A Médiatanács 925/2025. (XI. 4.) számú döntése

Hatósági döntés dátuma: 2025. november 4.

Tárgy: a 2025. május 8. és 31. között több médiaszolgáltatásban közreadott kereskedelmi közlemény hatósági ellenőrzése [az Mttv. 9. § (5) bekezdésében, valamint a 10. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt rendelkezések vélelmezett megsértése]

A Médiatanács megállapítja, hogy a Media Vivantis Zrt. médiaszolgáltató az általa üzemeltetett Life TV és Ozone TV állandó megnevezésű, országos vételkörzetű, kereskedelmi jellegű lineáris audiovizuális médiaszolgáltatásokon a 2025. május 8. és 31. közötti időszakban közreadott Telekom-reklámmal összesen 154 alkalommal megsértette az Mttv. 9. § (5) bekezdését, továbbá az Mttv. 9. § (5) bekezdése mellett összesen 115 alkalommal az Mttv. 10. § (1) bekezdésének c) pontját, ezért a médiaszolgáltatót az Mttv. 187. § (4) bekezdésének b) pontja alapján összesen 200.000 Ft bírsággal sújtja.

  1. A Médiatanács az Mttv. 187. § (3) bekezdés b) pontja alapján a médiaszolgáltatót az alábbi közlemény közzétételére kötelezi a Life TV állandó megnevezésű médiaszolgáltatásán:

„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa hatósági eljárásában megállapította, hogy a Life TV a 2025. május 8. és 31. közötti időszakban közreadott Telekom-reklám közzétételével megsértette a műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és sugárzási időpontjára vonatkozó törvényi előírásokat.”

  1. A Médiatanács továbbá az Mttv. 187. § (3) bekezdés b) pontja alapján a médiaszolgáltatót az alábbi közlemény közzétételére kötelezi az Ozone TV állandó megnevezésű médiaszolgáltatásán:

„A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa hatósági eljárásában megállapította, hogy az Ozone TV a 2025. május 8. és 31. közötti időszakban közreadott Telekom-reklám közzétételével megsértette a műsorszámok korhatári kategóriába sorolására és sugárzási időpontjára vonatkozó törvényi előírásokat.”

A Media Vivantis Zrt. médiaszolgáltató köteles a közleményeket az általa üzemeltetett Life TV és Ozone TV állandó megnevezésű, országos vételkörzetű, kereskedelmi jellegű lineáris audiovizuális médiaszolgáltatásokon a határozat véglegessé válásától számított három napon belül két alkalommal, két egymást követő napon – reklámblokkon kívül – közzétenni (felolvasni).