A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2025. évi munkaterve
Bevezetés
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) törvényi kötelezettségének eleget téve minden év február 28. napjáig publikálja honlapján az éves munkatervét, amely az adott év kiemelt, nagy jelentőségű feladatait tartalmazza.
Az NMHH 2023–2026 közötti időszakra vonatkozó Stratégiája a felügyelt szektorok átalakulására és a megnövekedett társadalmi szerepvállalásra reflektálva kijelölte a szervezet 2026-ig tartó időszakra vonatkozó stratégiai céljait.
A 2025. évre meghatározott munkatervi feladatok ismertetése előtt röviden bemutatjuk az NMHH által 2024-ben elért, a 2023–2026 közötti időszakra vonatkozó Stratégia szempontjából is relevanciával bíró jelentősebb eredményeket.
Kiemelkedő eredmények az NMHH 2024. évi tevékenységéből
Az NMHH gyermekvédelmi tevékenységének erősítése
Az NMHH gyermekvédelemmel kapcsolatos társadalmi felelősségvállalása 2024-ben is kiemelt jelentőséggel bírt, ennek eredményeként erősödött a gyermekvédelemmel összefüggő szakmai rendezvényeken, konferenciákon való aktív részvétel, és növekedett az edukációs kampányok elérési száma. Az NMHH a gyermekvédelmi szerepvállalásának fokozása keretében 2024-ben számos tájékoztató kiadvány közzététele mellett tovább folytatta a „MOBIL A CSALÁDOM?” című, online gyermekvédelemre és a családok digitális egészségének és médiatudatosságának fontosságára fókuszáló országos tájékoztató, edukációs kampányát.
Az NMHH a digitális gyermekvédelem fontosságát szem előtt tartva indította el 2024-ben Partneriskola Programját. A huszonhárom oktatási intézmény részvételével elindult program kialakításával az NMHH célja, hogy az alapfokú és középfokú oktatási intézményekben is elősegítse a hazai médiaműveltség-fejlesztés és digitális tudatosságnövelés folyamatát, hozzájáruljon a diákok tudatos és biztonságos internethasználatához, valamint segítse őket a digitális világ kihívásainak felismerésében és kezelésében.
A 2024. évben a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskolával együttműködésben elindult az NMHH új, ösztöndíjas felnőttképzési programja, amely a gyermekekkel a mindennapi munkájuk során foglalkozó szakembereket kívánja támogatni. A Net-Coach felnőttképzést teljesítők az online tér kihívásaival és a digitális tudatossággal kapcsolatos tanácsadói, tartalomfejlesztői, konfliktuskezelői ismereteket, gyakorlatot szereznek, melynek révén elősegíthetik a gyermekek, fiatalok, iskolai közösségek, illetve a szülők biztonságos és tudatos digitális médiahasználatát.
Az egyetemi és más oktatási, valamint tudományos és edukációs célú együttműködések erősítése
A 2024. évben folytatódott az NMHH egyetemi, tudományos és edukációs vonatkozással bíró kapcsolatainak bővítése és stratégiai szintre emelése.
Az NMHH kiemelt stratégiai célja, hogy a saját kompetenciáinak fejlesztésével is összefüggésben hozzájáruljon a legmodernebb kutatások megvalósításához, elősegítse a megszerzett ismeretek terjesztését, támogassa a jövő szakembereinek képzését, előmozdítsa a fogyasztói tudatosságot, valamint aktív partnerséget alakítson ki a hazai médiapiaci szereplőkkel. Ennek érdekében az NMHH a 2024. évben 18 esetben kötött új együttműködési megállapodást vagy erősítette meg korábban is fennálló együttműködését egyetemekkel, valamint szakmailag elismert tudományos és civil szervezetekkel.
Az NMHH a 2024. évben tovább folytatta széles szakmai spektrumot lefedő együttműködését a Nemzeti Közszolgálati Egyetemmel, a Széchenyi István Egyetemmel és a Pázmány Péter Katolikus Egyetemmel, emellett hasonló, szintén több tématerületet érintő együttműködési megállapodást kötött a Szegedi Tudományegyetemmel.
Az NMHH és az Országos Tudományos Diákköri Tanács között létrejött, hosszabb távú együttműködés keretében a tudományos diákkörök országos versenyeihez kapcsolódóan a megvalósítás fázisába lépett a tudományos kutatás értékeit és az online médiatudatosság fontosságát közvetítő új online médiakommunikációs szolgáltatások kifejlesztése.
A vonatkozó együttműködési megállapodások megkötésével a 2024. évben 23 oktatási intézmény részvételével vált lehetővé az NMHH Partneriskola Programjának elindulása.
Az NMHH részvételével a 2024. évben is aktívan folytatódott a KiberPajzs-együttműködés. Az online felhasználói tudatosság és a digitális biztonsági alapismeretek növelését középpontba helyező edukációs célú együttműködés keretében az NMHH aktív szerepvállalásával jelentős előrelépések történtek többek között a hívószám-hamisítással kapcsolatos szabályozási koncepció kialakítása kapcsán.
Aktív hatósági szerepvállalás az online platformok területén
2022 őszén hatályba lépett az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló rendelete [Digital Services Act, DSA, azaz A digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK irányelv módosításáról szóló, 2022. október 19-i (EU) 2022/2065 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a digitális szolgáltatásokról szóló rendelet], mely új, átfogó szabályokat vezet be az online közvetítő szolgáltatók szolgáltatásaira és eljárásaira, többek közt a jogellenes online tartalmak és termékek terjedésének korlátozása, a kiskorúak védelmének erősítése, valamint a felhasználók választási lehetőségének bővítése és alaposabb tájékoztatásának biztosítása érdekében.
Az NMHH aktív szerepet vállal a DSA végrehajtásához kapcsolódó hazai jogalkotási folyamatokban, 2024-ben kihirdetésre került és hatályba lépett a peren kívüli vitarendezési testületek részletes szabályairól szóló 4/2024. (III. 21.) NMHH rendelet, az online platformszolgáltatást nyújtó szolgáltatók által fizetendő felügyeleti díjról szóló 6/2024. (VII. 7.) NMHH rendelet, valamint a megbízható bejelentőkre vonatkozó szabályokról szóló 7/2024. (VII. 31.) NMHH rendelet.
Az NMHH digitális szolgáltatási koordinátorként kulcsszerepet játszott a DSA rendelkezéseivel összhangban életre hívott Online Platform Vitarendező Tanács 2024. évi létrehozásában. Az NMHH elnöke által kinevezett tagokból álló testület peren kívüli vitarendező fórumként lehetőséget biztosít a digitális szolgáltatások felhasználóinak arra, hogy hatékonyan vitassák az online platformokat üzemeltető szolgáltatók őket hátrányosan érintő döntéseit.
A digitális szolgáltatási koordinátori szerepkörből is adódóan az NMHH az online platformok területén megnövekedett hatósági szerepvállalása keretében vizsgálja az online platformok jelentőségét, piacát, valamint azok gazdasági, társadalmi és fogyasztói hatásait, beleértve a szabályozási tevékenységre gyakorolt hatásait is, és folyamatosan vizsgálja a hazai hatósági fellépést igénylő piaci helyzeteket, valamint az azokból eredő speciális szabályozási és koordinációs igényeket.
Az egységes és teljes körű e-ügyintézés bevezetéséhez kapcsolódó fejlesztések
Folytatódott az NMHH új, E-KAPU elnevezésű rendszerének fejlesztése, melynek célja, hogy a jelenlegi három űrlap benyújtását biztosító online ügyintézési rendszerek – az Adatkapu-űrlapok, az E-NMHH-űrlapok és az nmhh.hu portálon elérhető űrlapok – funkcionalitását fokozatosan leváltva egy korszerű technológiai alapon nyugvó, magasabb integritást garantáló és a meglévő rendszerek szolgáltatásait is nyújtó e-ügyintézést biztosító rendszer kerüljön bevezetésre. Az E-KAPU biztosítja, hogy az NMHH ügyfelei egy egységes elektronikus ügyintézési felületen keresztül valamennyi, az NMHH hatás- és feladatkörébe tartozó ügyet elintézhessenek, továbbá megszünteti az ügyfelek előregisztrációjának szükségességét, és általánosságban lehetővé teszi eljárás megindítását, adott eljárástípusnál természetesen anonim módon is. Az E-KAPU-rendszer első űrlapjainak élesítésére az előzetes ütemtervnek megfelelően 2024. július 1. napjával sor került, a rendszer immár több ügytípus esetében teszi lehetővé azonosítás nélküli űrlapok elérését és beküldését.
A fogyasztók és a szakmai érdekeltek hiteles tájékoztatásának támogatása
Az NMHH a rendelkezésére álló piaci információk szakértő feldolgozásával törekszik a fogyasztók és szakmai partnerek hiteles és széles körű tájékoztatására.
Az elmúlt években megkezdett folyamatot tovább erősítve az NMHH 2024-ben is közzétette a mobilpiaci helyzetképről, valamint a vezetékes piaci helyzetképről készült piaci elemzéseit, valamint a 18 legnagyobb szolgáltató adatai alapján kidolgozta és közzétette a helyhez kötött hírközlési szolgáltatásokkal kapcsolatos, a 2020. I. negyedév és 2023. IV. negyedév közötti időszakra vonatkozó piaci jelentését. Az NMHH kidolgozta és közrebocsátotta továbbá 2024-es Médiapiaci Jelentését is, mely átfogó elemzést nyújt a rádiózás, televíziózás, nyomtatott és online sajtó, médiaplatformok, valamint a hírfogyasztás és hirdetési piac trendjeiről. Az idei kiadvány a mesterséges intelligencia és a médiapiac kölcsönhatásainak, valamint a határon túli magyarok médiafogyasztási szokásainak elemzésével is foglalkozik.
A fogyasztói tájékozottság növelése érdekében az NMHH heti rendszerességgel jelentkező podcastsorozatot indított 2024-ben. A digitális világ aktuális kérdéseivel foglalkozó podcastsorozat célja hiteles, jól érthető információval támogatni a hallgatókat a tudatos döntésekben.
Az NMHH a szakmai érdekeltek tájékoztatása, a fogyasztói tudatosság növelésének elősegítése és az ügyfelek megfelelő információval való ellátása érdekében számos segédlet, útmutató, tájékoztató és szakmai elemzés kiadásával erősítette tovább szolgáltató hatósági szerepét. 2024-ben az NMHH honlapján a hatóság feladatainak széles spektrumát átölelő tématerületeken kerültek aktualizálásra, illetőleg közzétételre útmutatók és tájékoztatók, beleértve az építésügyi és hírközmű-területet, az elektronikus hírközlési szolgáltatások osztályozását, valamint a postai szolgáltatások piacának elemzését. Emellett a Hatóság szakmai cikkek, sajtóközlemények és interjúk formájában is hozzájárult a releváns piaci és hatósági információk közérthető kommunikációjához.Országos reklámkataszter létrehozása
Az NMHH új hatósági feladatának eleget téve 2024-től megkezdte az országos reklámkataszter vezetését, melynek keretében nyilvántartást vezet a reklámeszközök és a reklámeszköz-tulajdonosok jogszabályban meghatározott adatairól. Az országos reklámkataszter vezetésével az NMHH a településkép-védelmi szempontból szabályszerűen kihelyezett reklámeszközök átlátható és ellenőrizhető nyilvántartásával járul hozzá a rendezett reklámpiaci környezet kialakításához.
A fogyasztók érdekeinek védelme
A fogyasztói tájékozottság növelése érdekében az NMHH 2024-ben megújította a vezetékes és mobiltarifák, valamint a főbb szolgáltatók kínálata közötti összehasonlítást segítő Átlagos Havi Költségmutató (ÁHK) szolgáltatását. Az ÁHK fejlesztése révén többek között új fogyasztói profilokkal bővült a költségmutató, valamint a tarifacsomagok könnyebb összehasonlíthatósága érdekében immáron a Hatóság által létrehozott kalkulátor segíti a számlás mobildíjcsomagok ÁHK-értékeinek az összehasonlítását.
Az NMHH 2024-ben elindította az úgynevezett Hatósági Digitális Összehasonlító Eszköz (HDCT) fejlesztési projektjét, melynek célja egy szolgáltatóktól független, díjmentes, országos, a hírközlési szolgáltatásokat összehasonlító eszköz létrehozása. A tervezetten webes felületen elérhető szolgáltatás lehetőséget kínál a fogyasztók számára az elektronikus hírközlési szolgáltatások árainak és egyes minőségi jellemzőinek összehasonlítására, így hozzájárulva az előfizetők megalapozott, felelős döntésének támogatásához, a piac átláthatóságához és a fogyasztói tudatosság növeléséhez.
A 2025. évi munkatervi feladatok ismertetése
Áttekintés
Az NMHH a 2023–2026-ra vonatkozó stratégiájában megfogalmazott irányokat, célokat és akciókat folyamatosan nyomon követi és kiértékeli. Ennek érdekében rendszeresen, de legalább évente átfogó jelentést készít, amelyben elemzi a kitűzött célok megvalósulását, illetve az elérni kívánt hatásokat. A rendszeres kiértékelés során az NMHH különösen az egyes akciókban elért előrehaladást, a stratégiai célok teljesülését és további érvényességét, illetve azt vizsgálja, hogy szükség van-e változtatásra az egyes akciók vagy célok tekintetében.
Az éves munkaterv elkészítése során az NMHH a stratégiában megfogalmazott irányokat, célokat és akciókat folyamatosan szem előtt tartja, és az adott évre kitűzött munkatervi feladatokat ennek figyelembevételével határozza meg. Az NMHH kiemelt feladatait, amelyek egyrészt túlmutatnak annak mindennapi, általános tevékenységén, másrészt hozzájárulnak stratégiai céljainak megvalósulásához, a szervezet éves munkaterve foglalja magában. Ennek megfelelően a munkaterv szerkezete a stratégiai célokra és akciókra tekintettel épül fel, így az közvetve és közvetlenül is támogatja a stratégia folyamatos kiértékelését.
Stratégiai irányok és célok
A Hatóság jövőképe és küldetése alapján, a stratégia négyéves időtávjára megfogalmazott főbb cselekvési irányok és célok.
1. Egészséges és kiegyensúlyozott médiapiac
1.1. Modern és aktív médiapiaci szerep felvállalása
1.2. Médiapiaci együttműködések és párbeszéd ösztönzése
1.3. Médiapiaci változások naprakész ismerete
2. Modern hírközlési infrastruktúra és szolgáltatások
2.1. Digitális fejlődés, verseny, innováció és biztonság ösztönzése
2.2. Tudatos és modern rádióspektrum-gazdálkodás
2.3. Űrtávközlési kompetencia erősítése
2.4. Postafelügyelet megújítása
3. Biztonságos és kiszámítható online világ és platformok
3.1. Felkészülés a digitális világ új kihívásaira
3.2. Tudatos használat, médiaértés és médiaműveltség támogatása
3.3. A gyermekvédelem és a jogsegély erősítése
4. Aktív szerepvállalás és partnerség valamennyi érdekelttel
4.1. Proaktív iránymutató szerep felvállalása
4.2. Partnerség és szolgáltató hatósági szemlélet erősítése
4.3. Egyetemi és más oktatási, valamint tudományos együttműködés növelése
4.4. Közigazgatási kapcsolatok mélyítése
5. Modern, professzionális, ismert és elismert hatóság
5.1. Erős és modern intézményi háttér, munkafeltételek és humánerőforrás biztosítása
5.2. Modern informatikai háttér kialakítása és operatív modernizáció
5.3. Láthatóság és társadalmi szerepvállalás növelése
5.4. Modern hatósági márka kialakítása
5.5. Nemzetközi színtéren is aktív hatóság
Ennek megfelelően a munkaterv felépítése is az alábbi stratégiai célok szerint tagolódik:
- Egészséges és kiegyensúlyozott médiapiac
- Modern hírközlési infrastruktúra és szolgáltatások
- Biztonságos és kiszámítható online világ és platformok
- Aktív szerepvállalás és partnerség valamennyi érdekelttel
- Modern, professzionális, ismert és elismert hatóság
A 2025. évi munkatervben rögzített feladatok
1. Egészséges és kiegyensúlyozott médiapiac
Stratégiai célok | 2025. évi munkatervi feladatok |
---|---|
1.1. Modern és aktív médiapiaci szerep felvállalása | A Médiatudományi Intézet működésének megújítása keretében: a honlap és a hírlevél folyamatos frissítése; konferenciakötetek tudományos térben való megjelenítése és kommunikációja; a kiemelkedő oktatók, kutatók bevonása a diszkusszióba; alapkutatások erősítése és népszerűsítő kommunikációja; egyetemi együttműködések által médiaszemlélet formálása. |
A médiatanácsi döntések kommunikációjának megvalósítása. | |
1.2. Médiapiaci együttműködések és párbeszéd ösztönzése | Médiapiaci együttműködések 2025: a keretmegállapodások további tartalommal való megtöltése, gondozása. |
Magyar kultúra megőrzése 2025: a határon túli magyar médiaörökség gondozása, a határon túli magyar médiaoktatás támogatása, a határon túli magyar médiaműhelyek munkájának támogatása. | |
Ön- és társszabályozás 2025: az ön- és társszabályozó testületek munkájának támogatása. | |
1.3. Médiapiaci változások naprakész ismerete | Audiovizuális tartalmak automatikus feldolgozására szolgáló eszközök kidolgozása. |
2. Modern hírközlési infrastruktúra és szolgáltatások
Stratégiai célok | 2025. évi munkatervi feladatok |
---|---|
2.1. Digitális fejlődés, verseny, innováció és biztonság ösztönzése | A versenyélénkítés új hatósági eszközeinek kialakítása, a földrajzi felmérés 2024-es adatai alapján a hálózatfejlesztés potenciális területeit azonosító jegyzék közzététele, végfelhasználók számára a Magyarország területén elérhető hálózati lefedettségi információk térképes felületen történő közzététele, együttműködés a Digitális Kormányzati Fejlesztés és Projektmenedzsment Kft.-vel a hálózatfejlesztési pályázatok előkészítésében; továbbá a 2025-ös földrajzi felmérés lefolytatása, frissített jegyzék közzététele és a térképes megjelenítés továbbfejlesztése. |
Közreműködés a Gigabit Infrastructure Actből eredő implementációs feladatokban. | |
A hazai mobilszolgáltatások árelemzésének hedonikus regressziós módszerrel történő elvégzése kiegészítve a legfrissebb elérhető (2022–24. évi) adatokkal. | |
Az elektronikus hírközlési előfizetői ajánlatok összehasonlítását lehetővé tévő eszköz (HDCT) agilis fejlesztése. | |
Az M2M és extraterritoriális azonosítógazdálkodási piaci igények felmérése a változó jogszabályi környezetre való felkészülésre tekintettel. | |
Azonosítókkal való visszaélések helyzetképének elemzésén alapuló megfelelő szabályozási lépés szakmai előkészítése, kidolgozása és belső egyeztetése. | |
2.2. Tudatos és modern rádióspektrum-gazdálkodás | A rádióspektrum-stratégia következő ciklusára vonatkozó stratégiatervezet kidolgozása, egyezetetése az érintettekkel, véglegesítés. |
Az új generációs mobiltechnológiák fejlődésének kiemelt támogatása, az ehhez szükséges rádióspektrum-gazdálkodási feladatok elvégzése körében hangpiaci áttekintés és a 2G kivezetési lehetőségének nagyvonalú áttekintése. | |
Az új generációs mobiltechnológiák fejlődésének kiemelt támogatása, az ehhez szükséges rádióspektrum-gazdálkodási feladatok elvégzése körében a 26 GHz-es frekvencia 5G-t is lehetővé tevő hasznosításának előkészítése. | |
Az UHF-sáv jövőjével kapcsolatos európai uniós felülvizsgálati munkában aktív közreműködés. | |
A 30 MHz alatti monitoringrendszer kiépítésének befejezése. | |
A lakossági kitettségelemző rendszer továbbfejlesztése keretében a kitettségelemzés kiterjesztése a kis területi lefedésű, vezeték nélküli hozzáférési pontokra és a háztartások vezeték nélküli elektromos eszközeire. | |
2.3. Űrtávközlési kompetencia erősítése | A kitűzött stratégiai cél megvalósult, munkatervi feladat így nem tervezett. |
2.4. Postafelügyelet megújítása | Postafelügyeleti tevékenység erősítése. |
Hatósági szerepvállalás fokozása a postai felhasználók tájékoztatása során a tudatosság növelése érdekében. |
3. Biztonságos és kiszámítható online világ és platformok
Stratégiai célok | 2025. évi munkatervi feladatok |
---|---|
3.1. Felkészülés a digitális világ új kihívásaira | A hazai online platform üzemeltetők jogszabályi kötelezettségekkel összefüggő tájékozottságának elősegítése, az NMHH-honlap online platformokkal kapcsolatos tartalmainak fejlesztése. |
A digitális szolgáltatásokról szóló európai uniós rendelethez (DSA) kapcsolódó NMHH-rendelettervezetek megalkotásának szakértői támogatása. | |
Hazai online platformok azon kötelezettségének ellenőrzése, hogy publikálták-e az aktív felhasználószámaikat. |
|
3.2. Tudatos használat, médiaértés és médiaműveltség támogatása | Országos társadalmi-gyermekvédelmi edukációs kampány a Gyermekvédelmi Internet-kerekasztal anyaga alapján. |
Médiaértés-oktató Központok megújítása. | |
3.3. Gyermekvédelem és jogsegély erősítése | Az Internet Hotline tevékenységének népszerűsítése a köznevelési intézmények körében. |
A hírközlési szolgáltatók bevonása a CSAM elleni küzdelembe – sajtóközlemény kiadásával történő kommunikáció. | |
Digital Parenting 2025: kutatási eredmények kiértékelése, kutatás publikálása és kommunikáció. | |
Viktimizációs kutatás lefolytatása (kutatás lefolytatása, eredmények kiértékelése, kommunikációs kampány). |
4. Aktív szerepvállalás és partnerség valamennyi érdekelttel
Stratégiai célok | 2025. évi munkatervi feladatok |
---|---|
4.1. Proaktív iránymutató szerep felvállalása | Aktív téma- és piacfigyelés 2025: aktív téma- és piacfigyelés, szakmai koordináció erősítése. |
Az NMHH által előfizetett intézményi vagy korlátozott hozzáférésű adat- és tudásbázis-szolgáltatások keretében a szolgáltatás részét képező online vagy személyes képzéseken való részvétel megszervezése a szakterületileg érintett kollégák részére. |
|
4.2. Partnerség és szolgáltató hatósági szemlélet erősítése | Ügyintézési segédanyagok (ügyleírások, útmutatók, közlemények) készítése. |
Az audiovizuális tartalmak közzétételi protokolljának megtervezése. | |
4.3. Egyetemi és más oktatási, valamint tudományos együttműködés növelése | A jelenlegi egyetemi és oktatási együttműködési körön kívül eső potenciális hazai és külföldi akadémiai kapcsolatok felmérése. |
A KiberPajzs-együttműködés NMHH-vetületű központi szervezeti koordinációja és az együttműködési megállapodásban foglaltak végrehajtásának felügyelete. | |
Médiaoktatás 2025: az oktatás szakmai elvárásainak finomhangolása. | |
Újságírás 2025: a képzésekkel kapcsolatos szakmai igényrendszer finomhangolása. | |
Hírközlési tervezőképzés támogatása a felsőoktatásban és szakmai szervezetekben. |
|
4.4. Közigazgatási kapcsolatok mélyítése | A kitűzött stratégiai cél megvalósult, munkatervi feladat így nem tervezett. |
5. Modern, professzionális, ismert és elismert hatóság
Stratégiai célok | 2025. évi munkatervi feladatok |
---|---|
5.1. Erős és modern intézményi háttér, munkafeltételek és humánerőforrás biztosítása | A budapesti Visegrádi utcai telephely Visegrádi utcai épületének felújítására vonatkozó kivitelezés közbeszerzési eljárásának megindítása, eredményes eljárás esetén a kivitelezés megkezdése. |
A budapesti Ostrom utcai székhely épületében a liftelőterek felújítása. | |
A budapesti Reviczky utcai épület vizesedési problémájának kezelése. | |
Dolgozói elégedettség növelését támogató programok. | |
5.2. Modern informatikai háttér kialakítása és operatív modernizáció | Új munkafolyamat kialakítása a digitális beszerzési rendszerhez, a rendszer fejlesztése. |
Adatstratégia kidolgozása. | |
5.3. Láthatóság és társadalmi szerepvállalás növelése | A teljes NMHH-s digitális tér (online felületek) megújítása. |
A KiberPajzs-együttműködés keretében kommunikációs feladatok megvalósítása. | |
Az NMHH social felületeinek fejlesztése – különös tekintettel az Instagram-oldalra és a YouTube-csatornára. | |
Hazai és nemzetközi konferenciák megvalósítása a szakterületi igények alapján. | |
Médiapiaci Jelentés, országgyűlési beszámoló, Új Médiakultúra Magazin megvalósításának támogatása. | |
Kutatók Éjszakája programban való részvétel előkészítése és megvalósításában való közreműködés. | |
Gyermekvédelmi területen a Safer Internet Dayre időzített kampány megvalósítása audiovizuális eszközökkel. Online platform területen szintén audiovizuális eszközökre épülő kommunikáció megvalósítása. Deepfake témában podcast gyártása. |
|
Rendszeres (negyedéves) megjelenések biztosítása a Média- és hírközlési biztos részére, audiovizuális anyagok gyártása a témában. | |
Konferenciák 2025: szakmai konferenciák szervezésében való részvétel. | |
5.4. Modern hatósági márka kialakítása | Arculati kézikönyv kidolgozásának koordinálása, jóváhagyás esetén az arculatváltás koordinálása, közreműködés az arculati elemek gyártatásában. |
Podcast-univerzum kiépítése – gyermekvédelem, MI és az NMHH egyéb területeit bemutató részekkel. | |
Kommunikációs eszközmix kibővítése az influencer-együttműködésekkel. | |
5.5. Nemzetközi színtéren is aktív hatóság | Az NMHH multilaterális kapcsolatainak fejlesztése, szabályozási tapasztalatainak nemzetközi téren történő ismertetése. |
Az ERGA, BEREC, ERGP, ITU, OECD, UPU és egyéb nemzetközi szervezet munkájában való aktív részvétel, valamint nemzetközi ülések szervezése Magyarországon. | |
Az elektronikus hírközlési, a média- és a postai piacot érintő nemzetközi trendek nyomon követése, az NMHH feladat- és hatáskörei szempontjából kiemelt jelentőséggel bíró fejlemények elemzése, értékelése. |