Kidfluenszerek – Munka vagy móka?

Médiamítoszok 10. – Klubbeszélgetések a médiáról

Az esemény helyszíne: Scruton V.P.
1053 Budapest, Veres Pálné u. 12.
Az esemény időpontja: 2025. február 25.
18:00–20:00

Mi lesz a következő „big thing” a médiában? Minden új, ami annak látszik? Kiken és min múlik, hogy a megjósolt médiaváltozások tényleg bekövetkeznek-e? Kiknek a felelőssége, hogy ezek a változások milyen hatásokat válthatnak ki? Mikor kell elkezdeni készülni a média új „korszakaira” és hogyan? – Ilyen és ezekhez hasonló kérdéseket beszélünk meg kötetlenül a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatudományi Intézete által elindított klubbeszélgetés-sorozat, a Médiamítoszok estjein.

mediamitosz10a5meghivo250225v.jpg

Tűzoltó, katona, vadakat terelő juhász – vagy ezrek által követett és lájkolt influenszer? Az okoseszközök és a közösségi média világában felnövő gyerekeknek már egészen más elképzeléseik vannak az „álommunkáról”. Az influenszer-jelenség a legkisebb korosztályt is elérte: játékaikról, mindennapjaikról és hobbijaikról posztoló gyermekek képei és videói hódítanak a közösségi médiában. A követőik száma milliós is lehet, a márkák előszeretettel működnek együtt velük, a kortársaik irigylik, csodálják és példaképnek tekintik őket – de maguk a kidfluenszerek vajon élvezik-e ezt az életet? Tényleg „álommunka” lenne a kidfluenszerség?

A kiemelkedő tehetségük, aranyos megjelenésük, humorosságuk vagy éppen a híres szüleik által népszerűvé váló gyermekinfluenszerek sok esetben játékként fogják fel a nyilvános szereplést – ám később a folyamatos tartalomgyártás és -megosztás során már nemcsak a szülők, hanem a követők és szponzorok elvárásainak is meg kell felelniük. Bár a kidfluenszerek jelentős bevételre tehetnek szert a márkákkal való együttműködések során, ez azt is jelenti, hogy már fiatalon meg kell küzdeniük az állandó nyomással és a magánélet hiányával.

Hogyan válnak a gyermekek influenszerré? Milyen hatással van ez a gyerekkorukra? Hogyan változtatja meg számukra a magánéletük ilyen szintű megosztása a privát szféra fogalmát? Játék vagy inkább gyerekmunka az állandó, gyakran szülők által koordinált tartalommegosztás? Kiről szól a kidfluenszer-jelenség: a gyerekről vagy inkább a szülőről? 

A Médiamítoszok beszélgetéssorozat következő alkalmán hasonló, a kidfluenszer-jelenség kapcsán felmerülő kérdéseket vitatunk meg 2025. február 25-én, kedden 18 órától a Scruton V.P.-ben (1053 Budapest, Veres Pálné utca 12.).

Beszélgetőpartnerek:

  • Forgács Mariann, társalapító, ügyvezető, Be Social; szakmai vezető, Online Marketing Akadémia
  • Dr. Gaskóné Nagy Erika, digitális gyermekvédelmi szakértő, pedagógus, tréner, a NIT a Fiatalokért Nonprofit Kft. Digitális Tudatosság és Ifjúságvédelmi Oktatási Központ vezetője
  • Dr. Guld Ádám, médiakutató, egyetemi docens, PTE
  • Prof. dr. Aczél Petra, kutatásvezető, NMHH Médiatudományi Intézet
  • Dr. Veszelszki Ágnes, kutatásvezető-helyettes, NMHH Médiatudományi Intézet

Az eseményen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. Jelentkezni a cím alatti gombra kattintva lehet.

A regisztrációval kijelenti, hogy az eseményre vonatkozó adatkezelési tájékoztatót teljeskörűen megismerte és elfogadja.

Előadók

  • Dr. Veszelszki Ágnes Dr. Veszelszki Ágnes kutatásvezető-helyettes NMHH Médiatudományi Intézet
  • Prof. dr. Aczél Petra Prof. dr. Aczél Petra kutatásvezető NMHH Médiatudományi Intézet
  • Dr. Guld Ádám Dr. Guld Ádám médiakutató, egyetemi docens PTE
  • Dr. Gaskóné Nagy Erika Dr. Gaskóné Nagy Erika digitális gyermekvédelmi szakértő, pedagógus, tréner A NIT a Fiatalokért Nonprofit Kft. Digitális Tudatosság és Ifjúságvédelmi Oktatási Központja
  • Forgács Mariann Forgács Mariann társalapító, ügyvezető, Be Social; szakmai vezető Online Marketing Akadémia