Televíziós gyorsjelentés: lényegében nem változott a televízió-előfizetések száma februárban az előző hónaphoz képest

Közzétéve: 2021. május 6.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát fedi le. A valamivel több mint 4 millió magyarországi háztartásban csaknem 3,6 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, DIGI csoport: (DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., Vodafone Magyarország Zrt., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., Canal+ S.á.r.l. (Direct One), Antenna Hungária Zrt., 2021. február végén 3,407 millió előfizetést tartottak nyilván.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 81,6 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a hónap végén.

A digitális előfizetéseken belül februárban 2,050 millió volt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma.

A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 655 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 75 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint 60,2 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 21,4 százalékra csökkent, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 18,4 maradt.

2021. februárban a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a Magyar Telekom a piacvezető 32,7 százalékos részesedéssel. Őt követi a DIGI csoport 28 százalékos, a Vodafone 18,8 százalékos, majd a Direct One 5,9 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 93 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,678 millió, ezen belül az analóg előfizetések száma 627 ezer volt.

A vezetékes szolgáltatások esetében piacvezető a Magyar Telekom 33,8 százalékkal, második helyre került a DIGI csoport 26,9 százalékkal, harmadik helyen a Vodafone állt 23,6 százalékos részesedéssel.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 32,4 százalékos részesedéssel, második a Direct One 29 százalékos, a harmadik pedig a Telekom 28,3 százalékos részesedéssel.  2021. február végén a MinDig TV Extra részesedése 10,2 százalék volt.