Az online médiumok piaca – a többi platformhoz hasonlóan – igényli az auditálást, a reklámértékesítés alapjául szolgáló „közös valuta” létrehozását. Az internet különbözik a televíziós és a rádiós piactól a tekintetben, hogy a tartalomszolgáltatók ismerik a saját podcast-juk, weblapjuk, streaming szolgáltatásuk látogatottsági adatait, mivel ezek a statisztikák a szerverekből kiolvashatók. A reklámértékesítés önbevallás alapján történő elszámolása azonban a vásárlók számára nem nyújt teljes biztonságot. Ennek köszönhetően viszonylag hamar kezdeményezték az internetes tartalmak auditálását, amelyet jelenleg az Egységes Digitális Mérésért Egyesület (EDME) megbízásából a Gemius Hungary Kft. folytat [korábban ezen tevékenységért a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) volt felelős]. Ennek a mérésnek ugyanaz a funkciója, mint a televíziók esetében a Nielsen Közönségmérés Kft. vagy a rádióknál a Kantar Hoffmann–M-Meter konzorcium által folytatott adatfelvételeknek. Az EDME felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport az EDME méréseinek eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
A DKT felelős a magyar internetes tartalmak mindenki által elfogadott és használt médiafogyasztási mérőszámainak és adatainak előállításáért. Jelen riport a DKT mérések eredményeit igyekszik bemutatni, továbbá megpróbál képet adni a magyar piac trendjeiről és jellegzetességeiről.
Egységes Digitális Mérésért Egyesület
Az Egységes Digitális Mérésért Egyesület (EDME) egy auditálást végző piaci szerv, melynek célja a magyarországi online médiafelületek látogatottságának mérésére és kiértékelésére szolgáló egységes, hiteles, transzparens, a piaci szereplők részére használható adatfelvétel kiválasztása és fejlesztése, illetve az eredmények egységes használatának elősegítése. Együttműködő partnerének, a Gemius-nak szolgáltatása a magyarországi digitális médiumok 15 év feletti lakosság körében történő forgalom- és közönségmérésének eredményeit foglalja össze.
Az adatok három dimenzióban vizsgálhatók: médiatípus, tartalom és idő alapján.
- Médiatípus: PC (otthoni és munkahelyi), mobiltelefon, tablet – a médiafogyasztást mutatja különböző eszközökön
- Tartalom: website-ok, mobil applikációk és stream-ek (video- vagy audio stream-ek)
- Idő: részletesebben vizsgálhatók a közönség demográfiai adatai és tetszőlegesen elemezhetők az időszakok.
A forgalom- és közönségmérés során mérőkóddal figyelik az összes olyan hazai tartalmat, amelynek előállítója megrendeli a szolgáltatást. Körülbelül hétszáz magyar tartalomról rendelkeznek információkkal. Szerződés hiányában több népszerű hazai weboldal nem szerepel az elemzésben, mint például a gov.hu vagy az ncore.cc, míg a külföldi oldalak egyáltalán nem részei az analízisnek (pl. facebook.com, youtube.com).
Egy kb. 9000 fős PC-s panel mintán mérőkód nélkül, szoftveresen mérik az internetes fogyasztást. E körbe beletartoznak a nagy látogatottságú külföldi tartalmak, azon magyar oldalak, amelyek nem állnak szerződésben a kutató céggel, valamint a vállalati, kereskedelmi tartalmak is – ezek az adatok azonban a hazai piac védelme érdekében nem publikusak. Mobiltelefonon és tableten nincs panelkutatás, ezeken az eszközökön csak az auditált tartalmakat vizsgálják. Az internetes fogyasztás csak PC-re teljes.
Tematikus csoportosítások – tíz különböző csoportot határoz meg az EDME:
- magazin
- híroldal
- szórakozás
- közhasznú/információ/linkgyűjtemény
- közösségi média
- e-kereskedelem
- levelező
- keresők
- felnőtt tartalom
- egyéb
A tartalmak publikálása domain szinten történik. A tematikus csoportosításba minden tartalom besorolhatja önmagát, de ez nem kötelező.
Mérőszámok
Mivel az elemzés számos, az internetes közönségmérés során használt fogalmat tartalmaz, célszerű ezen kifejezéseket egyértelműsíteni. Az alábbiakban a tanulmányban alkalmazott mérőszámok kerülnek bemutatásra.
- Real users: belföldi internetezők – azon internetezők száma, akik meglátogatták az adott tartalmat a vizsgált időszakban
- Átlagos napi Real users: a vizsgált időszakban a napi belföldi internetezők átlaga
- Reach: az adott tartalom elérése a vizsgált célcsoporton belül – százalékos értékben kifejezve
- Átlagos napi Reach: a vizsgált időszakban a napi Reach-ek átlaga
- ATS (average time spent): átlagosan eltöltött idő, a vizsgált tartalom közönségének a tartalmon eltöltött átlagos ideje a vizsgált időszakban
- Views: kontaktusok száma a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása)
- Views/Real user: a Real user átlagos Views száma
- Eltöltött idő/View: egy View során a vizsgált tartalmon eltöltött átlagos idő
- Visits: látogatások – a vizsgált tartalmon a folytonos látogatások teljes száma – 30 percnél hosszabb idő után újra kezdődik
- Visit/Real user: a Real user Visit-jeinek átlagos száma
- Eltöltött idő/Visit: egy Visit átlagos hossza a vizsgált tartalmon
- Views composition: a vizsgált tartalom közönségének megoszlása demográfiai (vagy más) jellemzők szerint a Views tükrében
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében
A Real user olyan belföldi internetező, aki meglátogatott Magyarországról bármilyen, az EDME által mért hazai internetes tartalmat. Összesen 6.408.252 Real user-t ért el az internet Magyarországon 2023 első negyedévében, vagyis a 15 évnél idősebbek több, mint háromnegyedét.
Internethasználat a 15 év feletti lakosok körében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Internetező/nem internetező | Arány |
Internetező |
77,41% |
Nem internetező |
22,59% |
Tematikus tartalmak látogatottsága
Mind a Real users, mind az oldalakon eltöltött átlagos idő (ATS – órában, percben és másodpercben) a negyedév havi átlagát mutatja. A legtöbb felhasználót a magazinok érték el január eleje és március vége között, a leghosszabb időt azonban a híroldalakon töltötték az emberek. A legrövidebb ideig a kereső, a felnőtt tartalom, a levelező és a közhasznú/információ/linkgyűjtemény kategóriákba sorolt weboldalakat nézték a felhasználók. A kevésbé népszerű csoportok színes nemzetközi tartalommal bírnak, amelyek nincsenek benne a statisztikában, csak az EDME-vel szerződésben álló weboldalak
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Tematika |
Egyedi felhasználók (real users) |
ATS [óra:perc] |
Magazin |
5666417 |
1:52:18 |
Híroldal |
5606124 |
3:42:41 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
4085191 |
0:29:05 |
E-kereskedelem |
4065539 |
1:00:22 |
Szórakozás |
3639519 |
2:27:25 |
Közösségi média |
3333927 |
1:44:44 |
Egyéb |
2024405 |
0:10:32 |
Levelező |
1070456 |
0:59:28 |
Felnőtt tartalom |
349089 |
0:41:04 |
Keresők |
62197 |
0:03:52 |
Tematikus tartalmak látogatottsága otthon és a munkahelyen
Összesen 5.281.628 ember használt mobil eszközt (telefont vagy tabletet), 4.535.464 PC-t otthonról és 1.917.328-en munkahelyről a három hónap során. A százalékos értékek (Reach) azt mutatják be, hogy a különböző eszközök felhasználóinak mekkora része érte el az egyes tematikus kategóriákat. Megállapíthatjuk, hogy elsősorban mobilon keresztül fogyasztanak tartalmakat az internetezők. Az otthoni és a munkahelyi böngészés között jelentős különbségek rajzolódnak ki a híroldal, az e-kereskedelem, a közösségi média, a szórakozás és a felnőtt tartalmak esetében.
Különböző tematikájú weboldalak látogatottsága a befogadás helyszíne szerint (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Tematika |
Mobil |
Otthoni PC |
Munkahelyi PC |
Magazin |
98,60% |
83,49% |
82,71% |
Híroldal |
98,84% |
76,64% |
86,60% |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
79,97% |
57,56% |
59,11% |
E-kereskedelem |
78,48% |
60,25% |
53,44% |
Szórakozás |
78,38% |
47,89% |
29,65% |
Közösségi média |
74,88% |
41,01% |
22,12% |
Egyéb |
49,31% |
27,40% |
35,16% |
Levelező |
16,43% |
17,97% |
12,23% |
Felnőtt tartalom |
7,65% |
6,48% |
1,18% |
Keresők |
0,25% |
2,90% |
1,76% |
Tematikus tartalmak látogatottsága hétköznap és hétvégén
A forgalmi adatok alapján egy átlagos hétköznap többen látogatnak híroldalakat és e-kereskedelemi weboldalakat, mint hétvégén. Ezzel ellentétben a közösségi média és a szórakozás kategóriájába eső weboldalak látogatása szombaton és vasárnap népszerűbb.
A különböző tematikával rendelkező weboldalak látogatottsága hétvégén és hétköznap (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Tematika |
Hétköznap |
Hétvége |
Híroldal |
2 899 764 |
2 740 180 |
Magazin |
2 611 558 |
2 599 520 |
Közhasznú / információ / linkgyűjtemény |
956 116 |
922 056 |
E-kereskedelem |
849 606 |
789 407 |
Közösségi média |
528 865 |
609 217 |
Szórakozás |
511 041 |
537 099 |
Levelező |
392 747 |
291 655 |
Egyéb |
173 907 |
125 291 |
Felnőtt tartalom |
40 938 |
40 422 |
Keresők |
2 668 |
2 043 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal
A negyedév aggregált adatai alapján felállított sorrend szerint a legnépszerűbb oldal több mint 4,6 millió belföldi internetezőt ért el, ami a hazai netezők 71,4 százalékának felel meg. A weboldalak neve után szereplő nyíl és szám a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett eltérést jeleníti meg. Abban az esetben, ha a nyíl felfelé mutat, a weboldal előrébb került a ranglistán három hónap alatt.
A magyarországi Top10 weboldal elérése a negyedév során
A magyarországi Top10 weboldal elérése 2023. I. negyedévében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Real users |
Reach |
24.hu |
4 674 932 |
71,4% |
blikk.hu |
4 570 824 |
69,8% |
origo.hu |
4 501 056 |
68,7% |
index.hu (↑1) |
4 449 240 |
67,9% |
femina.hu (↓1) |
4 284 272 |
65,4% |
mindmegette.hu |
3 845 740 |
58,7% |
nlc.hu |
3 803 376 |
58,1% |
ripost.hu (↑1) |
3 710 012 |
56,6% |
nosalty.hu (↓1) |
3 668 396 |
56,0% |
borsonline.hu (↑3) |
3 643 100 |
55,6% |
Vannak olyan oldalak, amelyeknél az átlagos napi elérés viszonylag alacsony (pl.: nosalty.hu), mégis bekerültek a toplistába. A hírportálokat, magazinokat napi rendszerességgel többen nézik, mint a blogokat, receptoldalakat, online piactereket, azonban ha hosszabb időtávot vizsgálunk, akkor az utóbbiak is sok egyedi felhasználót képesek vonzani.
A magyarországi tíz leglátogatottabb weboldal az átlagos napi Reach tükrében
A magyarországi Top10 weboldal 2023. I. negyedévében az átlagos napi Reach alapján (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Átlagos napi real users |
Átlagos napi reach |
24.hu |
764 583 |
11,8% |
blikk.hu |
901 862 |
13,9% |
origo.hu |
842 978 |
13,0% |
index.hu (↑1) |
839 691 |
12,9% |
femina.hu (↓1) |
470 285 |
7,3% |
mindmegette.hu |
275 779 |
4,3% |
nlc.hu |
435 134 |
6,7% |
ripost.hu (↑1) |
363 681 |
5,6% |
nosalty.hu (↓1) |
260 768 |
4,0% |
borsonline.hu (↑3) |
390 255 |
6,0% |
Az átlagosan eltöltött idő (ATS) a havi átlagot jeleníti meg: ebbe beleszámít az is, aki egész hónap alatt csak egyszer kattintott rá véletlenül egy hírre, de az is, aki napi rendszerességgel látogatta a különböző portálokat. Érdekesség, hogy az index.hu közönsége sokkal több időt töltött el az oldalon, mint bármely más, akár több internetezőt elérő weboldal.
A magyarországi Top10 weboldal az oldalon átlagosan eltöltött idő tükrében (ATS)
A magyarországi Top10 weboldal 2023. I. negyedévében az oldalon átlagosan eltöltött idő (ATS) alapján (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
ATS (óra:perc:másodperc) |
24.hu |
0:26:06 |
blikk.hu |
0:23:29 |
origo.hu |
0:33:08 |
index.hu (↑1) |
1:03:43 |
femina.hu (↓1) |
0:10:17 |
mindmegette.hu |
0:10:35 |
nlc.hu |
0:11:37 |
ripost.hu (↑1) |
0:07:02 |
nosalty.hu (↓1) |
0:10:08 |
borsonline.hu (↑3) |
0:09:30 |
A tíz legtöbb internetezőt elérő weboldal demográfiai profilja
Különbségek figyelhetők meg a legtöbb internetezőt elérő weboldalak közti sorrendben a demográfiai jellemzők alapján. A top tíz weboldal más népszerűségnek örvend a két nem, a korosztályok és a különböző iskolai végzettségűek körében. A sorrend felállításának alapja a három hónap során elért látogatók száma.
A top tíz weboldal népszerűsége a két nem tagjai körében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
|
Férfi |
Nő |
1 |
24.hu |
blikk.hu (↑1) |
2 |
index.hu |
femina.hu (↓1) |
3 |
origo.hu |
24.hu |
4 |
blikk.hu |
origo.hu (↑1) |
5 |
femina.hu |
mindmegette.hu (↓1) |
6 |
telex.hu (↑1) |
index.hu (↑1) |
7 |
portfolio.hu (↓1) |
nosalty.hu (↓1) |
8 |
jofogas.hu (↑2) |
nlc.hu |
9 |
ripost.hu (↑3) |
hazipatika.com (↑1) |
10 |
vezess.hu (↑3) |
ripost.hu (↓1) |
A top tíz weboldal az egyes generációs csoportokban (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
15-17 |
18-29 |
30-39 |
40-49 |
50-59 |
60-90 |
1 |
blikk.hu (↑1) |
24.hu |
24.hu |
blikk.hu (↑3) |
blikk.hu (↑1) |
origo.hu (↑3) |
2 |
24.hu (↓1) |
index.hu |
index.hu (↑2) |
24.hu (↓1) |
24.hu (↓1) |
blikk.hu |
3 |
origo.hu (↑1) |
blikk.hu |
blikk.hu |
origo.hu |
origo.hu |
24.hu (↓2) |
4 |
index.hu (↓1) |
origo.hu |
origo.hu (↑1) |
index.hu (↑1) |
femina.hu |
femina.hu (↓1) |
5 |
femina.hu |
femina.hu |
femina.hu (↓3) |
femina.hu (↓3) |
index.hu |
index.hu |
6 |
mindmegette.hu (↑1) |
mindmegette.hu (↑1) |
mindmegette.hu |
nlc.hu (↑1) |
ripost.hu (↑1) |
hazipatika.com (↑3) |
7 |
videa.hu (↑2) |
nlc.hu (↓1) |
nlc.hu (↑1) |
mindmegette.hu (↓1) |
borsonline.hu (↑2) |
ripost.hu (↑1) |
8 |
nlc.hu (↓2) |
telex.hu |
nosalty.hu (↓1) |
ripost.hu (↑1) |
nlc.hu (↑2) |
kiskegyed.hu (↑5) |
9 |
nosalty.hu (↓1) |
ripost.hu (↑1) |
telex.hu |
hazipatika.com (↑4) |
hazipatika.com (↑6) |
borsonline.hu (↑3) |
10 |
jofogas.hu (↑6) |
nosalty.hu (↓1) |
ripost.hu (↑2) |
borsonline.hu (↑2) |
mindmegette.hu (↓2) |
nlc.hu |
A top tíz weboldal legmagasabb iskolai végzettség szerint (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Max. 8 általános |
Szakközépiskola |
Gimnázium |
Felsőfok |
1 |
24.hu |
blikk.hu (↑1) |
24.hu |
24.hu |
2 |
blikk.hu |
24.hu (↓1) |
blikk.hu |
index.hu |
3 |
origo.hu |
origo.hu |
origo.hu |
blikk.hu (↑2) |
4 |
index.hu |
index.hu (↑1) |
index.hu (↑1) |
origo.hu |
5 |
femina.hu |
femina.hu (↓1) |
femina.hu (↓1) |
femina.hu (↓2) |
6 |
mindmegette.hu |
ripost.hu (↑3) |
mindmegette.hu |
telex.hu |
7 |
nlc.hu |
borsonline.hu (↑3) |
nlc.hu |
mindmegette.hu |
8 |
nosalty.hu |
mindmegette.hu (↓2) |
ripost.hu (↑1) |
nlc.hu (↑1) |
9 |
ripost.hu |
nlc.hu (↓1) |
nosalty.hu (↓1) |
hazipatika.com (↑4) |
10 |
borsonline.hu |
hazipatika.com (↑5) |
borsonline.hu (↑1) |
nosalty.hu |
Az öt legtöbb internetezőt elérő oldalak keresztfogyasztása
Az alábbiakban a teljes internetező népesség körében öt legtöbb internetezőt elérő weboldal keresztfogyasztását mutatjuk be. A százalékos értékek arra utalnak, hogy az adott oldal látogatóinak hány százaléka kereste fel a negyedév során a többi oldalt.
24.hu
A 24.hu webhely keresztfogyasztása (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
blikk.hu |
88,0% |
origo.hu |
85,8% |
index.hu |
84,8% |
femina.hu |
81,5% |
Blikk.hu
A blikk.hu webhely keresztfogyasztása (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
90,0% |
origo.hu |
87,3% |
index.hu |
85,5% |
femina.hu |
84,3% |
Origo.hu
Az origo.hu webhely keresztfogyasztása (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
89,1% |
blikk.hu |
88,6% |
index.hu |
85,6% |
femina.hu |
83,1% |
Index.hu
Az index.hu webhely keresztfogyasztása (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
89,1% |
blikk.hu |
87,8% |
origo.hu |
86,6% |
femina.hu |
81,4% |
Femina.hu
A femina.hu webhely keresztfogyasztása (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Oldal neve |
Keresztolvasottság |
24.hu |
88,9% |
blikk.hu |
90,0% |
origo.hu |
87,3% |
index.hu |
84,5% |
A tíz leglátogatottabb oldal
A Visits mutató a látogatások számára utal, vagyis arra, hogy a negyedév során hányszor léptek fel az adott oldalra és böngésztek rajta 30 percnél rövidebb ideig. Ha valaki 30 percnél több időt tölt egyhuzamban az adott oldalon, akkor az két látogatásnak számít. A Visits/Real user azt mutatja meg, hogy egy olyan felhasználó, aki a három hónap során legalább egyszer meglátogatta a weboldalt, átlagosan hányszor tette ezt meg. Egyes tartalmak a gyakran visszatérő internetezők révén érik el a magas látogatószámot (pl.: index.hu, origo.hu). A weboldalak után feltüntetett érték a megelőző negyedévhez képest bekövetkezett sorrendiségi változást jelzi.
A tíz leglátogatottabb weboldal látogatás és látogatás/real user alapján (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Látogatások (Visits) |
Látogatások (visits)/real user |
1 |
index.hu |
151 373 814 |
34,0 |
2 |
origo.hu |
116 429 635 |
25,9 |
3 |
blikk.hu |
114 148 867 |
25,0 |
4 |
24.hu |
101 489 801 |
21,7 |
5 |
telex.hu |
80 674 910 |
23,2 |
6 |
idokep.hu (↑4) |
66 877 467 |
26,0 |
7 |
startlap.hu |
63 017 430 |
24,3 |
8 |
portfolio.hu (↓2) |
55 787 347 |
17,5 |
9 |
femina.hu (↓1) |
51 441 247 |
12,0 |
10 |
nlc.hu (↓1) |
48 717 328 |
12,8 |
Bizonyos oldalaknál (pl.: index.hu, startlap.hu, telex.hu) egy átlagos Visit hosszúnak számít, ami az oldalon történő tartós böngészéssel magyarázható. Máshol ellenben rövidnek (pl.: femina.hu, nlc.hu), ami azt jelenti, hogy ezekre az oldalakra jellemzően csupán egy hír, egy cikk elolvasására érkeznek a látogatók.
A tíz leglátogatottabb weboldal a látogatások során eltöltött idő tükrében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Eltöltött idő/látogatás (óra:perc:mp) |
1 |
index.hu |
0:04:17 |
2 |
origo.hu |
0:02:59 |
3 |
blikk.hu |
0:02:18 |
4 |
24.hu |
0:02:51 |
5 |
telex.hu |
0:03:56 |
6 |
idokep.hu (↑4) |
0:02:19 |
7 |
startlap.hu |
0:04:01 |
8 |
portfolio.hu (↓2) |
0:03:32 |
9 |
femina.hu (↓1) |
0:01:55 |
10 |
nlc.hu (↓1) |
0:02:00 |
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal
A Views érték a kontaktusok számát mutatja meg a vizsgált tartalomnál (weboldalnál: oldal megnyitása). A legtöbb weboldal a kontaktusok számát úgy éri el, hogy sok felhasználó kevés oldalletöltést hajt végre (pl.: 24.hu, blikk.hu, telex.hu).
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal a Views/Real user tükrében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Views |
Views/Real user |
1 |
index.hu |
505 877 937 |
114 |
2 |
origo.hu |
392 266 169 |
87 |
3 |
hasznaltauto.hu |
328 742 061 |
141 |
4 |
jofogas.hu |
260 930 918 |
83 |
5 |
blikk.hu |
219 839 995 |
48 |
6 |
24.hu |
196 283 154 |
42 |
7 |
telex.hu |
181 389 707 |
52 |
8 |
portfolio.hu |
172 233 882 |
54 |
9 |
ingatlan.com |
161 443 591 |
74 |
10 |
idokep.hu |
160 523 984 |
62 |
Az ATS paraméter órában, percben és másodpercben fejezi ki, hogy egy átlagos látogató mennyi időt töltött el az adott oldalon a negyedév során, az Eltöltött idő/View pedig azt, hogy egy View (megnyitott oldalon tartózkodás) átlagosan mennyi ideig tartott (óra, perc és másodperc). Híroldalaknál például, ahol hosszabb cikkeket közölnek, egy átlagos View hosszabb, akár másfél perces is lehet.
A tíz legtöbb interakciót elérő oldal az Eltöltött Idő/View tükrében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
Átlagosan eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) |
Eltöltött idő/oldalletöltés (ó:p:mp) |
1 |
index.hu |
2:25:49 |
0:01:17 |
2 |
origo.hu |
1:17:02 |
0:00:53 |
3 |
hasznaltauto.hu |
1:39:54 |
0:00:43 |
4 |
jofogas.hu |
0:57:14 |
0:00:41 |
5 |
blikk.hu |
0:57:25 |
0:01:12 |
6 |
24.hu |
1:01:58 |
0:01:29 |
7 |
telex.hu |
1:31:19 |
0:01:45 |
8 |
portfolio.hu |
1:01:55 |
0:01:09 |
9 |
ingatlan.com |
0:54:32 |
0:00:44 |
10 |
idokep.hu |
1:00:29 |
0:00:58 |
A 24.hu, az index.hu és az origo.hu hírportálok Real users számának alakulása
Az alábbi idősoros ábra a három hírportál látogatottságát mutatja be napi szinten a negyedév során. Visszatérő mélypontoknak nevezhetők a hétvégék, amikor kevesebbet interneteznek a felhasználók. A kicsúcsosodó értékek egy-egy nagyobb olvasóközönséget az oldalra csábító hírt jelenítenek meg. Januárban több kisebb esemény is érdeklődést váltott ki az olvasókból, mint például az Erasmus+-szal kapcsolatos változások az alapítványi egyetemek körében, az orosz-ukrán háborúval összefüggő fejlemények vagy éppen az Oroszországgal kötött gázszerződések. Emellett még a február 6-án kezdődött törökországi földrengések, illetve a kínai állammal folytatott diplomáciai események – mint Orbán Viktor közös vacsorája a vezető kínai diplomatával – váltottak ki kisebb-nagyobb emelkedést a három híroldal olvasói körében.
A három leglátogatottabb hírportál real user (valós látogató) száma (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Dátum |
Origo.hu |
24.hu |
Index.hu |
jan. 1. |
739 160 |
885 632 |
961 316 |
jan. 2. |
875 976 |
981 852 |
942 276 |
jan. 3. |
868 360 |
1 054 748 |
1 072 768 |
jan. 4. |
813 892 |
962 268 |
891 684 |
jan. 5. |
847 484 |
924 120 |
899 096 |
jan. 6. |
842 928 |
882 708 |
853 876 |
jan. 7. |
725 764 |
865 028 |
811 308 |
jan. 8. |
745 756 |
873 188 |
897 056 |
jan. 9. |
1 042 168 |
891 548 |
960 296 |
jan. 10. |
945 268 |
912 968 |
982 396 |
jan. 11. |
793 764 |
866 864 |
908 616 |
jan. 12. |
862 444 |
806 344 |
928 404 |
jan. 13. |
956 488 |
906 984 |
1 015 852 |
jan. 14. |
741 812 |
821 508 |
955 672 |
jan. 15. |
758 132 |
871 420 |
957 372 |
jan. 16. |
821 916 |
940 440 |
972 740 |
jan. 17. |
853 060 |
869 584 |
869 176 |
jan. 18. |
746 844 |
902 972 |
883 524 |
jan. 19. |
727 600 |
849 252 |
868 496 |
jan. 20. |
694 688 |
925 480 |
921 536 |
jan. 21. |
639 880 |
829 668 |
899 436 |
jan. 22. |
660 688 |
783 020 |
1 037 612 |
jan. 23. |
765 204 |
875 976 |
921 400 |
jan. 24. |
879 308 |
932 144 |
946 968 |
jan. 25. |
854 488 |
835 244 |
954 312 |
jan. 26. |
845 104 |
923 032 |
891 276 |
jan. 27. |
679 796 |
814 164 |
845 852 |
jan. 28. |
600 372 |
713 728 |
809 676 |
jan. 29. |
624 988 |
776 220 |
851 564 |
jan. 30. |
665 244 |
759 492 |
952 680 |
jan. 31. |
739 976 |
818 788 |
881 892 |
febr. 1. |
845 716 |
953 700 |
936 700 |
febr. 2. |
791 996 |
968 660 |
814 436 |
febr. 3. |
684 080 |
879 036 |
814 776 |
febr. 4. |
685 916 |
769 828 |
829 260 |
febr. 5. |
686 052 |
890 800 |
825 792 |
febr. 6. |
876 724 |
879 104 |
917 252 |
febr. 7. |
839 120 |
824 296 |
913 784 |
febr. 8. |
832 932 |
961 860 |
851 632 |
febr. 9. |
888 352 |
956 624 |
876 384 |
febr. 10. |
896 784 |
915 824 |
830 212 |
febr. 11. |
776 560 |
850 680 |
875 568 |
febr. 12. |
941 460 |
872 304 |
902 564 |
febr. 13. |
873 528 |
955 264 |
958 256 |
febr. 14. |
788 052 |
962 200 |
889 168 |
febr. 15. |
775 812 |
930 852 |
949 824 |
febr. 16. |
811 852 |
942 004 |
865 708 |
febr. 17. |
609 348 |
965 328 |
777 172 |
febr. 18. |
588 676 |
791 928 |
731 748 |
febr. 19. |
642 736 |
1 015 716 |
859 792 |
febr. 20. |
757 792 |
991 168 |
951 660 |
febr. 21. |
736 032 |
961 860 |
858 636 |
febr. 22. |
814 912 |
929 016 |
842 724 |
febr. 23. |
879 308 |
879 920 |
767 108 |
febr. 24. |
777 988 |
847 688 |
766 020 |
febr. 25. |
611 728 |
785 604 |
837 624 |
febr. 26. |
611 864 |
852 176 |
833 000 |
febr. 27. |
687 072 |
817 224 |
839 596 |
febr. 28. |
677 688 |
769 896 |
842 724 |
márc. 1. |
751 264 |
732 972 |
760 308 |
márc. 2. |
775 472 |
826 744 |
773 568 |
márc. 3. |
750 312 |
799 476 |
763 912 |
márc. 4. |
654 772 |
750 040 |
693 464 |
márc. 5. |
633 284 |
797 708 |
806 752 |
márc. 6. |
731 476 |
827 084 |
832 728 |
márc. 7. |
837 760 |
816 544 |
796 552 |
márc. 8. |
788 868 |
768 060 |
706 044 |
márc. 9. |
935 680 |
765 000 |
726 376 |
márc. 10. |
866 320 |
765 000 |
765 272 |
márc. 11. |
720 120 |
666 808 |
728 280 |
márc. 12. |
674 152 |
746 708 |
709 784 |
márc. 13. |
859 384 |
830 348 |
832 728 |
márc. 14. |
820 964 |
729 096 |
807 092 |
márc. 15. |
847 824 |
749 020 |
761 328 |
márc. 16. |
795 124 |
758 948 |
722 908 |
márc. 17. |
725 220 |
703 460 |
728 008 |
márc. 18. |
676 124 |
703 528 |
692 240 |
márc. 19. |
634 712 |
732 700 |
716 584 |
márc. 20. |
690 540 |
749 904 |
736 780 |
márc. 21. |
714 408 |
759 968 |
669 800 |
márc. 22. |
810 628 |
775 132 |
743 444 |
márc. 23. |
783 428 |
741 608 |
741 200 |
márc. 24. |
621 792 |
702 032 |
677 076 |
márc. 25. |
661 504 |
691 968 |
664 156 |
márc. 26. |
692 512 |
734 128 |
758 336 |
márc. 27. |
688 840 |
765 816 |
763 232 |
márc. 28. |
699 448 |
775 948 |
755 140 |
márc. 29. |
659 464 |
780 436 |
771 528 |
márc. 30. |
718 148 |
841 296 |
716 380 |
márc. 31. |
844 288 |
903 584 |
745 960 |
dec. 30. |
940 508 |
755 888 |
859 112 |
dec. 31. |
764864 |
742492 |
864620 |
A három leglátogatottabb hírportál olvasótábora
A hírolvasók nem, korosztály és iskolai végzettség szerinti megoszlását vetítettük rá a három weboldal olvasótáborára. A 0% és az ehhez közeli érték azt jelzi, hogy az adott weboldal és általánosságban a hírolvasóknak (a website-ok közül a hírportál besorolású oldalak látogatói) az összetétele arányaiban megegyezik. Pozitív érték esetén a vártnál több embert ér el az oldal a hírolvasók csoportján belül, negatív érték esetén pedig nem sikerül a többi hírportálhoz hasonlóan az oldalra vonzania a demográfiai csoportot.
A legfiatalabbak (15-17 évesek) és a maximum 8 általánost végzők között a vártnál jóval kevesebben, ellenben az 50-59 év közöttiek nagyobb arányban olvasták a három vizsgált weboldalt egy átlagos híroldalhoz képest.
A felsőfokú végzettséggel rendelkezők között az index.hu olvasottabb volt, mint legfőbb vetélytársai.
Eltérés a két nem esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Nem |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Férfi |
-2,11% |
-2,75% |
-0,71% |
Nő |
1,86% |
2,39% |
0,64% |
Eltérés az egyes korcsoportok esetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Korcsoport |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
15-17 |
-21,63% |
-25,09% |
-25,88% |
18-29 |
-0,79% |
-5,37% |
-1,42% |
30-39 |
2,45% |
-1,91% |
0,85% |
40-49 |
-0,08% |
1,86% |
0,29% |
50-59 |
4,87% |
8,39% |
5,17% |
60+ |
-2,79% |
2,08% |
-0,21% |
Eltérés iskolai végzettség tekintetében a hírportálok látogatóinak összetételétől (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltérés – 24.hu |
Eltérés – Origo.hu |
Eltérés – Index.hu |
Max. 8 általános |
-11,79% |
-10,46% |
-13,61% |
Szakközépiskola |
2,30% |
5,37% |
2,48% |
Gimnázium |
2,74% |
1,09% |
1,90% |
Felsőfokú |
0,53% |
-0,31% |
2,55% |
A három leglátogatottabb hírportál közönségmegoszlása
Nemek szerint kettő, korcsoportok szerint hat, iskolai végzettség szerint pedig négy csoportra bontva a vezető híroldalak látogatótábora a következőképpen alakult:
Oldalmegtekintések aránya a két nem esetében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Nem |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Férfi |
46,8% |
46,5% |
47,4% |
Nő |
53,2% |
53,5% |
52,6% |
Oldalmegtekintések aránya az egyes korcsoportok esetében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Korcsoport |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
15-17 |
2,9% |
2,8% |
2,8% |
18-29 |
21,8% |
20,9% |
21,7% |
30-39 |
19,8% |
18,9% |
19,5% |
40-49 |
23,5% |
23,9% |
23,5% |
50-59 |
16,0% |
16,6% |
16,1% |
60+ |
16,0% |
16,8% |
16,4% |
Oldalmegtekintések aránya iskolai végzettség szerint (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Iskolai végzettség |
Oldalmegtekintés szerint – 24.hu |
Oldalmegtekintés – Origo.hu |
Oldalmegtekintés – Index.hu |
Max. 8 általános |
15,3% |
14,5% |
14,1% |
Szakközépiskola |
21,3% |
21,9% |
21,3% |
Gimnázium |
38,5% |
38,4% |
38,8% |
Felsőfokú |
24,9% |
25,1% |
25,8% |
A három leglátogatottabb hírportálon eltöltött idő
A különböző demográfiai csoportokhoz kapcsolódó ATS az adott oldalon eltöltött átlagos időt mutatja órában, percben és másodpercben. A férfiak mindhárom portálon több időt töltöttek el, mint a nők, a legjelentősebb különbség az index.hu-nál rajzolódott ki. A középkorúak (30-59) leginkább az index.hu-n töltöttek el jelentős mennyiségű időt, átlagosan közel egy órát. Az iskolai végzettség emelkedésével egyenes arányban emelkedik az oldalakon töltött átlagos időtartam is.
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) a két nem esetében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Nem |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
Férfi |
0:34:22 |
0:47:04 |
1:39:58 |
Nő |
0:18:41 |
0:20:36 |
0:29:18 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) az egyes korcsoportok esetében (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Korcsoport |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS,ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
15-17 |
0:06:03 |
0:03:03 |
0:11:36 |
18-29 |
0:08:01 |
0:05:24 |
0:27:46 |
30-39 |
0:18:46 |
0:18:41 |
1:12:03 |
40-49 |
0:26:18 |
0:33:06 |
1:34:26 |
50-59 |
0:27:14 |
0:47:10 |
1:03:41 |
60+ |
0:55:35 |
1:03:34 |
0:59:13 |
Az oldalon eltöltött átlagos idő (ATS, ó:p) iskolai végzettség szerint (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Iskolai végzettség |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – 24.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Origo.hu |
Eltöltött idő (ATS, ó:p:mp) – Index.hu |
Max. 8 általános |
0:09:18 |
0:14:23 |
0:15:49 |
Szakközépiskola |
0:16:10 |
0:30:22 |
0:26:14 |
Gimnázium |
0:24:58 |
0:33:28 |
0:53:24 |
Felsőfokú |
0:43:21 |
0:44:27 |
2:06:20 |
Megjelenés a közösségi médiában
Közhelynek számít, hogy az internetes médiafogyasztás, ezen belül pedig különösen a közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életünkben. A fentiekre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő, így a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák, vagy éppen a rádiók sem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek jelen ezeken a platformokon – ami egyúttal újabb felületet biztosít a tartalmaiknak, üzeneteiknek. 2022. április első felét tekintve 4,1 millióan látogatták meg egy átlagos napon a Facebook oldalát Magyarországon, ami a teljes lakosság 42,1 százalékának felel meg.
Az alábbi ábrákon a televíziók, rádióadók, hírportálok, weboldalak Facebook-oldalainak „népszerűségét” tüntettük fel. (Az oldalak követőinek számai egy-egy pillanatnyi időpontot rögzítenek – a negyedévet követő első héten, egy napon kerültek összegzésre.)
A követők számán kívül az ábrákon szerepel – az oszlopok tetején – egy érték is. Ez a megelőző negyedévhez képest történt követőszámbeli változást mutatja be ezer főben.
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma
A legtöbb felhasználót elérő weboldalak és híroldalak Facebook-követőinek száma (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Oldal neve |
IV. negyedév |
Változás |
1 |
24.hu |
993 000 |
+14 |
2 |
femina.hu |
529 000 |
+0,6 |
3 |
origo.hu |
521 473 |
+4 |
4 |
index.hu |
630 000 |
+3,4 |
5 |
hvg.hu |
671 495 |
+10,2 |
6 |
blikk.hu |
834 540 |
+16 |
7 |
nlc.hu |
855 000 |
+13,3 |
8 |
portfolio.hu |
262 000 |
+2,3 |
9 |
blog.hu |
15 000 |
0 |
10 |
nosalty.hu |
1 212 211 |
+7,8 |
11 |
telex.hu |
553 338 |
+14,9 |
12 |
444.hu |
437 711 |
+10,8 |
13 |
ripost.hu |
214 000 |
+9 |
14 |
szeretlekmagyarország.hu |
585 000 |
-4,7 |
15 |
hirado.hu |
402 000 |
+5 |
Televíziós csatornák Facebook-követőinek száma
Televíziós csatornák Facebook-követőinek szám (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Televíziós csatorna |
IV. negyedév |
Változás |
1 |
Duna TV |
152 000 |
+36 |
2 |
RTL Klub |
233 888 |
+8,3 |
3 |
TV2 |
349 511 |
+3,6 |
4 |
Hír TV |
292 000 |
+4 |
5 |
ATV |
590 000 |
+16 |
6 |
Life TV |
316 000 |
+6,5 |
7 |
Story4 |
22 000 |
0 |
8 |
Duna World |
9 000 |
+0,1 |
9 |
M2 |
138 000 |
+0,5 |
Rádióadók Facebook-követőinek száma
Rádióadók Facebook-követőinek száma (EDME-Gemius 15+ belföld – 2023. I. negyedév)
Helyezés |
Rádió |
II. negyedév |
Változás |
1 |
Retro Rádió |
332 530 |
+2,8 |
2 |
Petőfi Rádió |
265 000 |
-1,3 |
3 |
Kossuth Rádió |
48 000 |
+2 |
4 |
Rádió 1 |
744 000 |
+0,7 |
5 |
Sláger FM |
303 194 |
+1,3 |
6 |
Dankó Rádió |
45 000 |
+7 |
7 |
Bartók Rádió |
12 000 |
0 |
8 |
Jazzy Rádió |
32 400 |
0 |
9 |
InfoRádió |
59 540 |
0 |
10 |
Tilos Rádió |
45 000 |
0 |