A reklámtortából az online már nagyobb szeletet kap, mint a hagyományos médiumok – mondta az NMHH elnöke a Médiaegyensúly című konferencián
A XXI. Század Intézet a hazai média helyzete és egyensúlya témakörben szervezett konferenciát. Az esemény Békés Márton, az intézet igazgatójának köszöntője után kerekasztal-beszélgetésekkel folytatódott.
Koltay András elmondta, hogy a 2010-es médiatörvény elfogadása mérföldkőnek számít a médiapiac, illetve médiaszabályozás szempontjából. De a „hagyományos” média szabályozása veszít a jelentőségéből.
„A hagyományos média még nem veszítette el teljesen a népszerűségét. Ugyanakkor a reklámtortából az online már nagyobb szeletet kap, mint a hagyományos médiumok.”
A konferencián fontos téma volt az is, hogy az online tartalmak miként változtatják meg a társadalom kohézióját, illetve, hogy milyen online tartalomfogyasztási szokások jellemzik a fiatalabb generációkat.
„Aggodalomra ad okot, hogy a felnövő generációk számára már csak az online világ a vonzó, és ez magában hordozza azt a veszélyt, hogy szétesik az társadalmat összetartó erő. Régen tudtak beszélgetni az emberek, akár az esti sorozatról, ma pedig már társadalmi „szigetek” alakulnak ki, melynek tagjai egymással szinte szóba sem állnak, sőt nem is ismerik egymás gondolatait. Az a generáció, amelyik TikTok-videókon nő fel, nem fogja elolvasni a Háború és békét” – tette hozzá Koltay András, aki bízik abban, hogy azért mindig lesz igény a színvonalas médiatartalomra.
„Félő azonban, hogy az internet – ami a kilencvenes években a véleménynyilvánítás és az információhoz jutás korlátlan szabadságát ígérte –, valójában azt fogja előidézni, hogy a minőségi tartalom az elit rétegek kiváltsága lesz, mint a 18. században a nyomtatott könyvek” – mondta az NMHH elnöke.
A kerekasztal-beszélgetés végén abbéli véleményének adott hangot, hogy a magyar nép az elmúlt ezer esztendőben megmutatta, hogy változatos túlélési stratégiákkal tudott fennmaradni. Manapság az a fontos, hogy olyan közösségeket tudjunk alkotni, ahol tartósan jól érezzük magunkat, megőrizve a ránk jellemző értékeket, akár többségben, akár kisebbségben vagyunk az adott társadalmon belül.