A 116 kezdőszámú harmonizált közérdekű szolgáltatások számainak használata és kijelölése
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről és az azonosítógazdálkodás rendjéről szóló 14/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet 23. § (1) bekezdésének b) pontjában, (3) bekezdésének b) pontjában és a rendelet 1. számú mellékletének 3.3 pontjában előírtak szerint az alábbiakban teszi közzé a 116 kezdőszámú harmonizált közérdekű szolgáltatások harmonizált számait, a számok használatának és kijelölésének feltételeit, valamint a hívott szervezetek felé elszámolható legmagasabb hívásköltséget.
A bevezetett 116 kezdőszámú harmonizált közérdekű szolgáltatásszámok és a hozzájuk tartozó szervezetek
Hívószám | Szolgáltatást nyújtó szervezet | Szervezet székhelye | Web |
116000 | Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány | 1124 Budapest, Deres u. 11. | http://www.kek-vonal.hu |
116111 | Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány | 1124 Budapest, Deres u. 11. | http://www.kek-vonal.hu |
116123 | Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége | 5600 Békéscsaba, Wlassits sétány 4. | http://www.sos116-123.hu/ |
A 116 kezdőszámú harmonizált közérdekű szolgáltatásszámok és a számok használatának specifikus feltételei
116000 |
Eltűnt gyermekek felkutatására fenntartott forróvonal |
A szolgáltatás leírása
A szolgáltatás
- fogadja az eltűnt gyermekekkel kapcsolatos hívásokat és közvetíti azokat a rendőrség felé;
- útmutatást és támogatást nyújt az eltűnt gyermek gondviselői számára;
- segíti a nyomozást.
A szám használatának specifikus feltételei
Folyamatosan rendelkezésre álló szolgáltatás (azaz a nap 24 órájában, a hét minden napján, az ország egész területén).
116006 |
Segélyvonal bűncselekmények sértettjei számára |
A szolgáltatás leírása
A szolgálat bűncselekmények sértettjeinek nyújt lelki támaszt, tájékoztatja őket jogaikról és jogaik érvényesítésének módjairól, valamint a megfelelő szervezetekhez irányítja őket.
Kifejezett tájékoztatást nyújt továbbá
a) a helyi rendőrségi és büntetőjogi eljárásokról, valamint
b) a kártérítési és biztosítási lehetőségekről.
Egyéb segélyforrások felkutatásában is segítséget nyújt az arra rászoruló sértetteknek.
A szám használatának specifikus feltételei
Amennyiben a szolgáltatás nem folyamatos (azaz nem érhető el a nap 24 órájában, a hét minden napján, az ország egész területéről), a szolgáltatónak gondoskodnia kell a rendelkezésre állásra vonatkozó információk közzétételéről és könnyű hozzáférhetőségéről, hogy a szolgáltatáson kívüli időszakban betelefonálók maradéktalan tájékoztatást kapjanak a kapcsolatfelvétel legközelebbi lehetséges időpontjáról.
116111 |
Gyermekek segélyvonala |
A szolgáltatás leírása
A szolgáltatás az elesett, védelemre szoruló gyermekek számára nyújt segítséget, eljuttatja őket a megfelelő szolgáltatókhoz és segélyforrásokhoz; lehetőséget nyújt a gyermekeket foglalkoztató kérdések kifejezésére, az őket közvetlenül érintő ügyek megvitatására és vészhelyzetben a kapcsolatfelvételre.
A szám használatának specifikus feltételei
Amennyiben a szolgáltatás nem folyamatos (azaz nem érhető el a nap 24 órájában, a hét minden napján, az ország egész területéről), a szolgáltatónak gondoskodnia kell a rendelkezésre állásra vonatkozó információk közzétételéről és könnyű hozzáférhetőségéről, hogy a szolgáltatáson kívüli időszakban betelefonálók maradéktalan tájékoztatást kapjanak a kapcsolatfelvétel legközelebbi lehetséges időpontjáról.
116117 |
Nem sürgősségi orvosi ügyeleti segélyvonal |
A szolgáltatás leírása
A szolgálat a megfelelő egészségügyi szakellátókhoz irányítja azokat a hívókat, akiknek állapota nem életveszélyes, de gyors orvosi ellátást igényel. A szolgáltatást elsősorban – de nem kizárólag – a hivatalos rendelési időn túl, hétvégén vagy ünnepnapokon lehet igénybe venni. A hívásokat képzett és technikai háttérrel támogatott ügyeleti munkatárs, illetve közvetlenül orvos vagy kórházi szakorvos fogadja.
A szám használatának specifikus feltételei
Amennyiben a szolgáltatás nem folyamatos (azaz nem érhető el a nap 24 órájában, a hét minden napján, az ország egész területéről), a szolgáltatónak gondoskodnia kell a rendelkezésre állásra vonatkozó információk közzétételéről és könnyű hozzáférhetőségéről, hogy a szolgáltatáson kívüli időszakban betelefonálók maradéktalan tájékoztatást kapjanak a kapcsolatfelvétel legközelebbi lehetséges időpontjáról.
116123 |
Lelki segélyvonal |
A szolgáltatás leírása
A szolgáltatásnak köszönhetően a hívó fél egy embertársával oszthatja meg problémáit, elfogadó, nem ítélkező légkörben. A szolgáltatás lelki támaszt nyújt magányos, lelki traumát átélő vagy az öngyilkosságot fontolgató hívók számára.
A szám használatának specifikus feltételei
Amennyiben a szolgáltatás nem folyamatos (azaz nem érhető el a nap 24 órájában, a hét minden napján, az ország egész területéről), a szolgáltatónak gondoskodnia kell a rendelkezésre állásra vonatkozó információk közzétételéről és könnyű hozzáférhetőségéről, hogy a szolgáltatáson kívüli időszakban betelefonálók maradéktalan tájékoztatást kapjanak a kapcsolatfelvétel legközelebbi lehetséges időpontjáról.
A 116 kezdőszámú harmonizált közérdekű szolgáltatásszámok használatának és kijelölésének feltételei
A 116 kezdőszámú, harmonizált közérdekű szolgáltatások harmonizált száma azon szolgáltató számára jelölhető ki, amelyet
- a hatóság az Eht. 76.§-ának megfelelően az elektronikus hírközlési szolgáltatókról vezetett nyilvántartásba bejegyzett, és
- a harmonizált közérdekű szolgáltatás nyújtására jogosult szolgáltató felkért.
A használat feltételei az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről és az azonosítógazdálkodás rendjéről szóló 14/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet 1. mellékletének 3.3.3 pontjában hivatkozott Európai Bizottsági határozatok alapján:
- a szolgáltatás a tájékoztatás vagy segítségnyújtás, illetve az állampolgári bejelentés eszköze, vagy ezek tetszőleges kombinációja,
- a számon nyújtott szolgáltatás keretében reklám, szórakoztatás, továbbá áru, szolgáltatás értékesítését célzó üzletszerzési vagy tájékoztatási tevékenység nem folytatható,
- a szolgáltatás előzetes regisztráció nélkül bárki számára - az ország területén belül bárhonnan – legyen elérhető,
- a szolgáltatás nem köthető időhatárokhoz,
- a szolgáltatás igénybevételének nem előfeltétele fizetési kötelezettség vagy kötelezettségvállalás,
- a hívás díját a számhasználó fizeti.
A felszámítható hívásköltség mértéke
Az az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről és az azonosítógazdálkodás rendjéről szóló 14/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet 1. számú mellékletének 3.3.3. pontjában foglaltak alapján az elektronikus hírközlési szolgáltatók a 116def számokon történő hívások, illetve üzenetek költségére a rövid számhoz tartozó szervezet részére legfeljebb az érintett szolgáltatókkal történő egyeztetést követően a 116def számtartományra megállapított és a hatóság internetes honlapján közzétett összeget számíthatják fel.
A hívásonkénti felszámítható költség mértéke (áfa nélküli összeg):
- vezetékes hálózatból 4,37 Ft/perc
- mobil hálózatból 9,56 Ft/perc
Budapest, 2021. április 29.
Aranyosné dr. Börcs Janka
főigazgató