Tájékoztató az NMHH Adatkapu működéséről
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elektronikus ügyintézési felülete az „NMHH Adatkapu”, röviden Adatkapu. Az Adatkapu egy interneten keresztül web böngészőből elérhető felület, amelynek használatához nem szükséges egyéb alkalmazást telepíteni.
A szolgáltatást csak a rendszerben regisztrált felhasználók vehetik igénybe. Az NMHH-nál nyilvántartásba vett szolgáltató nem kerül be automatikusan az Adatkapu rendszerbe, regisztrációs igényét külön kell jelezni. Az érintett adatok magas biztonságú kezelése érdekében a rendszerhez való hozzáférés csak a kormányzati Ügyfélkapun keresztüli belépéssel lehetséges.
Regisztráció után minden képviselő kap egy virtuális tárhelyet, ahol kizárólag a saját profiljához kötődő és elérhető elektronikus nyomtatványok, azaz űrlapok jelennek meg. Az űrlapok kitöltése és tárolása is a tárhelyen történik, így a szolgáltatás igénybevételéhez nem kell saját infrastruktúrát fenntartani.
Az adatszolgáltatási kötelezettség Adatkapu rendszerben történő teljesítése esetén – eljárástól függően – a teljes ügyintézés elektronikus úton történhet, azaz az NMHH-tól érkező határozatok, esetleges hiánypótlási felszólítások is a regisztrált képviselő(k), Ügyfélkapu értesítési tárhelyére érkeznek. Erről az érintett elektronikus levélben értesítőt kap a kormányzat által működtetett Ügyfélkapu rendszertől. A tárhelyre elhelyezett irat átvétele csak sikeres ügyfélkapu azonosítás után lehetséges. A rendszerben történő változásokról, adatszolgáltatás esedékességéről minden esetben automatikusan elektronikus értesítőt küld a rendszer az érintett képviselők számára. Az előzetes és utólagos építmény bejelentés esetén csak a nyilvántartásba vétel kezdeményezése és az ehhez szükséges dokumentáció benyújtása történik elektronikus úton.
Az NMHH Adatkapu rendszer használata nem érinti az adatszolgáltatási vagy bejelentési kötelezettség feltételeit (pl. gyakoriság), csak a beküldésre kínál elektronikus lehetőséget.
Az Adatkapu jogosultsági rendszere kétszintű. Ez azt jelenti, hogy a regisztrációt kezdeményező (regisztráló) adminisztrációs joggal felruház egy (vagy több) képviselőt, aki további űrlapkitöltő felhasználókat tud a rendszerben létrehozni, megadva azt is, hogy az egyes űrlapkitöltő felhasználók mely űrlapok megtekintésére és kitöltésére jogosultak.
Az Adatkapu felhasználói két csoportba sorolhatóak:
- Regisztráló: a későbbi tranzakciók alanya (adatszolgáltató, tervező, építtető, frekvencia engedélyes.)
- Képviselő: a regisztráló által megbízott természetes személy, aki az Adatkaput a regisztráló nevében kezeli. Egy regisztráló több képviselőt is megnevezhet az adatlapok értelemszerű, többes felhasználásával.
Regisztráció
Regisztrálni a felhasználás céljától függően különböző adatlapok gépi vagy kézi kitöltésével és a kitöltött, cégszerűen aláírt adatlapok hiteles példányának benyújtásával lehet. Amennyiben egy regisztráló több célra óhajtja felhasználni az Adatkaput, akkor mindegyik célra külön kell regisztrálnia a következők szerint:
- A regisztráció célja adatszolgáltatás,
- a regisztrálandó gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó és az általa megbízott képviselő adatait tartalmazó „NMHH Adatkapu – képviselő megbízása” adatlapot és ennek mellékleteként a „NMHH Adatkapu - képviselői nyilatkozat”-ot kell benyújtani.
- A regisztráció célja az egyszerűsített frekvencia engedélyezési rendszerhasználata,
- a vállalkozásnak az „Adatkapu FMS felhasználói regisztráció” adatlapot kell benyújtani.
- A regisztráció célja az NMHH hatáskörébe eső, építmény építésére vagy bontására vonatkozó, előzetes vagy utólagos engedély, bejelentés,
- a regisztrálandó gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó és az általa megbízott képviselő adatait tartalmazó „NMHH Adatkapu regisztráció – ÉPÍTMÉNY” űrlapot és az abban szereplő „Képviselői Nyilatkozatot” kell benyújtani.
- A regisztráció célja reklámeszköz bejelentése:,
- a regisztrálandó gazdasági társaság vagy egyéni vállalkozó és az általa megbízott képviselő adatait tartalmazó „NMHH Adatkapu regisztráció – REKLÁMESZKÖZ” űrlapot szükséges benyújtani.
Adatmódosítás
A regisztráció során megadott adatokban bekövetkezett változást regisztráló a változást követő 15 napon belül kell a regisztrációhoz mindenkor használt adatlapok kitöltésével és benyújtásával közölni az NMHH felé.
Törlés
A törlést a regisztrációhoz hasonló módon, cégszerű aláírással levélben vagy adatlapon (e-mailben nem!) kell közölni. A beadványt az NMHH csak a törlést kérő regisztráló egyértelmű azonosításához szükséges adatok feltüntetése mellett tudja befogadni.
Regisztráció, adatmódosítás, törlés érvényesítése
A regisztrációt, adatmódosítást vagy törlést kezdeményező adatlapot, levelet
- az NMHH postacímére lehet küldeni: 1525 Budapest Pf. 75 vagy
- elektronikus úton az e-Papír felületen (Témacsoport: Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság egyéb ügye; Ügytípus: Beadvány a Hatóság máshova nem sorolt ügyében) vagy
- az NMHH személyes ügyfélszolgálati pontjain lehet átadni.