Az országgyűlési választással kapcsolatos hírek terjedése és a pártok választási kampányának vizsgálata (1998–2018)

A dokumentum letöltése (pdf)

Közzétéve: 2018. május 18.

A Psyma Hungary Piac- és Közvélemény-kutató Kft. 2018. április 9-én, egy nappal az országgyűlési választást követően a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából felmérést készített a választást megelőző kampány megítéléséről, a választási eredmények ismeretéről és az események, eredmények médiabeli követésének főbb jellegzetességeiről.

A kutatás szervesen kapcsolódik ahhoz a kutatássorozathoz, amely 1998-2006 között négyévente (1998-ban, 2002-ben és 2006-ban) vizsgálta (ugyancsak egy nappal a választások után), hogy az országgyűlési választással összefüggő hírek hogyan és milyen gyorsan terjedtek, és ebben az elektronikus médiumok milyen szerepet töltöttek be. Az akkori vizsgálatok értelemszerűen elsősorban a tévére és a rádióra koncentráltak, az azóta eltelt több mint tíz esztendő azonban alapvetően átrajzolta a médiafogyasztási szokásokat. Jelen kutatás egyik fontos megválaszolásra váró kérdése volt, hogy a hagyományos médiumok (tévé, rádió) mellett mennyire jelentős szeletet hasít ki magának az internet ebben a tekintetben (is) az információk közvetítésében, terjesztésében.

nmhh_psyma_tanulmny_valasztasok_201818.jpg

További információkért kattintson felül a "Kutatás letöltése" gombra.