Lakossági bejelentés
Szolgáltatói bejelentésTelefon
- Számlázás módja, ütemezése
- Felszólítási, visszakapcsolási díj, késedelmi pótlék
- Nem ért egyet a kiszámlázott díjakkal
- Hibaelhárítási idő
- Kiépítés, lefedettség, sávszélesség, szolgáltatás kimaradása
- Kötbérigény (előfizető részéről)
- Emelt díjas SMS fogadása, nem kért szolgáltatás
- Egyirányúsítás, korlátozás
- Roaming, szándékolatlan barangolás
- Díjcsomag-módosítás
- Flottaszerződés
- Hűségszerződés, előfizetői szerződésbontás
- Kötbérfizetési kötelezettség (előfizető részéről)
- Nem szerződik a szolgáltató
- Számhordozás
- Szerződéskötés, szerződésszegés, módosítás, felmondás
- Szolgáltatóváltás
- Elektroszmogmérés igénylése
- A szolgáltató által kezelt személyes adatok megsértése
- Egyéb, a fenti kategóriákba nem sorolható ügy
Mielőtt továbbkattintana – az NMHH leggyakoribb válaszai:
Melyik kategóriát válassza?
A bejelentés, kérelem, panasz felosztásból csak az egyik típusba tartozhat az Ön ügye. Az NMHH az Ön beadványát – bármilyen kategóriában vagy módon nyújtja is be – mindig az Ön által közölt tartalomnak megfelelő ügyként dolgozza fel. Az ügyintézést meggyorsíthatja az, ha Ön használja a tartalmi kategóriákat. Amennyiben nem biztos benne, hogy hova tartozik a kifogása, írjon egy e-mailt az ügyében ide, az NMHH ügyfélszolgálatára: info@nmhh.hu.
Mennyi idő alatt kap választ az ügyfélszolgálatunktól?
Az NMHH jellemző válaszadási ideje az egyszerűbb ügyeknél maximum 15 nap, a bonyolultabb, összetettebbeknél megközelítheti a 30 napot. Az ügyfélszolgálati tájékoztató célja leggyakrabban az eljárási lehetőségekről való tájékoztatás, nem pedig a beadvány hatósági eljárásban történő elintézése.
Van-e előzetes feltétel, mielőtt az NMHH érdemben eljár az ügyében?
Igen, több esetben először a szolgáltatóhoz kell fordulnia. Például ha valamely hírközlési szolgáltatás minőségének romlásával (pl. lassú az internet), igénybevételi lehetőségének megszűnésével (pl. nincs telefonvonal) kapcsolatban, vagy televíziós, rádiós műsorral van problémája, azt elsőként a szolgáltatónak kell jeleznie. Ha nem kapott választ, vagy a szolgáltató nem a jogszabályoknak megfelelően kezelte a problémát, akkor tud Ön az NMHH-hoz fordulni. A hatóság azonban a szerződés teljesítésével kapcsolatos jogvitát nem döntheti el, azt jellemzően a bíróság teheti meg. Ha az Ön jelzése alapján az NMHH jogsértést tár fel, akkor például bírságot szabhat ki.
Van olyan hírközlési vagy médiaügy, ami nem az NMHH-hoz tartozik?
Igen, vannak olyan esetek is, amikor olyan kifogás érkezik a hírközlés vagy média területéről, ami nem az NMHH, hanem más szerv hatáskörébe tartozik. Például ha az Ön kifogása kizárólag az előfizetési díj mértékével, az ügyfélszolgálattal vagy éppen a kibocsátott számla tartalmával kapcsolatos. Ilyenkor – az egyedi ügy jellemzőitől függően – gyakran a polgári ügyekben eljáró bíróság, vagy a fogyasztóvédelmi ügyekben eljáró, területileg illetékes járási hivatal járhat el. Az NMHH hatáskörével összefüggő tájékoztatásért írjon az info@nmhh.hu e-mail címre vagy hívjon minket.