Digital parenting kutatás 7-16 éves gyermekekkel és szüleikkel

A dokumentum letöltése (pdf)

Közzétéve: 2021. október 28.

Az NMHH 2017-ben indította el azt a kutatássorozatát, amelyben a 7-16 éves magyarországi gyermekek médiahasználatát és szüleik ezzel kapcsolatos attitűdjeit mérte fel. A kutatássorozat első felmérésére 2017 őszén került sor „Médiahasználat, médiafogyasztás, médiaértés-kutatás gyermekekkel és szüleikkel” címmel, második részére pedig 2020 őszén „Digital parenting kutatás gyermekekkel és szüleikkel” címmel.

A kutatások a gyermekek médiaeszközökkel való ellátottságát, médiahasználati szokásait, illetve az újmédia digitális világában való megjelenésük mikéntjét vizsgálja, kiemelt figyelemmel arra, hogy az online térben a gyermekek milyen kockázatokkal és veszélyekkel találkozhatnak. A kutatások fontos részét képezi annak felmérése is, hogy ezekben a folyamatokban a szülők mennyiben tudnak segítséget nyújtani gyermekeiknek, hogy milyen digital parenting stratégiákkal rendelkeznek, azaz mennyiben tudják szabályozni, kontrollálni és segíteni gyermekeik minél tudatosabb, felelősebb digitálistartalom-fogyasztását.

A 2017-es felméréshez hasonlóan a 2020-as kutatás alanyai is a magánháztartásban élő 7-16 éves magyarországi gyermekek és szüleik voltak. Az adatfelvétel országosan reprezentatív mintán készült, 2000 gyermek és 2000 szülő lekérdezésével, CAPI technológiával, 118 magyarországi településen. Az NMHH megbízásából a nagymintás empirikus adatfelvételt mindkét alkalommal a Psyma Hungary Kft. bonyolította le.

mediaeszkoz_ellatottsag_gyerekek.jpg

A 2020-as felmérés eredményei a „Kutatás letöltése” gombra kattintva letölthetők.