hatóság honlapján közzéteszi.
Ügyiratszám: 25550-25/2024.
Tárgy: a Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség kereskedelmi jellegű használatára irányuló pályázati eljárás eredménye
Ügyintéző: személyes adat
Telefon: személyes adat
Határozat
1. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (székhelye: 1088 Budapest, Reviczky utca 5., a továbbiakban: Médiatanács) megállapítja, hogy a Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség legkorábban 2025. augusztus 3. napjától történő kereskedelmi jellegű használatára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság honlapján 2025. január 10-én közzétett pályázati felhívással megindított pályázati eljárás (a továbbiakban: Pályázati Eljárás) eredményes.
2. A Pályázati Eljárás nyertese a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. (székhelye: 7090 Tamási, Szabadság u. 41/B. I. em. 3. ajtó) pályázó.
A határozat ellen fellebbezésnek helye nincs. Jelen határozatot kizárólag az ügyfél, illetve a kifejezetten rá vonatkozó rendelkezés tekintetében az eljárás egyéb résztvevője annak közlésétől számított 15 (tizenöt) napon belül közigazgatási perben támadhatja meg. A Fővárosi Törvényszékhez címzett keresetlevelet a Médiatanácshoz kell benyújtani. A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény (a továbbiakban: Dáptv.) alapján elektronikus úton történő kapcsolattartásra kötelezett minden beadványát kizárólag elektronikusan – a Dáptv.-ben és végrehajtási rendeleteiben meghatározott módon – terjesztheti elő a Médiatanácsnál. A keresetlevél benyújtásának a határozat hatályosulására nincs halasztó hatálya, az azonnali jogvédelem a Fővárosi Törvényszéktől kérhető. Tárgyalás tartását a felperes a keresetlevélben kérheti.
Indokolás
A Médiatanács a médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Mttv.) 52. § (1) bekezdése alapján a 7/2025. (I. 7.) számú döntésével fogadta el a Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség legkorábban 2025. augusztus 3. napjától történő kereskedelmi jellegű használatára irányuló pályázati felhívás szövegét (a továbbiakban: Pályázati Felhívás), amelyet 2025. január 10-én tett közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság honlapján.
A pályázati ajánlatok Pályázati Felhívás szerinti benyújtásának napján, 2025. február 10-én a médiaszolgáltatási lehetőség használatára – egyedüli pályázóként – az alábbi pályázó nyújtott be pályázati ajánlatot.
A pályázó neve: Tamási Rádió Kft.
A pályázó székhelye: 7090 Tamási, Szabadság u. 41/B. I. em. 3. ajtó
A TAMÁSI RÁDIÓ Kft. a Tamási 101,9 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőség legkorábban 2025. augusztus 3. napjától történő használatára kereskedelmi jelleggel nyújtotta be pályázati ajánlatát törvény által védett titok médiaszolgáltatási jogosultságra vonatkozóan, törvény által védett titok állandó megnevezéssel.
Az Mttv. 48. § (2) bekezdése alapján az állami tulajdonban lévő, korlátos erőforrásokat igénybe vevő lineáris médiaszolgáltatási jogosultság pályázat útján történő elnyerésével kapcsolatos eljárásokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) szabályait az Mttv.-ben foglalt eltérésekkel és kiegészítésekkel kell alkalmazni.
Az Mttv. 57. § (1) bekezdése alapján a Médiatanács megvizsgálta, hogy a pályázó megfelel-e az alaki és tartalmi érvényesség feltételeinek.
I.
Az Mttv. 59. § (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel a Médiatanács az Mttv. 57. § (1) bekezdése alapján elsőként a pályázati ajánlat alaki érvényességi feltételeknek való megfelelését vizsgálta.
A Médiatanács a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázati ajánlatának alaki vizsgálata során megállapította, hogy az nem felel meg maradéktalanul az alaki érvényességi feltételeknek, ezért 102/2025. (II. 25.) számú végzésével az Mttv. 57. § (3) bekezdése, valamint a Pályázati Felhívás 1.10.10.1. pontja alapján hiánypótlás keretében felhívta a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázót arra, hogy nyújtsa be törvény által védett titok.
A TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó a Médiatanács 102/2025. (II. 25.) számú, elektronikus úton 2025. február 28-án megküldött hiánypótlásra felhívó végzését 2025. február 28-án vette át.
A TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó 2025. március 13-án elektronikus úton benyújtotta, valamint ugyanezen a napon postára adta hiánypótlását.
A Médiatanács megállapította, hogy a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó a Médiatanács 102/2025. (II. 25.) számú hiánypótlási felhívásának határidőben, megfelelően eleget tett.
A Médiatanács ezt követően a 189/2025. (III. 25.) számú döntésével az Mttv. 58. § (1) bekezdése és a Pályázati Felhívás 1.10.8.1. pontja alapján pályázati nyilvántartásba vette a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázót. A pályázati nyilvántartásba vételről a 2025. március 25-én elektronikus úton megküldött értesítést a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó 2025. március 26-án vette át.
II.
A Médiatanács ezt követően az Mttv. 57. § (1) bekezdése alapján az Mttv. 59. § (1) bekezdésében foglaltak szerint megvizsgálta, hogy a pályázati nyilvántartásba vett TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó pályázati ajánlata megfelel-e a tartalmi érvényesség feltételeinek, tartalmilag hiánytalan-e, valamint e körben esetlegesen szükséges-e hiánypótlás, illetve felvilágosítás kérése.
A Médiatanács a pályázati ajánlat tartalmi vizsgálata során a 215/2025. (IV. 1.) számú végzésével az Mttv. 59. § (2) bekezdése, valamint a Pályázati Felhívás 1.10.11.1. pontja alapján felvilágosítást kért a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázótól arra vonatkozóan, hogy törvény által védett titok.
A TAMÁSI RÁDIÓ Kft. a Médiatanács 215/2025. (IV. 1.) számú, elektronikus úton 2025. április 3-án megküldött végzését 2025. április 3-án vette át.
A TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó a Médiatanács 215/2025. (IV. 1.) számú végzése szerinti felvilágosítás kérésre válaszul 2025. április 8-án elektronikus úton, 3128-5/2025. iktatószámon beadványt nyújtott be.
A Médiatanács megállapította, hogy a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. 3128-5/2025. iktatószámú beadványa határidőben érkezett. A beadvány vizsgálata alapján a Médiatanács megállapította, hogy az abban foglaltak a pályázati ajánlatban szereplő értékek módosítását eredményeznék, ezért az Mttv. 59. § (2) bekezdése és a Pályázati Felhívás 1.10.11.2. pontja alapján a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. 3128-5/2025. iktatószámú beadványa a Médiatanács döntéshozatala során nem vehető figyelembe.
A Pályázati Felhívás 1.10.11.3. pontjára tekintettel a Médiatanács a rendelkezésre álló dokumentumok alapján végezte el a pályázati ajánlat érvényességének vizsgálatát.
A Médiatanács megállapította, hogy törvény által védett titok.
A pályázati ajánlat teljeskörű tartalmi vizsgálata alapján a Médiatanács megállapította, hogy a TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázati ajánlata a Pályázati Felhívás és az Mttv. tartalmi érvényességi követelményeinek megfelel.
III.
A fentiek alapján a Médiatanács az Mttv. 62. § (1) bekezdés a) pontja szerint megállapította, hogy a Pályázati Eljárás eredményes, és az Mttv. 62. § (1) bekezdés b) pontja szerint annak nyertese az Mttv. 62. § (3) bekezdése, illetve a Pályázati Felhívás 1.11.3.4. pontja alapján a törvényi, illetve pályázati követelményeknek megfelelő TAMÁSI RÁDIÓ Kft. pályázó.
A Médiatanács döntését az Mttv. 48. § (2) bekezdése, 62. § (1) bekezdése és 144. § (1) bekezdése alapján hatósági eljárásban hozta meg.
Az Mttv. 62. § (1) bekezdésének a) és b) pontja alapján a Médiatanács hatósági határozatban állapítja meg a pályázati eljárás eredményes, vagy eredménytelen voltát, és eredményesség esetén a pályázati eljárás nyertesét.
Az Mttv. 62. § (3) bekezdése, valamint a Pályázati Felhívás 1.11.3.4. pontja szerint, ha egyetlen pályázó felel meg a törvényi, illetve pályázati követelményeknek, a Médiatanács megállapítja a pályázó nyertességét.
A Médiatanács hatásköre és illetékessége az Mttv. 48. § (3) bekezdésén, a 132. § b) pontján és 182. § h) pontján alapul.
A Médiatanács döntését az Mttv. 62. § (4) bekezdése alapján a Pályázati Felhívással azonos helyen és módon nyilvánosan közzéteszi.
Az Mttv. 63. § (1) bekezdése alapján a Médiatanács a döntésnek a Pályázati Eljárás nyertesével való közlésével egyidejűleg hivatalból hatósági eljárást indít a hatósági szerződéskötés érdekében. E hatósági eljárás ügyintézési határideje 45 (negyvenöt) nap, amely jelen határozat kézhezvételét követő napon kezdődik.
Az Mttv. 63. § (2) bekezdése alapján amennyiben a hatósági szerződéskötésre irányuló hatósági eljárásban a pályázat nyertese nem vesz részt, vagy a hatósági szerződés megkötését akadályozza, az Mttv. 63. § (1) bekezdésében meghatározott ügyintézési határidőn túl a szerződés nem köthető meg, ez esetben a Médiatanács az eljárás megindításától számított 45. (negyvenötödik) napon az eljárást megszünteti. Az eljárásban igazolási kérelemnek nincs helye.
Az Mttv. 63. § (5) bekezdése alapján a Médiatanács az Mttv. 187. §-a szerint bírságot szabhat ki, amennyiben a nyertes pályázó a pályázati ajánlatát visszavonja, vagy a hatósági szerződést nem köti meg. Az Mttv. 63. § (6) bekezdése alapján a Médiatanács a bírság kiszabása mellett a pályázati ajánlat visszavonásából, a hatósági szerződés megkötésének akadályozásából származó valamennyi költség viselésére, megfizetésére is kötelezheti a nyertes pályázót.
Az Mttv. 54. §-a, valamint a Pályázati Felhívás 1.9.6. pontja szerint a pályázó nyertessége esetén a pályázati díj 80%-a a médiaszolgáltatási díj összegébe beleszámít.
A fellebbezés kizártságáról történő tájékoztatás az Ákr. 116. §-án, a közigazgatási per kezdeményezésének lehetőségéről szóló tájékoztatás az Ákr. 114. §-án, az Mttv. 163. § (1)-(3) bekezdésén, a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 12. § (1) bekezdésén, a 13. § (3) bekezdés aa) pontján, a 39. § (1) és (6) bekezdésén, a 48. § (1) bekezdésének l) pontján, az 50. § (1) bekezdésén és a 77. § (2) bekezdésén, továbbá a Kp. 29. § (1) bekezdésére figyelemmel a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény 608. §-án, valamint a Dáptv. 19. § (1) bekezdésén alapul.
Budapest, 2025. április 29.
A Médiatanács nevében
Dr. Koltay András
elnök