Internetes közönségmérési adatok (2021. II. negyedév)
Az online médiatér közönsége a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján
Az online médiumok piaca - a többi platformhoz hasonlóan - igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann – M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek. A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Digitális Közönségmérési Tanács
A Digitális Közönségmérési Tanács a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (Joint Industrial Council). Fő célja, hogy a DKT18 tender nyertesének szolgáltatását a felhasználók felé eljuttassa, az ő érdekeiket képviselje a szolgáltató (Gemius) felé. A szolgáltatás a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC, mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: 2020. október 1-jétől új módszertan lépett életbe, aminek köszönhetően – többek között – részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. 2020 decemberében 594 magyar tartalomról rendelkeztek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az elemzésnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9500 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak a PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg a DKT:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők – azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül – százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/real user: a real user átlagos views száma
- Eltöltött idő/view: egy view során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások – a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma – 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/real user: a real user visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/visit: egy visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a views tükrében
- Internetpenetráció: az internet használatának elterjedtsége az adott célcsoporton belül
Demográfiai háttéradatok
A tanulmány során használt demográfiai adatok tekintetében (korösszetétel, nemek aránya) a Központi Statisztikai Hivatal adatbázisaiból elérhető, publikus adatokra támaszkodik az elemzés (Magyarország népességének száma nemek és életkor szerint, 2020. január 1.)
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, a DKT által mért internetes tartalmat. Összesen 6.122.040 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2021. II. negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek csaknem háromnegyedét.
Internetező/nem internetező | Arány |
---|---|
Internetező | 73,3% |
Nem internetező | 26,7% |
Real users és internetpenetráció – nemek és korosztályok szerint
A KSH Népességtudományi Kutatóintézetének népesség-előreszámítása alapján a 15 évnél idősebb magyar férfiak száma 3.950.940, a nőké pedig 4.397.250. Ennek köszönhető, hogy körülbelül háromszázezerrel több nő használ internetet, az internetpenetráció azonban körükben kilenc tizedponttal alacsonyabb, mint a férfiaknál. Több nő internetezik, ugyanakkor az internethasználók és a nem használók aránya csaknem megegyezik a két nemnél.
Egyedi felhasználók (real users) | Internetpenetráció | |
---|---|---|
Férfi | 2 929 168 | 74,1% |
Nő | 3 192 872 | 72,6% |
Az egymást követő generációk közötti különbség az internethasználat tükrében is kirajzolódik. Az elemzésben az Alfa-generáció még nem szerepel, ők ugyanis tízévesek, vagy annál fiatalabbak – így nem állnak rendelkezésre róluk adatok. A Z-generációnál csak a 15 évesekről vagy az annál idősebbekről rendelkezünk információkkal. A korosztályos besorolás és a korcsoportok népességének mérete a következőképpen alakul:
Generáció | Kor | Népesség |
---|---|---|
Z-generáció | 15-24 éves | 1028806 |
Y-generáció | 25-40 éves | 2056240 |
X-generáció | 41-56 éves | 2326154 |
Baby-boomer | 57-75 éves | 2209167 |
Háborús | 76 éves vagy idősebb | 727823 |
Az adatok alapján kijelenthető, hogy a fiatalabb generációk körében jobban elterjedt az internethasználat. A Z-generáció száma csupán fele az Y-énak, emiatt körükben sokkal kevesebb a Real user-ek száma, az internetpenetráció azonban hasonló mértékű.
Egyedi felhasználók (real users) | Internetpenetráció | |
---|---|---|
Z-generáció | 969 408 | 94,2% |
Y-generáció | 1 912 568 | 93,0% |
X-generáció | 1 907 876 | 82,0% |
Baby-boomer | 1 286 356 | 58,2% |
Háborús | 45 832 | 6,3% |
Tematikus oldalak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érik el, mégis a legtöbb időt a híroldalakon töltik az emberek. A legkevesebb ideig (az „egyéb” kategória kivételével) a felnőtt tartalmakat, a keresőket és az e-kereskedelem kategóriákba sorolt weboldalakat nézik a felhasználók. A kevésbé népszerű kategóriák színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak a DKT-val szerződésben álló weboldalak.
Tematika | Egyedi felhasználók (real users) | ATS [óra:perc] |
---|---|---|
Magazin | 5 357 425 | 2:27 |
Híroldal | 5 229 699 | 4:11 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 4 573 340 | 1:11 |
Szórakozás | 4 366 960 | 1:23 |
Közösségi média | 4 028 887 | 2:21 |
E-kereskedelem | 3 784 517 | 0:57 |
Keresők | 2 681 716 | 0:49 |
Felnőtt tartalom | 2 216 392 | 0:19 |
Egyéb | 2 007 564 | 0:12 |
Levelező | 1 260 380 | 1:10 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthonról és munkahelyről
Összesen 5.227.568 ember használt mobil eszközt (telefon vagy tablet), 4.532.744 PC-t otthonról és 1.900.464–en munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják, hogy a különböző eszközök használóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt tartalmaknál.
Tematika | Mobil | Otthoni PC | Munkahelyi PC |
---|---|---|---|
Magazin | 97,78% | 88,57% | 77,28% |
Híroldal | 98,10% | 79,26% | 77,75% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 88,66% | 70,62% | 67,29% |
Szórakozás | 89,53% | 63,59% | 42,16% |
Közösségi média | 84,61% | 59,83% | 38,39% |
E-kereskedelem | 81,62% | 58,36% | 44,23% |
Keresők | 62,35% | 42,94% | 34,56% |
Felnőtt tartalom | 56,80% | 34,31% | 21,22% |
Egyéb | 50,56% | 32,76% | 31,78% |
Levelező | 19,49% | 20,77% | 16,88% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok szerint egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldal, közhasznú/információ/linkgyűjtemény, levelező, kereső tematikájú tartalmakat, ezzel szemben egy átlagos hétvégi nap inkább a közösségi médiát és szórakozást részesítik előnyben.
Tematika | Hétköznap | Hétvége |
---|---|---|
Híroldal | 2 806 886 | 2 638 416 |
Magazin | 2 667 825 | 2 616 831 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény | 1 361 411 | 1 272 565 |
Szórakozás | 1 105 334 | 1 126 799 |
Közösségi média | 828 134 | 866 670 |
E-kereskedelem | 672 844 | 640 264 |
Levelező | 458 282 | 347 569 |
Keresők | 418 191 | 335 988 |
Felnőtt tartalom | 224 626 | 212 612 |
Egyéb | 172 616 | 122 282 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A 2021 II. negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal közel 4,5 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők csaknem 75 százaléka. A weboldalak neve után szereplő szám az előző időszakban (I. negyedév) felállított ranglistához képest az eltérést mutatja. Ha ez az érték negatív, abban az esetben a weboldal előrébb került a listán, pozitív érték esetén fordítva.
Oldal neve | Real users | Reach |
---|---|---|
24.hu | 4 469 776 | 71,6% |
index.hu | 4 402 252 | 70,5% |
femina.hu | 4 107 608 | 65,8% |
origo.hu | 4 020 432 | 64,4% |
hvg.hu | 3 821 056 | 61,2% |
blikk.hu (-3) | 3 806 164 | 61,0% |
nlc.hu (-1) | 3 765 568 | 60,3% |
portfolio.hu (+2) | 3 752 172 | 60,1% |
telex.hu (-3) | 3 675 740 | 58,9% |
nosalty.hu | 3 458 208 | 55,4% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: nosalty.hu), mégis a negyedéves lista elejére kerültek. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, a receptoldalakat, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor ezek is sok egyedi felhasználót vonzanak.
Oldal neve | Átlagos napi real users | Átlagos napi reach |
---|---|---|
24.hu | 888 343 | 14,4% |
index.hu | 994 150 | 16,1% |
femina.hu | 556 005 | 9,0% |
origo.hu | 622 914 | 10,1% |
hvg.hu | 523 380 | 8,5% |
blikk.hu (-3) | 602 521 | 9,8% |
nlc.hu (-1) | 472 357 | 7,7% |
portfolio.hu (+2) | 458 902 | 7,4% |
telex.hu (-3) | 559 517 | 9,1% |
nosalty.hu | 295 361 | 4,8% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot mutatja: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt egyszer véletlenül rákattintott egy hírre és az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
Oldal neve | ATS |
---|---|
24.hu | 0:25 |
index.hu | 0:51 |
femina.hu | 0:08 |
origo.hu | 0:29 |
hvg.hu | 0:18 |
blikk.hu (-3) | 0:16 |
nlc.hu (-1) | 0:10 |
portfolio.hu (+2) | 0:13 |
telex.hu (-3) | 0:32 |
nosalty.hu | 0:09 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a generációk és a különböző iskolai végzettségűek körében.
Férfi | Nő | |
---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu (-1) |
2 | index.hu | femina.hu (+1) |
3 | origo.hu | index.hu |
4 | portfolio.hu (-1) | blikk.hu (-3) |
5 | hvg.hu (+1) | nlc.hu (-1) |
6 | telex.hu (-3) | origo.hu |
7 | jofogas.hu (-1) | nosalty.hu (+2) |
8 | femina.hu (+2) | mindmegette.hu |
9 | blikk.hu (-1) | hvg.hu |
10 | nlc.hu (-1) | portfolio.hu |
Helyezés | Z-generáció | Y-generáció | X-generáció | Baby-boomer | Háborús |
---|---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | index.hu (-1) | index.hu | index.hu |
2 | index.hu | index.hu | 24.hu (+1) | 24.hu | 24.hu (-2) |
3 | femina.hu | femina.hu | femina.hu | origo.hu | origo.hu |
4 | origo.hu | origo.hu | origo.hu | femina.hu | portfolio.hu (+2) |
5 | nlc.hu (-2) | hvg.hu (-1) | blikk.hu (-2) | blikk.hu (-1) | blikk.hu (-3) |
6 | blikk.hu (-2) | nlc.hu (-1) | portfolio.hu (+1) | hvg.hu (-1) | hvg.hu (-1) |
7 | hvg.hu (+1) | telex.hu (-4) | hvg.hu (+1) | portfolio.hu (+2) | femina.hu (+2) |
8 | telex.hu (-5) | portfolio.hu | nlc.hu | nlc.hu | nosalty.hu (-7) |
9 | portfolio.hu | blikk.hu (-1) | telex.hu (-3) | nosalty.hu (-1) | napi.hu (-3) |
10 | nosalty.hu | jofogas.hu (-2) | nosalty.hu | telex.hu (-5) | telex.hu (-9) |
Helyezés | Max. 8 általános | Szakközépiskola | Gimnázium | Felsőfok |
---|---|---|---|---|
1 | 24.hu | 24.hu | 24.hu | index.hu |
2 | index.hu | index.hu | index.hu | 24.hu |
3 | femina.hu | origo.hu | femina.hu | femina.hu |
4 | origo.hu | femina.hu | origo.hu | origo.hu |
5 | blikk.hu | blikk.hu | hvg.hu | portfolio.hu (-1) |
6 | nlc.hu | portfolio.hu | blikk.hu (-3) | hvg.hu (+1) |
7 | hvg.hu | hvg.hu | nlc.hu | telex.hu (-1) |
8 | telex.hu (-6) | nlc.hu | portfolio.hu (+2) | nlc.hu (-1) |
9 | portfolio.hu | jofogas.hu (-1) | telex.hu (-3) | blog.hu (+2) |
10 | jofogas.hu (-3) | telex.hu (-3) | nosalty.hu | blikk.hu (-2) |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek azt jelzik, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt. A 24.hu a teljes magyar internetező közösség csaknem háromnegyedét érte el, a hvg.hu kevesebb, mint a kétharmadát. A 24.hu-t emiatt mind a négy másik weboldal közönsége nagyobb mértékben látogatta, míg a hvg.hu-t éppen ellenkezőleg. A 24.hu olvasói leginkább az index.hu-t, legkevésbé pedig a hvg.hu-t látogatták.
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
index.hu | 89,5% |
femina.hu | 84,1% |
origo.hu | 82,9% |
hvg.hu | 80,5% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 90,9% |
femina.hu | 83,4% |
origo.hu | 82,9% |
hvg.hu | 80,7% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 91,6% |
index.hu | 89,4% |
origo.hu | 84,5% |
hvg.hu | 81,2% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 92,1% |
index.hu | 90,8% |
femina.hu | 86,4% |
hvg.hu | 82,2% |
Oldal neve | Keresztolvasottság |
---|---|
24.hu | 94,2% |
index.hu | 93,0% |
femina.hu | 87,3% |
origo.hu | 86,5% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits a látogatások számát mutatja, vagyis azt, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt töltött el egyhuzamban az oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visit/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatások számát (pl.: index.hu, startlap.hu). A weboldalak után lévő szám az előző időszakhoz képest történt változást jelzi.
Helyezés | Oldal neve | Látogatások | Látogatások/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 178 230 890 | 40,5 |
2 | 24.hu | 126 399 702 | 28,3 |
3 | origo.hu | 95 479 789 | 23,7 |
4 | telex.hu | 93 739 051 | 25,5 |
5 | idokep.hu (-7) | 80 729 699 | 27,9 |
6 | blikk.hu | 80 270 360 | 21,1 |
7 | startlap.hu (+2) | 77 956 127 | 30,6 |
8 | hvg.hu (+1) | 71 356 798 | 18,7 |
9 | 444.hu | 62 258 158 | 21,2 |
10 | femina.hu (+2) | 60 123 372 | 14,6 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: startlap.hu, index.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon való tartós böngészést tükrözi. Máshol ellenben rövidnek (pl.: femina.hu, blikk.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy-egy hír, egy-egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
Helyezés | Oldal neve | Eltöltött idő/látogatás (perc) |
---|---|---|
1 | index.hu | 4:03 |
2 | 24.hu | 2:53 |
3 | origo.hu | 3:47 |
4 | telex.hu | 3:51 |
5 | idokep.hu (-7) | 2:32 |
6 | blikk.hu | 2:18 |
7 | startlap.hu (+2) | 4:24 |
8 | hvg.hu (+1) | 3:02 |
9 | 444.hu | 3:30 |
10 | femina.hu (+2) | 1:48 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). Egyes weboldalak a kontaktusok számát úgy érik el, hogy aránylag kevés internetező viszonylag sok oldalt nyit meg (pl.: freemail.hu), míg másoknál a sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, blikk.hu).
Helyezés | Oldal neve | Oldalletöltés | Oldalletöltés/real user |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 544 459 107 | 124 |
2 | freemail.hu | 436 541 658 | 413 |
3 | hasznaltauto.hu | 388 934 291 | 168 |
4 | origo.hu | 343 573 752 | 85 |
5 | jofogas.hu | 316 332 832 | 93 |
6 | 24.hu | 249 304 041 | 56 |
7 | telex.hu | 212 681 927 | 58 |
8 | idokep.hu (-7) | 182 321 116 | 63 |
9 | blikk.hu (+1) | 165 797 103 | 44 |
10 | nemzetisport.hu (-4) | 152 102 841 | 77 |
Az ATS paraméter órában és percben mutatja, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (perc és másodperc). A levelezőknél egy email elolvasása, a különböző kontaktusok száma kevés ideig tart, de ezek a rövid ideig tartó oldallátogatások összeadódnak, így magas ATS-t eredményeznek. Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, ott egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
Helyezés | Oldal neve | Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p) | Eltöltött idő/oldalletöltés |
---|---|---|---|
1 | index.hu | 2:44 | 1:20 |
2 | freemail.hu | 3:12 | 0:28 |
3 | hasznaltauto.hu | 1:52 | 0:40 |
4 | origo.hu | 1:30 | 1:03 |
5 | jofogas.hu | 1:06 | 0:43 |
6 | 24.hu | 1:21 | 1:28 |
7 | telex.hu | 1:38 | 1:42 |
8 | idokep.hu (-7) | 1:10 | 1:07 |
9 | blikk.hu (+1) | 0:48 | 1:07 |
10 | nemzetisport.hu (-4) | 1:30 | 1:10 |
A három leglátogatottabb hírportál real user száma
Az alábbi idősoros ábra a három leglátogatottabb hírportál látogatását mutatja be napi szinten 2021 második negyedévében. A visszatérő mélypontok a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg.
Dátum | Origo.hu | 24.hu | Index.hu |
---|---|---|---|
ápr.1. | 643 688 | 868 564 | 1 004 564 |
ápr.2. | 603 296 | 898 144 | 1 130 704 |
ápr.3. | 565 352 | 915 008 | 884 068 |
ápr.4. | 602 344 | 841 092 | 1 032 716 |
ápr.5. | 564 468 | 926 160 | 1 037 748 |
ápr.6. | 710 056 | 1 020 544 | 1 228 896 |
ápr.7. | 748 816 | 871 692 | 1 083 172 |
ápr.8. | 689 656 | 985 932 | 1 099 016 |
ápr.9. | 695 844 | 1 164 772 | 1 330 352 |
ápr.10. | 589 560 | 851 904 | 987 972 |
ápr.11. | 626 348 | 913 784 | 1 096 364 |
ápr.12. | 624 308 | 868 156 | 1 145 664 |
ápr.13. | 655 044 | 875 636 | 1 114 248 |
ápr.14. | 687 548 | 980 900 | 1 096 296 |
ápr.15. | 777 104 | 1 024 420 | 1 075 828 |
ápr.16. | 665 652 | 901 340 | 1 040 876 |
ápr.17. | 646 408 | 779 484 | 986 136 |
ápr.18. | 694 824 | 969 340 | 1 105 612 |
ápr.19. | 748 748 | 1 039 584 | 1 110 032 |
ápr.20. | 689 656 | 1 024 964 | 1 052 504 |
ápr.21. | 658 172 | 1 086 368 | 1 059 780 |
ápr.22. | 632 808 | 1 042 984 | 1 115 268 |
ápr.23. | 595 272 | 926 908 | 1 009 120 |
ápr.24. | 549 508 | 776 016 | 800 904 |
ápr.25. | 583 916 | 846 260 | 952 816 |
ápr.26. | 653 208 | 906 984 | 1 112 072 |
ápr.27. | 645 524 | 788 596 | 1 001 912 |
ápr.28. | 670 888 | 854 420 | 1 079 500 |
ápr.29. | 612 068 | 948 872 | 1 098 880 |
ápr.30. | 641 444 | 956 284 | 1 141 584 |
máj.1. | 569 432 | 936 224 | 968 524 |
máj.2. | 566 032 | 876 588 | 936 632 |
máj.3. | 623 832 | 975 528 | 997 356 |
máj.4. | 606 560 | 917 932 | 992 664 |
máj.5. | 613 088 | 830 552 | 1 158 992 |
máj.6. | 607 444 | 880 600 | 1 060 936 |
máj.7. | 575 552 | 938 944 | 973 488 |
máj.8. | 512 584 | 794 988 | 906 712 |
máj.9. | 532 916 | 869 380 | 983 280 |
máj.10. | 654 704 | 906 712 | 962 132 |
máj.11. | 608 328 | 951 728 | 1 055 700 |
máj.12. | 615 876 | 808 724 | 1 085 484 |
máj.13. | 705 908 | 813 076 | 1 108 264 |
máj.14. | 610 096 | 894 880 | 954 584 |
máj.15. | 483 072 | 739 976 | 828 240 |
máj.16. | 581 468 | 879 444 | 895 696 |
máj.17. | 613 836 | 984 980 | 1 032 852 |
máj.18. | 551 616 | 877 472 | 1 037 952 |
máj.19. | 626 076 | 957 100 | 1 126 624 |
máj.20. | 608 396 | 999 668 | 1 118 124 |
máj.21. | 604 520 | 878 900 | 908 480 |
máj.22. | 558 892 | 831 980 | 792 472 |
máj.23. | 596 700 | 1 084 192 | 927 588 |
máj.24. | 645 252 | 913 988 | 921 876 |
máj.25. | 584 120 | 823 616 | 984 232 |
máj.26. | 566 780 | 847 892 | 1 003 544 |
máj.27. | 631 448 | 774 928 | 902 020 |
máj.28. | 627 300 | 827 560 | 884 612 |
máj.29. | 489 804 | 863 396 | 877 336 |
máj.30. | 477 428 | 905 828 | 877 880 |
máj.31. | 628 456 | 845 444 | 995 860 |
jún.1. | 644 232 | 786 896 | 1 073 040 |
jún.2. | 652 936 | 859 792 | 1 066 444 |
jún.3. | 598 536 | 965 124 | 1 122 612 |
jún.4. | 573 240 | 926 976 | 1 030 540 |
jún.5. | 598 060 | 778 668 | 841 568 |
jún.6. | 621 928 | 792 880 | 804 576 |
jún.7. | 633 624 | 870 536 | 856 732 |
jún.8. | 696 796 | 887 468 | 942 004 |
jún.9. | 691 764 | 887 808 | 968 252 |
jún.10. | 663 816 | 831 708 | 979 812 |
jún.11. | 608 260 | 871 148 | 926 840 |
jún.12. | 557 736 | 780 844 | 972 060 |
jún.13. | 629 340 | 713 728 | 1 068 552 |
jún.14. | 621 112 | 691 152 | 948 464 |
jún.15. | 599 896 | 713 592 | 921 264 |
jún.16. | 634 848 | 759 492 | 900 456 |
jún.17. | 635 256 | 796 620 | 933 096 |
jún.18. | 614 040 | 877 948 | 843 880 |
jún.19. | 640 424 | 820 828 | 809 880 |
jún.20. | 593 368 | 743 308 | 956 216 |
jún.21. | 658 920 | 890 120 | 894 812 |
jún.22. | 728 892 | 909 772 | 889 304 |
jún.23. | 711 280 | 967 096 | 1 006 060 |
jún.24. | 687 412 | 995 452 | 1 050 872 |
jún.25. | 620 500 | 1 020 136 | 944 520 |
jún.26. | 618 392 | 899 708 | 860 948 |
jún.27. | 526 388 | 799 476 | 788 800 |
jún.28. | 595 952 | 821 440 | 950 300 |
jún.29. | 643 008 | 929 832 | 944 180 |
jún.30. | 636 140 | 962 336 | 896 784 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három leglátogatottabb weboldal olvasótáborára.
A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírportálok látogatóinak (hírolvasók) összetétele arányaiban megegyezik.
Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a csoporton belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
Mindhárom portál a nőket inkább, a férfiakat kevésbé érte el. A fiatalok legkevésbé az origo.hu-t és az index.hu-t látogatták.
Az origo.hu-t 11,8 százalékkal, az index.hu-t pedig 6,6 százalékkal kevesebben keresték fel a fiatalabb generáció tagjai (15-17 év), mint egy átlagos hírportált. A 60 év felettiek közül a vártnál kevesebben olvasták a 24.hu-t és az index.hu-t.
Az origo.hu és az index.hu a maximum nyolc általánossal rendelkezőket kevésbé érte el.
Nem | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | -4,0% | -2,8% | -3,6% |
Nő | 3,4% | 2,5% | 3,1% |
Korcsoport | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 3,0% | -11,8% | -6,6% |
18-29 | 6,7% | -1,3% | 1,8% |
30-39 | -3,3% | -3,1% | -1,3% |
40-49 | 0,4% | 1,3% | 1,8% |
50-59 | 1,1% | 6,4% | 4,1% |
60+ | -9,0% | -0,2% | -6,1% |
Iskolai végzettség | Eltérés – 24.hu | Eltérés – Origo.hu | Eltérés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 1,9% | -6,7% | -4,4% |
Szakközépiskola | 1,6% | 2,8% | -0,1% |
Gimnázium | -0,1% | 1,0% | 0,7% |
Felsőfokú | -2,6% | 0,2% | 1,7% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint négy csoportra bontva az oldalak látogatótáborai a következőképpen alakultak:
Nem | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 46,2% | 46,8% | 46,4% |
Nő | 53,8% | 53,2% | 53,6% |
Korcsoport | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 4,1% | 3,6% | 3,7% |
18-29 | 23,7% | 21,9% | 22,5% |
30-39 | 19,0% | 19,1% | 19,4% |
40-49 | 23,0% | 23,3% | 23,4% |
50-59 | 15,0% | 15,9% | 15,5% |
60+ | 15,1% | 16,4% | 15,5% |
Iskolai végzettség | Oldalmegtekintés szerint – 24.hu | Oldalmegtekintés – Origo.hu | Oldalmegtekintés – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 16,4% | 15,1% | 15,4% |
Szakközépiskola | 21,2% | 21,4% | 20,8% |
Gimnázium | 37,7% | 38,1% | 38,0% |
Felsőfokú | 24,7% | 25,4% | 25,8% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az átlagos, adott oldalon eltöltött időt mutatja. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál mutatkozott. A 24.hu-n és az origo.hu-n a fiatalok kevesebb, az idősebbek viszont több időt tartózkodtak. Az iskolai végzettség növekedése egyenesen arányos az oldalakon töltött átlagos idővel.
Nem | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Férfi | 0:40 | 0:54 | 1:42 |
Nő | 0:27 | 0:26 | 0:37 |
Korcsoport | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
15-17 | 0:05 | 0:03 | 0:07 |
18-29 | 0:12 | 0:07 | 0:25 |
30-39 | 0:19 | 0:31 | 1:31 |
40-49 | 0:30 | 0:50 | 1:36 |
50-59 | 0:46 | 1:03 | 1:05 |
60+ | 1:17 | 0:54 | 1:06 |
Iskolai végzettség | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – 24.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Origo.hu | Eltöltött idő (ATS, ó:p) – Index.hu |
---|---|---|---|
Max. 8 általános | 0:10 | 0:08 | 0:12 |
Szakközépiskola | 0:24 | 0:30 | 0:30 |
Gimnázium | 0:36 | 0:45 | 1:02 |
Felsőfokú | 0:50 | 0:55 | 2:12 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig a közösségi média használata egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben. A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen a platformokon – ami újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2020 áprilisában 5,4 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,1 millió az Instagramnak Magyarországon - ez a nagykorú lakosság 87 százaléka, illetve 34 százaléka.
Az alábbi ábrákon a weboldalak és hírportálok, a televíziók illetve a rádióadók Facebook-oldalainak látogatottságát tüntettük fel. (Az oldalak népszerűségét mutató követői számok egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – 2021. július első hetében, egy időpontban gyűjtöttük össze.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel az oszlopok tetején egy érték. Ez az előző elemzéshez (2021. I. negyedév) képest a változást mutatja ezer főre kerekítve. A +0 azt fejezi ki, hogy pozitív irányba történt változás, azonban ez nem érte el az ötszázat, -0 esetében pedig a mínusz ötszázat.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
Helyezés | Oldal neve | II. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | 24.hu | 890 651 | +15 |
2 | femina.hu | 511 374 | +5 |
3 | origo.hu | 493 631 | +4 |
4 | index.hu | 594 427 | +7 |
5 | hvg.hu | 594 694 | +7 |
6 | blikk.hu | 744 185 | -0 |
7 | nlc.hu | 777 803 | +13 |
8 | portfolio.hu | 204 961 | +24 |
9 | blog.hu | 15 293 | -0 |
10 | nosalty.hu | 1 180 608 | +1 |
11 | telex.hu | 444 272 | +16 |
12 | 444.hu | 382 382 | +9 |
13 | ripost.hu | 161 408 | +3 |
14 | szeretlekmagyarország.hu | 583 000 | +0 |
15 | hirado.hu | 285 758 | +21 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Helyezés | Televíziós csatorna | II. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Duna TV | 49 745 | +6 |
2 | RTL Klub | 200 946 | +3 |
3 | TV2 | 335 993 | -0 |
4 | Hír TV | 273 058 | +2 |
5 | ATV | 522 345 | +23 |
6 | Life TV | 206 333 | +24 |
7 | Story4 | 22 379 | +0 |
8 | Duna World | 8 166 | +0 |
9 | M2 | 114 757 | +10 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Helyezés | Rádió | II. negyedév | Változás |
---|---|---|---|
1 | Retro Rádió | 304 436 | +8 |
2 | Petőfi Rádió | 262 029 | +3 |
3 | Kossuth Rádió | 39 036 | +1 |
4 | Rádió 1 | 705 270 | +14 |
5 | Sláger FM | 298 384 | +0 |
6 | Dankó Rádió | 25 513 | +0 |
7 | Bartók Rádió | 11 276 | +0 |
8 | Jazzy Rádió | 31 648 | +0 |
9 | InfoRádió | 51 069 | +5 |
10 | Tilos Rádió | 43 377 | +0 |