Bizalmi szolgáltatások és elektronikus aláírás
A hatóság ellátja az ún. bizalmi szolgáltatásokkal kapcsolatos hatósági feladatokat. Azért nevezzük bizalmi szolgáltatásnak az interneten való biztonságos ügyintézést, mert a fogyasztók, vállalkozások és a hatóságok is körében is nagy a bizalmatlanság az online ügyintézésekkel kapcsolatban.
A cél az, hogy olyan rendszereket hozzunk létre, amelyekben az emberek megbíznak és használják a sokkal gazdaságosabb és praktikusabb módját az ügyintézésnek. Ennek során az NMHH feladata, hogy nyilvántartásba vegye és felügyelje a belföldi lakóhelyű, illetve belföldi tartózkodási hellyel, székhellyel, telephellyel rendelkező bizalmi szolgáltatást nyújtókat, a minősített elektronikus aláírást és elektronikus bélyegzőt létrehozó eszközök megfelelőségét tanúsító belföldi szervezeteket és a Magyarországon tanúsított minősített elektronikus aláírást és elektronikus bélyegzőt létrehozó eszközöket.
Az elektronikus aláírással kapcsolatos jogszabályi változások, melyek 2016. július elsején léptek hatályba, az elektronikus aláírással kapcsolatos szolgáltatók és szolgáltatások nyilvántartásában is lényegi változásokat idéztek elő. Az új, immár "bizalmi szolgáltatásoknak" minősülő szolgáltatók és szolgáltatások nyilvántartása, július 1-jét követő bejegyzései itt, a bizalmi szolgáltatások nyilvántartásában érhetők el:
A korábbi elektronikus aláírással kapcsolatos szolgáltatások nyilvántartása itt érhető el, 2016. június 30-án lezárt tartalommal annak érdekében, hogy a korábbi elektronikus aláírások kapcsolatos szolgáltatók nyilvántartási információi elérhetőek legyenek az ellenőrzések érdekében: