A 18 kezdőszámú közérdekű tájékoztató és támogató szolgáltatásszámok és használatuk feltételei
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló 3/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet 1. mellékletének 3.12.3. pontjában előírtak szerint az alábbiakban teszi közzé a közérdekű tájékoztató és támogató szolgáltatások számain elérhető szolgáltatásokat és a számok használatának feltételeit:
A számok:
180 | Pontos idő |
185 | Munkavonal |
188 | Autóklub segélyhívó |
189 | Kormányzati Ügyféltájékoztató Vonal |
1812 | Nemzeti Egészségügyi Telefonos Ügyfélszolgálat |
1817 | Vízi segélyhívó |
1818 | Kormányzati Telefonos Ügyfélszolgálat |
1819 | NAV Infovonal |
1820 | Betegszállítás rendelés |
1824 | Őrzött betegszállítás |
1840 | Veszélyhelyzeti tájékoztató SMS |
A használat feltételei:
A közérdekű tájékoztató és támogató szolgáltatások bevezetése nem kötelező, de alkalmazásuk esetén a fent felsorolt számok csak a megadott szolgáltatáshoz használhatók.
A közérdekű tájékoztató és támogató szám olyan szolgáltató számára jelölhető ki, amely a számhoz tartozó szolgáltatás elérését biztosítja, és amelyet a hatóság helyhez kötött telefonszolgáltatás, vagy mobil rádiótelefon-szolgáltatás, vagy nomadikus telefonszolgáltatás nyújtására az elektronikus hírközlési szolgáltatásokról vezetett nyilvántartásába bejegyzett.
A hívó fél által fizetendő bruttó díj mértékét a szolgáltatónak minden esetben a szolgáltatás számának közzétételével együtt nyilvánosságra kell hozni. A hívásokra emelt díj nem alkalmazható.
Budapest, 2020. december 3.
Aranyosné dr. Börcs Janka
főigazgató