Szolgáltatói ügyintézés
Fogyasztói bejelentésKRA-hibabejelentés
A KRA rendszer meghibásodását a szolgáltatók a hét minden napján 0:00-24:00 óráig célszerűen telefonon és egyidejűleg e-mailben, a közzétett elérhetőségeken jelenthetik be. A hibabejelentésnek tartalmaznia kell:
- a rendszer megnevezését (KRA és/vagy teszt rendszer)
- a hiba pontos és tömör leírását (ha szükséges a jobb megértéshez, képernyőfényképek, listák csatolását)
- a beküldő adatait (szolgáltató, felhasználó, a hiba kijavítása során a szolgáltató részéről együttműködő személy nevét és elérhetőségeit)
- a hiba észlelésének időpontját.
A hibabejelentés és hibaelhárítás előírásait a KRA rendelet részletesen tartalmazza.
A KRA rendszer rendelkezésre állásra vállalt mértéke az éves üzemidőalap 99,5%-a, számításának módja a következő:
RÁM% = (TCSh + TCNh + TCMh) / TAh*100
ahol
RÁM% = rendelkezésre állás tárgyévre számított mértéke százalékban
TCSh = tárgyévi tényleges üzemidő (óra)
TCNh = nem az NMHH-nak felróható kritikus hiba miatt kiesett idő éves összege (óra)
TCMh = tervszerű karbantartás miatt üzemen kívül töltött idő éves összege (óra)
TAh = éves üzemidő alap (óra). (Elméleti érték, 365*24 vagy 366*24 óra)
A KRA elérését és működését gátló hibákról, a hibák megszűnéséről, valamint a tervszerű karbantartási eseményekről az NMHH a szolgáltatókat e-mailen, körlevélben értesíti.
A teszt rendszer működésében tapasztalt hibákat is a KRA hibabejelentőnél lehet jelezni. A teszt rendszer létrehozására és működtetésére a jogszabály semmilyen kötelezettséget nem ír elő. A teszt rendszer működésére az NMHH a fenti értékeket nem garantálja.