Televíziós gyorsjelentés: szeptemberben átlépte az 56 százalékot a digitális kábeltévé- és IP-tv-előfizetések aránya

Közzétéve: 2019. november 19.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók DIGI csoport: (DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., Vodafone csoport, PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2019. szeptember végén 3,4 millió előfizetést tartottak nyilván.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 80,6 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a hónap végén.

A digitális előfizetéseken belül szeptemberben 1,900 millióról 1,910 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 741 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 92 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 56,1 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 24,5 százalékra csökkent, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 19,4 százalék.

2019. szeptember végén a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a DIGI csoport volt a piacvezető 29,8 százalékos részesedéssel. Őt követi a Magyar Telekom 29,7 százalékos, illetve a Vodafone csoport 18,8 százalékos, majd UPC Direct 6,5 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 93 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 2,571 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 661 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében, piacvezetővé vált a Magyar Telekom 29,7 százalékkal, második helyre került a DIGI csoport 29,4 százalékkal, harmadik helyen a Vodafone csoport állt 24,6 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 31,3 százalékos részesedéssel, második helyen a Telekom állt 29,4 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC Direct 28,1 százalékos részesedéssel.  2019. szeptember végén a MinDig TV Extra részesedése 11,1 százalék volt.

Megjegyzés: 2019 augusztusától Vodafone csoport néven szerepelnek a UPC Magyarország Kft. adatai, miután a Vodafone Magyarország Zrt. lett a UPC Magyarország Kft. 100%-os tulajdonosa.