Postafelügyelet – Magyarország mint alapító tag
A magyar postafelügyelet magában foglalja a hazai postai piac átfogó felügyeletét, az igénybe vevők széles rétegeit érintő területek ütemezett, rendszeres ellenőrzését, valamint általános és egyedi hatósági vizsgálatokat.
Az NMHH ezenkívül kérelem alapján is eljár. Ha a postai szolgáltatás nem felel meg a jogszabályoknak vagy az üzletszabályzatnak, az ügyfél a küldemény feladási napjától számított fél éven belül szóbeli vagy írásbeli panasszal élhet a szolgáltatónál, aki köteles nyilvántartásba venni és 30 napon belül kivizsgálni, valamint megválaszolni az ügyet. Ha a panaszos a választ nem fogadja el, vagy a szolgáltató nem válaszol a határidőn belül, akkor a panasszal élő az NMHH-hoz fordulhat a panasz vagy a panaszkezelés kivizsgálása érdekében.
Jó tudni, hogy a postai szolgáltatók a panaszokról és kezelésük módjáról kötelesek évente egyszer az NMHH-nak beszámolni, és a beszámolót saját honlapjukon közzétenni.