Piackutatások

Az NMHH folyamatosan figyelemmel kíséri a hazai távközlési (elektronikus hírközlési) piacot, hogy alaposabban megismerje a fogyasztók használati szokásait, véleményét és esetleges problémáit.

A hatóságnál folynak rendszeres idősoros, valamit eseti, egy adott szabályozási kérdéshez kapcsolódó tematikus kutatások is. Ezek mindig nagymintás, országosan reprezentatív felmérések, hogy az NMHH minél jobb és megbízhatóbb becsléseket tudjon adni a távközlési piac jelenségeiről, a különböző fogyasztói csoportok közötti eltérésekről, valamint az időbeli változásokról. Jelenleg három sztenderd, minden évben azonos módszertannal készülő felmérést készít a hatóság, ezek mindegyike az év utolsó negyedévében zajlik.

Mindegyik felmérés esetében vizsgálatra kerül az új technológiák és új használati szokások terjedése, a hagyományosabb megoldások párhuzamos megmaradása vagy fokozatos kifutása, ezek életmódunkra gyakorolt hatása, valamint a fogyasztói szokások és döntések lehetséges motivációi.

Az NMHH állandó sztenderd felmérései közül az egyik az üzleti előfizetőket, egy másik a magyarországi háztartásokat, a harmadik pedig a Magyarországon élő internetező népességet vizsgálja. Az éves felmérésekből készülő tanulmányokat mindig a következő év tavaszán publikálja a hatóság ezen az oldalon.

Az NMHH tematikus felmérései közé tartozik például a digitális átállást előkészítő, megalapozó néhány vizsgálatunk, a fogyasztói tudatosságot, az akadálymentes távközlést, valamint a gyerekek médiában és távközlésben való jártasságát vizsgáló kutatásunk.

Ha bármilyen kérdése van a kutatásokkal kapcsolatban, forduljon hozzánk bizalommal a következő email-címen: info@nmhh.hu.