Februárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 72,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat

Közzétéve: 2016. április 5.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. február végén 3,227 millió előfizetést tartottak nyilván.

Februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 72,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül februárban 1,316 millióról 1,334 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 896 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 102 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 41,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,9 százalék februárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 27,8 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,4 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,229 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 909 ezerről 896 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,2 százalék, második helyen a Telekom áll 23,5 százalékkal, ezt követi a DIGI 22,8 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető Telekom részesedése 30,1 százalék, majd a DIGI következik 29,3 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 28,8 százalék. 2016. február végén, a MinDig TV Extra részesedése 10 százalék.