Júniusban 42,5 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya
A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. június végén 3,273 millió előfizetést tartottak nyilván.
Júniusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 73,3 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül júniusban 1,377 millióról 1,390 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 901 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 42,5 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,8 százalék volt júniusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 26,7 százalékra csökkent.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,3 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júniusban 2,266 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 880 ezerről 876 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26 százalék, második helyen a Telekom állt 23,6 százalékkal, akit a DIGI követett 23,1 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 29,6 százalék, majd a Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik helyen a UPC található, amelynek részesedése 28,8 százalék volt. 2016. június végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,4 százalék volt.